OS X Mavericks (10.9) beschikbaar, gratis upgrade

Started by Cyrus·, October 23, 2013, 00:23:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Mountain lion heeft mij ook kopzorgen gegeven en heb meteen een besluit genomen ik update de laatste OSX Fw. pas als alle kinderziektes zijn verdwenen.
Ik trap daar niet meer in.
Het probleem is dat de PC voor zoveel meer wordt gebruikt denk aan streamen/NAS/software van derden en dan kan je tegen aardig wat problemen op lopen.
Neemt niet weg dat het frustreert als iets neer meer werkt.

Nosferatu

Quote from: Xstream on October 29, 2013, 13:15:05
Klopt volgens mij weinig van, of 't ligt natuurlijk aan mij. Maar Dreamweaver werkte hier niet meer, ook niet na herinstallatie. Photoshop en Illustrator wel.
Erg accuraat is 't zo te zien niet. Zaken als SQL developer, Intellij etc staan er niet eens bij. Al is 't een leuk initiatief.
Even beter kijken.  ;)
Wat je zegt over Dreamweaver klopt, werkt niet. Photoshop en Illustrator wel. Klopt ook. SQL Developer werkt niet, IntelliJ IDEA/IDEA 10 ook niet. Staat op die website vermeld. Selecteer de eerste letter van een programma in de Application compatibility table en dan (een gedeelte van) de programmanaam in het zoekveld. Klaar.  :angel:

Deze site is niet zomaar een 'leuk initiatief' maar is al veel langer in de lucht. Was er al ten tijde van Lion/Mountain Lion.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Xstream

Waaom krijg ik dan geen resultaat als ik op SQL dev, Intellij etc ...
Misschien omdat ik basic had gekozen dan? Ook via home search geen hint of resultaat.

Dreamweaver vond ik wel, en daar stond gewoon een dikke ok vink achter voor Maverick. Dus ik weet niet waar jij dan kijkt ...

Maargoed, lekker boeiend, praktijk is dat 't niet werkt, ongeacht wat die website zegt.


Edit: SQL Dev inmiddels gevonden, moet liggend streepje tussen blijkbaar :hmmm:. De rest vind ik nog niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nosferatu

Ik vermoed dat de site standaard op 'A' staat en dat je daardoor geen resultaten krijgt. Bovenin een andere letter of cijfer selecteren en dan via search een stukje tekst invoeren, dan krijg je ze allemaal vanzelf te zien. Moet eerlijk zijn, had de eerste keer ook geen goeie resultaten.  ;D

Ik heb de boel ook in 'basic mode' staan. dreamweaver werkt niet: http://roaringapps.com/apps?index=d en bij search heb ik 'dream' ingevoerd. Hier staat alleen een groen vinkje achter Lion/Mountain Lion. http://roaringapps.com/app/dreamweaver

Maar hoe dan ook, ontzettend irritant dat *tig programma's het gewoon niet meer doen. Kan je Windows gaan bashen (fanboy gedrag  :D) maar feit is wel dat erg oude programma's (zelfs Win3.1 baksels) het vaak nog steeds doen onder XP/Vista/7/8. Soms met wat trucjes en niet altijd even stabiel maar toch. Nou ja, ik gebruik het OS wat mij op dat moment het beste uitkomt, dat is dus Windows 7-x64, Server 2008R2, OSX Snow Leopard en, om uit te proberen, Mavericks en tot slot Android (Linux heb ik niet veel mee). Alles klets met elkaar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Zo hoort het.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Xstream

Inmiddels in de volgende hel beland: VPN.
Kan niet meer verbinden d.m.v. VPN, ben ook niet de enige met 't probleem, maar vooralsnog geen oplossing gevonden :S

Wat een #%$#% OS weer.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Cyrus·

Apart... Bij mij werkt VPN als een speer. Ik gebruik de standaard VPN van OS X en 2X Client om aan te knopen aan de Windows server.

Welke clients gebruik je?
Groeten,
Edwin

alexander2

Quote from: Xstream on October 30, 2013, 11:49:40
Inmiddels in de volgende hel beland: VPN.
Kan niet meer verbinden d.m.v. VPN, ben ook niet de enige met 't probleem, maar vooralsnog geen oplossing gevonden :S

Wat een #%$#% OS weer.

Waardeloos dit alles maar waarom dan maar niet terug?

Xstream

#82
Quote from: CyrusOne on October 30, 2013, 14:02:56
Apart... Bij mij werkt VPN als een speer. Ik gebruik de standaard VPN van OS X en 2X Client om aan te knopen aan de Windows server.

Welke clients gebruik je?
Ik gebruik de ingebouwd Cisco IPsec. Er zijn meerdere met dit probleem, maar niet bij iedereen (weer zo lekker vaag dus, net als bij iOS7 en wat ik ook al had met Thunderbolt display). De oplossingen die de community heeft zitten uitpuzzelen bieden nog geen oplossing in mijn situatie.

Quote from: alexander2 on October 30, 2013, 14:43:28
Waardeloos dit alles maar waarom dan maar niet terug?
Dat is zo'n gedoe. Moet ik helemaal van scratch alles weer gaan inrichten.
Zodra je een backup terug zet gaat 't alweer mis met VPN.

Hebben ze hier allemaal al geprobeerd:
https://discussions.apple.com/message/23475281#23475281
Zijn veel VPN problemen op Maverick, ook met de Cisco Anyconnect en andere VPN modes.

De beste oplossing die voor de meeste werkt is een setting in een conf (socket buffer setting ofzo) aanpassen, maar ik heb die hele file niet.
En collega's van me, zelfde inrichting, ook niet zo'n conf file en geen problemen. Zal wel software combo zijn. Maarja, vind 't maar 's.

Apple support reageert ook niet. Ziet ernaar uit dat terug de enige oplossing is. Zucht.
Hoe kan ik dat dan 't beste doen?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

#83
Quote from: Xstream on October 30, 2013, 18:08:43
Ik gebruik de ingebouwd Cisco IPsec. Er zijn meerdere met dit probleem, maar niet bij iedereen (weer zo lekker vaag dus, net als bij iOS7 en wat ik ook al had met Thunderbolt display). De oplossingen die de community heeft zitten uitpuzzelen bieden nog geen oplossing in mijn situatie.
Dat is zo'n gedoe. Moet ik helemaal van scratch alles weer gaan inrichten.
Zodra je een backup terug zet gaat 't alweer mis met VPN.

Hebben ze hier allemaal al geprobeerd:
https://discussions.apple.com/message/23475281#23475281
Zijn veel VPN problemen op Maverick, ook met de Cisco Anyconnect en andere VPN modes.

De beste oplossing die voor de meeste werkt is een setting in een conf (socket buffer setting ofzo) aanpassen, maar ik heb die hele file niet.
En collega's van me, zelfde inrichting, ook niet zo'n conf file en geen problemen. Zal wel software combo zijn. Maarja, vind 't maar 's.

Apple support reageert ook niet. Ziet ernaar uit dat terug de enige oplossing is. Zucht.
Hoe kan ik dat dan 't beste doen?

Heb vanmiddag nog even ingelezen in deze materie en je staat niet alleen.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1659852


https://discussions.apple.com/message/23535766#23535766


Opnieuw installeren vanaf cd

http://support.apple.com/kb/HT2956?viewlocale=nl_NL

Wel zou ik alle appies op een externe schijf plaatsen die kan je in 1 klap installeren, scheelt veel tijd.
Daarmee bedoel ik die je apart hebt geinstalleerd zoals in mijn geval filzille limechat etc.



Ook zou ik screenshots nemen van je e mail instellingen.

Nosferatu

#84
USB installatie, geen gedoe met schijfjes, veel makkelijker. M'n mini heeft zowieso geen optisch stationnetje meer dus naast een installatie over de bestaande heen is dat eigenlijk DE optie om een verse, schone installatie te maken.

Als je Mountain Lion nog als installatiebestand hebt kan je vrij gemakkelijk een bootable USB disk maken. Heb daar een freeware programma voor waarvan de naam me zo 1, 2, 3 niet te binnen schiet.  :wacko:

/edit/ schoot me weer te binnen, Lion disk Maker. http://liondiskmaker.com/ net een nieuwe versie van uit zie ik, officieel 10.9 compatible. (ik heb v2 en v3beta nog wel ergens liggen als je die denkt nodig te hebben)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

alexander2

#85
Quote from: Nosferatu on October 30, 2013, 19:30:22
USB installatie, geen gedoe met schijfjes, veel makkelijker. M'n mini heeft zowieso geen optisch stationnetje meer dus naast een installatie over de bestaande heen is dat eigenlijk DE optie om een verse, schone installatie te maken.

Als je Mountain Lion nog als installatiebestand hebt kan je vrij gemakkelijk een bootable USB disk maken. Heb daar een freeware programma voor waarvan de naam me zo 1, 2, 3 niet te binnen schiet.  :wacko:

/edit/ schoot me weer te binnen, Lion disk Maker. http://liondiskmaker.com/ net een nieuwe versie van uit zie ik, officieel 10.9 compatible. (ik heb v2 en v3beta nog wel ergens liggen als je die denkt nodig te hebben)

Tuurlijk kan je dat met een usb stick doen maar ik denk dat Xstream dat niet bij de hand heeft sterker ik weet bijna zeker dat heel veel Osx gebruikers geen idee hebben hoe ze zoiets moeten maken.
Apple users zijn veelal digibeten die juist dit hebben gekocht omdat ze het simpel willen hebben.
Voor de mensen die niet weten hoe dit moet .......filmpje zegt meer dan woorden

http://www.youtube.com/watch?v=unVRahyFHi8

Ik heb verscheidene USB sticks met SL en ML  ;)


Nosferatu

Je zult ze de kost geven dia na download de installatie starten en, na afronding, de download kwijt zijn. standaard appeltjes gedrag, ten allen tijde ervoor zorgen dat je niet terug kan.  ;D
Zelf had ik destijds problemen met het maken van een bootable Mountain Lion USB en kwam na wat zoekwerk Lion Disk Maker tegen. Simpeler kan het bijna niet, een echt fanboy tooltje.  :D Verder zorg ik ervoor ten allen tijde een backup te hebben van programma's en OS'en, hetzij executables, ISO's, zip bestanden etc. van alles wat ik gebruik. Heb zelfs nog Windows 3.11 diskettes liggen.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Cyrus·

Quote from: Nosferatu on October 30, 2013, 20:35:11
Je zult ze de kost geven dia na download de installatie starten en, na afronding, de download kwijt zijn. standaard appeltjes gedrag, ten allen tijde ervoor zorgen dat je niet terug kan.  ;D

Dat is niet helemaal correct. Je kunt terug naar het vorige OS via een Time Machine back-up. Daarnaast kun je Lion en Mountain Lion gewoon opnieuw downloaden en via een tooltje kun je vervolgens een USB of DVD installer maken, waarmee je terug kan. Of Mavericks opnieuw downloaden om daarvan een USB / DVD-installer te maken, mocht je na een tegenvallende upgrade liever een nieuwe, schone installatie willen..
Groeten,
Edwin

Xstream

Nou, een digibeet ben ik natuurlijk niet als je m'n eerdere postings leest :)

Punt is dat ik alleen een installatie CD heb van Snow Leopard dacht ik. Die zou ik dan nog even moeten opzoeken als ik 'm kan vinden. Maar dan moet ik alsnog die updates doen. Kan ik beter even Mountain Lion bootable downloaden lijkt me. (USB of DVD, maakt me niet uit - heb beide)

Programma's maak ik me nog niet zo'n zorgen om. Meer de inrichting van JAVA projecten. Geen idee hoe goed dat gaat met copy paste, maar komen we dan wel weer achter.
Moet gewoon zorgen dat ik niks vergeet, zoals een host file ofzo :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nosferatu

Dat klopt wel CyrusOne alleen niet iedereen doet dat. Hele volksstammen downloaden de laatste OSX versie, voeren een install uit en dan... weg DMG. Timemachine ben ik geen liefhebber van, gaat niet altijd goed. Daarom ISO's e.d. altijd op aparte plekjes, ja, meer dan 1 locatie. Voor het geval dat. Diskjes gaan deaud, DVD-R's hebben ook niet het eeuwige leven en wil ook niet afhankelijk zijn van een leverancier voor het wel/niet ter beschikking stellen van een oudere versie.  ::)

Nou ja, 10.9.1 zal binnenkort wel uitkomen om alle ellende (die niet iedereen heeft) te verhelpen. Toch ?  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Xstream

Heb ook geen TimeMachine. Backup wel op m'n eigen manier :) Is nu aan 't draaien.

Op 10.9.1 ga ik niet op wachten, die luxe heb ik momenteel sowieso niet. Moet gewoon gewerkt worden.

Vraagje: ML heb ik nooit gebruikt om dit soort gezeik dus te voorkomen. Kan ik die gewoon installeren, of moet ik die dan nog aanschaffen? Weet even niet meer hoe dat zat met die licenties enzo. Zit dat aan je Apple ID ofzo?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nosferatu

ML kon je destijds in de App Store kopen. Weet niet of je oudere versies daar nog steeds kan weghalen (denk het niet). Maar als je die hebt kan je die gewoon installeren. Apple ID heb je niet nodig voor een installatie.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Pjotr

#92
Gisteren toch tegen een probleem aangelopen met 10.9. Ik wilde een pagina printen maar de printer gooide zowat de hele inhoud van de papierbak er doorheen. Allemaal blaco pagina's kwamen eruit. De printer wordt gedeeld via mijn Synology DS213 NAS waarop hij met USB is aangesloten. Na de printer in OS X 10.9 verwijderd en weer toegevoegd, nogmaals geprobeerd. Weer heel veel blanco pagina's.

Uiteindelijk de printer direct via USB aan m'n ASUS RT-N66U router. Printer opnieuw geïnstalleerd op m'n mac via LPD. Nu werkt het wel weer gelukkig. Je zal maar geen verstand van computers hebben ;). Nee, Apple geen goede zet van jullie!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Erik

Western Digital raadt klanten af te updaten naar OS X Mavericks

Klanten kunnen te maken krijgen met dataverlies als ze de software toch gebruiken.

http://tweakers.net/nieuws/92351/western-digital-raadt-klanten-af-te-updaten-naar-os-x-mavericks.html
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Voordat het vingertje weer naar Apple gaat moet ik zeggen dat ik het zeer opvallend vind dat WD hier a. nu pas mee komt en b. dat ze dit in betas van Mavericks niet ontdekt hebben.

Dat wekt bij de indruk dat er een erg klein groepje mensen is bij wie dit speelt en dan WD op zeker speelt door dit zo naar buiten te brengen.

Leuk dat iedereen nu roept dat je niet moet upgraden en anders terug moet naar het vorige systeem. Dat werd de keer hiervoor (en gegarandeerd hierna ook weer) ook al geroepen.

Sommige dingen zijn zo voorspelbaar. En het zal vast wel dat er "nu meer problemen zijn dan de vorige keer'.

Sorrh als ik sarcastisch overkom. Maar dit is nu eenmaak mijn beleving van dit hele circus.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Als ju nu een Mac koopt welk besturingssysteem zit er dan op?

Xstream

Quote from: Christiaan S on November  2, 2013, 19:27:56
Voordat het vingertje weer naar Apple gaat moet ik zeggen dat ik het zeer opvallend vind dat WD hier a. nu pas mee komt en b. dat ze dit in betas van Mavericks niet ontdekt hebben.

Dat wekt bij de indruk dat er een erg klein groepje mensen is bij wie dit speelt en dan WD op zeker speelt door dit zo naar buiten te brengen.

Leuk dat iedereen nu roept dat je niet moet upgraden en anders terug moet naar het vorige systeem. Dat werd de keer hiervoor (en gegarandeerd hierna ook weer) ook al geroepen.

Sommige dingen zijn zo voorspelbaar. En het zal vast wel dat er "nu meer problemen zijn dan de vorige keer'.

Sorrh als ik sarcastisch overkom. Maar dit is nu eenmaak mijn beleving van dit hele circus.
Tja, natuurlijk is WD hier ook niet onschuldig.
Maar 't is wel opvallend dat het keer op keer op OSX is deze taferelen. Dat maak je op andere systemen toch niet mee (nee, zelfs op Windhoos niet)?
Kan best weleens een keer, maar het zijn zoveel dingen elke keer dat 't geen toeval meer kan zijn.

Wordt tijd dat Apple ook eens wat meer rekening houdt met al die andere partijen, zodat ze inderdaad die homogene omgeving kunnen leveren die ze zo hard beweren, maar ik nog nooit ervaren heb. Want richting de 3rd parties zijn ze echt niet vriendelijk, dat kan ik je wel zeggen. Heel gesloten en dan ineens moet je in een beta omgeving je shit maar op orde brengen in een paar maanden. Dat kan best met wat meer samenspraak of rekening houdend met (notabene Apple certified hardware) de andere partijen waar je mee werkt.
Ze hebben maar een handjevol hardware waar ze rekening mee hoeven te houden vergeleken met andere "open" systemen. En toch maken ze er een potje van.

Dat Apple nu wederom weer op hangende pootjes bij Samsung aanklopt omdat ze hun shit met de iPad mini displays weer niet op orde hebben, nadat ze 't gevecht zijn aangegaan met 101 rechtszaken tegen Samsung, komt wederom weinig overtuigend over.

Natuurlijk kun je rekening gaan houden met het voorspelbare falen van Apple. Dus je OS gewoon niet upgraden. Maar waar gaat 't dan nog over? Dat is echt een zo'n non-argument.
Je krijgt nu zelfs allerlei auto-update opties in OSX, dat wordt ook lachen. En nog even en je hoeft niks meer te doen en dan helpt Apple zonder akkoord te geven je OS om zeep.

Sorry als ik nu sarcastisch overkom.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Erik

Quote from: Christiaan S on November  2, 2013, 19:27:56
Voordat het vingertje weer naar Apple gaat moet ik zeggen dat ik het zeer opvallend vind dat WD hier a. nu pas mee komt en b. dat ze dit in betas van Mavericks niet ontdekt hebben.

Dat wekt bij de indruk dat er een erg klein groepje mensen is bij wie dit speelt en dan WD op zeker speelt door dit zo naar buiten te brengen.

Leuk dat iedereen nu roept dat je niet moet upgraden en anders terug moet naar het vorige systeem. Dat werd de keer hiervoor (en gegarandeerd hierna ook weer) ook al geroepen.

Sommige dingen zijn zo voorspelbaar. En het zal vast wel dat er "nu meer problemen zijn dan de vorige keer'.

Sorrh als ik sarcastisch overkom. Maar dit is nu eenmaak mijn beleving van dit hele circus.
Lijkt me logisch dat WD op zeker speelt dat zou ik ook willen. Als het een crashende app was dan zei ik jammer dan, maar belangrijke data kwijtraken is even andere koek.

Verder hoef ik niet als 1e de nieuwste foon te hebben op dag van uitkomen, ook niet qua software dat heeft me namelijk al meerdere keren een baksteen opgeleverd waar ik een halve dag tot een dag mee zoet was om alles weer werkend te krijgen. Nu wacht ik tot iedereen beetje tevreden is misschien zelf op versie .1 of .2 wachten dan loop je het minste risico.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

#98
Quote from: Christiaan S on November  2, 2013, 19:27:56
Voordat het vingertje weer naar Apple gaat moet ik zeggen dat ik het zeer opvallend vind dat WD hier a. nu pas mee komt en b. dat ze dit in betas van Mavericks niet ontdekt hebben.

Dat wekt bij de indruk dat er een erg klein groepje mensen is bij wie dit speelt en dan WD op zeker speelt door dit zo naar buiten te brengen.

Leuk dat iedereen nu roept dat je niet moet upgraden en anders terug moet naar het vorige systeem. Dat werd de keer hiervoor (en gegarandeerd hierna ook weer) ook al geroepen.

Sommige dingen zijn zo voorspelbaar. En het zal vast wel dat er "nu meer problemen zijn dan de vorige keer'.

Sorrh als ik sarcastisch overkom. Maar dit is nu eenmaak mijn beleving van dit hele circus.

In bijna alle (ook niet Apple) beta's wordt lang niet alles ontdekt. Bij Apple is ook nog eens het systeem vrij gesloten is qua informatie over en toegang tot het systeem. Aan de ene kant is natuurlijk goed, want goede samen werking met eigen hardware en software is gegarandeerd. Echter voor 3rd Party producten is dit natuurlijk vragen om problemen. Daar hardware fabrikantten voor basis zaken als monitoring van bepaalde firmware functies van hun apparaten kernel extenties moeteen gebruiken omdat Apple standaard de functionaliteit niet heeft in zijn OS. Daarnaast lijkt het beta testen op Apple platforms veel beperkter. Waar in bijv mijn omgeving redelijk wat IT professionals MS producten testen vanaf de dag dat ze op MSDN staan, test van de Apple gebruikers niemand beta versies.

En natuurlijk heb je gelijk dat WD op zeker speelt, hier in nederland valt het mee, maar bijv in Amerika zal je niet de eerste zijn die wordt aangeklaagd om data verlies. Dan kun je maar beter dit soort advisories hebben.

Verder hebben natuurlijk zowel Apple als WD hier deels schuld. Echter is dit zomakkelijk te voorkomen door desnoods onder NDA's beter informatie uit te wisselen.

VlisChris

Ik zit met een toch wel groot probleem.
Mijn NAS is via Mavericks compleet onbereikbaar ::) Mijn iMac (komt binnenkort te koop overigens) draait nog op 10.7.5 en die komt er wel probleemloos op. Mijn MBP op Mavericks verdomt het gewoon. Terwijl ze beiden in letterlijk hetzelfde netwerk draaien. Leuk probleem weer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.