Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Quote from: R0N on February  1, 2015, 21:01:26

Daarmee is de Altitude32 de eerste processor die maar liefst drie 3D-surroundformaten aan kan.
Dus, Dolby Atmos, Auro3D en DTS:X in één processor maakt het apparaat een perfecte keuze voor een serieuze thuisbioscoop.

Nee hoor....

http://steinwaylyngdorf.com/news/353-january-2015-steinway-lyngdorf-adds-dts-x-compatibility-to-versatile-p200-surround-sound-processor


R0N

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Jean Sibelius

Ik kwam deze filmpjes tegen op youtube.

Mooie uitleg over de basis achter en de uitleg over de correcties in de Trinnov zoals deze ook in de Altitude32 gebruikt (kunnen) worden.

https://www.youtube.com/watch?v=Hnvwg0zmDFY

https://www.youtube.com/watch?v=QOpS8NK9nig

https://www.youtube.com/watch?v=ky1Hn94gCHY

Bij elkaar zo'n 60 minuten :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

JBL PRX Power!

Dirk

ongeveer 1000€ minder dan de HIFI versie.
fwiw; daar waar de hifi en pro versies nu nog voor 99% gelijk zijn, zullen ze in de toekomst zowel qua hard- als software meer en meer gaan verschillen.
ik keek persoonlijk even uit naar een pro (tweedehands worden ze wel eens aangeboden), maar heb nu besloten deze toch te laten voor wat ze zijn, om bovenstaande reden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Quote from: Dynky on March 15, 2015, 15:11:37
ongeveer 1000€ minder dan de HIFI versie.
fwiw; daar waar de hifi en pro versies nu nog voor 99% gelijk zijn, zullen ze in de toekomst zowel qua hard- als software meer en meer gaan verschillen.
ik keek persoonlijk even uit naar een pro (tweedehands worden ze wel eens aangeboden), maar heb nu besloten deze toch te laten voor wat ze zijn, om bovenstaande reden.
€5k zonder meet/correctie software, hoop geld
JBL PRX Power!

Dirk

geen idee waar je die info vandaan hebt, maar die software zit erbij, de "Optimizer" SW is zover ik weet ook niet apart te koop, maar maakt integraal deel uit vh pakket.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RubenV.

In hoeverre is de ST2 Hifi transparant? Stel dat ik bijvoorbeeld mijn huidige dac wil blijven gebruiken voor de d/a conversie kan je dan horen dat de trinnov tussen de ddc en dac geplaatst is? Als je de trinnov op die manier aansluit kan je dan wel nog gebruik maken van de roomcorrection?

Gezien de analoge in en uitgangen, kan de trinnov ook als passthrough gebruikt worden? Dit zou voor mij interessant kunnen zijn zodat ik mijn dac en surround processor op een set actieve fronts (met maar een input connector) kan aansluiten. Met de dac aangesloten op de processor die dan als preamp dient is het een stuk minder prettig luisteren dan met de dac rechtstreeks op de input van de actieve fronts, vandaar bovenstaande vragen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

garmtz

Als je me uitlegt wat een PPA DDC is, kan ik je misschien beter antwoorden geven, maar mijn mening is dat een enkele Amethyst met interne streamer de hele keten van streamer/DDC(?)/DAC die je nu hebt, overbodig maakt... En ik wil dat met alle plezier head-to-head demonstreren. Je kunt dan ook nog een 2.2 systeem instellen als je wilt (weet niet precies hoe de Linkwitz speakers + Thor (sub?) zijn geconfigureerd). Je kunt een van de ingangen van de Amethyst configureren als unity gain ingang.

ST2 hifi in de keten hangen voor alleen correctie gaat je een minder goed resultaat opleveren dan alles inleveren op een enkele Amethyst. Dat weet ik bijna zeker...

RubenV.

Hi Garmtz,

De PPA DDC is in de basis een Musiland Monitor 01 usb to spdif converter. Deze is voorzien van preciezere clocks (OCXO 24,000000 MHz,  en een 100,00000MHz clock). Iets meer beperkte info kan je hier vinden: http://ppaproduct.blogspot.tw/2013/08/usb-to-spdif-converter.html. Ik heb deze zelf voorzien van een goede lineaire voeding.
Wat betreft die head-to-head demonstratie, dat lijkt mij zeer interessant. Hoe vind je zelf de Amethyst presteren als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met een Linn streamer/preamp?

De linkwitz speakers en de twee Thor subwoofers bestaan filterwise uit 4 losse printplaten, voor ieder kanaal 2 stuks. Hiervan is er een voor de sub (hier komt het signaal ook op binnen vanuit de preamp/processor/dac). Een uitgaande interlink draagt het signaal voor de sub naar de versterker (hier is de sub rechtstreeks op aangesloten), de andere interlink gaat naar de printplaat waar de  eigenlijke linkwitz speaker mee is verbonden.
Omdat de printplaat van de subwoofer maar een ingang heeft kan ik er dus ook maar een apparaat tegelijk aan hangen. Nu heb ik de afgelopen maanden de DAC op de processor aangesloten en die als preamp gebruikt. Gisteren heb ik de DAC nog eens rechtstreeks op het Linkwitz systeem aangesloten en dat klinkt echt een heel stuk beter.
Ik vind het dan ook zonde om de DAC via de processor te blijven gebruiken, maar ik heb de processor weer nodig om surround te kunnen draaien. Een oplossing zou een preamp met passthrough zijn. Op een ander forum kwam ik een post tegen van iemand die een hoop had getest met de ST2 hifi in zijn keten, en die kon in veel gevallen niet horen of die er wel of niet tussen hing. Omdat de ST2 ook nog roomcorrectie mogelijkheden biedt, en mijn huidige luisterruimte verre van ideaal is, leek mij dit wellicht ook wel een interessant alternatief.

Vorig jaar november heb ik bij een medeforummer kunnen horen wat het verschil is tussen wel of geen preamp voor de DAC. Met preamp klonk het iets beter (maar lang niet zo'n schokkend verschil als ik nu ervaar met mijn processor). Dit was met een ARC REF 5SE, en voor het verschil dat het teweegbracht is het kwa prijs een beetje uit verhouding..
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

WillyP

Ik heb een paar vragen maar het is alweer een hele tijd stil in dit topic...

Als je een 5.1 opstelling hebt (en niet meer luidsprekers kan, mag of wil plaatsen), heeft het dan zin om voor een Altitude32 8-8 te gaan of is dat overkill?

Verder, als je een topklasse CD speler analoog wil aansluiten, wordt het signaal gedigitaliseerd of is er zoiets als een directe aansluiting?

Tot slot, als het signaal voor Dirac gedigitaliseerd wordt, gebeurt dit zonder enig verlies?

Dank voor de antwoorden.

WillyP


bmateijsen

Quote from: WillyP on October  4, 2016, 11:28:23
Ik heb een paar vragen maar het is alweer een hele tijd stil in dit topic...

Als je een 5.1 opstelling hebt (en niet meer luidsprekers kan, mag of wil plaatsen), heeft het dan zin om voor een Altitude32 8-8 te gaan of is dat overkill?

Wat is overkill :D. Het is dan een 7.1 processor (8 kanaals)

QuoteVerder, als je een topklasse CD speler analoog wil aansluiten, wordt het signaal gedigitaliseerd of is er zoiets als een directe aansluiting?

Als je room-EQ gebruikt wordt het altijd gedigitaliseerd.

QuoteTot slot, als het signaal voor Dirac gedigitaliseerd wordt, gebeurt dit zonder enig verlies?

Gebeurt zonder verlies. Maar Trinnov en Dirac zijn natuurlijk 2 verschillende systemen ;)

QuoteDank voor de antwoorden.

WillyP



WillyP

Bjorn, dank voor je snelle reactie.

Quote
Wat is overkill :D. Het is dan een 7.1 processor (8 kanaals).

Een 7.1 processor van superklasse, zoals je mag verwachten voor die prijs neem ik aan?

Quote
Als je room-EQ gebruikt wordt het altijd gedigitaliseerd.

In dat geval zou een goed CD transport voldoende moeten zijn; de Trinnov neemt dan de DA conversie voor zijn rekening.

Quote
Gebeurt zonder verlies. Maar Trinnov en Dirac zijn natuurlijk 2 verschillende systemen ;)

Dat is natuurlijk een verschrijving van mijn kant, ik bedoel Trinnov.

Het zou helpen als ik de handleiding van de Altitude kon bekijken. Heb je een link? Ik heb alleen de handleiding van de Amethyst kunnen vinden.

Groet,

WillyP



bmateijsen

Quote from: WillyP on October  4, 2016, 13:13:24
Bjorn, dank voor je snelle reactie.

Een 7.1 processor van superklasse, zoals je mag verwachten voor die prijs neem ik aan?

Dit is een processor van absolute topklasse...

QuoteIn dat geval zou een goed CD transport voldoende moeten zijn; de Trinnov neemt dan de DA conversie voor zijn rekening.

Of de interne streamer en BubbleUPNP op een android tablet.

QuoteDat is natuurlijk een verschrijving van mijn kant, ik bedoel Trinnov.

Ok ;D.

QuoteHet zou helpen als ik de handleiding van de Altitude kon bekijken. Heb je een link? Ik heb alleen de handleiding van de Amethyst kunnen vinden.

Groet,

WillyP

Die kan ik je mailen, stuur mij maar je e-mail adres.

Jean Sibelius

Quote from: bmateijsen on October  4, 2016, 14:36:27
Dit is een processor van absolute topklasse...

Dat kan ik volledig bevestigen :) (ik gebruik overigens ook 'slechts' 7 kanalen)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

WillyP

Bjorn,

Dank voor de handleiding; ik ga er op studeren.

Jan,

Dat klinkt aantrekkelijk.

Groet,

WillyP

WillyP

Wat is nu het geheim van Trinnov: de uitgekiende software? Als ik zo naar het binnenwerk van de Altitude kijk, is dat niet heel overzichtelijk, het binnenwerk van de Amethyst ziet er al beter uit. Ik weet het, het gaat om de klank en daar zijn de testberichten heel lovend over, maar bij sommige andere topmerken ziet alles eruit om door een ringetje te halen. Dat mis ik bij Trinnov een beetje.

Hoe staat het verder met de gebruikerservaringen? Geen hardware storingen, geen grote of kleine bugs in de software?

Groet,

WillyP

Dirk

Ik heb zo'n 15 maanden van een ST2 genoten, die ik pas recent heb verkocht met het oog op de aanschaf van wat anders...niet omdat ik er ontevreden over was, maar gewoon omdat ik nieuwsgierig was naar wat er zo nogal op de markt is qua RC.

Bij Trinnov is de UI naar mijn mening zéér goed, zelfs als relatieve leek (ik ben zelf allesbehalve een IT-noob oid) -die echter niet vies is van het lezen van een manual- vind je er snel je weg in, ook in de wat diepere (zgn "expert"-instellingen) en bereik je al snel erg mooie resultaten.

Maar ook als je daar geen zin of tijd voor hebt kan je de Trinnov gewoon een correctie laten berekenen (hij "creëert" telkens 5 presets bij elke optimizer-sessie, die redelijk qua smaak/klankkleur verschillen) en het daarbij laten.
Ik denk dat voor 75% vd gebruikers dit al voldoende is, enkel diegenen die er wat meer uit willen halen en er de nodige tijd aan besteden gaan dan verder en finetunen eea nog verder naar eigen smaak, of gaan bvb sub(s)/crossovers integreren.

Qua bugs of stabiliteit heb ik welgeteld één enkele keer een soort van vastloper gehad, die ik enkel kon omzeilen door de unit even uit & aan te zetten. wslk kwam ik zo vast te zitten omdat ik al van venster aan het switchen was terwijl hij nog eea aan het berekenen/verwerken was, dus eigenlijk lag dat deels wel aan mezelf.

Belangrijk pluspunt vind ik ook dat je je nooit zorgen hoeft te maken over uit-/inschakelplops op zo'n moment, want in al die tijd dat ik ermee heb gedraaid (en ik draaide actief, dus rechtstreeks vanaf de ST2 naar eindversterkers) is er ook maar iets storend/zorgwekkend hoorbaar geweest op m'n drivers...iets wat je niet bij elke hard-/software van gelijksoortige insteek kan zeggen  ;)

de remote-app via vnc werkt naar mijn gevoel ook prima (moet ook wel, want de ST2 heeft geen enkele mogelijkheid tot fysieke bediening), met alle functies onder de hand vanaf tablet/iPad, wat ook zeer prettig werkt bij het finetunen vd correctie, want zo kan je letterlijk alles vanaf de luisterpositie doen.

software is volgens mij in die tijd dat ik hem hier had staan nooit ge-update (zie er ook geen reden toe), maar mocht dat zo zijn dan verloopt dit gewoon via ethernet, dus geen gedoe met losse USB-sticks/discs of wat dan ook.

al bij al kan ik de Trinnovs eigenlijk enkel maar aanraden, al moet je volgens mij wel erg goed voor jezelf op een rijtje zetten wat je precies van het apparaat verwacht/eist binnen je eigen setup, want een ST2 kan bvb (mits je geen fysieke bedieningsknoppen moet hebben) 70% van wat een Amethyst kan, maar voor aardig wat minder Euri's.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WillyP

Dynky,

Dank voor je uitvoerige antwoord, hier heb ik zeker wat aan.

Ik ga alles eens op een rij zetten. Het geld moet natuurlijk nog bij elkaar gespaard worden en aanschaf van de Altitude houdt in dat er weinig budget is voor een eindversterker. Het is de vraag waar ik beter mee af ben, even vereenvoudigd weergegeven: een processor en een eindversterker, beide van topklasse of een processor van superklasse en een middenklasse eindversterker.

Groet,

WillyP

Bama

Ik denk zelf dat laatste, had ook een keer ergens een review gelezen dat geneuzel met kabels ook gewoon over is na aanschaf van een trinnov.
Al is het net als met akoestiek natuurlijk, hoe minder je moet corrigeren hoe beter.

Bama

Prior to the start of our first day CEDIA We would like to finally announce the official Certification of our own Altitude and Amethyst on the Roon Platform! Get in touch with your dealer/distributor and start enjoying Roon on our high-end machines!

Stukje later dan aangekondigd maar het moet er nu dus eindelijk zijn. Nu maar eens gaan zoeken hoe ik dit aan de praat krijg. ???

Bama

Nog een week wachten

Currently working on Roon's final release after all our machines passed certifications, You'll be able to download our first release for your Amethyst & Altitude 32 next wednesday (09-20-2017) To make it worth the wait we'll be offering a 30 days no cc trial to our customers !




bmateijsen

Vandaag heb ik de update gedaan voor de Altitude32. Heel gaaf! 8).

Bama

Quote from: bmateijsen on September 20, 2017, 17:39:32
Vandaag heb ik de update gedaan voor de Altitude32. Heel gaaf! 8).

Kan je die ergens downloaden of gaat dat via Trinnov Bjorn?

bmateijsen

Quote from: Bama on September 20, 2017, 17:59:51
Kan je die ergens downloaden of gaat dat via Trinnov Bjorn?

Volgens mij komt de procedure binnenkort on-line hiervoor... Nog even geduld dus... ;)