Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama


Bama

Ik krijg net een mail vanuit Frankrijk of ik de Trilnov aan kan zetten en de versterker uit ivm de update. Even later zie ik op mijn Trinnov updating voorbij komen en even later een mailtje met dat de update gelukt is, een korte handleiding betreffende Roon en een trial code voor 60 dagen.

Echt top!

Nu kijken of ik het aan de gang krijg.

bva

Op dit moment heb ik de firmware 3.8.5 voor de trinnov amethyst.
Zijn er nog meer veranderingen dan Roon?
Moet na de update de meeting opnieuw worden uitgevoerd?

Bama

Ik had 3.8.20 er op staan en nu is het een heel lang nummer geworden. (zal het wel even opzoeken)
Ik heb nergens gelezen of de update meer dingen inhoudt ik zie en hoor in ieder geval geen verschil en denk niet dat een nieuwe meting noodzakelijk is al ga ik dat wel binnenkort even doen voor de zekerheid.


Bama

Quote from: morca on September 26, 2017, 13:50:59
Tweaken jullie ook nog achteraf.
Of laat je hem automatisch inregelen en klaar?

Ik doe er niets aan je kan ook al kiezen uit 5 presets en daarin vindt ik precies wat ik wil.

Ik heb hem 1 keer in laten regelen door Garmt en die past dan meer dingen aan maar ik moet daar van af blijven, ik kan allen maar schade aanrichten :)

Even een screenshot van de nwe software versie, 4.0 was waarschijnlijk te simpel.  ;)

morca

Quote from: Bama on September 26, 2017, 17:06:08
Ik doe er niets aan je kan ook al kiezen uit 5 presets en daarin vindt ik precies wat ik wil.

Ik heb hem 1 keer in laten regelen door Garmt en die past dan meer dingen aan maar ik moet daar van af blijven, ik kan allen maar schade aanrichten :)

Even een screenshot van de nwe software versie, 4.0 was waarschijnlijk te simpel.  ;)
Je laat hem door Garmtz tweaken,top.
Ik vroeg het me af omdat ik las dat jean hem ook handmatig finetuned.
Maar dat was ook mbv Garmtz.

Ik moet toch eens gaan luisteren ergens hiernaar.
Ben wel zeer benieuwd eerlijk gezegd.

Bama

Ik ben er echt heel erg blij mee moet ik zeggen en zeker icm de vivid speakers en mijn lp12.


Jean Sibelius

Voor degene die dacht dat het niet (meer) gekker kon ;D

"Veel, meer, meest: 48/64 kanalen op de Trinnov Altitude32/Altitude48ext" O0

Het Franse audiobedrijf Trinnov heeft goed nieuws voor de veeleisende liefhebbers van home theater. De nieuw aangekondigde AV-processor Altitude48ext kan samen met de eerder uitgebrachte Altitude32 48 tot 64 kanalen verwerken. Kanalen kunnen ook worden gebundeld zodat meerdere luidsprekers of subwoofers per kanaal kunnen worden ingezet. Het publiek op de CEDIA Expo 2018 zal de apparaten voor het eerst mogen zien. Naar verwachting zullen de eerste leveringen in het najaar van dit jaar plaatsvinden. De prijs zal later bekend worden gemaakt.

:withstupid:

https://www.hifi.nl/artikel/26997/Veel,-meer,-meest-4864-kanalen-op-de-Trinnov-Altitude32Altitude48ext.html
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Vraagje voor de Trinnov gebruikers:

Hebben jullie zelf ook de meetset en ook zelf gemeten?

Is dat complex vergeleken met Dirac? Of juist eenvoudiger omdat je ook op 1 plek kunt meten?

Dirk

Je kàn op één plek (de MLP) meten, maar da's imo niet echt aangeraden, de multi-point calibratie geeft naar mijn ervaring echt een beter resultaat (ook al doe je die enkel op en vlak rond de centrale luisterpositie), omdat je dan toch meer data van de ruimte/akoestiek aan het systeem geeft om mee aan de slag te gaan.

Het meten as such is niet zo anders of lastiger dan bij Dirac, het berekenen en corrigeren ook niet (bij beide doe je er zelf immers niets aan), zolang je ervoor kiest om de correctie compleet over te laten aan de Optimizer software zelf...'t wordt echter wat anders als je zelf aan de slag gaat in diezelfde software om eea te gaan fine-tunen, want enkel op die manier kan je imo echt het maximale uit het systeem halen.

Beide opties worden echter door Trinnov behoorlijk goed toegelicht in hun manual(s), dus je kan alvast een aardige indruk op doen van de vele mogelijkheden als je die er ff op naleest.
't spreekt dan ook voor zich dat een eigen 3D-microfoon wel een must is als je er "hands on" in wil duiken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

scoc

Ik weet dit is een Trinnov topic.

Maar het inmeten bij Lyngdorf Roomperfect is vrij eenvoudig en kan je volledig zelf uitvoeren indien gewenst. Ik heb liever een systeem dat eenvoudig in gebruik is zonder teveel manueel geregel en eeuwig ge-finetune. OK, mischien haal ik dan maar 90% efficientie maar wel zonder te moeten blijven denken of alle X (sub)parameters ok staan ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bama

Quote from: Teejoo on December 11, 2019, 13:07:30
Vraagje voor de Trinnov gebruikers:

Hebben jullie zelf ook de meetset en ook zelf gemeten?

Is dat complex vergeleken met Dirac? Of juist eenvoudiger omdat je ook op 1 plek kunt meten?

Zelf gemeten en ik heb alleen ervaring met Arc van Anthem niet met Dirac en het is gewoon eenvoudig.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on December 11, 2019, 13:07:30
Vraagje voor de Trinnov gebruikers:

Hebben jullie zelf ook de meetset en ook zelf gemeten?

Is dat complex vergeleken met Dirac? Of juist eenvoudiger omdat je ook op 1 plek kunt meten?

Hoi Teejoo,

Ik ken Dirac niet, maar ik heb een eigen microfoon bij mijn Trinnov en meten is erg makkelijk (vind ik ondertussen)  ;)
Je kunt zelf bepalen hoeveel metingen en waar. Je kunt bepaalde plekken meer mee laten wegen in de correctie.
Erg flexibel en inzichtelijk.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Is er hier iemand die een Altitude 16 heeft?

En nog een vraag mbt de HDMI inputs. Er staat:

- 7 Inputs (all ins configurable to HDMI 2.0/ HDCP2.2)
- Maximum Resolution 4K UHD on all ins/out
- Maximum Bandwith 18Gbps on all inputs
- Frame rate 24/25/30/50/60

Maar hardwarematig zit er:

1-3 HDMI 1.4 / HDCP 2.2
4-7 HDMI 2.0 / HDCP 2.2


Hoe werkt dit dan?

Teejoo

Bericht van Trinnov ontvangen dat de DTS-X pro update de komende dagen beschikbaar komt. Helaas kan ik hier zelf vrij weinig mee omdat ik vanwege mijn schuine plafond geen extra hoogtekanalen kan plaatsen. Maar wellicht is de gehele code ook weer verder verbeterd zoals dat bij Dolby ook vaker het geval is geweest en heb ik er straks toch plezier van.

DVDmartinDVD

Ben wel nieuwsgierig wat de verschillen zijn tussen de Altitude 16 en de 32  ???

Zie wel wat de 1 niet heb heeft de andere weer wel en andersom.

Doen ze qua SQ elkaar niet onder of juist wel
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Quote from: DVDmartinDVD on January 10, 2020, 17:00:06
Ben wel nieuwsgierig wat de verschillen zijn tussen de Altitude 16 en de 32  ???

Zie wel wat de 1 niet heb heeft de andere weer wel en andersom.

Doen ze qua SQ elkaar niet onder of juist wel
Voor zover ik heb gevonden verschillen de meningen hierover. Er zou geen verschil zijn qua klank, maar anderen zeggen een klein verschil. Hardwarematig heeft de Altitude 32 meer rekenpower, maar die wordt natuurlijk primair aangesproken als je meer kanalen gebruikt. Een ander verschil is dat dat 32 192 kHz signalen kan verwerken, de 16 96kHh.

En wellicht dat iets meer ruimte in de kast nog invloed heeft.

Het lijkt mij in elk geval marginaal, en met surround in elk geval zeer moeilijk te onderscheiden. Ik moet hem zelf nog krijgen.

Maar wellicht heeft iemand anders ze al kunnen vergelijken.

Teejoo


papaleo

Dit was de 'unpacking' nu de test nog.
Shane is iemand met verstand van zaken dus kijk uit naar zijn ervaring...

Ik zie van jouw alleen maar lovende woorden over de Trinnov... :worship: dus de vraag of deze jouw nog bevalt is zeker een overbodige vraag?

Ik,zag ook in dat filmpfe dat je die speciale microfoon er nog bij moet kopen wil je de calibratie uit willen voeren  :crazy: dat vind ik toch wel n beetje vreemd want ik denk dat iedereen die deze processor koop ook de microfoon wil hebben om het uiterste uit deze machine te willen halen...je zou toch denken dat juist met een pre van dit caliber deze er standaard bij zou moet zitten. 
Heb jij deze ook er bij gekocht of kan je deze ook lenen/huren?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on April  2, 2020, 15:50:56
Dit was de 'unpacking' nu de test nog.
Shane is iemand met verstand van zaken dus kijk uit naar zijn ervaring...

Ik zie van jouw alleen maar lovende woorden over de Trinnov... :worship: dus de vraag of deze jouw nog bevalt is zeker een overbodige vraag?

Ik,zag ook in dat filmpfe dat je die speciale microfoon er nog bij moet kopen wil je de calibratie uit willen voeren  :crazy: dat vind ik toch wel n beetje vreemd want ik denk dat iedereen die deze processor koop ook de microfoon wil hebben om het uiterste uit deze machine te willen halen...je zou toch denken dat juist met een pre van dit caliber deze er standaard bij zou moet zitten. 
Heb jij deze ook er bij gekocht of kan je deze ook lenen/huren?
Ik heb hem ook erbij gekocht, vooral omdat ik het altijd zelf wil kunnen doen als ik daar behoefte aan heb. Ik heb onlangs pas een eerste eigen meting gedaan omdat de 1e niet helemaal 100% was en de puntjes op de i wil zetten.

Maar vergis je niet: ik denk dat de meeste eigenaren hem door de dealer laten inrichten en dan verder niks meer doen. In feite heb je hem ook pas weer nodig als je dingen gaat wijzigen qua apparatuur of speakers. Tijdens de installatie had ik bijvoorbeeld nog niet de juiste kabels naar de Atmoskanalen omdat daar een brom door veroorzaakt werd. Dat is opgelost met ontkoppelkastjes, maar die zorgen wel weer voor een flink verschil in db. Dat had ik wel handmatig aangepast voor zover mogelijk, maar nu heb ik dus eigenlijk pas een correcte meting kunnen uitvoeren.

Maar hij bevalt absoluut. Er zitten eigenlijk vooral nog wat praktische verbeterpunten zoals het dimmen van het display etc., maar qua sound ben ik gewoon elke keer weer onder de indruk. Ik vind het nou bijvoorbeeld ook weer heerlijk om muziek te luisteren. Ook begin ik het apparaat an sich beter te kennen, en leer steeds meer wat welke aanpassing doet.

Ik ben sinds vandaag ook gevraagd als Beta tester, iets wat ik natuurlijk gewend was vanuit mijn Tag McLaren tijd. Dus dan kom ik ook iets vaker aan het meten, maar krijg ook alle goodies als eerste :-)




DVDmartinDVD

In afwachting van mijn nieuwe set speakers denk ik dat de Trinnov Altitude 16 een hele goede kandidaat gaat worden ter vervanging van mijn NAD M17 en de M12. De M22 en de M27 eindversterkers blijf ik wel gewoon behouden. De M50.2 die ik als Roon end-point gebruik blijft voorlopig mits Roon via de Trinnov nog beter is....

Ik heb doormiddel van de Oppo 205 Cinemike Ultimate upgrade mijn set al naar een hoger plan getild, hopelijk doet de Trinnov Altitude 16 er nog een schep bovenop, ook met stereo. Ik mis toch wel Dirac op stereo in de Nad M12 die er niet gaat komen, had hier wel op gehoopt. Het "Future Proof"  verhaal gaat dan toch weer niet op.

Eerst wachten op de Dynaudio's.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

scoc

Voor dat budget zou je zeker de Lyngdorf MP-60 in het vergelijk moeten meenemen en niet louter de Trinnov.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DVDmartinDVD

Quote from: scoc on April 13, 2020, 13:41:49
Voor dat budget zou je zeker de Lyngdorf MP-60 in het vergelijk moeten meenemen en niet louter de Trinnov.

Het gaat er mij om welk apparaat het meeste laat horen in surround en met stereo, en niet welk apparaat met de meeste instel mogelijkheden.
Ik ben al erg onder de indruk wat de Oppo CM Ultimate laat horen in surround.

Zeker voor dat budget wil je wel waar voor je geld  ;)

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR