Tablet als HT remote (met IR)

Started by Xstream, October 26, 2013, 13:32:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Misschien iemand die me hier mee kan helpen.
M'n Harmony remote is overleden. Nu zit ik te dubben om een nieuwe te kopen, de Touch: http://tweakers.net/pricewatch/318912/logitech-harmony-touch.html

Of dat ik een tablet koop met Infra-Rood. Helaas is nog niet alle apparatuur via 't netwerk te bedienen (receiver e.d.), dus dan blijft IR toch wel handig. Ik zag dat de Sony en Samsung tablets dit ondersteunden. Zijn er nog meer opties? Die Sony Xperia Z is mooi, maar beetje duur voor dit doeleinde aangezien ik al een iPad heb ook. De Xperia S wellicht. Baal ervan dat de Nexus 7 geen IR heeft. Ook de iPads hebben dit niet. Samsung lees ik niet zo veel positiefs over.

Iemand ervaring met de Sony's? Er schijnt al goede remote software bij te zitten, maar kun je daarmee ook direct profielen/activiteiten aanmaken dat al je appaten met 1 druk op de knop aan gaan en de kanalen pakken die nodig zijn voor die activiteit?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Mario D

Waarom dan geen Logitech harmony ultimate, dan kan je kiezen of je alles bedient met de harmony of met je tablet.  :thumbs-up:

Thunder

#2
Kijk ook eens naar opties als de Gear4 UnityRemote, ThinkFlood RedEye (Mini), Griffin Beacon. Zit je niet vast aan een heel selecte groep tablets met IR. ;)

Heb zelf een Philips Universal Remote, maar ik denk toch eens over te stappen naar een optie met de tablet. Vooral het programmeren van de Philips is niet handig, terwijl de Logitech te duur was met de kleurbuttons, die je voor een Sony TV toch veel nodig hebt bij browsen door de EPG.

**edit** die Gear4 UnityRemote is nu voor 2 tientjes te krijgen bij Paradigit. ;)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

danielo

Quote from: kalimero on October 27, 2013, 08:48:03
Waarom dan geen Logitech harmony ultimate, dan kan je kiezen of je alles bedient met de harmony of met je tablet.  :thumbs-up:

En het is een prima remote tov van de oudere modellen ligt die veel beter in de hand en alles werkt. Niet goedkoop maar zowel de app als de remote werken prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Als je een iPad of iPhone of Android apparaat hebt zou ik je volledig iRule willen adviseren.
We leveren dit al geruime tijd en ons hele HT draait erop (sterker ondertussen de helft van het huis) en het werkt zeer handig en is enorm uitgebreid.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Thx all, zal 's kijken.
Zat eigenlijk te kijken naar die WiFi to IR hub van Logitech, maar die komt hier maar niet uit. Dan moet je idd de hele set nemen, zoals de Ultimate bijv. Vind ik een beetje TE als je gewoon iets simpels wilt.

Ga naar jullie andere opties kijken. Thanks.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Thunder

Laat die Gear4 maar zitten. Op zich werken mijn TV en Receiver goed met de unit. Verlichting die ook via IR wordt aangestuurd werkt niet tot slecht.

De app is echter veel te stug. Op een telefoon zal het misschien wel werken, maar op de iPad heb je heel veel verlies qua schermruimte, omdat er slechts 9 buttons "huge" worden weergegeven. Rest zit dan weer op een volgende pagina en de volgende, enz.

Je wil juist met een Ipad 1 page hebben met je meest gebruikte functies, ongeacht het apparaat. Daarnaast losse pages voor de minder frequent gebruikte functies per machine. Gezien het feit dat de app al tijdenlang niet meer geupdate is en op de site van Gear4 geen info meer staat over de UnityRemote, zal dit ook niet gebeuren lijkt me. Was een gok waard voor 2 tientjes, ben blij dat ik hem in het verleden niet gekocht heb voor bijna 100 euro.

Andere 2 opties ben ik niet mee bekend, maar wel gevonden op het net. De Redeye werkt via wifi en is dus makkelijker als je meerdere tablets, telefoons e.d. wil gebruiken. De Beacon kwam ook behoorlijk uit de test, maar werkt dan wel weer via BT.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

LABO

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2013, 09:24:35
Als je een iPad of iPhone of Android apparaat hebt zou ik je volledig iRule willen adviseren.
We leveren dit al geruime tijd en ons hele HT draait erop (sterker ondertussen de helft van het huis) en het werkt zeer handig en is enorm uitgebreid.

Ziet er inderdaad fantastisch uit alleen kijkt het me heel erg moeilijk om dit goed voor elkaar te krijgen voor een leek.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Thunder

Ook heb je de Logitech Smart Control. Een puck waarmee je al je IR en BT apparaten kan bedienen en een basic AB voor als je je tablet/phone niet in de buurt hebt. Unit verbindt via wifi wat wel een voordeel is. Ook is de puck met stroomvoorziening, dus geen batterijen. Prijs: iets van 120-130€.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Kjelt

Quote from: Xstream on November 20, 2013, 12:32:49
Thx all, zal 's kijken.
Zat eigenlijk te kijken naar die WiFi to IR hub van Logitech, maar die komt hier maar niet uit.
Global cache verkoopt Wifi to IR gateways zoals de WF2IR. Maar als je toch al een Wifi accesspoint op je netwerk hebt dan kun je veel beter de gateway direct aan je netwerk hangen dan heb je bv een IP2IR of GC100 nodig.

Xstream

Ik ga die iRule opties eens verkennen.

Alternatief is de Logitech Smart control, maar die remote doet niet helemaal wat ik nodig heb. Dus die kan ik dan net zo goed weggooien.
De ultimate doet dit wel, maar vind ik dan weer wat prijzig.
Tenzij je de touch neemt en de hub laat zitten, want dat is dan toch niet meer dan een "hebbedingetje" als je toch al die remote hebt. Lijkt me dan nog de beste Harmony oplossing.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#11
Quote from: Kjelt on November 21, 2013, 15:22:59
Global cache verkoopt Wifi to IR gateways zoals de WF2IR. Maar als je toch al een Wifi accesspoint op je netwerk hebt dan kun je veel beter de gateway direct aan je netwerk hangen dan heb je bv een IP2IR of GC100 nodig.
Even kijken of ik je volg:
WF2IR creert een eigen AP, met eigen gateway?
IP2IR of GC100 wordt opgenomen als een IP in m'n bestaande netwerk gateway? (i.e. 192.168.1.105 ofzo, als gateway 192.168.1.1 is)

Update: Die iRule software herkent niet echt veel van m'n apparaten. Maar ik ga nog wel even puzzelen. Je kunt altijd de IR codes leren zie ik, maar heb liever dat de software deze al in de DB heeft om probs te voorkomen (Logitech trauma :)).

Die opties voor Gestures enzo is wel cool. Dat heeft die nieuwe Logitech software niet toch, of ook wel inmiddels? (zag dat die ook vernieuwd was met de nieuwe serie)
Qua opties gaat iRule wel een heel stuk verder dan de (oude weliswaar) Logitech software.

Erg makkelijk in gebruik is 't alleen niet. Kan weleens een interaction designer mee aan de slag :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nahpets

Quote from: Xstream on October 26, 2013, 13:32:28
Iemand ervaring met de Sony's? Er schijnt al goede remote software bij te zitten, maar kun je daarmee ook direct profielen/activiteiten aanmaken dat al je appaten met 1 druk op de knop aan gaan en de kanalen pakken die nodig zijn voor die activiteit?

Yep, mijn vrouw heeft zo'n ding. De IR werkt feilloos op onze Sony TV. Verder niet echt in verdiept. Macro's zijn vlgs mij niet mogelijk met de bijgeleverde software, wellicht wel via de market.

Nadeel van AB via tablet is wmb vnl het moeten starten/overstappen naar het appje voordat je kunt ab-en.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xstream

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2013, 09:24:35
Als je een iPad of iPhone of Android apparaat hebt zou ik je volledig iRule willen adviseren.
We leveren dit al geruime tijd en ons hele HT draait erop (sterker ondertussen de helft van het huis) en het werkt zeer handig en is enorm uitgebreid.
Het klinkt wel goed, maar ik vind 't allemaal nog net te wazig overkomen.
Heb een beetje met die software zitten spelen, maar loop nog wel tegen een hoop dingen aan dat ik denk, eh, hoe zit dat nou? Kan niet goed overzien of ik al die dingen die ik wil doen nou voor elkaar krijg met iRule. Al lijkt 't er ingewikkeld genoeg voor.

Wat gebruik jij als hub? Ook zo'n global cache unit?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

SpeedyAndré

#14
Quote from: Xstream on November 23, 2013, 12:50:19

Alternatief is de Logitech Smart control, maar die remote doet niet helemaal wat ik nodig heb. Dus die kan ik dan net zo goed weggooien.
De ultimate doet dit wel, maar vind ik dan weer wat prijzig.


Je vergeet dat je ook apps voor tablets en smartphones hebt bij de Smart Control.
De kleine remote bevalt me best goed, vooral omdat hij met RF werkt en hij toch 6 activiteiten kan starten of stoppen.
Je kan direct het volume aanpassen of muten, zappen, een propgrammagids oproepen enz.
De kunst is om een activiteit zo in te richten dat je een reeks apparaten tegelijk kan bedienen.
De rest waar je toch even naar zou moeten zoeken doe je met de app ;)
Voor het geld vind ik de Smart Control een topper  :clapping:

[edit]Sinds kort heb ik een Sony ZL smartphone, daar zit ook IR en remote software op en dat werkt best goed.
Wel een beeldvullende app maar dat verwacht je bij een smartphone.
Alhoewel, de Sony kent ook veel 'small apps' die je over een grote heen legt, erg mooi  :D
Hier onder een remote app met een remote mini app rechtsonder  :coffee:



André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Xstream

He Andre,
Ja, dat is wel waar. Is op zich gewoon een goede optie hoor. Al doe ik 't dan wel met name voor de hub, zodat je 't met apps kunt doen.
Zit te dubben of ik lekker wil gaan pielen met iRule (wat zeker meer tijd zal vergen). Of dat ik voor iets meer gemak ga met 1 van de Logitech's.

Quote from: SpeedyAndré on November 29, 2013, 22:49:08
De rest waar je toch even naar zou moeten zoeken doe je met de app ;)
Dat is dus wat ik niet wil. Gewoon 1 apparaat waar ik alles (makkelijk) mee kan bedienen.

Al kun je er zeker niet onderuit, zeker vergeleken met de Ultimate, dat 't qua prijs wellicht de betere optie is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

SpeedyAndré

Oh ja, de 25 apparaten die ik in de Harmony H1000 had zitten kon ik overzetten naar de Smart control dus nu heb ik echt alles binnen handbereik met de app  :)
Alleen is het jammer dat er niets meer bij kan, tenzij ik dat in de H1000 doe en het weer over zet.
De Sony ZL kan ook codes leren, dat geeft wat extra mogelijkheden binnen het toch wat beperkte concept.
Gelukkig kent hij wel macro's dus je kan het allemaal wat slimmer maken.
Het bereik is verrassend goed, al komen de Harmony's wel verder.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Xstream

Maar klopt 't dat 't met Sony toch allemaal (nog) wat beperkter is in mogelijkheden? Of kun je met wat gehannes met macro's of 3rd party apps ook eigenlijk alles wel voor elkaar krijgen?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

We hebben hier alles draaiend gekregen met irule, maximaal een middagje aan besteedt.
Als je de builder eenmaal doorhebt is het enorm makkelijk, knop slepen, actie aan de knop en klaar.

Bij sommige dingen gaat het wat stugger zoals x10 met IR maar daar had ik met de pronto ook al last mee! dus dat ligt niet aan irule.

Het is een erg uitgebreid systeem daardoor lijkt het misschien vaag maar geloof me, voor de basic dingen heb je alles werkend in misschien een uurtje tops. Wel even de video's bekijken op de site dat scheelt enorm
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Was er ook een specifieke reden dat je voor iRule koos ipv bijv. de Harmony?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Ik lees nu heel veel slechte verhalen over de Harmony met WiFi hub. Klachten komen met bosjes binnen. Dus denk dat ik die irule eens ga proberen. 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

SpeedyAndré

Waar zie je die bosjes dan?
Geen problemen hier ...

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Xstream

#22
http://tweakers.net/pricewatch/332109/logitech-harmony-ultimate/reviews/ De laatste 2 reviews.
Toen ging ik wat googlen en kwam ik heel veel dezelfde verhalen tegen op verschillende fora.
Smart control was al niet iedereen even enthousiast over, biedt ook niet helemaal wat ik zoek.

Dus iRule it is. Alleen nog even kijken wat voor device ik daarvoor 't beste kan nemen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

kwdtje2

En hoe bevalt het? Ben zelf ook naarstig op zoek naar een app waarmee ik alles kan aansturen (receiver, htpc, tv, xbmc+mpc). Kan dat met iRule? Kan weinig vinden over xbmc en external players die met iRule aangestuurd kunnen worden.

Xstream

#24
Quote from: kwdtje2 on September  8, 2014, 20:11:26
En hoe bevalt het? Ben zelf ook naarstig op zoek naar een app waarmee ik alles kan aansturen (receiver, htpc, tv, xbmc+mpc). Kan dat met iRule? Kan weinig vinden over xbmc en external players die met iRule aangestuurd kunnen worden.
Uiteindelijk heb ik m'n oude Harmony weer aan de praat gekregen.
Ik heb vervolgens een Flirc (https://flirc.tv/) gekocht voor m'n htpc (enige zonder IR) en deze ingesteld op m'n Harmony. Werkt nu helemaal top. 1 remote voor alles.

Ik denk dat je met iRule meer kunt, samen met zo'n global cache ding. Ben je dacht ik iets goedkoper uit als de Harmony ultimate die dat ook allemaal biedt, maar dan wel iets gebruikersvriendelijker, alleen wat minder opties. 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub