HTPC HDMI handshake issue?

Started by RonG, October 30, 2013, 12:20:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Ik heb een HTPC op zich goed lopen, er draait Win8 op met XBMC alsook PowerDVD 10 t.b.v. ISO 3D films af te draaien.

In XBMC werkt alles goed, daar dus geen probleem. In XBMC speel ik enkel MKV's af.

Echter wanneer ik een 3D film mount waarna deze dan opent en efspeelt  met PowerDVD valt soms 3 a 4 keer in een film de "verbinding" weg.
Het beeld gaat even op zwart en ook de audio valt dan weg maar na een seconde of 2 is weer alles normaal.

Ik kan het triggeren door de film ff op pauze te zetten, nadat de film weer door gaat duurt het een paar minuten totdat het probleem zich weer voordoet. Het lijkt mij een HDMI handshake issue te zijn, iemand misschien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik ga met 2 HDMI kabels weg van de PC, eentje rechtsstreeks naar de beamer en eentje naar de receiver. Dit is omdat mijn receiver geen 3D aankan.

thnks alvast :).


RonG

Hmmm, niemand?

Misschien dat het aan powerDVD 10 ligt, toch maar eens wat anders proberen dan om 3D ISO bestanden af te spelen.

Of het moet mogelijk zijn om van 3D BR's MKV's te maken.

RonG

Kan het zijn dat wanneer de HDMI kabel (HTPC-->Beamer) niet 1.4 is dit veroorzaakt? De kabel is een profigold 7 meter hdmi-hdmi en zie in de dactuur dat deze 1.3 is :-\.

3D werkt op zich goed, enkel af en toe een dropout. Ik zie geen artifacten oid in het beeld.

katwax

Quote from: RonG on November  5, 2013, 14:45:03
Kan het zijn dat wanneer de HDMI kabel (HTPC-->Beamer) niet 1.4 is dit veroorzaakt? De kabel is een profigold 7 meter hdmi-hdmi en zie in de dactuur dat deze 1.3 is :-\.

3D werkt op zich goed, enkel af en toe een dropout. Ik zie geen artifacten oid in het beeld.
In theorie kan een 1.3 kabel ook 1.4 (zelfde kabel andere stikker). Dit wil niet zeggen dat de oorzaak niet de kabel kan zijn, 7 meter is natuurlijk al een aardige afstand.
Is het niet mogelijk om ff te testen met een korte kabel. Je weet hoe je het kan triggeren dus is lijkt met dit een simpele test.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RonG

Quote from: katwax on November  5, 2013, 14:52:24
Is het niet mogelijk om ff te testen met een korte kabel. Je weet hoe je het kan triggeren dus is lijkt met dit een simpele test.

Dat kan helaas niet, Beamer hangt aan de nok van de zolder en de HTPC staan een eindje verder. Kan dit niet even bij elkaar brengen.
Beste zou zijn wanneer ik een "echte" highspeed HDMI kon testen. Kan er wel een bestellen maar zou zonde zijn wanneer het niet de kabel is.

katwax

Quote from: RonG on November  5, 2013, 15:01:48
Dat kan helaas niet, Beamer hangt aan de nok van de zolder en de HTPC staan een eindje verder. Kan dit niet even bij elkaar brengen.
Beste zou zijn wanneer ik een "echte" highspeed HDMI kon testen. Kan er wel een bestellen maar zou zonde zijn wanneer het niet de kabel is.
Je hebt ook geen andere 3d weergever die dicht genoeg kan geplaatst worden om te testen met andere kabel?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RonG

#6
Quote from: katwax on November  5, 2013, 15:50:04
Je hebt ook geen andere 3d weergever die dicht genoeg kan geplaatst worden om te testen met andere kabel?

Nee, helaas niet. Enkel de HTPC :-\.

Ik zag nog een RU connect HDMI kabel van 5m te koop staan, heb eens een pm gestuurd. Voor dat bedrag wil ik het wel testen.
5m zou net kunnen.

katwax

In principe heb je altijd de mogelijkheid om binnen termijn het product terug te sturen moest dat niet het probleem zijn. Laten we natuurlijk hopen dat het maar de kabel is.

Een andere bron die 3D kan heb je ook niet buiten je htpc? Is het laaste wat ik kan bedenken buiten een andere kabel natuurlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RonG

Nee, helaas geen andere bron.

thnx voor je input :)

RonG

Nou,

Ik had een HDMI kabel besteld nij RU Connected maar ook bij deze hetzelfde euvel. Tevens is die van 5M helaas toch te kort want ik wilde hem wel eigenlijk houden.

Nu ben ik maar eens naar de software gaan kijken welke ik heb draaien wat niet noodzakelijk is. Ik had teamviewer op deze pc geïnstalleerd om deze te kunnen overnemen met mijn vaste pc.
Nadat ik deze verwijderd had is het probleem tot nog toe niet meer voorgekomen. Ook wanneer ik het "trigger" door de film op pauze te zetten lijkt het goed te gaan.

Binnenkort maar eens een hele film gaan kijken, dan weet ik het zeker :)

katwax

Had je dan te weinig resources op je pc of stond teamviewer verbonden?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RonG

Quote from: katwax on November 10, 2013, 00:17:00
Had je dan te weinig resources op je pc of stond teamviewer verbonden?

Teamviewer draaide idd op de achtergrond, ik weet niet exact waarom maar na het verwijderen van dit programma gaat het tot nog toe goed :).

Gisteren een 3D film geheel zonder problemen kunnen kijken, ook met pauzes.

katwax

Quote from: RonG on November 10, 2013, 09:59:46
Teamviewer draaide idd op de achtergrond, ik weet niet exact waarom maar na het verwijderen van dit programma gaat het tot nog toe goed :).

Gisteren een 3D film geheel zonder problemen kunnen kijken, ook met pauzes.
Hoop dat de kabel niet te duur was :)

Daarom blijf ik dus bij dedicated htpc (mediaspeler), zodra je het ook gebruikt voor andere kan dit invloed hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RonG

Quote from: katwax on November 11, 2013, 01:09:27
Hoop dat de kabel niet te duur was :)

Viel mee, maar deze gaat terug, 5 Meter was sowieso te kort, kan wel maar dan moet ik apparatuur gaan verplaatsen :-\.


JANJWJMC

Quote from: RonG on November 11, 2013, 08:38:32
Viel mee, maar deze gaat terug, 5 Meter was sowieso te kort, kan wel maar dan moet ik apparatuur gaan verplaatsen :-\.

Doet hij dit ook met energy control op performance setting?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

RonG

#15
Quote from: JANJWJMC on November 20, 2013, 14:20:35
Doet hij dit ook met energy control op performance setting?

Snap eve niet wat je bedoeld ??? ???

Of bedoel je een setting in teamviewer?

JANJWJMC

Quote from: RonG on November 20, 2013, 14:57:15
Snap eve niet wat je bedoeld ??? ???

Of bedoel je een setting in teamviewer?

configuratie scherm/energie beheer/ profiel? performance of aangepast of gebalanceerd.
De dropouts kunnen hiermee te maken hebben.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

RonG

Ok,

Ik zal dat eens checken, maar vreemd blijft dat na verwijderen van teamviewer het euvel weg is :-\

RonG

Deze staat op hoge prestaties,  schakelt niet uit en geen  slaap stand.