Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Vandaag RON op bezoek gehad, op basis van een afspraak die we reeds in December (na een demonstratie bij ons op de audioclub) hadden gemaakt, inclusief een doos waarin een Trinnov Amethyst zat verpakt. Doel: bepalen of Trinnov in een geoptimaliseerde ruimte nog wat kan verbeteren en hoe presteert deze als voorversterker/DAC ten opzichte van mijn huidige processor. Helaas heeft RON zojuist het pand, inclusief de Amethyst, verlaten. Conclusie was: 1 + 1 = 3, want met de (kleine) verbeteringen die de Amethyst als room correctie nog maakt valt alles perfect op zijn plek ondanks dat Mr. Von Schweikert meer danprima zijn huiswerk had gedaan. De Arcam als pre/DAC was geen partij (direct na 5 seconden duidelijk). Dus ik ga denk ik maar eens sparen voor de nieuwe Trinnov processor die in September op de markt komt :).

RON, nogmaals bedankt voor je komst en je enthousiasme, was erg leuk om je uitgebreid te spreken en om samen van (voor mij nieuwe) muziek te genieten!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

Geen verrassing voor mij.
De Amethyst is momenteel de top in DSP/RoomEQ.

Met name in jouw situatie zal de integratie tussen de towers nog beter zijn. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RubenV.

Quote from: Jean Sibelius on March  8, 2014, 16:35:45
Vandaag RON op bezoek gehad, op basis van een afspraak die we reeds in December (na een demonstratie bij ons op de audioclub) hadden gemaakt, inclusief een doos waarin een Trinnov Amethyst zat verpakt. Doel: bepalen of Trinnov in een geoptimaliseerde ruimte nog wat kan verbeteren en hoe presteert deze als voorversterker/DAC ten opzichte van mijn huidige processor. Helaas heeft RON zojuist het pand, inclusief de Amethyst, verlaten. Conclusie was: 1 + 1 = 3, want met de (kleine) verbeteringen die de Amethyst als room correctie nog maakt valt alles perfect op zijn plek ondanks dat Mr. Von Schweikert meer danprima zijn huiswerk had gedaan. De Arcam als pre/DAC was geen partij (direct na 5 seconden duidelijk). Dus ik ga denk ik maar eens sparen voor de nieuwe Trinnov processor die in September op de markt komt :).

RON, nogmaals bedankt voor je komst en je enthousiasme, was erg leuk om je uitgebreid te spreken en om samen van (voor mij nieuwe) muziek te genieten!

Mooi om te lezen dat je met de Trinnov in jouw ruimte de puntjes op de i kan zetten. Om wat voor soort processor gaat het die in september op de markt komt? Is dit ook een stereo pre/dac?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Miesepies

De Altitude32, kort door de bocht een 8+ kanaals versie van de Amethyst met hdmi aanslutingen.

Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140442.0

R0N

Quote from: Miesepies on March  9, 2014, 09:43:34
De Altitude32, kort door de bocht een 8+ kanaals versie van de Amethyst met hdmi aanslutingen.


De iets langere versie (brochure) komt over enige tijd uit, zodra alle specs definitief zijn.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

bmateijsen

Inmiddels zijn er meer details bekend van de Altitude 32.... Met Dolby Atmos en Auro3D ;).

garmtz

En dus ook decoders voor alle andere surroundformaten...

garmtz

Even nieuw leven in dit topic... :)  In de Stereoplay van december een test van de Amethyst, die extreem hoog scoort... Voor een exemplaar van de test, PM me even je email adres.

Dirk

ik heb een vraagje mbt de ST2-Hifi.
zoekwerk op de site(s) van Trinnov levert veel info op, maar geen spoor over een volumeregeling, alhoewel ik ergens in een review dacht gelezen te hebben dat hij ook je preamp kan vervangen, daarom dus volgende vraag.
hij heeft 4 ingangen, maw bronkeuze is wslk mogelijk via de app/remote op een iPad...maar is er ook een volumeregeling aan boord, en zoja...hoe gaat die dan technisch in z'n werk?  (100% digitaal?/hybride?)

fwiw; ik weet dat de Amethyst de aangewezen keuze lijkt als je ook een streamer & preamp wil, maar ik ga er vooralsnog even van uit dat ik de streamer niet hoef (evenmin als de phono-pre btw), dus dan lijkt me de ST2 een interessante optie, mits de volumeregeling voldoet.  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Quote from: Dynky on January 23, 2015, 20:57:43
ik heb een vraagje mbt de ST2-Hifi.
zoekwerk op de site(s) van Trinnov levert veel info op, maar geen spoor over een volumeregeling, alhoewel ik ergens in een review dacht gelezen te hebben dat hij ook je preamp kan vervangen, daarom dus volgende vraag.
hij heeft 4 ingangen, maw bronkeuze is wslk mogelijk via de app/remote op een iPad...maar is er ook een volumeregeling aan boord, en zoja...hoe gaat die dan technisch in z'n werk?  (100% digitaal?/hybride?)

fwiw; ik weet dat de Amethyst de aangewezen keuze lijkt als je ook een streamer & preamp wil, maar ik ga er vooralsnog even van uit dat ik de streamer niet hoef (evenmin als de phono-pre btw), dus dan lijkt me de ST2 een interessante optie, mits de volumeregeling voldoet.  ;)

Hoi,

Ja, de ST2hifi heeft ook een volumeregeling.
De bediening van de ST2hifi gaat via een VNC client, dus via PC, tablet of smartphone en ziet er zo uit:


Technisch werkt de volumeregeling uitstekend. Ja, digitaal, maar wel met 64 bit floating processing.
Zoals altijd, beoordeel het apparaat niet op de droge specs, maar vraag een demo thuis aan.

Overigens zie je ook dat er zes (6) ingangen gekozen kunnen worden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

ok, leuk om dat bevestigd te hebben, begon al aan mezelf te twijfelen vwb die review waarin ik dat gelezen had ;D
goed dat je het even vermeld van die 6 ipv 4 inputs, ik was dus in de war met de outputs (waarvan er dus 4 zijn)...dat maakt het eigenlijk een steeds interessanter toestel in mijn setup.

misschien moet ik toch maar eens contact opnemen met BB&G voor een demo oid.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

nog even terugkomend op de ST2-hifi; begrijp ik het goed dat je met die 4 outputs van de ST2 eigenlijk ook een 4.0 setup (zoals ik die heb voor een sporadische film of serie) compleet kan aanpakken...op voorwaarde dat je de ST2 tussen de pre/pro en eindversterkers kan aansluiten?

als dat zo is wordt het nog een kwestie van ff goed af te wegen hoe ik het hier straks zou doen...
ofwel de ST2 op bovenvermelde manier aansluiten met behoud vd complete huidige hardware en dus enkel en alleen voor RC inzetten op alle 4 de speakers, of de ADSM er straks uit en de ST2 die dienst doet als stereopre, met RC enkel voor de stereoset.  :-\
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

ST2-hifi is een stereo product. De 4 outputs is bijv. voor een 2.2 configuratie, maar niet bedoeld voor een surround oplossing.

Voor surround is er de Magnitude 32, die wel de volledige room-EQ in een surround opstelling kan doen.

Kijk ook naar de Amethyst zou ik zeggen, want dan heb je ook een high-end voorsterker + zeer hoogwaardige streamer, die je direct kan inzetten! En de streamer is echt heel goed....

Groet,

Bjorn

Quote from: Dynky on January 24, 2015, 13:38:30
nog even terugkomend op de ST2-hifi; begrijp ik het goed dat je met die 4 outputs van de ST2 eigenlijk ook een 4.0 setup (zoals ik die heb voor een sporadische film of serie) compleet kan aanpakken...op voorwaarde dat je de ST2 tussen de pre/pro en eindversterkers kan aansluiten?

als dat zo is wordt het nog een kwestie van ff goed af te wegen hoe ik het hier straks zou doen...
ofwel de ST2 op bovenvermelde manier aansluiten met behoud vd complete huidige hardware en dus enkel en alleen voor RC inzetten op alle 4 de speakers, of de ADSM er straks uit en de ST2 die dienst doet als stereopre, met RC enkel voor de stereoset.  :-\

Dirk

ok, duidelijk.

vwb de Amethyst...ik geloof best dat die bepaalde dingen meer (oa streamen) en mogelijk ook beter doet (preamp), maar die zit toch een aardig stuk buiten m'n vooropgestelde budgetvork.

ik ga me de komende weken nog eens eerst rustig bezig houden met de Mac Mini om te kijken hoe goed me die bevalt (staat hier wegens andere bezigheden alweer weken in de kast), zowel qua SQ als de UI in het dagdagelijks gebruik (vooral dat laatste vind ik erg belangrijk).
Het is dus nog lang niet zeker of de ADSM al dan niet de deur uit gaat, ik hou alle opties open vwb pre/streamer...al dan niet aangevuld door een RC van Trinnov.

morgen alvast even kijken naar de UI van de ST2-hifi, als ik er bij Gydotron ff de kans toe krijg ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Kijk morgen even met Garmt mee, onze Amethyst draait ook op de show ;)

Quote from: Dynky on January 24, 2015, 14:07:54
ok, duidelijk.

vwb de Amethyst...ik geloof best dat die bepaalde dingen meer (oa streamen) en mogelijk ook beter doet (preamp), maar die zit toch een aardig stuk buiten m'n vooropgestelde budgetvork.

ik ga me de komende weken nog eens eerst rustig bezig houden met de Mac Mini om te kijken hoe goed me die bevalt (staat hier wegens andere bezigheden alweer weken in de kast), zowel qua SQ als de UI in het dagdagelijks gebruik (vooral dat laatste vind ik erg belangrijk).
Het is dus nog lang niet zeker of de ADSM al dan niet de deur uit gaat, ik hou alle opties open vwb pre/streamer...al dan niet aangevuld door een RC van Trinnov.

morgen alvast even kijken naar de UI van de ST2-hifi, als ik er bij Gydotron ff de kans toe krijg ;)

Dirk

Quote from: bmateijsen on January 24, 2015, 15:07:08
Kijk morgen even met Garmt mee, onze Amethyst draait ook op de show ;)

Aneehè...ga ik me weer lekker laten maken op iets wat ik niet wil kopen...als dat maar goed afloopt  :D

iemand op zoek naar een ADSM, anyone?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Quote from: bmateijsen on January 24, 2015, 13:44:51
ST2-hifi is een stereo product. De 4 outputs is bijv. voor een 2.2 configuratie, maar niet bedoeld voor een surround oplossing.

Voor surround is er de Magnitude 32, die wel de volledige room-EQ in een surround opstelling kan doen.

Kijk ook naar de Amethyst zou ik zeggen, want dan heb je ook een high-end voorsterker + zeer hoogwaardige streamer, die je direct kan inzetten! En de streamer is echt heel goed....

Groet,

Bjorn

Juist, nog even aanvullen:

Als je nu sporadische gebruik maakt van je 4.0 opstelling, dan kan dat met de ST2hifi ook natuurlijk (vier kanalen).
Voor het echte surround kies je de Magnitude32 (acht kanalen in standaard uitvoering).
Op de komende ASSA show in Alkmaar, 7-8 februari, presenteren we de Magnitude in een 7.1 (en 5.1) opstelling.
Bezoek ons in de Kees Kist zaal.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Raphie

Ik weet niet of Trinnov dit ook heeft, maar de fase correctie in DIRAC wordt ik echt niet vrolijk van. Hoewel iedere speaker natuurlijk individueel mooi meet, klopt 99% van de opnames gewoon niet meer. stemmen die niet meer uit het midden komen, diepte verschillen, EQ verschillen tussen links en rechts, bijv gepande toms die rechts in een keer veel scheller klinken als links. het is allemaal heel subtiel en je krijgt er wel een ander geluid voor terug. maar als je hier eenmaal doorheen luistert dan klinkt het imho kunstmatig. voor film zal het anders zijn, maar voor muziek kan i.i.g. DIRAC mij nog steeds niet overtuigen.
JBL PRX Power!

Dirk

Quote from: Raphie on January 24, 2015, 15:32:32
Ik weet niet of Trinnov dit ook heeft, maar de fase correctie in DIRAC wordt ik echt niet vrolijk van. Hoewel iedere speaker natuurlijk individueel mooi meet, klopt 99% van de opnames gewoon niet meer. stemmen die niet meer uit het midden komen, diepte verschillen, EQ verschillen tussen links en rechts, bijv gepande toms die rechts in een keer veel scheller klinken als links. het is allemaal heel subtiel en je krijgt er wel een ander geluid voor terug. maar als je hier eenmaal doorheen luistert dan klinkt het imho kunstmatig. voor film zal het anders zijn, maar voor muziek kan i.i.g. DIRAC mij nog steeds niet overtuigen.
ik ben een tijd terug even aan de gang gegaan met de gratis Dirac trial versie en daarvan was ik idd ook verre van overtuigd.
de AM Dual Core trok op dat moment voor mij absoluut aan het langste eind.
hopelijk doet Trinnov dit wat subtieler/beter...al ga ik daar eerlijk gezegd wel van uit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Quote from: Raphie on January 24, 2015, 15:32:32
Ik weet niet of Trinnov dit ook heeft, maar de fase correctie in DIRAC wordt ik echt niet vrolijk van. Hoewel iedere speaker natuurlijk individueel mooi meet, klopt 99% van de opnames gewoon niet meer. stemmen die niet meer uit het midden komen, diepte verschillen, EQ verschillen tussen links en rechts, bijv gepande toms die rechts in een keer veel scheller klinken als links. het is allemaal heel subtiel en je krijgt er wel een ander geluid voor terug. maar als je hier eenmaal doorheen luistert dan klinkt het imho kunstmatig. voor film zal het anders zijn, maar voor muziek kan i.i.g. DIRAC mij nog steeds niet overtuigen.

Hoi,

Misschien niet de juiste plaats om over Dirac te praten. Zelf heb ik niet zo veel ervaring met het product. Wat ik wel weet, is dat hoe geavanceerder de software, hoe meer kennis en ervaring het vraagt van de gebruiker.
De door jouw genoemde problemen zijn er bij Trinnov zeker niet. En ik ben inmiddels al bij heel wat klanten/situaties geweest. Ga eens luisteren bij een Trinnov dealer en kom bijvoorbeeld ook naar de show in Alkmaar voor de demo. Ik kan je dan ook uitgebreid uitleg geven over het systeem.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

ik zag de Altitude al in grijze en zwarte uitvoering...maar is de Amethyst ook in het zwart leverbaar?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

ftp://
Quote from: Dynky on January 25, 2015, 20:14:02
ik zag de Altitude al in grijze en zwarte uitvoering...maar is de Amethyst ook in het zwart leverbaar?

Jazeker, ook in het zwart leverbaar.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Quote from: Dynky on January 25, 2015, 20:51:38
all right :thumbs-up:

zonder meerprijs?

Nee, het kost ietsjes meer omdat het een extra is.
De dealer kan je de juiste prijzen noemen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Persbericht:
 

 
Trinnov Audio, the French 3D Sound and Loudspeaker/Room optimization expert, has announced that its leading home cinema processor, Altitude32, will deliver the latest in object-based multidimensional sound with its next-generation codec, DTS:X.

Trinnov Audio has been working closely with DTS on a specific implementation to offer one of the first DTS:X-enabled high-end processors on the market. The Altitude32 represents a whole new generation of home cinema processors developed to deliver the ultimate 3D Sound experience with up to 32 individual high resolution individual output channels and exclusive processing technologies.

"Since 2001, Trinnov Audio has continuously contributed to 3D audio technologies and we are excited to bring 3D sound to the market with the groundbreaking DTS:X format," said Arnaud Laborie, Trinnov Audio's CEO. "We are very proud that DTS selected our Altitude32 processor and collaborated with us to achieve the first DTS:X implementation in a commercial product. With DTS, we share the same goal of providing the best audio experiences and we are excited to show the full capability of DTS:X."
 
"Thanks to their unique hardware platform, Trinnov Audio helped us to not only accelerate the development of the first DTS:X implementation into a product, but also provided the large amount of channels and processing power to unleash the full immersive quality of DTS:X," said Keith Burnett, Vice President, Brand Line Manager, Home and Automotive at DTS Inc.

"The Altitude32 was not only designed to perform at the highest level, but also to provide the most sustainable and scalable product whereby the latest technologies are incorporated seamlessly over several years ", added Arnaud Destinay, Trinnov Audio's sales manager.

Discover more about the Altitude32 at www.trinnov.com.

Daarmee is de Altitude32 de eerste processor die maar liefst drie 3D-surroundformaten aan kan.
Dus, Dolby Atmos, Auro3D en DTS:X in één processor maakt het apparaat een perfecte keuze voor een serieuze thuisbioscoop.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)