Epson TW7200

Started by J.A.F._Doorhof, November 2, 2013, 09:33:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

#25
dubbele post.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

lapino

Quote from: THX-ultraII on December 22, 2013, 18:38:07
de input lag is bij Epson (maar ook bij jvc) erg slecht. Wil je een inputlag onder de 40ms kom je uit bij de Sony. Wil je nog lager (20-30ms) zul je bij DLP moeten blijven. De Epson is GEEN game-projector maar een film-projector, onthou dat goed bij je keuze. Een beetje gamen op de Epson kan prima maar doe je veel of alleen maar fpsers en neem je een Epson sta je al meteen met 3-0 achter.

ik speel alle soorten games, heb altijd dlp gehad nooit lcd. jammer genoeg is flevoland nogal ver om eens te proberen. zit er ook geen fast mode op de nieuwe epsons?

cardas49

Quote from: THX-ultraII on December 22, 2013, 18:38:07
de input lag is bij Epson (maar ook bij jvc) erg slecht. Wil je een inputlag onder de 40ms kom je uit bij de Sony. Wil je nog lager (20-30ms) zul je bij DLP moeten blijven. De Epson is GEEN game-projector maar een film-projector, onthou dat goed bij je keuze. Een beetje gamen op de Epson kan prima maar doe je veel of alleen maar fpsers en neem je een Epson sta je al meteen met 3-0 achter.

Dat is achterhaald. Onderstaande tekst van projectorcentral.com gaat over de TW9200, en daar is de inputlag best netjes in Fast mode. Of dit ook geld voor de 7200 kan ik niet terugvinden.

Input lag. If you're into gaming, you'll want the least input lag possible. That is achieved by switching from "Fine" Image Processing to "Fast." This setting is designed specifically to reduce input lag, and resulted in only 37 milliseconds of lag, a touch over two frames. While this isn't the fastest home theater projector on the market, it is certainly a marked improvement over last year's 5020UB at 50 milliseconds. Note that "Fast" processing has a softening effect on the picture that reduces the appearance of fine detail, and this reduction in apparent resolution is most visible when there is a lot of small text or other detail on the screen. Depending on what kind of game you're playing, that softness could be invisible, obvious, or anywhere in between.

If you use the standard default settings, which include "Fine" Image Processing, the 5030UB measures 91 milliseconds of input lag, equivalent to five and a half frames of a 60fps signal. That's slower than last year's Home Cinema 5020UB (67 ms) and equal to the Home Cinema 5010 (92ms).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#29
Toch gevonden, de TW7200 is de Pro Cinema 4030 in de US. De gemeten inputlag voor dit model is minder goed dan de 9200  :plain:

Input lag. The key setting for controlling input lag on the Pro Cinema 4030 is called Image Processing. When response time matters, switch the control from the default "Fine" to "Fast." The Fast setting is designed specifically to reduce input lag, and resulted in only 56.5 milliseconds of lag. Note that "Fast" processing has a softening effect on the picture that reduces the appearance of fine detail, and this reduction in apparent resolution is most visible when there is a lot of small text or other detail on the screen. Depending on what kind of game you're playing, that softness could be invisible, obvious, or anywhere in between.

If you use the "Fine" setting, the 4030 measures 100.9 milliseconds of input lag, equivalent to six frames of a 60fps signal. In other words, if you're gaming on the 4030, Fast processing is the way to go.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

THX-UltraII

Als er EEN partij verre van neutraal is is het projectorcentral wel. Altijd afgaan op (vertouwde) gebruikersmetingen

MechanicalAnimal

#31
Quote from: mark235 on December 25, 2013, 10:11:02
Toch gevonden, de TW7200 is de Pro Cinema 4030 in de US. De gemeten inputlag voor dit model is minder goed dan de 9200  :plain:

Ha Mark, weet je dat zeker? ik heb me rot gezocht naar de US-codering, zelfs Annewiek kon het me niet vertellen en op de diverse website heb ik de vraag in de comments gesteld en niemand wist het.

Als het klopt dan zou dat fantastisch zijn, want door die 4030-review zie ik een 7200 wel zitten :pompom:


EDIT:

Je hebt helemaal gelijk Mark  :clapping: Bill op projectorcentral heeft een tijdje terug gereageerd op mijn vraag, ik had de hoop al opgegeven  :D


Posted Nov 15, 2013 9:52:49 AM
By Bill Livolsi Post a Comment Alert Moderator 

Maarten, I've received an official response from Epson regarding European model numbers and it looks like Nikko was correct. Here they are.

Home Cinema 2030 = EH-TW5200;

Pro Cinema 4030 = EH-TW7200;

Home Cinema 5030UB(e) = EH-TW8200(W);

Pro Cinema 6030UB = EH-TW9200

bron: http://www.projectorcentral.com/epson_home_cinema_5030ub_projector_review.htm?page=Setup-and-Configuration
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Mediasluis

Ik kan uit ervaring zeggen dat de Epson TW9200 meer tijd nodig heeft om het video signaal te bewerken dan de Sony HW50.
Ik moest mijn Audio Delay in mijn receiver duidelijk opschroeven voor de Epson TW9200
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

cardas49

Quote from: THX-ultraII on December 25, 2013, 10:23:50
Als er EEN partij verre van neutraal is is het projectorcentral wel. Altijd afgaan op (vertouwde) gebruikersmetingen

Waar baseer je dat op?

Als ik de lumen ratings in de projectorcentral reviews met elkaar onderling vergelijk, lijkt het alsof ze 1 meetmethode voor lichtopbrengst aanhouden. Ook komen de Lumen ratings van deze reviews aardig overeen met de lichtopbrengst uitspraken die Frank over dezelfde modellen in zijn reviews doet.

Ik wil verder niet stellen dat projectorcentral volledig objectief is, maar ik zie vooralsnog geen reden om aan hun lumen en inputlag metingen te twijfelen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: Mediasluis on December 25, 2013, 13:02:54
Ik kan uit ervaring zeggen dat de Epson TW9200 meer tijd nodig heeft om het video signaal te bewerken dan de Sony HW50.
Ik moest mijn Audio Delay in mijn receiver duidelijk opschroeven voor de Epson TW9200

Dan had je de image processing waarschijnlijk niet op "Fast" staan? Zonder deze optie is de input lag erg hoog
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

J.A.F._Doorhof

Fast scheelt enorm. We hebben veel gamers als klant en veel draaien met de Sony maar zijn ook zeer blij met de epsons op fast.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

#36
Logisch want mooi is hij zeker.
Het zwartniveau alleen al is ongelooflijk diep.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MechanicalAnimal

Quote from: mark235 on December 25, 2013, 10:11:02
Toch gevonden, de TW7200 is de Pro Cinema 4030 in de US. De gemeten inputlag voor dit model is minder goed dan de 9200  :plain:

dan meteen maar even de externe reviews op een rijtje voor het gemakkie:

http://www.projectorreviews.com/epson/epson-pro-cinema-4030-projector-a-review/
verdict:


http://www.projectorcentral.com/epson_pro_cinema_4030_projector_review.htm

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

master30

4030 is de 7200 zag ik staan, waarom is hij dan zwart ipv wit net als hier?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

MechanicalAnimal

#39
De unit zal intern hetzelfde zijn, de leveringsomvang en -kleur kan tussen werelddelen verschillen.

De Pro-Cinema uitvoering zoals ie in de US getest is wordt zelfs compleet geleverd met (correct me if i'm wrong) extra garantie, een muurbeugel, 2 brillen (ipv 1) en een extra lamp en in de zwarte kleur voor dedicated HT's.

Intern is de 4030 echter dus hetzelfde als de 7200 hierzo.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

digitalboy

Quote from: Mediasluis on December 25, 2013, 20:51:53
Logisch want mooi is hij zeker.
Het zwartniveau alleen al is ongelooflijk diep.

Ik vind dat zelf wel meevallen, je kunt toch duidelijk zien bij deze epson dat bij
donkere scenes het zwart donkergrijs is.
Maar goed dat is ook terug te zien in de prijs: de 7200 blijft
een budgetprojector, zit net in de middenklasse.

THX-UltraII

qua blacklevel is het maar net wat je gewend bent. Wanneer je, zoals Digitalboy, van een JVC komt zal het blacklevel je inderdaad flink tegen vallen. Zelf heb ik een VW1000 van Sony. Het blacklevel hiervan is prima in orde maar gewoon niet vergelijkbaar met dat van een JVC. Het nadeel van JVC is dat de lichtopbrengst lager is dus niet echt geschikt voor een non-dedicated ruimte en voor schermen groter dan ongeveer 2,50m. Projecteer je op 2meter en een dedicated ruimte is er inderdaad weinig wat tegen de JVC op kan qua contrast/blacklevel, ook mijn VW1000 niet.

Mediasluis

Quote from: digitalboy on December 29, 2013, 12:37:21
Ik vind dat zelf wel meevallen, je kunt toch duidelijk zien bij deze epson dat bij
donkere scenes het zwart donkergrijs is.
Maar goed dat is ook terug te zien in de prijs: de 7200 blijft
een budgetprojector, zit net in de middenklasse.

Sorry jongens.
Ik had het hier eigenlijk over de TW9200.
Ik mengde mij iets te enthousiast in het gesprek toen het over de lagtime ging.
Dit omdat ik precies ervoor mijn Lipsync nogal moest aanpassen bij het kijken naar de TW9200, op Fine welliswaar, en dan lees je erover,...
Voor ik er erg in had stond er al een post van mij haha.

Ik heb beide projectors hier ter review, voor op mijn Blog straks.
Ik ga vanmiddag pas de TW7200 doen.
De TW9200 vind ik in ieder geval zeer filmisch en daarvan is het zwart toch echt wel indrukwekkend te noemen.
Maar goed, dat hoort ook niet op een TW7200 Topic hé.
Excuus.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MechanicalAnimal

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  4, 2013, 16:02:27
Je kan beter even naar de reviews en metingen kijken die ik gedaan heb.
Op papier klopt er vaak geen "bal" van.
De 7200 zou mijn voorkeur hebben maar er is niet heel veel verschil met de 8100.
De 7200 is iets filmischer.

aangezien de 8100 identiek is aan de 9100.....dan is die laatste dan toch ook niet beter dan de 7200? Zou je dan ook de 7200 boven de 9100 prefereren?


Quote from: J.A.F._Doorhof on November 30, 2012, 15:18:16
Dit is waarschijnlijk geen echte verassing :D maar voor de specs en test van de 8100 mag je deze gaan lezen.... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126492.0
Inderdaad de 8100 is qua prestaties gelijk aan de zeer goed geteste 9100.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

J.A.F._Doorhof

De nieuwe serie heeft iets heel moois in het beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lapino

Komen er dan nieuwe Epsons? Ben nog steeds aan het uitkijken voor opvolger voor mijn benq. Belangrijk voor mij: beter beeld dan de benq, stille fan, goede 3d en bruikbaar voor games.

THX-UltraII

Quote from: lapino on January 11, 2014, 08:02:39
Komen er dan nieuwe Epsons? Ben nog steeds aan het uitkijken voor opvolger voor mijn benq. Belangrijk voor mij: beter beeld dan de benq, stille fan, goede 3d en bruikbaar voor games.
Nee, er komen geen nieuwe Epsons. Er zijn net nieuwe Epsons :)
Met een Epson krijg je:
- beter beeld dan de Benq
- een stillere projector
- prima 3D beeld
- een acceptabele tot zeer goede input lag afhankelijk van het model en settings die je kiest

Mediasluis

Ik heb ze net beide uitgebreid mogen testen.
Ik moet de reviws nog afmaken en ga hier nu niet te diep op in.

De EH-TW9200 gaat echt een heel stuk dieper in het zwart dan de EH-TW7200.
Ook heeft de 7200 geen Frame Interpolatie wat met 3D vooral rustig kijkt, de 9200 wel.

De 7200 is wel geweldig qua lichtopbrengst in het 3D.
Ik was echt verrast en bleef kijken.
De lagtime is op fast op de 7200 enorm snel, maar op de 9200 op fast ook best goed.
Op Fine is vooral de 9200 echt te langzaam voor het gamen.
Maar gewoon qua beeld,... is de EH-TW9200 echt fantastisch en een heel stuk mooier en dieper dan de EH-TW7200.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

ferry34

#48
Edit
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

lapino

Quote from: Mediasluis on January 11, 2014, 14:55:57
Ik heb ze net beide uitgebreid mogen testen.
Ik moet de reviws nog afmaken en ga hier nu niet te diep op in.

De EH-TW9200 gaat echt een heel stuk dieper in het zwart dan de EH-TW7200.
Ook heeft de 7200 geen Frame Interpolatie wat met 3D vooral rustig kijkt, de 9200 wel.

De 7200 is wel geweldig qua lichtopbrengst in het 3D.
Ik was echt verrast en bleef kijken.
De lagtime is op fast op de 7200 enorm snel, maar op de 9200 op fast ook best goed.
Op Fine is vooral de 9200 echt te langzaam voor het gamen.
Maar gewoon qua beeld,... is de EH-TW9200 echt fantastisch en een heel stuk mooier en dieper dan de EH-TW7200.

heb je eventueel kans gezien om de wireless eens te testen op de 9200w, vooral ook qua gamen? is voor mij zeer bepalende factor of ik deze zou kopen of de gewone met aftermarket wifi