k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Kans is wel heel erg groot. Moet zelfde of beter klinken en ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren.

Ach anders stuur ik je wel een PM...dan hoef je de markt niet in de gaten te houden. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Haha altijd goed! Heb we het plan om te gaan minderen met de aankopen. Maar dat plan heb ik wel vaker gehad geloof ik..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#327
Geweldige remote bij de NuForce trouwens. Echt een mooi ding imo.
Hij schakelt de kanalen 1 voor 1 in/uit bij het aan/uitzetten. Grappig effect als je aktief speelt :D

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Alex Groningen

#328
Waanzinnig mooie luidsprekers:inlove:

knubbe

Hier ook nog even de meting. Laag is minder naar gekeken vanwege de afhankelijkheid van de ruimte. Gaan we thuis dus nog een keer goed naar kijken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

op eigen verzoek verwijderd.

#330
Is er ook een plotje van de power response?

Edit! En met wat voor een filter speel je nu: overgangsfrequenties, stijlheid enz?

knubbe

Niet dat ik weet :) Maar dat wil niet zeggen dat het er niet is ;)

Zal eens in de miniDSP duiken voor de instellingen.
Er is uiteindelijk maar weinig vlak getrokken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Sailor Jan

Super mooi!!! Gefeliciteerd met je goede huisvlijt!

Heel erg stijlvol!
Wees lief voor jezelf

mijkie

En Tom, hoe spelen ze na een paar dagen luisteren, instellen en wennen ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Heb wel wat kunnen luisteren en wat me opvalt is dat ze me telkens bij het aanzetten weer even verbazen! In de positieve zin van het woord.

Heb nog niet echt gemeten en met de instellingen gespeeld. Wil eigenlijk eerst de 2e sub naar beneden maar die pas net niet onder de box..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

#335
Heb hier een zaagmachine hoor [emoji1]

Leuk dat t elke keer weer positief is !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Zo, de Audiolab 8200CDQ is de deur uit. Met de nuForce vond ik het niet prettig deze te schakelen met een master/slave stekker blok. De 8200cdq had geen trigger functie dus op zoek naar iets anders.

Als mijn eisen & wensen vind ik terug in de M-DAC. Remote, trigger functie, usb in, draaivolumeknop en zwarte kleur. Dus deze vandaag besteld  :pompom: Momenteel heb ik de Q-DAC tijdelijk neer gezet.

Nog steeds eens kijken of ik die babybox geen andere plek kan geven zodat de 2e sub naar beneden kan komen en het laag ingeregeld kan worden..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

road rebel

#337
Weg met de babybox!
Baby's moeten kunnen kruipen en alle knopjes/ luidsprekers aanraken [emoji3]


knubbe

Zal weer eens updaten :)

Ondertussen staat sub #2 beneden. Babybox is niet weg maar kreeg hem er net naast :D

Verder is de M-DAC alweer weg.. Kwam erachter dat de miniDSP het analoge ingangsignaal eerst weer omzet naar digitaal. Bovendien heeft de miniDSP een draaiende volumeknop en kan je een remote leren. Dus M-DAC eruit en rechtstreeks vanaf de mac naar de DSP (naja met een m2tech usb-spdif converter). Volgende week komt de spdif kabel dus dan kunnen we weer draaien :)

Verder niet echt stereogerelateerd maar vandaag eens het netwerk hier thuis afgerond. Toen we hier kwamen wonen lag er buiten de meterkast helemaal niks. Ondertussen op elke verdieping bedraad internet, met een airport express ook op elke verdieping goed wifi. Vandaag nog even de meterkast ordenen en de camera's aansluiten. Paar uurtjes werk maar nu is eindelijk alles klaar :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

De volumeregeling van de Minidsp is niet echt transparant te noemen.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Quote from: dre73 on July  9, 2016, 21:11:25
De volumeregeling van de Minidsp is niet echt transparant te noemen.......

Transparant? Wat doet ie dan wat niet-transparant is?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Wat duidelijker:de volumeregeling van de Minidsp klinkt niet open en redelijk plat.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Quote from: dre73 on July  9, 2016, 21:36:58
Wat duidelijker:de volumeregeling van de Minidsp klinkt niet open en redelijk plat.

Dus als je de volumeknop functie inschakelt dan klinkt het direct plat?
Vandeweek eens testen dan :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

BuSpu

Quote from: dre73 on July  9, 2016, 21:36:58
Wat duidelijker:de volumeregeling van de Minidsp klinkt niet open en redelijk plat.
Op welk model heb je dat vastgesteld?

dre73

Bij de 4x10.
Mijn maatje heeft er een.
Ik kwam laatst luisteren en 2 dingen vielen me op:het middengebied klonk meer open en het beeld was breder,dieper en hoger.
De verandering: een losse pre.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Als het in en uitschakelen daadwerkelijk een verschil gaat maken kan ik er altijd nog voor kiezen het volume op de bron te regelen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Quote from: dre73 on July  9, 2016, 21:56:21
Bij de 4x10.
Mijn maatje heeft er een.
Ik kwam laatst luisteren en 2 dingen vielen me op:het middengebied klonk meer open en het beeld was breder,dieper en hoger.
De verandering: een losse pre.

Zou het dan trouwens niet eerder de losse pre zijn die iets toevoegd ipv een niet transparante volumeknop van de minidsp?

Naja ben we benieuwd geworden, als het weer speelt maar eens testen  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Precies....grote kans dat het allemaal wel meevalt met die platheid.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Jij gebruikt ook digitaal in op de minidsp hans?
Of heb je nog een pre/dac?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase