k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AirTimeDMC12

Quote from: knubbe on January 12, 2017, 18:21:22
Inderdaad weer het een en ander gewijzigd :)

Subs zijn de deur uit.
Kharma lookalike's zijn naar zolder.

Naim Unitilite erin.
XTZ 99.26's erin.


Ben er heel tevreden over. Hele eenvoudige set. Zoontje van bijna 4 kan hem zelf bedienen, ideaal.

Nog even met Tannoy's gespeeld maar die kwamen niet goed uit de verf, qua look dan. Iets te iel en de verkeerde kleur imo.

Nu heel tevreden en verwacht dat dit wel even zo zal blijven spelen! Ondertussen zijn we begonnen aan de oude SS's van Hans..



Fraaie set, hoor! Je stands staan er prachtig onder. Welke zijn dat? En kan je ze naar eigen wens nog vullen?
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Spijkie

Quote from: knubbe on January 12, 2017, 18:21:22
Inderdaad weer het een en ander gewijzigd :)

Subs zijn de deur uit.
Kharma lookalike's zijn naar zolder.

Naim Unitilite erin.
XTZ 99.26's erin.


Ben er heel tevreden over. Hele eenvoudige set. Zoontje van bijna 4 kan hem zelf bedienen, ideaal.

Nog even met Tannoy's gespeeld maar die kwamen niet goed uit de verf, qua look dan. Iets te iel en de verkeerde kleur imo.

Nu heel tevreden en verwacht dat dit wel even zo zal blijven spelen! Ondertussen zijn we begonnen aan de oude SS's van Hans..



Heel mooi!
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Martijnst1990

#377
Bevalt de set nog steeds, Knubbe?

Quote from: AirTimeDMC12 on March  8, 2017, 15:00:49
Fraaie set, hoor! Je stands staan er prachtig onder. Welke zijn dat? En kan je ze naar eigen wens nog vullen?
Stands zijn van XTZ (te vinden als je google'd op Intosurround -> XTZ) en je kan ze inderdaad vullen. Zijn wel aardig in prijs gestegen sinds ik ze gekocht heb zie ik  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Dat vullen lukt iig niet via de bovenkant :)
Heb de bovenplaat vervangen omdat ik die te dik vond ogen.

Ze bevallen nog steeds prima! Ondertussen wel bezig met vervanging maar niet uit ontevredenheid. Denk wel dat ik de stands dan blijf gebruiken. Zal eens een fototje schieten.

De kharma's zijn ondertussen ook van de zolder verdwenen dus dat ruimt lekker op  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

In de staande poot zeg maar zit wel een gat, maar het kan zijn dat ik ze toen verkeerd om gemonteerd heb omdat ik niet wist dat dat voor het vullen was :P

Ben benieuwd naar de eventuele vervanging en de foto :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Voorproefje..

Zit nog wat werk aan voordat ze kunnen blijven staan ;)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

R


knubbe

Quote from: R on March 11, 2017, 21:55:43
Olympica?

Zo goed als :) Het zijn alleen de kasten, zonder drivers.

Dus met hulp van Dre probeer ik er iets leuks van te maken  :pompom:
Komt ondertussen niet als een verassing dat de looks voor mij belangrijk zijn, dus toen ik hier tegenaanliep begon het te jeuken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Beetje impulsaankoop gedaan.
Set aktieve monitoren. Nog niet geluisterd, even de juiste bekabeling kopen. Maar ze zijn iig gebouwd met mooie componenten!

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Marco66

Zien er fraai uit, scanspeak units zo te zien?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

knubbe

Quote from: Marco66 on September 15, 2017, 12:19:29
Zien er fraai uit, scanspeak units zo te zien?

Marco

O.a.
Dynaudio Esotar T330D
Scanspeak Illuminator 15WU-8741T00
Hypex PSC2.400D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

Had ze al een paar keer gezien, leuke speakers !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Stonden nu toch bij Sense of Music ? Mooie speakers om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Quote from: mijkie on September 15, 2017, 12:32:59
Had ze al een paar keer gezien, leuke speakers !!

Ik ook, prijs werd nu wel heel aantrekkelijk.

Quote from: chansig on September 15, 2017, 12:58:29
Stonden nu toch bij Sense of Music ? Mooie speakers om te zien.

Gr. Hans

Inderdaad. Smiddags gebeld en eind van de dag netjes thuis geleverd  :pompom: hele nette service.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Lang geleden dat ik überhaupt in een audiozaak ben geweest maar Sense altijd wel een leuke winkel gevonden. Al moet ik ook weer eerlijk zeggen dat de laatste keer dat ik daar geweest ben hij nog in zijn woonhuis zat met de zaak. Is dus ook al weer een jaartje of wat terug.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Wat voor versterkers en crossover/dsp zitten erin?

morca

Quote from: knubbe on September 15, 2017, 12:24:14
O.a.
Dynaudio Esotar T330D
Scanspeak Illuminator 15WU-8741T00
Hypex PSC2.400D
Hypex.

Mooie speakers Tom.
Ben benieuwd wat je er van vind na beluisteren.
Have fun  :thumbs-up:

knubbe

Quote from: chansig on September 15, 2017, 13:25:03
Lang geleden dat ik überhaupt in een audiozaak ben geweest maar Sense altijd wel een leuke winkel gevonden. Al moet ik ook weer eerlijk zeggen dat de laatste keer dat ik daar geweest ben hij nog in zijn woonhuis zat met de zaak. Is dus ook al weer een jaartje of wat terug.

Gr. Hans

Ben er nog nooit geweest maar alleen op afstand ervaring mee. Maar alleen maar positief!

Quote from: Leeuwarden on September 15, 2017, 18:39:55
Wat voor versterkers en crossover/dsp zitten erin?


Hypex psc2.400d

Quote from: morca on September 15, 2017, 19:04:32
Hypex.

Mooie speakers Tom.
Ben benieuwd wat je er van vind na beluisteren.
Have fun  :thumbs-up:

Ik ook! Wil even een chromecast audio en wat kabels scoren en er een keer goed voor gaan zitten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Vandaag komt de chromecast binnen. Al even getest met mn iphone & tidal.

Ook maar meteen even gemeten. Er is 1 preset ingesteld en die geeft onderstaand resultaat in mijn ruimte.

Nu kan je met REW mooi een target graph maken en DSP settings voor exporteren maar heb het idee dat de Hypex DSP deze niet kan slikken. Dat ben ik nog even aan het uitzoeken.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Speelt ondertussen naar tevredenheid.
Wist niet dat het nog eenvoudiger kon dan de naim setup :)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Sailor Jan

Één woord: WOW!!!!!

Wat een mooi stel speakers!

Als je iets nieuws zoekt, hoor ik het wel even! Past ook wel aardig bij je voormalige subs!
Wees lief voor jezelf

knubbe

Quote from: Sailor Jan on September 30, 2017, 22:08:20
Één woord: WOW!!!!!

Wat een mooi stel speakers!

Als je iets nieuws zoekt, hoor ik het wel even! Past ook wel aardig bij je voormalige subs!

Haha is goed ! ;)
Subs bevallen altijd nog? Ik mis ze wel enigszins :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Sailor Jan

Quote from: knubbe on October  1, 2017, 19:53:05
Haha is goed ! ;)
Subs bevallen altijd nog? Ik mis ze wel enigszins :D

Goed, maar ik moet al een tijdje wat dingetjes aanpassen, maar ik kan ze momenteel niet verplaatsen. Ze gaan nu maar iets dieper dan Totem Hawk's maar wel zonder staande golven. Alles heeft met plaatsing te maken. De Crown versterker heeft wel wat ruis.

Tegen een goed bod zijn ze ten alle tijde beschikbaar! ;)
Wees lief voor jezelf

knubbe

Zo, moest even zoeken naar mn topic, blijkbaar verplaatst :)

Anyway, voor mn gevoel al even niks meer gebouwd dus werd weer eens tijd.
Begonnen aan een amp;



Nu even wachten op wat onderdelen voordat we weer verder kunnen..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase