OS X Mavericks (10.9) beschikbaar, gratis upgrade

Started by Cyrus·, October 23, 2013, 00:23:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pjotr

#100
Christiaan, De oorzaak zit 'm waarschijnlijk in Apple's implementatie van SMB2 in Mac OS X 10.9. Dit levert compatibiliteitsproblemen op. Zie http://cammodude.blogspot.nl voor meer informatie en de oplossing.

Ik ga er gemakshalve van uit dat je gebruik maakt van SMB shares op je NAS. Als dit niet zo is, kun je mijn bericht vergeten. Ik kon het niet uit je post halen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

VlisChris

Aangezien ik dus volkomen niet meer bij mijn NAS kom via mijn laptop moet ik even in mijn geheugen vroeten. Volgens mij AFP, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Lullige is dat ik mijn iMac wil verkopen, maar dat is de enige waarmee ik momenteel bij mijn NAS kom. Toch eens kijken naar een oplossing. Ook de NAS gaat de deur wellicht uit (als die meer dan een paar tientjes oplevert), maar dan wil ik wel eerst nog "even mijn foto's bewaren".
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Even een kleine update.

Aangezien ik wat foto's moest opzoeken, en ik mijn backup schijven liever niet dan weinig gebruik heb ik gisteravond mijn NAS weer eens opgestart. En tot mijn grote verbazing besloot Mavericks in 1 keer wel toegang tot mijn foto's te willen verschaffen. Heel erg fijn nieuws! Nu nog achter een nieuwe back-up schijf aan die groot genoeg is, en ik kan er weer even tegenaan. Fijn, aangezien ik sinds deze week ook weer actief aan het fotograferen ben :inlove:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

newday

Hoe is de indruk nu van Mavericks een half jaar later, volgens mij zijn er intussen wat patches geweest, huidige versie 10.9.2 wordt er aangegeven.
Destijds heb ik de upgrade niet uitgevoerd, misschien nu toch maar eens doen, zijn de kinderziektes er nu uit of zijn er nog belangrijke issues?

apogeefreak

Nou ik ben terug naar Lion omdat VLC bleef hikken. Volgens mij heeft VLC alleen een foutmelding over open GL onderdrukt en werkt open GL helemaal niet meer in Maverick. Nu met Lion gaat het meestal wel goed met de meeste filmen. Ik bleef me echt kapot ergeren aan die hikjes nu en dan.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Xstream

#105
Draait redelijk stabiel nu. Alleen als je iets met VPN wilt doen dan zijn er nog zat issues. Lukt me nog steeds niet om met IPsec Cisco te connecten. Heb er inmiddels maar een 3rd party tool voor geïnstalleerd (die 't wel binnen een paar dagen had opgelost, waar Apple nog steeds niks opgelost heeft). Al moet ik daarbij ook aantekenen dat de ingebouwde VPN op OSX al jaar en dag een onveilige bende is. Kun je beter naar OpenVPN kijken bijv. Of dus een 3rd party tool gebruiken, kost alleen weer een paar euro.

Verder heb ik geen problemen meer. Maarja, dat ligt ook geheel aan gebruik. Wat doe je zoal?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

newday

@apogeefreak / Xstream

Ik gebruik geen VPN en nauwelijks VLC.
Verder weinig bijzonders: Safari, Chrome, Mail, MinimServer, Linn Kinsky (had in het begin problemen die al snel waren opgelost als het goed is), XLD, Excel, VMWare Fusion ...

Xstream

Kan verder alleen toevoegen dan VMware en Office 2007 hier geen problemen hebben. En de browsers ook geen probleem.
De rest werk ik niet mee.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

Quote from: apogeefreak on April  1, 2014, 17:29:21
Nou ik ben terug naar Lion omdat VLC bleef hikken.

Ik werk er heel veel mee. Nooit problemen. Nooit gehad ook.

Cyrus·

Op 2 Macs al vanaf het begin soepel en stabiel.
Groeten,
Edwin

Pjotr

Ik ervaar alleen dat onder Mavericks dat de slaapstand blijkbaar wat dieper is dan onder Mountain Lion. Als ik m'n iMac (mei 2009) uit de slaapstand haal door op een toets op het toetsenbord te drukken, kon ik onder Mountain Lion direct mijn wachtwoord intypen in het lock scherm. Onder Mavericks moet ik een seconde of 10 wachten voordat de cursor in het invoerveld verschijnt.

Daarnaast heeft kort na de installatie van Mavericks mijn interne SuperDrive de geest gegeven. Ik ben nog steeds op zoek naar een vervanging (intern). Dus als iemand een goed adres weet waar die drives geen 100 euro of meer kosten, houd ik me aanbevolen. Inbouwen doe ik zelf wel.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Siddartha

Quote from: Pjotr on April  2, 2014, 08:30:48
Ik ervaar alleen dat onder Mavericks dat de slaapstand blijkbaar wat dieper is dan onder Mountain Lion. Als ik m'n iMac (mei 2009) uit de slaapstand haal door op een toets op het toetsenbord te drukken, kon ik onder Mountain Lion direct mijn wachtwoord intypen in het lock scherm. Onder Mavericks moet ik een seconde of 10 wachten voordat de cursor in het invoerveld verschijnt.



Dit herken ik ook bij mijn MacBook
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

En dat is bij mij eigenlijk nooit echt anders geweest. Ik zie wel vrijwel direct mijn scherm verschijnen, maar dan moe(s)t ik een aantal seconden wachten tot ik mijn gegevens in kon vullen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

NewHT

#113
Vandaag de upgrade naar 10.9.2 gedaan op mijn Mac Mini 2011 intel i5 en spontaan is een HDMI flickering probleem tussen de Mac en mijn Pio receiver opgelost. Had echt van alles geprobeerd.  Maakte uiteindelijk bij wijze van workaround gebruik van de MDP naar HDMI van het scherm met een aparte audio verbinding via HDMI naar de receiver, maar was eigenlijk bloedirritant.

Nu dus opgelost  :headbanging: als ik dat eerder had geweten had ik de upgrade meteen gedaan.....


mijkie

Quote from: NewHT on April  9, 2014, 23:11:21
Vandaag de upgrade naar 10.9.2 gedaan op mijn Mac Mini 2011 intel i5 en spontaan is een HDMI flickering probleem tussen de Mac en mijn Pio receiver opgelost. Had echt van alles geprobeerd.  Maakte uiteindelijk bij wijze van workaround gebruik van de MDP naar HDMI van het scherm met een aparte audio verbinding via HDMI naar de receiver, maar was eigenlijk bloedirritant.

Nu dus opgelost  :headbanging: als ik dat eerder had geweten had ik de upgrade meteen gedaan.....

is dat geneuzel met HDMI eindelijk opgelost  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NewHT

Quote from: mijkie on April 10, 2014, 04:55:20
is dat geneuzel met HDMI eindelijk opgelost  ;D

Echt wel! Hoe je soms blij kunt zijn met iets wat normaal hoort te zijn.... Na jaren van geneuzel.....

Pjotr

#116
Afgelopen zaterdag heb ik mijn iMac uit mei 2009 "geopereerd" en een Crucial SSD ingebouwd op de plaats waar eerst de (defecte) optische drive zat. Vervolgens Mavericks vers geïnstalleerd op de SSD en m'n applicaties. Symbolic Links aangemaakt voor de mappen Documents, Downloads, Movies, Music, Pictures en Mail naar de originele harddisk. Zo komen de ruimtevretende bestanden niet op de SSD, daar staan enkel het OS, applicaties een voorkeursinstellingen op.

En snel dat ie nu is! Het probleem dat ik op het inlogscherm moest wachten met het typen van m'n wachtwoord is ook gelijk verdwenen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

HAL

Quote from: Pjotr on June  2, 2014, 09:17:55
Afgelopen zaterdag heb ik mijn iMac uit mei 2009 "geopereerd" en een Crucial SSD ingebouwd op de plaats waar eerst de (defecte) optische drive zat.

Ga ik ook maar eens doen als mijn AppleCare voorbij is.

alexander2

Quote from: Pjotr on June  2, 2014, 09:17:55
Afgelopen zaterdag heb ik mijn iMac uit mei 2009 "geopereerd" en een Crucial SSD ingebouwd op de plaats waar eerst de (defecte) optische drive zat. Vervolgens Mavericks vers geïnstalleerd op de SSD en m'n applicaties. Symbolic Links aangemaakt voor de mappen Documents, Downloads, Movies, Music, Pictures en Mail naar de originele harddisk. Zo komen de ruimtevretende bestanden niet op de SSD, daar staan enkel het OS, applicaties een voorkeursinstellingen op.

En snel dat ie nu is! Het probleem dat ik op het inlogscherm moest wachten met het typen van m'n wachtwoord is ook gelijk verdwenen.

Heb je er foto's van?
ik zou dat wel is willen zien vandaar.

Pjotr

#119
Quote from: alexander2 on June  2, 2014, 10:44:22
Heb je er foto's van?
ik zou dat wel is willen zien vandaar.
Alexander, foto's waarvan? Van het openmaken en inbouwen? Of schermafdrukken van de configuratie?

Het openmaken en inbouwen kun je hier zien:
http://guides.crucial.com/Guide/iMac+Intel+24-Inch+EMC+2267+SSD+Dual+Drive+Installation/629

Tip: Stappen 9 en 10 maken het onnodig ingewikkeld. Als je de LCD voedingsconnector van het moederbord loshaalt is dit een ontzettende k-klus om deze er weer in te pluggen. Die LCD-voedingsconnmector dus lekker laten zitten en gewoon het LCD display optillen aan de kant waar de optische drive zit, vervolgens kun je het stekkertje van de LCD temperatuursensor van het moederbord loshalen en het scherm 180 graden draaien en deels op de behuizing laten rusten. Vervolgens verder met stap 11.

De HDD caddy heb ik hier besteld: http://hddcaddy.com/nl/imac/184-hdd-caddy-voor-imac-2009-2010-2011-2012.html
Past prima in de zwarte plastic houder waar de DVD-drive in zit geschroefd. Kun je 1-op-1 overzetten. Een 2,5" SSD past direct in de HDD caddy, zonder verloopsetje. Temperatuursensortje weer bovenop de SSD plakken en je kunt het geheel weer dichtmaken.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

alexander2

Quote from: Pjotr on June  2, 2014, 11:12:56
Alexander, foto's waarvan? Van het openmaken en inbouwen? Of schermafdrukken van de configuratie?

Het openmaken en inbouwen kun je hier zien:
http://guides.crucial.com/Guide/iMac+Intel+24-Inch+EMC+2267+SSD+Dual+Drive+Installation/629

Tip: Stappen 9 en 10 maken het onnodig ingewikkeld. Als je de LCD voedingsconnector van het moederbord loshaalt is dit een ontzettende k-klus om deze er weer in te pluggen. Die LCD-voedingsconnmector dus lekker laten zitten en gewoon het LCD display optillen aan de kant waar de optische drive zit, vervolgens kun je het stekkertje van de LCD temperatuursensor van het moederbord loshalen en het scherm 180 graden draaien en deels op de behuizing laten rusten. Vervolgens verder met stap 11.

De HDD caddy heb ik hier besteld: http://hddcaddy.com/nl/imac/184-hdd-caddy-voor-imac-2009-2010-2011-2012.html
Past prima in de zwarte plastic houder waar de DVD-drive in zit geschroefd. Kun je 1-op-1 overzetten. Een 2,5" SSD past direct in de HDD caddy, zonder verloopsetje. Temperatuursensortje weer bovenop de SSD plakken en je kunt het geheel weer dichtmaken.

Yep bedankt ben altijd benieuwd hoe het live eraan toegaat. ;)
Ik zou mij er niet aan durven wagen dat komt nooit meer goed.

Pjotr

Valt best mee hoor. Maar je moet gewoon voorzichtig te werk gaan. Het is jammer dat Apple ervoor gekozen heeft om het allemaal zo lekker te verstoppen achter het scherm en dat je het scherm eerst moet verwijderen voordat je ergens bij kunt. Maar goed, heb er nu handigheid in gekregen en heb 'm met 10 minuten open.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

alexander2

Quote from: Pjotr on June  2, 2014, 14:48:13
Valt best mee hoor. Maar je moet gewoon voorzichtig te werk gaan. Het is jammer dat Apple ervoor gekozen heeft om het allemaal zo lekker te verstoppen achter het scherm en dat je het scherm eerst moet verwijderen voordat je ergens bij kunt. Maar goed, heb er nu handigheid in gekregen en heb 'm met 10 minuten open.

Daarom heb ik het nieuwste model gekozen met SSD.
Wel heb ik nog een laptop waar ik het ooit wil inbouwen maar dat doe ik wel over een tijdje.
Heb geen idee hoe dat moet maar ik maak hem ooit wel open en dan zie ik het wel. ;D

vik

Ik ben aan het overwegen om te kiezen voor een nieuw Mac OS X. Lion heeft bij mij te veel issues op mijn Mac Pro 5.1 en het schijnt dat Lion niet echt goed staat aangeschreven.

De Mac Pro wordt enkel gebruikt voor het Adobe CS6 pakket (Photoshop en Adobe Premiere etc.) Na wat verder onderzoek op internet komt Mountain Lion toch wel naar voren als 1 van de snelste.

Tussen Mavericks en Mountain Lion, welke zou de betere keuze zijn is mijn vraag?

Alvast bedankt voor de moeite!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HAL

Je gaat van een 32 bit besturingssysteem naar 64. Is al je software wel geschikt voor de overstap?