Relaxed Room "Aanpak van de akoestiek"

Started by Joske007, October 24, 2013, 14:42:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on November  1, 2013, 10:22:35
Als je trillingen hebt op een harde ondergrond
dan ligt het imho niet voor de hand om er iets hards tussen te doen.

Massa inbrengen is prima indien je deze voorziet van een ontkoppeling. Een 'sandwich' van steen en sorbothane werkt uitstekend: steen - plak sorbothane - steen.

AbZ

Quote from: Onder013 on November  1, 2013, 10:45:29
Massa inbrengen is prima indien je deze voorziet van een ontkoppeling. Een 'sandwich' van steen en sorbothane werkt uitstekend: steen - plak sorbothane - steen.
Daar ben ik het tenminste voor een deel mee eens.  Waar het om gaat is de zachte tussenlaag.  Als de speaker nog op de bovenste steen/tegel staat te dansen helpt het echter niet.  Wat een tegel onder de zachte laag moet doen is mij niet duidelijk.

MVG

Ik wil dit topic niet kapen maar vind dit wel interessant en vraag me de laatste tijd sowieso af wat nu het nut is van een natuurstenen 'plak' zoals sommigen zo graag onder hun speakers willen. Om er een apart topic over te openen vond ik nu niet nodig dus als het mag vraag ik het hier.

Wat is dus het nut hiervan, buiten dat het voor de sier is of om eventueel de tweeter wat meer op hoogte te brengen?  Verder kan ik me voorstellen dat het voor het gevoel de speaker van je vloer ontkoppelt, maar dan moet er toch iets van rubber tussen de tegel en de vloer zitten lijkt me?

AbZ

Jij snapt het  :thumbs-up:

Een steen (massa) heeft wel inertie maar ontkoppelt niets.

Deleted Member 2

Quote from: MVG on November  1, 2013, 10:56:53
Verder kan ik me voorstellen dat het voor het gevoel de speaker van je vloer ontkoppelt, maar dan moet er toch iets van rubber tussen de tegel en de vloer zitten lijkt me?

Vandaar dat ik aangeef dat een sandwich werkt. Zie eerder bericht.

Steen onder luidspreker zet trillingsenergie om in warmte - sorbothane dempt en ontkoppelt - steen op laminaatvloer zet trillingsenergie om in warmte.

AbZ

Quote from: Onder013 on November  1, 2013, 11:08:15
Vandaar dat ik aangeef dat een sandwich werkt. Zie eerder bericht.

Steen onder luidspreker zet trillingsenergie om in warmte - sorbothane dempt en ontkoppelt - steen op laminaatvloer zet trillingsenergie om in warmte.
Volgens mij hebben die stenen daar helemaal geen zin in.
Ze geven de trillingen door of geven ze terug.  Iets met Newton...

MVG

Maar dan heeft een steen onder luidsprekers direct op de vloer geplaatst toch verder geen enkele nut dan voor 't mooi? Dat wilde ik even weten  :) Ik gebruik ook stoeptegels, maar dat is puur om de tweeter op oorhoogte te krijgen.

AbZ

Quote from: MVG on November  1, 2013, 11:16:00
Maar dan heeft een steen onder luidsprekers direct op de vloer geplaatst toch verder geen enkele nut dan voor 't mooi? Dat wilde ik even weten  :)
Klopt.

MVG


AbZ

p.s. ik bedoel niet dat een stoeptegel mooi is  :police:

MVG

 :D Dat begrijp ik. Maar bij mij in mijn donkere HT hok ziet niemand dat, en ik had nog een stapeltje liggen dus tja...werkt prima  :thumbs-up:

Voor in de woonkamer beneden, waarbij de speakers eigenlijk ook een centimeter of 3 omhoog zouden moeten zou een mooie tegel natuurlijk wel leuk zijn.

Nu maar on topic  ;D Jos, succes met experimenteren, mooie ruimte!

W.Otter

joske, je zocht toch iets van Rotel. Dac, vv en ev? ik heb een EV in de aanbieding! daarnaast kan ik je de RCX1500 ook aanraden, alles kunnertje!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Joske007

Quote from: W.Otter on November  1, 2013, 11:42:14
joske, je zocht toch iets van Rotel. Dac, vv en ev? ik heb een EV in de aanbieding! daarnaast kan ik je de RCX1500 ook aanraden, alles kunnertje!
Kijk hiervoor even naar het verhaal in mijn showcase en wie weet  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

heb gekeken maar wat moet ik zien?;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

#40
Omdat de speakers binnenkort geleverd worden (hoop op volgende week) en het dus zonden zou zijn, om dan zonder versterker te zitten.
Heb ik een net mooie aankoop gedaan, namelijk een Onkyo A-9755, zodat ik weer een tijdje zoet ben naar de eerst volgende upgrade.







Een mooie opgebouwde geïntegreerde stereo versterker.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

Quote from: W.Otter on November  3, 2013, 12:33:47
Mooi ding zeg! geen DAC?
Zoals ik reeds schreef "een tijdje zoet ben naar de eerst volgende upgrade", dus we zien wel wat er nog als upgrade komt  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

je schrijft tussen de foto's dat hij dual mono is opgebouwd. waar leid je dat uit af?
wel netjes dat er een phonotrap aan boord is  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on November  3, 2013, 13:30:17
je schrijft tussen de foto's dat hij dual mono is opgebouwd. waar leid je dat uit af?
Zal uit de specs zijn en/of de twee trafo's?
Ik vind het sowieso vaak een vage term qua gebruik.

Joske007

Als ik de technische gegevens er nu terug op na lees, denk in dat er waarschijnlijk bedoeld wordt 2x gescheiden trafo's, al blijft het wel dubbelzinnig  :)
Zal het voor de misverstanden maar even aanpassen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

AbZ

Ligt niet aan jou.  Fabrikanten zijn er imho niet zo duidelijk over.
Ik denk dat ze gewoon twee gescheiden voedingen bedoelen.

Joske007

Gisteren een ander AV-meubel "Ateca AT387" gekocht, zodat de versterker en andere apparaten wat meer ademruimte krijgen en het geheel optisch wat mooier oogt.

AV-meubel: Ateca AT387








Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Spijkie

Quote from: AbZ on November  3, 2013, 14:42:13
Ligt niet aan jou.  Fabrikanten zijn er imho niet zo duidelijk over.
Ik denk dat ze gewoon twee gescheiden voedingen bedoelen.

Is niet zo moeilijk hoor, je kan 2 trafo's hebben gescheiden voor digitaal en analoog en 2 trafos voor links en rechts, dit laatste is dual mono ( heb t zelf ook dat laatste).

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Joske007

Eindelijk waren na 5 weken wachttijd, de speakers bij de dealer binnen gekomen, zodat ik deze gisterenavond laat nog heb kunnen afhalen.
Welke speakers zijn het nu geworden, om de spanning er in te houden zal ik hierover later foto's met een kort verslag posten  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link