k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

Is de dsp ingeregeld aan de hand van meting thuis?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

op eigen verzoek verwijderd.


knubbe

Quote from: mijkie on May 20, 2016, 16:04:05
Leuk Tom, eindelijk zover en dan zulk mooi commentaar !!

ik zou mijn huis niet meer uitkomen, hele dag op de sweetspot  ;D

Heel leuk idd! Blijkt dat je goed werk hebt afgeleverd Mike ;)  :clapping:

Quote from: Xander32 on May 20, 2016, 16:04:13
Wat een gaaf resultaat, jaloersmodus; ON

Thanks!

Quote from: erik s. on May 20, 2016, 16:05:06
Is de dsp ingeregeld aan de hand van meting thuis?

Nee, meting is gedaan bij Speakerkits. Wel in een luisterruimte dus eigenlijk niet ideaal.
Idee was in eerste instantie te gaan meten in een dode kamer maar dat is er niet van gekomen.

Quote from: Baardmannetje on May 20, 2016, 16:06:13
Nice!

O0

Heb je de grafiekjes?

Als het goed is zou ik die nog ontvangen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijn M

Ze staan prachtig in je kamer, Knubbe! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat beleven  :coffee:.
Dutch & Dutch


Raymond187

Gave speakers Tom. Job well done

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

dre73

Mooi dat je het toch weer opgepakt hebt! 8)

Klinkt het nog een beetje?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Quote from: Martijn M on May 20, 2016, 17:03:44
Ze staan prachtig in je kamer, Knubbe! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat beleven  :coffee:.

Dankje Martijn! Je bent welkom  :coffee:

Quote from: morca on May 20, 2016, 17:58:58
Wauw gaaf Tom dat je er zelf van gaat genieten.
Staat er mooi bij zo  :thumbs-up:

Ben idd blij dat ze hier nog staan :) Gelukkig wat van de rest kunnen verkopen dus het is nog enigszins opgeruimd ook nog ;)

Quote from: Raymond187 on May 20, 2016, 19:59:44
Gave speakers Tom. Job well done

Thanks Ray!

Quote from: rovinggecko on May 20, 2016, 20:59:58
wow, mooi hoor!
:pompom:

Quote from: dre73 on May 20, 2016, 21:08:30
Mooi dat je het toch weer opgepakt hebt! 8)

Klinkt het nog een beetje?

Zit nu even rustig te luisteren en ben behoorlijk tevreden! Kinderen liggen op bed dus het volume is beperkt. Komende tijd eens wat vaker voor gaan zitten om echt te gaan luisteren.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Gewoon de referentie file opslaan en dan zelf een beetje naar smaak tunen. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Dat zijn mooie speakers, een ook een fraaie opstelling in je kamer, ziet er verzorgd uit! Complimenten!

Groetjes Walter

chansig

Owww....wat zijn ze mooi zeg.

Hebben ze niet wat meer ruimte nodig ? Zoals ik wel heb...ruilen we met die van mij. Die zijn wat kleiner. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Staat erg mooi zo Tom  :thumbs-up:  Goed te lezen dat je toch verder bent gegaan met deze speakers, mooi resultaat hoor  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Raphie

Schitterend! Wat een resultaat! Respect!
JBL PRX Power!

Staaled

#314
Ik sluit mij hierbij aan. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Maikel_audionerd

Heel erg mooi, mijn oprechte complimenten. Waanzinnige combinatie lijkt me dit ook, een minidsp die de luidsprekers direct aanstuurt middels zo'n mooie nuforce. Erg veel plezier gewenst en ik hoop van harte dat je ze kunt houden. Zeg het niet snel, maar jaloersmode: on (too)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

mijkie

Ben blij dat ze op een goed adres zijn beland, mooi in het wit met mooie versterking erachter !

Als ik ze zo zie denk ik, zal ik, of toch niet .....

Errug mooi Tom !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

JeroenGRT

Mooie speakers en ze staan goed in de woonkamer. Hoe klinkt het nu?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Joris1971


knubbe

Quote from: dre73 on May 20, 2016, 22:01:52
Gewoon de referentie file opslaan en dan zelf een beetje naar smaak tunen. ;)

Inderdaad, genoeg om mee te spelen iig :)

Quote from: chansig on May 21, 2016, 10:04:39
Owww....wat zijn ze mooi zeg.

Hebben ze niet wat meer ruimte nodig ? Zoals ik wel heb...ruilen we met die van mij. Die zijn wat kleiner. :D

Gr Hans

Wat ze nodig hebben weet ik niet. Wel wat ze krijgen :D Heb niet al teveel mogelijkheden hier, ga niet heel de woonkamer veranderen. Als die van jou nou iets frisser klonken Hans ;)

Quote from: YamahaRXV on May 21, 2016, 10:23:15
Staat erg mooi zo Tom  :thumbs-up:  Goed te lezen dat je toch verder bent gegaan met deze speakers, mooi resultaat hoor  ;)

Dankje Jan, inderdaad blij dat ze niet weg zijn gegaan :D

Quote from: JeroenGRT on May 22, 2016, 09:09:10
Mooie speakers en ze staan goed in de woonkamer. Hoe klinkt het nu?

Ik ben nu al tevreden. Is ook makkelijk omdat ze een tijd in de woonkamer hebben gestaan zonder dat er geluid uit kwam :D (even de WAF laten wennen ;) ).
er staan nu nog 1 subwoofer boven ivm de box van de kleine meid. Moet nog even kijken of ik deze op korte termijn erbij ga plaatsen. Dan wil ik met wat hulp een keer de integratie van de subwoofers doen. Daarna dan nog wat full range metingen en spelen met wat parameters om te kijken of dat nog iets brengt! Dat aktief filteren is eigelijk best leuk :D

Quote from: Contour on May 21, 2016, 10:02:44
Dat zijn mooie speakers, een ook een fraaie opstelling in je kamer, ziet er verzorgd uit! Complimenten!

Groetjes Walter
Quote from: Raphie on May 21, 2016, 10:28:27
Schitterend! Wat een resultaat! Respect!
Quote from: Staaled on May 21, 2016, 13:26:41
Ik sluit mij hierbij aan. :)
Quote from: holco on May 21, 2016, 13:55:40
Erg fraai  :worship:
Quote from: Maikel_audionerd on May 21, 2016, 21:33:56
Heel erg mooi, mijn oprechte complimenten. Waanzinnige combinatie lijkt me dit ook, een minidsp die de luidsprekers direct aanstuurt middels zo'n mooie nuforce. Erg veel plezier gewenst en ik hoop van harte dat je ze kunt houden. Zeg het niet snel, maar jaloersmode: on (too)
Quote from: Joris1971 on May 22, 2016, 09:13:45
Mooi  :inlove:

Dankjewel voor de leuke reacties ! :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Quote from: knubbe on May 22, 2016, 10:53:59

Wat ze nodig hebben weet ik niet. Wel wat ze krijgen :D Heb niet al teveel mogelijkheden hier, ga niet heel de woonkamer veranderen. Als die van jou nou iets frisser klonken Hans ;)



Die van mij klinken redelijk aan de frisse kant...maar dat had je vast al gelezen. Ach.....het zijn prachtige speakers, maar mijn vrouw gaat die nooit goedkeuren. Maar ze worden er niet minder prachtig om.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

De jouwe vind ik ook erg mooi. In ieder geval ook wat schappelijker qua formaat. Mooie SS bezetting, wel benieuwd hoe dat klinkt. Dat van de frisse kant had ik idd gelezen, vandaar de ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Het D&D verhaal zal ws niet heel lang meer op zich laten wachten. Dus hou de markt in de gaten..... :D

Als je wilt weten hoe het klinkt....tsja...daar is maar 1 oplossing voor.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Is het al zeker dat je als het zover is overstapt naar D&D?

De markt in de gaten houden doe ik al veel te veel ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase