DSLR eruit, systeemcamera of compact camera

Started by AleSyS, October 20, 2013, 12:28:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ik wil men Nikon D5100 set verkopen en voor een systeem -of compact camera gaan.
Nou lijken mij de Panasonic DMC-FZ70 / Leica V Lux 4 / Nikon P7800 wel wat.

Wie heeft ervaring met een van deze camera's en wie kan mij uitleggen waar op te letten?

LeonArdusS

Quote from: AleSyS on October 20, 2013, 12:28:05
Ik wil men Nikon D5100 set verkopen en voor een systeem -of compact camera gaan.
Nou lijken mij de Panasonic DMC-FZ70 / Leica V Lux 4 / Nikon P7800 wel wat.

Wie heeft ervaring met een van deze camera's en wie kan mij uitleggen waar op te letten?


Ik heb net voor de zomer een Nikon1 J3 gekocht, ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en over de mogelijkheden. Camera was in een kit met een 10-30 en en 30-110 lens.
Wat ik mis is een zoeker, vooral als het erg zonnig is valt het niet mee om foto's te maken, daarnaast had ik liever 1 lens gehad met een iets groter bereik bv. 10-110. Die is er wel maar erg kostbaar.

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

egraaf

Ik zou ook naar Fuji kijken, daar zijn een hoop mensen erg enthousiast over de laatste tijd.

De X100S (vaste lens) of de X-pro1 (systeemcamera) zijn het overwegen waard.


Erik

Wat wil je ermee lijkt me ook handig om te vermelden wil je vakantiekiekjes bij veel zonlicht dan is bv een goede compact vaak al genoeg. Scheelt meteen een hoop gewicht meesjouwen. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AleSyS

Quote from: Erik on October 20, 2013, 12:47:27
Wat wil je ermee lijkt me ook handig om te vermelden wil je vakantiekiekjes bij veel zonlicht dan is bv een goede compact vaak al genoeg. Scheelt meteen een hoop gewicht meesjouwen.

Dat was ik vergeten te vermelden idd.....gebruik met name voor (rondreis) vakanties.... zowel natuur -als steden fotografie

J.A.F._Doorhof

Wacht even op de nieuwe Sony A7
Of inderdaad de Fuji X-E2
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stefan S.


AleSyS


Stefan S.

#8
Dat is een mooi budget voor zowel een high-end compact of systeemcamera.


svmnb

Quote from: AleSyS on October 23, 2013, 18:01:01
Ze lijken verdacht veel op elkaar, alleen de prijs is 400 euro verschil  :-X

Het zou niet de eerste keer zijn dat Leica een Panasonic camera verkoopt met een eigen stickertje er op.
Als argument voor de bizarre meerprijs voert men doorgaans aan dat Leica betere kwaliteitscontrole hanteert.
Marketing geneuzel, stink er niet in. :sly:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

AleSyS

Quote from: svmnb on October 23, 2013, 19:42:22
Het zou niet de eerste keer zijn dat Leica een Panasonic camera verkoopt met een eigen stickertje er op.
Als argument voor de bizarre meerprijs voert men doorgaans aan dat Leica betere kwaliteitscontrole hanteert.
Marketing geneuzel, stink er niet in. :sly:

Verschil wat ik zie is de kantelbare display (Leica) / meer zoom (Panasonic) / mega pixels (Panasonic) / lens (Leica). Body ziet hetzelfde eruit....

VlisChris

#12
edit.

Gaap. Goedemorgen. Post een verkeerd plaatje  :nopompom:

Excuses.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Stefan S.


Stefan S.

Zo niet, wellicht zijn onderstaande systeemcamera's iets voor je:

- Olympus E-PL5
- Fujifilm X-A1
- Panasonic DMC-GF6
- Sony Nex-6

Cyrus·

Quote from: svmnb on October 23, 2013, 19:42:22
Het zou niet de eerste keer zijn dat Leica een Panasonic camera verkoopt met een eigen stickertje er op.
Als argument voor de bizarre meerprijs voert men doorgaans aan dat Leica betere kwaliteitscontrole hanteert.
Marketing geneuzel, stink er niet in. :sly:

Leica heeft eigen firmware die anders met de sensordata omgaat en bundelt vaak (dure) software van CaptureOne, die door Panasonic niet wordt meegeleverd. Dat "dicht" een groot deel van het prijsverschil: tel de winkelprijs van die software maar eens op bij de prijs van de Panasonic-tweeling.

Dat van die vermeend betere kwaliteitscontrole is vooral geneuzel van de gemiddelde cameraverkoper ;)
Groeten,
Edwin

AleSyS

Ik heb inmiddels mijn DSL verkocht en neig heel erg naar de Panasonic FZ200. Of komt er binnenkort een opvolger van de FZ200?

AleSyS

Ik heb inmiddels mijn ook laten vallen op de Sony DSC-RX10....helaas is deze un stuk duurder dan de Panasonic FZ200.
De (p)reviews zien er goed uit.

Hebben mensen al hands-on ervaring met de camera?

Erik

#18
Als de RX10 te duur is kun je ook eens kijken naar de RX100 voor 5 a 6 honderd. Makkelijk meeneembaar en maakt goede foto's door lichtgevoelige Zeis lens. Standaard zoom 4 x maar als je met jpg genoegen neemt kun je tot 14 x zoomen in geval van nood. En die gezoomde foto's (Sony gebruikt eigen algoritme) zijn best scherp scherper en meer detail dan wanneer ik ga croppen in LR.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AleSyS

Quote from: Erik on December  1, 2013, 00:08:06
Als de RX10 te duur is kun je ook eens kijken naar de RX100 voor 5 a 6 honderd. Makkelijk meeneembaar en maakt goede foto's door lichtgevoelige Zeis lens. Standaard zoom 4 x maar als je met jpg genoegen neemt kun je tot 14 x zoomen in geval van nood. En die gezoomde foto's (Sony gebruikt eigen algoritme) zijn best scherp scherper en meer detail dan wanneer ik ga croppen in LR.

De RX10 is misschien niet te duur voor mij. Alleen vind vraag mij af waar het prijsverschil tussen de Panasonic FZ200 / Leica V Lux 4 / Sony DSC-RX10 in zit. Zit het dan puur in kwaliteit lens / sensor e.d.???


BuSpu

Quote from: Erik on December  1, 2013, 00:08:06
Als de RX10 te duur is kun je ook eens kijken naar de RX100 voor 5 a 6 honderd. Makkelijk meeneembaar en maakt goede foto's door lichtgevoelige Zeis lens. Standaard zoom 4 x maar als je met jpg genoegen neemt kun je tot 14 x zoomen in geval van nood. En die gezoomde foto's (Sony gebruikt eigen algoritme) zijn best scherp scherper en meer detail dan wanneer ik ga croppen in LR.
Zit ik ook naar te kijken ... :inlove: