Integriteit database forum

Started by Nahpets, November 1, 2013, 14:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Dames, heren ook,

De volgende 3 zaken laten mij twijfelen aan de integriteit van de database van het forum:
- Antoine wordt aangeduid als gast, niet als lid
- het showcase topic van Anotoine is verdwenen
- in 1 van de laatste postings van Antoine geeft hij aan kennis te hebben van een RTM

Ondanks dat alle 3 van mijn punten betrekking op Antoine gaat het mij niet om hem of de ban die hij momenteel(?) heeft.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187


AbZ


audiolover

Wat voegen beide antwoorden toe
aan een m.i. serieuze vraag?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

AbZ

Quote from: audiolover on November  1, 2013, 15:22:43
Wat voegen beide antwoorden toe
aan een m.i. serieuze vraag?
Niets.  Ik gaf antwoord op Raymond.  Had eigenlijk een dino-ei moeten zijn.

Isflicka

#5
Quote from: Nahpets on November  1, 2013, 14:39:15
Dames, heren ook,

De volgende 3 zaken laten mij twijfelen aan de integriteit van de database van het forum:
- Antoine wordt aangeduid als gast, niet als lid
- het showcase topic van Anotoine is verdwenen
- in 1 van de laatste postings van Antoine geeft hij aan kennis te hebben van een RTM

Ondanks dat alle 3 van mijn punten betrekking op Antoine gaat het mij niet om hem of de ban die hij momenteel(?) heeft.
Vreemd dat je hierover begint want afgelopen nacht werd er flink 'gerommeld' aan forum. Dacht eigenlijk aan regulier onderhoud.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Raymond187

Quote from: audiolover on November  1, 2013, 15:22:43
Wat voegen beide antwoorden toe
aan een m.i. serieuze vraag?
Wat was eerder. De ban of de verdwenen topics. Als de ban er eerst was kan ik me voorstellen dat de koppeling fout is. of dat tijdens het bannen iets fout is gegaan ;)

Nahpets

Volgens mij was de ban eerder. De verdwenen showcase viel mij vanochtend pas op.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Zijn useraccount is versleuteld aan zijn topic. Geen idee hoe ze een ban geven. Zal vast niet via IP gaan daar heb je niks aan.


Nahpets

De bans van anderen gingen niet gekoppeld aan het verwijderenvan het lid account/omzetten naar gast.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

alexander2

Vreemd ik ben pas geleden geconfronteerd met een 'vreemde' pagina welke liet zien dat ik in de gaten werd gehouden.
Bij navraag werd mij duidelijk dat enkele mods geen idee hebben wat er achter de schermen gebeurd.
Later kreeg ik antwoord van een mod  ( welke ik niet bij naam noem want anders krijg ik uiteraard weer meteen een ban ) dat hij het vergeten was om dit weg te halen.
Ik vind het vreemd om te weten dat er software op je wordt gericht om al je berichten dagelijks te laten beoordelen.


AbZ

Iedereen is tegen je  :notify:   Het lijkt hier wel internet  :crazy:

alexander2

Quote from: AbZ on November  1, 2013, 16:38:45
Iedereen is tegen je  :notify:   Het lijkt hier wel internet  :crazy:

Ja en ik ben heel zielig. :D
Het interesseert mij echt niets wat mensen van mij vinden maar doe het dan publiekelijk en niet op deze manier.
Maar heb ik goed begrepen dat onze Antoine hier niet meer zal komen, of krijgen we weer een herhaling van zetten dwz het zoveelste betoog voor meer regels waar hij een warm voorstander van is en het zoveelste afscheid?

J.A.F._Doorhof

Nu niet overdrijven met het zoveelste afscheid.
Wat mij opvalt is dat er bepaalde mensen op de een of andere manier kortsluiting krijgen als ze aangesproken worden op gedrag en dan maar direct hoog in de boom klimmen, andere vertrekken vrijwillig omdat ze volgens hen last hebben van 1-2 leden.

Ik ben misschien heel simpel hierin..... er zijn VEEL leden, als je je stoort aan iemand negeer die persoon dan gewoon, ga er niet op in, of DON'T FEED THE TROLL !!!!

Op die manier heeft iedereen gewoon zijn plezier.
Als iemand in de gaten word gehouden moet dat genoeg zeggen, dat kost tijd en is in mijn optiek gewoon jammer, pas je gewoon aan en zorg ervoor dat het leuk blijft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AbZ

#14
Volgens mij doelde Nahpets op iets anders, ging niet over de een of andere persoon of gedraging.

alexander2

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  1, 2013, 16:46:06
Nu niet overdrijven met het zoveelste afscheid.
Wat mij opvalt is dat er bepaalde mensen op de een of andere manier kortsluiting krijgen als ze aangesproken worden op gedrag en dan maar direct hoog in de boom klimmen, andere vertrekken vrijwillig omdat ze volgens hen last hebben van 1-2 leden.

Ik ben misschien heel simpel hierin..... er zijn VEEL leden, als je je stoort aan iemand negeer die persoon dan gewoon, ga er niet op in, of DON'T FEED THE TROLL !!!!

Op die manier heeft iedereen gewoon zijn plezier.
Als iemand in de gaten word gehouden moet dat genoeg zeggen, dat kost tijd en is in mijn optiek gewoon jammer, pas je gewoon aan en zorg ervoor dat het leuk blijft.

Aanpassen aan wat als ik vragen mag?
Je kan mooi praten maar je bent zelf ook is flink over de zeik gegaan maar ja dat ligt natuurlijk allemaal anders.
Mocht je dit als trollen ervaren dit is een simpele constatering van feiten en niets anders.
OT maar weer je plaatst iets wat totaal geen hout snijdt want diezelfde persoon over wie we het hebben heeft mij ook is bestookt met infantiele e mail waar de honden geen brood van lusten.
Ik ben erg simpel hierin omdat het maar een forum is, lig er dus totaal niet wakker van.

Raphie

Antoine een ban? zonder dat ik er bij betrokken was?  :(
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Aanpassen aan de mensen die hier plezier hebben en willen hebben.
Of wel gewoon een beetje "normaal" doen.
99.9999% van de mensen die hier komt zal nooit een probleem hebben, het is vreemd dat het vaak de zelfde zijn :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alexander2

#18
Quote from: J.A.F._Doorhof on November  1, 2013, 17:08:31
Aanpassen aan de mensen die hier plezier hebben en willen hebben.
Of wel gewoon een beetje "normaal" doen.
99.9999% van de mensen die hier komt zal nooit een probleem hebben, het is vreemd dat het vaak de zelfde zijn :D

Praat je nu over jezelf? :D
je hebt in het verleden een hele gezellige discussie gevoerd met ene Dingen.
Ik weet zeker dat je meteen in de gordijnen vliegt met het argument......dat is honderd jaar geleden.
Neemt niet weg dat het een simpele feit is, punt!

Ook heb je ooit een leuke opmerking geplaatst over een  B & W Zeppelin waarvan iets was geplaatst door de heren ban BBG.
Dat ontaarde ook in een uiterst triest discussie.

Het gekke is als iemand anders dat doet die op jouw lijstje staat dan volgt er in no time een ban.

Behalve als de oprichter of iemand van het mod team zoiets plaatst want dat moet kunnen.
Sterker nog.... het wordt later volledig weggecensureerd, ook zo een vreemde handeling van enkele mods.
Wees een vent en laat het staan maar om welke reden dan ook wordt het meestal in de nacht helemaal aangepast.
Waarom toch?
Gezichtsverlies?

Nogmaals het is maar een forum geen leven en dood.
Ik begrijp al die ophef niet met name mods en jij welke pretenderen om zo maatschappelijk en politiek correct over te willen komen maar dag en nacht bezig zijn om hun eigen inbreng telkens te wijzigen.
Dat zegt meer over die personen dan over dat handjevol schavuiten waar jij je aan ergert.
Volgens mij weet die persoon donders goed dat OOK hij iets heeft geplaatst wat niet loepzuiver is anders ga je niet nachten lang topics aanpassen of verwijderen.

Oh ja als ik een opmerking had geplaatst over je taalfouten dan weet ik 1 ding zeker, BAN!
Kortom Frank ga niet zitten preken je bent een mens met emoties net zoals anderen.

Ben benieuwd of dit morgen er nog staat?
Of misschien de software ietsje aanscherpen of een ban?

Nahpets

Toch apart om te zien dat een vraag over het, technisch gezien, gezond zijn van het forum ontaardt in hij zei-jij zei.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

alexander2

Quote from: Nahpets on November  1, 2013, 17:28:12
Toch apart om te zien dat een vraag over het, technisch gezien, gezond zijn van het forum ontaardt in hij zei-jij zei.

Daar is het een forum voor Nahpets.
Gewoon doorademen en genieten van het aankomend weekend.

J.A.F._Doorhof

Alexander ik vind dat je wel erg ver gaat met je "gedrag"
Of wel dit is gewoon gezuig.

Als ik mijn discussies met Rob vergelijk met wat er nu af en toe gebeurt waren wij nog wel ERG vriendelijk naar elkaar toe, JA er was af en toe een flink meningsverschil maar zowel Rob als ik hebben NOOIT het respect voor elkaar verloren en dat is iets wat je nu wel ziet, zowel Rob als ik hebben elkaar nooit de huid vol gescholden, sterker we hebben gewoon contact met elkaar en ook regelmatig met elkaar gesproken over bepaalde dingen.

nadeel van het geschreven woord is dat sommige dingen harder over komen als ze bedoeld zijn, als je dat WILT lezen, zowel Rob als ik zijn erg passie vol over ons hobby en vakgebied, en ja we hebben ons wel eens aan elkaar geïrriteerd en dit ook geventileerd op het forum maar nog nooit heb ik het respect voor Rob verloren en volgens mij was dat ook wederzijds.

Maar als je dit toch als voorbeeld aanhaalt, wat Rob en ik onderling aan discussies hadden is NOOIT een last geweest voor het forum, mensen vonden het leuk om te lezen zover ik weet, je hebt 2 mensen met een flinke kennis van zaken die over bepaalde topics flink met elkaar in discussie gingen, dat is wat heel anders als iemand gewoon letterlijk de grond in te schrijven en volledig disrepectvol met elkaar om te gaan.

Ben ik wel eens te ver gegaan, natuurlijk, is Rob wel eens te ver gegaan, natuurlijk maar dat is menselijk, en iedereen gaat in een discussie wel eens te ver, daarom heet het ook "je passie", maar je weet heel goed wat ik bedoel en de manier waarop je nu post is een teken dat je duidelijk probeert wat te forceren en dan ben ik redelijk snel met je klaar Alexander, als de toon van de volgende post me niet aan staat mag je van mij een paar dagen langs de lijn gaan rondkijken.

Laten we het dus aub hier maar bij houden.
Je mag rusting je mening geven (daar heb ik geen moeite mee) maar als ik weer "zuiggedrag" bespeur dan is het voor mij genoeg om je een ban te geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

morca

Quote from: Nahpets on November  1, 2013, 17:28:12
Toch apart om te zien dat een vraag over het, technisch gezien, gezond zijn van het forum ontaardt in hij zei-jij zei.
Eigenlijk geheel oftopic......bedoel je.
Want je vraag was denk ik de veiligheid mbt het forum.
Je doelt op een inbraak op de server ? ? Of wat anders?

Ik vond hem ook al zeer vreemd gisteren,rare meldingen met inloggen,of gewoon blijven hangen.

J.A.F._Doorhof

@Nahphets.
Ik ben zeer betrokken bij het forum, als iemand zijn account op zegt dan is het niet zo dat ik er niet van slaap (dat zou overdreven zijn) maar ik zit er wel enorm mee. Ik wil het liefst zo iemand opbellen en proberen een oplossing te vinden, simpelweg omdat ik weet dat er in 99% van de gevallen simpelweg een misverstand aan ten grondslag ligt of iets dat veel groter is gegroeid dan de bedoeling/nodig was.

Als ik dan een opmerking lees als :
"Maar heb ik goed begrepen dat onze Antoine hier niet meer zal komen, of krijgen we weer een herhaling van zetten dwz het zoveelste betoog voor meer regels waar hij een warm voorstander van is en het zoveelste afscheid?"

Dan schiet dat bij mij even verkeerd.
We proberen er alles aan te doen om een leuke sfeer te creëren en dit soort opmerkingen slaat dan helemaal nergens op en aangezien ik me zeer betrokken voel bij de leden en het forum reageer ik daar dan op.

Het feit dat ik daarna dan weer andere dingen naar mijn hoofd gegooid krijg vind ik niet kunnen, je weet dat dit een gevoelig onderwerp is, laat het dan rusten. Iemand verwijderd zijn account dat is doodzonde en in mijn optiek onnodig, ga dan geen olie op het vuur lopen te gooien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@morca,
Ik had gisteren ook wat problemen met het forum, maar met nog een paar sites.
De database is gewoon in tact, maak je geen zorgen.
We hebben alleen op verzoek van een lid zijn account omgezet wat ik nogmaals heel jammer vind.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"