Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Quote from: Staaled on November  5, 2013, 16:36:38
Een stapje dichterbij. 8)

Bij streamen kan ik er nog aan toevoegen (zojuist getest) dat het hele nummer in een buffer wordt gezet. Zodra het nummer loopt, kun je zo een paar minuten verder springen (of terug) zonder enige pauze. Voordat het nummer is afgelopen is de volgende uit de speellijst al geladen, daarom loopt het zo mooi door zonder pauze of clicks. Vanaf 16bit/44.1kHz tot en met 24bit/192kHz. Signaal gaat rechtstreeks van harddisk naar de Amethyst via ethernet.
Erg mooi.
Bediening via de smartphone of tablet of PC.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Quote from: R0N on November  5, 2013, 17:03:22
Bij streamen kan ik er nog aan toevoegen (zojuist getest) dat het hele nummer in een buffer wordt gezet. Zodra het nummer loopt, kun je zo een paar minuten verder springen (of terug) zonder enige pauze. Voordat het nummer is afgelopen is de volgende uit de speellijst al geladen, daarom loopt het zo mooi door zonder pauze of clicks. Vanaf 16bit/44.1kHz tot en met 24bit/192kHz. Signaal gaat rechtstreeks van harddisk naar de Amethyst via ethernet.
Erg mooi.
Bediening via de smartphone of tablet of PC.

ron
Wat gebruik je als control point app (s) ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: AbZ on November  4, 2013, 16:32:29
Voor de helderheid:  wat ik schreef over Lyngdorf gaat over de 'oude' systemen (aka Tact, ook KRK Ergo).
Wat ze tegenwoordig doen (Lyngdorf Steinway) heb ik niet gevolgd.

ik heb niet goed gekeken naar de betrouwbaarheid van de bron, maar dit las ik nog over de KRK ergo, die een deel van de Lyngdorf DSP gebruikt (lyngdorf zegt te corrigeren van 20hz tot 20kHz)

No, ERGO uses phase accurate FIR filters in both, the correction algorithm and the D/A converters. FIR filters, unlike IIR filters found in some D/A converters, do not exhibit frequency dependent phase shifts. Since ERGO corrects in both time (phase) and frequency domains, it is imperative that we know the characteristics of the D/A converter and do not induce unwanted or variable phase distortions. Hence the reason behind ERGO's architecture.

http://forums.slimdevices.com/archive/index.php/t-58617.html
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AbZ

Afaik doet de Ergo alleen onder de 500Hz of zo (Schroederfrequentie).  Phase accurate betekent dat het niet verschuift in de dsp.  Dat is nog niet hetzelfde als correctie van fase of looptijdverschillen.  Als de Ergo dat wel doet, dan is dat nieuw voor mij.  Beste bron zou KRK site moeten zijn maar die was nogal summier, last time I checked.

p.s. nog 'ns gecheckt:  KRK site noemt geen fase of looptijd.  Review in Sound on Sound ook niet.  Gebeurt gewoon niet.

Staaled

Bij mijn weten doet Lyngdorf idd niets met fase.

De correctie loopt in principe wel ver door maar dan is het boven een bepaalde frequentie alleen nog maar een tilt curve zonder specifieke EQ.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: Staaled on November  5, 2013, 18:10:11
Bij mijn weten doet Lyngdorf idd niets met fase.

De correctie loopt in principe wel ver door maar dan is het boven een bepaalde frequentie alleen nog maar een tilt curve zonder specifieke EQ.

Als ik het goed begrijp staan hier andere dingen over de Lyngdorf, maar ik heb de bronnen niet gecontroleerd, noch de kennis om echt te snappen waar het over gaat, helaas. Ik lees met grote nieuwsgierigheid mee.

http://forums.slimdevices.com/archive/index.php/t-58617.html

(..)
No, ERGO uses phase accurate FIR filters in both, the correction algorithm and the D/A converters. FIR filters, unlike IIR filters found in some D/A converters, do not exhibit frequency dependent phase shifts. Since ERGO corrects in both time (phase) and frequency domains, it is imperative that we know the characteristics of the D/A converter and do not induce unwanted or variable phase distortions. Hence the reason behind ERGO's architecture.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Kan iemand uitleggen waarom je fase van een luidspreker (filter) zou moeten corrigeren. Is dat niet een "eigenschap' van de luidspreker zelf? Kan me echt niet voorstellen dat mijn Dynaudio's, die hier en daar de hemel in geprezen worden, achteraf nog gecorrigeerd moeten worden..... Zou het volgens mij niet eens willen.....

AbZ

Dat citaact is wel van een KRK antwoord op een FAQ maar technisch niet in orde.  (Gaat in feite zelfs aan die vraag voorbij, of geeft iig een oneigenlijk argument.)  Dit is overigens een beetje off-opic, zeker voor een sponsortopic...

AbZ

Quote from: jazzman on November  5, 2013, 18:24:41
Kan iemand uitleggen waarom je fase van een luidspreker (filter) zou moeten corrigeren. Is dat niet een "eigenschap' van de luidspreker zelf? Kan me echt niet voorstellen dat mijn Dynaudio's, die hier en daar de hemel in geprezen worden, achteraf nog gecorrigeerd moeten worden..... Zou het volgens mij niet eens willen.....
Denk dat het vooral voor subs speelt.  Bij luidsprekers heb je wel een theoretisch argument,
voorzover het gewild is, maar bij analoge filters is dat ook nooit 100% gekozen.

DofN

Quote from: AbZ on November  5, 2013, 18:29:47
Dat citaact is wel van een KRK antwoord op een FAQ maar technisch niet in orde.  (Gaat in feite zelfs aan die vraag voorbij, of geeft iig een oneigenlijk argument.)  Dit is overigens een beetje off-opic, zeker voor een sponsortopic...

Correct, de DSP van KRK is die van Lyngdorf maar begrensd. Ik ben nieuw op dit forum, dus als een sponsor topic hiervoor niet bedoeld is, dan moet dat dus niet hier. Echter: ik ben wel op zoek naar de verschillen tussen de Trinnov en de Lyngdorf: er staat ergens dat 2 Lyngdorf gebruikers zijn overgestapt. Ik wil weten waarom. :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AbZ

Quote from: doorofnight on November  5, 2013, 18:34:22
Correct, de DSP van KRK is die van Lyngdorf maar begrensd. Ik ben nieuw op dit forum, dus als een sponsor topic hiervoor niet bedoeld is, dan moet dat dus niet hier. Echter: ik ben wel op zoek naar de verschillen tussen de Trinnov en de Lyngdorf: er staat ergens dat 2 Lyngdorf gebruikers zijn overgestapt. Ik wil weten waarom. :)
Waarschijnlijk vonden ze het een upgrade  ;D
Als je er serieus voor in de markt bent, een thuisdemo vragen.  Lijkt me logisch voor zo'n bedrag.

Deleted User

Voor een derde van dat bedrag heb ik ook een thuisdemo gehad 8)

Even serieus, op de beurs in Veldhoven ben ik er ook niet achter gekomen wat Trinnov anders doet dan mijn Lyngdorf. Aardige non-dutch pratende mensen, maar daar werd ik ook niet wijzer van...

Studio Alkmaar heeft Lyngdorf, wellicht dat ze een keer naast elkaar gezet kunnen gaan worden... Dat is een mooi vergelijk... Ik neem graag mijn DPA-1 mee :headbanging:

Staaled

Quote from: AbZ on November  5, 2013, 18:42:00
Waarschijnlijk vonden ze het een upgrade  ;D
Als je er serieus voor in de markt bent, een thuisdemo vragen.  Lijkt me logisch voor zo'n bedrag.
Ik overweeg het reeds en niet uit balorigheid. ;)
De renderer icm DSP maakt het voor mij interessant.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: jazzman on November  5, 2013, 18:50:25
Voor een derde van dat bedrag heb ik ook een thuisdemo gehad 8)

Even serieus, op de beurs in Veldhoven ben ik er ook niet achter gekomen wat Trinnov anders doet dan mijn Lyngdorf. Aardige non-dutch pratende mensen, maar daar werd ik ook niet wijzer van...

Studio Alkmaar heeft Lyngdorf, wellicht dat ze een keer naast elkaar gezet kunnen gaan worden... Dat is een mooi vergelijk... Ik neem graag mijn DPA-1 mee :headbanging:

Studio Alkmaar in Alkmaar? Ik kom graag langs maar dat is wel een heel eind.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: doorofnight on November  5, 2013, 18:59:31
Studio Alkmaar in Alkmaar? Ik kom graag langs maar dat is wel een heel eind.
Ik moet wat schuiven, maar heb een mailtje gestuurd voor a.s donderdag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: Staaled on November  5, 2013, 19:02:27
Ik moet wat schuiven, maar heb een mailtje gestuurd voor a.s donderdag.

Ik kan er niet bij zijn, maar ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen, maar ook naar de uitleg naar hoe eventuele verschillen tot stand komen. En wat de Trinnov wellicht anders doet boven de 500Hz dan de Lyngdorf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

In een eerder bericht in dit topic, geven ze juist aan dat ze de verschillen niet kunnen noemen... Lyngdorf kent men niet..

Staaled

Quote from: doorofnight on November  5, 2013, 19:05:54
Ik kan er niet bij zijn, maar ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen, maar ook naar de uitleg naar hoe eventuele verschillen tot stand komen. En wat de Trinnov wellicht anders doet boven de 500Hz dan de Lyngdorf.
Ik zal het berichten. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: doorofnight on November  5, 2013, 19:05:54
Ik kan er niet bij zijn, maar ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen, maar ook naar de uitleg naar hoe eventuele verschillen tot stand komen. En wat de Trinnov wellicht anders doet boven de 500Hz dan de Lyngdorf.
Dubbelpost.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: jazzman on November  5, 2013, 19:09:39
In een eerder bericht in dit topic, geven ze juist aan dat ze de verschillen niet kunnen noemen... Lyngdorf kent men niet..
Studio Alkmaar dus wel. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Yep, dus ik maak gewoon een keer een afspraak met ze, of ze genegen zijn de verschillen te laten horen....... En laten we wel wezen... dat doen we toch ook met alle andere audiostuf die we graag buiten moeder de vrouw  :worship: om willen aanschaffen?

R0N

Quote from: jazzman on November  5, 2013, 18:24:41
Kan iemand uitleggen waarom je fase van een luidspreker (filter) zou moeten corrigeren. Is dat niet een "eigenschap' van de luidspreker zelf? Kan me echt niet voorstellen dat mijn Dynaudio's, die hier en daar de hemel in geprezen worden, achteraf nog gecorrigeerd moeten worden..... Zou het volgens mij niet eens willen.....

Kijk eens naar de grafiek in mijn aanvangspost. Ieder filter veroorzaakt faseverschuiving en in combinatie met de driver en de ruimte is dat meetbaar en hoorbaar. Sterker, hoe gecompliceerder de luidspreker(filters), des te meer fasedraaiing. Fasedraaiing is afhankelijk van de frequentie en lastig om analoog te corrigeren.
Door dat met Trinnov te verbeteren, krijg je een heel zuiver geluid, transparant, goed plaatsbaar. Je moet het horen om te kunnen aanvaarden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: doorofnight on November  5, 2013, 18:34:22
Correct, de DSP van KRK is die van Lyngdorf maar begrensd. Ik ben nieuw op dit forum, dus als een sponsor topic hiervoor niet bedoeld is, dan moet dat dus niet hier. Echter: ik ben wel op zoek naar de verschillen tussen de Trinnov en de Lyngdorf: er staat ergens dat 2 Lyngdorf gebruikers zijn overgestapt. Ik wil weten waarom. :)

Een koper was ontevreden over de mogelijkheden en resultaten. Bovendien vond hij dat er maar beperkte instelmogelijkheden waren ('targetcurves'). Hij kon niet vrijelijk experimenteren met parameters. Derhalve kwamen zijn luidsprekers niet voldoende uit de verf. Met Trinnov hebben we de rust gebracht in de set/kamer en met de vele instelmogelijkheden en 29 presets kon de klant zelf experimenteren en vergelijken.
Een andere koper had zijn kamer al aangepast met panelen en basstraps. Iedere avond plaatsen en weer opruimen. Desondanks merkte hij dat het niet lukte een mooi geluid uit de installatie te halen. Te gedrongen, niet open en in balans. Met Trinnov was of er een andere luidspreker speelde. Eén thuisdemo was voldoende voor het besluit de Lyngdorf te vervangen voor Trinnov.

Denk niet dat het slechte sets waren, zeker niet. Het is de ruimte die roet in het muzikale eten gooit.
Kun je ook een dure set verbeteren? Jazeker. Er is een Trinnovkoper met een set van twee ton (Goldmund). Wat Trinnov hier bereikt, is niet meer voor te stellen: je moet het horen. Een Mahlersymfonie in je kamer, levensecht.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)