clean install win8

Started by mondiaal, October 24, 2013, 03:25:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mondiaal

Ik wil graag mijn pc opschonen dmv een clean install. Nu heb ik dus een HP met win8 er al op. (dus geen dvd of stickje met win8) Het zat er dus al op vers uit de fabriek.

Nu lees ik ( na wat googlen) alleen maar mogelijkheden vanaf een dvd of flashdrive.

Hoe kan ik nu dus toch een clean install doen?

Alvast bedankt,

Dirk

weust

Makkelijkste in jou geval is de installatie uitvoeren vanaf de installatie partitie van HP op de harde schijf.
Waarschijnlijk kun je er voor kiezen als je de laptop aanzet.
Lees er de handleiding even voor door.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

dennism

Uw pc vernieuwen

1.
Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.

2.
Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.

3.
Klik onder Uw pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op uw bestanden op Aan de slag.

4.
Volg de instructies op het scherm.

Dit is de makkelijkste manier in windows 8 (als het goed is geen media benodigd).


mondiaal

Bedankt voor de tips. Ik kan inderdaad op 2 manieren (met en zonder behoud van eigen materiaal) de boel opschonen.

zie de tips hier boven.

Dirk