Draper Frame Vision VelTex ReAct 2.1 Gain 1.0 16:9 275x155cm (124")

Started by k995, January 10, 2014, 10:24:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

k995

Gekocht omdat projector in de woonkamer staat open grondplan , met witte muren en soms licht aan.
Oude scherm was een gewoon wit doek gain 1.0 . Goedkoopste dat ik toen vond (250€ dacht ik)


Genomen in  schemerlicht (rond 8h) eerst met alle lichten aan (20tal spots)






Bij opstarten projector kan je al verschil zien qua kleuren.



Wit word iets donkerder

Toy Story:





Kleuren zien er beter/dieper uit .


LOTR :




Was onbekijkbaar op oude scherm op dit moment, draper ziet er nog heel goed uit.



Lichten uit:


Toy story :






LOTS :







Heel tevreden van, beeld verbeterd sterk voor mij en kijkhoek is heel goed je merkt pas iets donkerder op 60-70graden was ruim voldoende is voor mij.


Hellbeast

Dat is geen misselijke verbetering! Wat was je kwijt voor het scherm?
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

BernHardN

Daar zit ik ook aan te denken zo'n zilver grijs doek.
Bij mij is ook alles wit en veel glas rondom.
Mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

k995


noise


CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

evilniek

Mooi scherm hoor, toen ik begon met projectie had ik een gemotoriseerd scherm van projecta had ook een iets hogere gain, toen ik deze inruilde voor een matwit spanscherm, ivm golven, was het contrast een stuk minder vond ik, tegenwoordig heb ik een Black Diamond II van Screen Innovations(Gain 1.3), een soortgelijk scherm als de Draper.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Quote from: noise on February  5, 2014, 17:22:03
Zou dit ook geschikt zijn voor 3D?

Welke techniek denk je dan aan, passief gepolariseerd 3D of active 3D? Ik zou wel eerst heel goed uitzoeken wat goed werkt en wat niet, sommige schermen werken geweldig icm bepaalde PJ's, lang verhaal kort, de combinatie scherm PJ is heel belangrijk met name in 3D maw het valt niet goed te zeggen of dit specifieke scherm geschikt is in jouw situatie. Ik denk dat je vraag te algemeen is, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

noise

Quote from: evilniek on February  6, 2014, 14:42:38
Welke techniek denk je dan aan, passief gepolariseerd 3D of active 3D? Ik zou wel eerst heel goed uitzoeken wat goed werkt en wat niet, sommige schermen werken geweldig icm bepaalde PJ's, lang verhaal kort, de combinatie scherm PJ is heel belangrijk met name in 3D maw het valt niet goed te zeggen of dit specifieke scherm geschikt is in jouw situatie. Ik denk dat je vraag te algemeen is, imho.

Het gaat mij om avtive 3D.

De projector zal volgend jaar de opvolger worden van een epson-TW 9200 of een sony VPL-HW30ES.