Welke modem/router?

Started by W.Otter, October 22, 2013, 19:54:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

#25

Xander32

Quote from: W.Otter on October 29, 2013, 16:19:35
dan ga ik toch maar eens op zoek naar een Asus, ik hoor hier erg veel goeds over! ik heb trouwens ook  nog een 'oude' modem van ziggo waar volgens mij geen router functie op zit. Hiermee is het volgens mij makkelijker om een router achter te hangen? dit had ik in mijn oude huis ook, tot ik dus de ubee kreeg. De oude wireless router is nu tevens overleden dus testen gaat niet.
Goede keuze, hier ook alleen maar positeve ervaringen met een Asus router.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

het prijskaartje is inderdaad wat minder gunstig, daar ik maar 20mb internet heb, het gaat dan dus puur om de doorvoersnelheid en het MoCa systeem dat ik heb haalt maar 176mb/s wat meer dan genoeg is overigens. dus of ik het nodig heb? nee, het belangrijkste is voor mij de stabiliteit, het constante gehannes met het internetprotocol is heel vervelend.

tp-link werd mij ook aangeraden met een veel gunstigere prijs..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Pjotr

Ik heb zelf de ASUS RT-N66U. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat! Het bereik is bij mij top, zo ook de snelheid bedraad en draadloos. De ASUS biedt daarnaast nog allerlei interessante opties zoals VPN server, DDNS (handig i.c.m. VPN), Printserver, USB disk delen in je netwerk en nog veel meer.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

W.Otter

nog even mijn behoeftes onder de loep genomen en me niet laten beïnvloeden door exotische functies.
het is de tp-link 1043 geworden. ook maar even een nieuwe switch besteld want zag dat de mijne een 10/100 is.. oeps  :baaa:

hopelijk gaat alles straks een stuk soepeler en vlotter.

qua aansluiten is het gewoon ziggo bellen en vragen of ze de modem/router in bridged willen zetten? zo schakelen ze de routerfuntie uit en kan ik de tweede router via wan aansluiten?

bedankt voor jullie hulp!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

dennism

Quote from: W.Otter on November 23, 2013, 13:04:34


qua aansluiten is het gewoon ziggo bellen en vragen of ze de modem/router in bridged willen zetten? zo schakelen ze de routerfuntie uit en kan ik de tweede router via wan aansluiten?

bedankt voor jullie hulp!

Klopt! moden in bridge en de modem aansluiten op de WAN van de router.

W.Otter

Quote from: dennism on November 23, 2013, 14:31:32
Klopt! moden in bridge en de modem aansluiten op de WAN van de router.

thnx!
topforum is het ook he  :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

dennism

Quote from: W.Otter on November 24, 2013, 09:14:34
thnx!
topforum is het ook he  :P

Alles voor elkaar begrijp ik? :)

Paul1967

Quote from: W.Otter on November 23, 2013, 13:04:34
nog even mijn behoeftes onder de loep genomen en me niet laten beïnvloeden door exotische functies.
het is de tp-link 1043 geworden. ook maar even een nieuwe switch besteld want zag dat de mijne een 10/100 is.. oeps  :baaa:

hopelijk gaat alles straks een stuk soepeler en vlotter.

qua aansluiten is het gewoon ziggo bellen en vragen of ze de modem/router in bridged willen zetten? zo schakelen ze de routerfuntie uit en kan ik de tweede router via wan aansluiten?

bedankt voor jullie hulp!

Fantastische router qua prijs/kwaliteit verhouding.
Vind je bereik (wifi) en stabiliteit van je verbinding een pré: Engenius.
Dit merk levert o.a. high-range routers, ideaal voor grote huizen, kantoren etc.
Technische ondersteuning is bij dit merk ook zéér goed.

Joske007

Quote from: W.Otter on November 23, 2013, 13:04:34
het is de tp-link 1043 geworden.
hopelijk gaat alles straks een stuk soepeler en vlotter.
TP-link 1043 is nu niet een van de stabielste routers, maar kun je gelukkig wel stabieler krijgen door er de Tomato Firmware op te zetten.
Anders zal je zeer regelmatig een reset, enz;; moeten uitvoeren, dus Tomato Firmware is de keuze  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

LABO

Quote from: Paul1967 on November 24, 2013, 15:19:50
Vind je bereik (wifi) en stabiliteit van je verbinding een pré: Engenius.

Als je het over dit soort verbindingen hebt dan mag je zeer zeker de Ubiquiti niet vergeten (al kost dit wel wat). Zelf heb ik net de UniFi AC aangeschaft (vanuit Letland) en die is werkelijk fantastisch (bereik 175 m).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

dennism

Ik moet zeggen dat ik ook meer zie in Ubiquiti dan in engenius, daar deze naar mijn mening net wat meer functionaliteit bieden.

W.Otter

Quote from: LABO on November 24, 2013, 16:23:19
Als je het over dit soort verbindingen hebt dan mag je zeer zeker de Ubiquiti niet vergeten (al kost dit wel wat). Zelf heb ik net de UniFi AC aangeschaft (vanuit Letland) en die is werkelijk fantastisch (bereik 175 m).
ik ben niet van plan om bij de overburen op mijn eigen internet te gaan ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Quote from: Joske007 on November 24, 2013, 15:46:34
TP-link 1043 is nu niet een van de stabielste routers, maar kun je gelukkig wel stabieler krijgen door er de Tomato Firmware op te zetten.
Anders zal je zeer regelmatig een reset, enz;; moeten uitvoeren, dus Tomato Firmware is de keuze  ;)

Heb deze router ook, geen last van regelmatig moeten resetten...
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

1 keer in de maand is niet zo erg. 1 keer in de 3 dagen is frustrerend. Zeker omdat het 9 van de 10 keer geen effect heeft.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LittleNinja

Ook ik haak even in hier...

Het aantal mobiele apparaten neemt stevig toe hier in huis. Wij (en de kids straks ook) hebben allen een iPad. Daarnaast wil ik in hun kamers ook een Apple TV neerzetten voor Netflix. We hebben nu een standaard Ziggo alles-in-één en ik wil deze wat sneller hebben. De Ubee modem/router vertoont vaak kuren, dus ook ik wil er iets stevigers bij zetten. Op dit moment is het draadloos internet in de woonkamer prima, maar boven (1e verdieping) is het al snel treurig.

Een snellere router en een switch zodat ik beneden ook meer bedraad aan kan sluiten zijn de belangrijkste wensen.

@Pjotr
Begrijp ik het goed dat je een USB HDD op een Asus kan aansluiten waardoor het een netwerkschijf wordt??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hammer46

Wil  je echt een goede  router/modem denk eens  aan een Fritzbox   ik heb de  7390 een echt topper  niet goedkoop maar erg goed


Succes met kiezen :threadclosed:
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11


LittleNinja

Die gaat me wel iets te ver als het gaat om investeren in een router...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Hebben jullie al ervaring met de nieuwste serie routers van Sitecom?
De AC series.
Ze zijn dual band.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Hammer46

Quote from: LittleNinja on December 30, 2013, 01:58:48
Die gaat me wel iets te ver als het gaat om investeren in een router...

Misschien is dit iets  voor je ?

http://tweakers.net/aanbod/614534/avm-fritz!box-fon-ata-router.html

Succes :pompom:
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11


modde239

Quote from: Pjotr on November  1, 2013, 13:52:33
Ik heb zelf de ASUS RT-N66U. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat! Het bereik is bij mij top, zo ook de snelheid bedraad en draadloos. De ASUS biedt daarnaast nog allerlei interessante opties zoals VPN server, DDNS (handig i.c.m. VPN), Printserver, USB disk delen in je netwerk en nog veel meer.

+1

dennism

Quote from: Hammer46 on December 29, 2013, 21:04:59
Wil  je echt een goede  router/modem denk eens  aan een Fritzbox   ik heb de  7390 een echt topper  niet goedkoop maar erg goed


Succes met kiezen :threadclosed:

Heb er laatst een zakelijk mogen installeren, maar wat een spartaanse interface zeg. Compleet onlogisch allemaal in elkaar gezet vond ik. Technisch trouwens wel een leuk apparaat.

gsuk

@dennism
Wat raad jij dan aan?
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

dennism

voor Consumenten die niet noodzakelijkerwijs veel van IT weten is momenteel denk ik Asus erg goed, tevens lees op tweakers wel goede verhalen over TP-Link in het budget segment (heb deze zelf niet getest). Ik gebruik zelf Profi spul (sonicwall), on overtroffen webinterface vind ik, maar wel wat ervaring nodig. Is in de winkel duur, maar vaak op MP voor leuke prijsjes te krijgen van mensen die een cursus gedaan hebben (je krijgt dan een gratis Appliance).