Tannoy dual concentric 12"

Started by AbZ, October 31, 2013, 09:57:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

#25
Quote from: Antoine on October 31, 2013, 11:52:19
Misschien had jij vooraf op moeten zoeken waar de XO van de baskasten van de VR-5's ligt. Die ligt rond de 200Hz, niet 80Hz...  ;D
You prove my point  ;D  Ze zouden dus grofweg een oktaaf lager op sterkte komen (100Hz) maar het begint op 160Hz alweer af te vallen voor de XO op 80Hz, dus ze zijn bijna werkeloos.  Serieus, dit kan je ook met een aardige monitor doen.

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 12:00:12
Daarbij weet iedereen dat je zelfs de beste full range weergevers in de laagste frequenties goed kunt ondersteunen met subwoofers omdat je die vrijer kunt plaatsen en er eenvoudig DSP op kunt toepassen om de response op de kamer aan te passen. Dit i.t.t. de fronts waar je die vrijheid in plaatsing in de gemiddelde woonkamer minder hebt omdat je die bij voorkeur opstelt dusdanig dat je een optimale afbeelding hebt. Dat dat in de regel niet ook de beste plaats is voor een optimale basresponse is ook evident.
Precies.  Full range speakers zonder DSP is dus weggegooid geld.

Deleted member

Dat hangt dus van de kamer af wat ik al eerder zei dus 't circeltje is weer rond... ;D

Deleted member

Ik zou ook met basstrapping aan de gang kunnen gaan, maar dat neemt erg veel ruimte in voor 't laagste laag... ;)

Deleted member

#28
Wat heb jij eigenlijk staan??

AbZ

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 12:07:27
Wat heb jij eigenlijk staan??
Koffie  :coffee: 

en een hoop ouwe meuk (twv 5 euri in jouw stijl van taxatie).  Heb ook wel eens leergeld betaald hoor  ;)

Deleted member

Proost!

En 5 euro leek mij een mooie prijs, exclusief verzendkosten dat dan wel!  :D ;)

chansig

Het was weer vermakelijk...een glimlach op mijn gezicht. Bedankt heren..!!!!!!!!

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Het ging weer eens nergens over!  :D

AbZ

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 15:06:34
Het ging weer eens nergens over!  :D
maar je wou toch ff je speakers zinkende schip verdedigen  ::)

chansig

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 15:06:34
Het ging weer eens nergens over!  :D

Dit had je nu net niet moeten schrijven...jammer. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 15:06:34
Het ging weer eens nergens over!  :D
ach, de eerste 6 posts waren toch to the point...
we've seen worse  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted member

En daarna zijn zowel Von Schweikert Audio als SoundscapeS door TS afgefikt. Ik vind 't wel vermakelijk dat soort psychotische uitingen. ;D

Hoe dan ook, ik hoop dat TS veel plezier gaat hebben van zijn prachtige PA speakers! :P

AbZ

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 15:33:46
En daarna zijn zowel Von Schweikert Audio als SoundscapeS door TS afgefikt. Ik vind 't wel vermakelijk dat soort psychotische uitingen. ;D
Ach gossie, als je jezelf technisch klemgeluld hebt...  dan zijn mijn uitingen "psychotisch" ?

twani

Geweldige geluid komt er uit de Von Schweikerts, voor geweldige muziek moet je even verder winkelen.  En nee, ik noem geen merken :P

AbZ

Quote from: twani on October 31, 2013, 15:39:54
Geweldige geluid komt er uit de Von Schweikerts, voor geweldige muziek moet je even verder winkelen.  En nee, ik noem geen merken :P
;D
Bij jouw VonS was het laag ook niet in orde.  Dat weet je nog wel  ;)
Bij Joris, idem ditto.  Het zit niet alleen in de ruimte...

Deleted member

Quote from: AbZ on October 31, 2013, 15:38:35
Ach gossie, als je jezelf technisch klemgeluld hebt...  dan zijn mijn uitingen "psychotisch" ?

Ik doelde daar eerder op je eerste uiting "uit het niets" richting Von Schweikert en later naar "een amateur". Om je pyschotische woede een beetje te sturen heb ik een inhoudelijke post geplaatst.  :D

twani

Quote from: AbZ on October 31, 2013, 15:41:53
;D
Bij jouw VonS was het laag ook niet in orde.  Dat weet je nog wel  ;)
Bij Joris, idem ditto.  Het zit niet alleen in de ruimte...
Ach, smaak ontwikkeld zich dóór, ik weet inmiddels dat er veel beter is. Laten we zeggen dat ik kwantiteit geheel heb vervangen door kwaliteit.

Deleted member

#42
Ah ja, "veilige" Harbeths die de beide lastige frequentie-extremen niet weer kunnen geven. Zowel geen hoog als laag, da's simpel, beetje een 'wat je niet ziet is er niet'. Ik verwacht binnenkort, vanwege de immer 'doorontwikkelende' smaak, Ikea speakers in huize Twani! De Ikea 'outpüt' ofzo! :D

En dan natuurlijk een paar strips plaklood eraan en op de Molger wasmand met Viablue spikes er onder. :crazy:

chansig

Kan/wil iemand  mijn scan speak reference plus even "affikken" ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Ik niet, ik heb Scanspeak Revelator tweeters in de "VonS"!  ;)

chansig

Damn..nou dan hoop ik dat Abz ze voor me wilt "affikken" of anders Twani.

Ik ben bij de meting van Martijn aan de Harbeths van Huub geweest. Die was er volgens mij wel over te spreken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Die mannen zijn nooit te beroerd om iets of iemand af te fikken dus dat doen ze graag verwacht ik.  ;)

Metingen Harbeth? Ik gok op een bult in 't laag rond de 100Hz voor wat "magische warmte" en dan 20Hz zo op -30dB. Verder een dip in 't midhoog om alle "scherpte", leven en detail uit de muziek te filteren en vervolgens een sterk aflopend hoog om elke vorm van ambiance de nek om te draaien.  :D

AbZ

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 15:43:13
Ik doelde daar eerder op je eerste uiting "uit het niets" richting Von Schweikert en later naar "een amateur". Om je pyschotische woede een beetje te sturen heb ik een inhoudelijke post geplaatst.  :D
Wat kwam er uit het niets, behalve jouw binnenkomer hier?

Je weet dat ik gelijk heb, anders ging je niet schelden  ;D

Deleted member

Ehhh...je kunt het eenvoudig nalezen lijkt me.

En als ik zou weten dat je gelijk zou hebben, denk je dan niet dat hier al lang wat anders had gestaan? Niet lullen maar poetsen, de mouwen opstropen en aan de slag, dat weet je toch inmiddels wel van me?  :D

AbZ

Quote from: Antoine on October 31, 2013, 16:25:05
Ehhh...je kunt het eenvoudig nalezen lijkt me.

En als ik zou weten dat je gelijk zou hebben, denk je dan niet dat hier al lang wat anders had gestaan? Niet lullen maar poetsen, de mouwen opstropen en aan de slag, dat weet je toch inmiddels wel van me?  :D
Ik weet van jou dat je toehapt en jezelf dan teveel gaat opwinden, ging geheel volgens verwachting  :D 
Je kunt nalezen dat je zelf per ongeluk toegeeft dat je baskasten ongeveer net zoveel bijdragen als een Ikea Molger stand.