Nieuwe receiver (Marantz SR7007) OF toch nieuwe front speakers

Started by rubber17, October 22, 2013, 11:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rubber17

Quote from: Klipsch on October 28, 2013, 14:30:21
en ja , ik kon die Advance MAA 405 voor een leuk bedragje kopen omdat  het een demo was. Eerlijk gezegd kocht ik hem voor de looks:))), blauwe VU meters...maar toen kwam ik erachter dat hij een fantastisch geluid produceert...ach ja ,zo noem ik het maar, was ik helemaal "verkocht".
Je moet gewoon een keer tevreden zijn, en dat ben ik, voorlopig  ;D

De 'looks' van de Advance Acoustic zijn inderdaad erg mooi, zou in mijn huiskamer ook niet misstaan  ;) (denk zelfs dat m'n vriendin ze mooi zal vinden)

Maar je voorversterking laat je dus via de SR7007 lopen als ik het goed begrijp. Verlies je hierdoor geen kwaliteit omdat je je CD-speler niet direct op je stereo (eind)versterker hebt gekoppeld?
Hoe zou dit in mijn geval zijn als ik de SR5004 als voorversterker gebruik in combi met een eindversterker?
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

John Wx

Quote from: Klipsch on October 28, 2013, 14:30:21
en ja , ik kon die Advance MAA 405 voor een leuk bedragje kopen omdat  het een demo was. Eerlijk gezegd kocht ik hem voor de looks:))), blauwe VU meters...maar toen kwam ik erachter dat hij een fantastisch geluid produceert...ach ja ,zo noem ik het maar, was ik helemaal "verkocht".
Je moet gewoon een keer tevreden zijn, en dat ben ik, voorlopig  ;D


Heb zelf een kleine Advance met 2 x 10 watt Class A (nou ja de bias gaat omhoog ouwe Ken Ishiwata truuk) en 2 x 45 watt meer als voldoende in een woonkamer
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Klipsch

Quote from: rubber17 on October 28, 2013, 14:40:58
De 'looks' van de Advance Acoustic zijn inderdaad erg mooi, zou in mijn huiskamer ook niet misstaan  ;) (denk zelfs dat m'n vriendin ze mooi zal vinden)

Maar je voorversterking laat je dus via de SR7007 lopen als ik het goed begrijp. Verlies je hierdoor geen kwaliteit omdat je je CD-speler niet direct op je stereo (eind)versterker hebt gekoppeld?
Hoe zou dit in mijn geval zijn als ik de SR5004 als voorversterker gebruik in combi met een eindversterker?

De CD speler of welke bron dan ook wordt gewoon op de AVR aangesloten en het uiteindelijke signaal gaat naar de eindtrap, op de eindtrap kan niet eens een bron worden aangesloten alleen een preamp.

Gewoon de pre-outs van je SR5004 gebruiken als preamp
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

rubber17

Quote from: John Wx on October 28, 2013, 15:16:25

Heb zelf een kleine Advance met 2 x 10 watt Class A (nou ja de bias gaat omhoog ouwe Ken Ishiwata truuk) en 2 x 45 watt meer als voldoende in een woonkamer

Welk type AA heb je precies?
En voegt deze voldoende toe t.o.v. bijvoorbeeld de SR500x/SR600x serie?

Ik kom nl op MP een aantal AAs tegen voor een aantrekkelijke prijs, zeker om eens te 'proberen' of ze mij zullen bevallen icm met mijn huidige receiver.
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

Klipsch

ik zou voor een MAA  eindtrap gaan, of als je het helemaal bont wilt maken 2 monoblocks MAA 705, niet meer nieuw te krijgen (helaas) maar wie weet 2e hands
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

H&C Hifi

Quote from: Klipsch on October 29, 2013, 11:36:24
ik zou voor een MAA  eindtrap gaan, of als je het helemaal bont wilt maken 2 monoblocks MAA 705, niet meer nieuw te krijgen (helaas) maar wie weet 2e hands

Toch ken ik wel betere combinaties met Klipsch.
Ik vind persoonlijk dat een AA wel eens wat hard/agressief kan klinken en niet echt een warme sound heeft, wel hebben ze vermogen.
Als je mij zou vragen niet direct de ideale combi met een Klipsch die soms dezelfde trekjes heeft en het wat ''druk'' word in het hoog wanneer je beide combineert.
Ik zou eerder denken aan een Parasound, die hebben ook die kracht maar een wat warmere/rustigere sound

rubber17

Afgelopen week naar de nodige speakers (binnen mijn budget) wezen luisteren en de kogel is door de kerk.
Ik werd aangenaam verrast door de Q Acoustics 2050i en heb deze in bestelling staan bij mijn lokale hifi zaak (ook nog eens sponsor van dit forum  :)). De uitvoering in grafiet schijnt lastig leverbaar te zijn en zou dus even geduld moeten hebben. Vandaag werd ik echter gebeld dat ik tot de levering wel de demo exemplaren (hoogglans wit) thuis mocht neerzetten. Zodra de andere binnen zijn komen ze deze bij me afleveren, prima service dus!

Ik had mijn vorige speakers niet bi-amp aangesloten, maar dit bij deze nieuwe alsnog gedaan (mijn LS kabel was er toch al geschikt voor) en ze staan nu lekker in te spelen. Nog bedankt voor de tips via dit forum! (zeker om eerst de fronts te vervangen en daarna een andere receiver / huidige receiver + (eind) stereo-versterker.

Oh ja, mijn Monitor Audio RS1 hebben sinds vandaag ook weer een nieuwe eigenaar  ;D
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi

Quote from: rubber17 on October 30, 2013, 22:19:47
Afgelopen week naar de nodige speakers (binnen mijn budget) wezen luisteren en de kogel is door de kerk.
Ik werd aangenaam verrast door de Q Acoustics 2050i en heb deze in bestelling staan bij mijn lokale hifi zaak (ook nog eens sponsor van dit forum  :)). De uitvoering in grafiet schijnt lastig leverbaar te zijn en zou dus even geduld moeten hebben. Vandaag werd ik echter gebeld dat ik tot de levering wel de demo exemplaren (hoogglans wit) thuis mocht neerzetten. Zodra de andere binnen zijn komen ze deze bij me afleveren, prima service dus!

Ik had mijn vorige speakers niet bi-amp aangesloten, maar dit bij deze nieuwe alsnog gedaan (mijn LS kabel was er toch al geschikt voor) en ze staan nu lekker in te spelen. Nog bedankt voor de tips via dit forum! (zeker om eerst de fronts te vervangen en daarna een andere receiver / huidige receiver + (eind) stereo-versterker.

Oh ja, mijn Monitor Audio RS1 hebben sinds vandaag ook weer een nieuwe eigenaar  ;D

Jup de leveringen van Q acoustics duren nu wat langer nu er rechtstreeks in Engeland moet worden besteld, zal wel een week of 2 duren.
Overigens wel een erg leuke en vooral muzikale luidspreker voor rond de 600,00 per set ! veel luisterplezier  :smile:

Klipsch

Quote from: HcHifi.nl on October 30, 2013, 17:30:07
Toch ken ik wel betere combinaties met Klipsch.
Ik vind persoonlijk dat een AA wel eens wat hard/agressief kan klinken en niet echt een warme sound heeft, wel hebben ze vermogen.
Als je mij zou vragen niet direct de ideale combi met een Klipsch die soms dezelfde trekjes heeft en het wat ''druk'' word in het hoog wanneer je beide combineert.
Ik zou eerder denken aan een Parasound, die hebben ook die kracht maar een wat warmere/rustigere sound

Bedankt voor de tip! Ik ga wel eens wat anders testen, die AA kan ik altijd nog in de toekomst mbt back surround gebruiken.
Maar moet zeggen dat ik met mijn huidige set up aardig kan leven:))
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

rubber17

Quote from: HcHifi.nl on October 30, 2013, 23:50:12
Jup de leveringen van Q acoustics duren nu wat langer nu er rechtstreeks in Engeland moet worden besteld, zal wel een week of 2 duren.
Overigens wel een erg leuke en vooral muzikale luidspreker voor rond de 600,00 per set ! veel luisterplezier  :smile:

M'n budget lag ongeveer op 1000€ voor een set en heb uiteindelijk de keuze gemaakt tussen de Focal Chorus 816 en de QA. Ik vond de Q Acoustics toch beter bij mijn smaak passen en toen ik uiteindelijk de prijs te horen kreeg was het een erg aangename verrassing :)

Nu ik de demo exemplaren thuis heb staan is de wachttijd niet echt een probleem  O0
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

dj_jari

Goede keuze Ruben, was ook mijn keus, maar ik kreeg ze het huis niet binnen (te groot)
Mooi dat het bij jou wel is gelukt.