k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Gaat lekker zo Tom. Ben benieuwd wat er straks staat.
Die subs zijn echt  :wub:

morca

Quote from: knubbe on October 25, 2015, 13:09:42
Haha ja ze zouden erg leuk zijn voor de JLs. Zelf een plate amp maken met deze modules zou leuk zijn. Alleen wat ik lees in het topic van dynky worden ze nogal warm. Op zich zou ik op de achterkant van de sub een koellichaam kunnen plaatsen van 40x40cm, maar geen idee of dat genoeg is..
eigenlijk heb je al een superamp  ;)

knubbe

Eigenlijk wel, maar van deze is wel wat moois te maken! Stuk meer vermogen en geen lelijke PA amp meer in mn kast.. Hmmmmmm
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Vandaag stukje hout op de kop getikt voor onder de versterker. Dient puur esthetisch.
Moet het alleen nog op maat zien te krijgen, houtboer ging zich er niet aan wagen, die was bang dat zn zaagblad zou springen :) Hij ligt nu bij de kunststofboer, hopelijk hebben die meer succes.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

R

Wat voor hout is het? Eiken multiplex?

knubbe

Het is zogenaamd Panzerholz. Kwam het tegen in het topic van maz over exclusieve draaitafels en de looks stonden me wel aan dus ben op zoek gegaan naar een stukje.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

R

Cool, dat wordt wel even knutselen ;) Lees ook allerlei posts online over zwarte freesjes ;)

knubbe

Haha ja het is taai spul inderdaad :)

Maar als de buitenmaten goed zijn is het een kwestie van opknappen door wat te schuren. Dus hoop dat de kunststofzaak hem mooi op maat kan krijgen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

quattronl

Puur voor de looks is het een mooi stukkie hout!
Hoop dat ie akoestisch ook wat toevoegt.
(ik ben zelf uitermate tevreden over mijn 2 Crusade Audio dempingsplaten, geven een hoorbare verbetering onder amp en de sub, zitten alleen denk ik in een andere prijsklasse ;) )
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

knubbe

Heb de CA plaat ook gehad en verwacht dat deze net zoveel toe gaat voegen :D
Kortom, het gaat mij puur om de looks, haha ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

twani

#285
Quote from: quattronl on October 31, 2015, 17:59:43
Puur voor de looks is het een mooi stukkie hout!
Hoop dat ie akoestisch ook wat toevoegt.
(ik ben zelf uitermate tevreden over mijn 2 Crusade Audio dempingsplaten, geven een hoorbare verbetering onder amp en de sub, zitten alleen denk ik in een andere prijsklasse ;) )

Gebruikt overigens wel voor vrij weinig te koop.... :)

knubbe

Hmmm jammer, ook de kunststofboer gaat zich er na beraad met collega's niet aan wagen.
Ook hier bang dat de zaag het gaat begeven..

Iemand nog tips om dit stukje op maat te kijgen? :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Niet de bijbehorende armen om dit gezaagd te krijgen ben ik bang :D

oja, het moet ook het liefst recht gezaagd worden ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Ik ben wel nieuwsgierig geworden eigenlijk. :D

Toch maar even spitten.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raymond187

Quote from: knubbe on October 30, 2015, 13:13:16
Vandaag stukje hout op de kop getikt voor onder de versterker. Dient puur esthetisch.
Moet het alleen nog op maat zien te krijgen, houtboer ging zich er niet aan wagen, die was bang dat zn zaagblad zou springen :) Hij ligt nu bij de kunststofboer, hopelijk hebben die meer succes.
Geluid wordt een stuk natuurlijker O0
En als je dat eco hout neemt dan zal het stroom verbruik ook omlaag gaan  :clapping: :clapping:

Oud lid


JeroenGRT

Mooi om te zien die audiolab componenten zo bij elkaar.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

knubbe

Quote from: Erwin B on November  2, 2015, 18:25:39
CNC frezen?

Erwin B

Quote from: R on October 30, 2015, 21:25:21
Lees ook allerlei posts online over zwarte freesjes ;)

Ben bang dat het nog een hele uitdaging gaat worden om iemand te vinden die zich hieraan wil gaan wagen. Ik lees dat het met een zaagtafel op hoge snelheid en langzame aanvoer het zou moeten lukken. Maar ik heb geen zaagtafel ;)

Quote from: JeroenGRT on November  2, 2015, 18:32:22
Mooi om te zien die audiolab componenten zo bij elkaar.

Dankje! Ben er blij mee, het ziet er allemaal beter uit dan ik verwacht had!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ondertussen hebben de M-PWR's plaats gemaakt voor een Jungson AV-1000C.

Speakers zijn nog niet klaar dus staat nog nutteloos te wezen.

En wellicht moet dit topic over een tijdje gaan verhuizen uit het stereo gedeelte daar ik vandaag 4 ceiling speakers heb aangeschaft!

Zal nog even duren maar we gaan op weg naar Dolby Atmos :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Flavio

Ik weet niet of je die panzerholz plaat nog hebt maar misschien is waterstraalsnijden een optie?
Dit bedrijf zit bij in de buurt: http://www.twinsholland.nl
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

knubbe

Goede tip Nick!
Maar de plaat is alweer weg. Iemand van het ZBA forum gaat er mee aan de gang.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ondertussen weer het een en ander gewijzigd.

De Junson bleek geen 6 analoge signalen te kunnen ontvangen dus op zoek naar iets anders. Dit is de NuForce MCH-300se-c7 geworden.

Atmos/surround ondertussen ook van de baan omdat ik dat toch te druk vind worden in de woonkamer.

Vandaag ook de zelfbouw speakers laten meten en de minidsp in laten stellen. Meetresultaten waren heel goed en volgens de experts speelde de speakers in dezelfde klasse als de echte kharmas (klasse 10k €). Dat is natuurlijk leuk om te horen!

Thuis weer alles aangesloten en voor het eerst muziek kunnen luisteren.. Heerlijk :D Volgende stap is de integratie met de subwoofer(s) en het finetunen/naar smaak instellen van de minidsp. Vandaag in ieder geval veel geleerd van de wijze mannen die mijn speakers hebben gemeten!

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

Leuk Tom, eindelijk zover en dan zulk mooi commentaar !!

ik zou mijn huis niet meer uitkomen, hele dag op de sweetspot  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Wat een gaaf resultaat, jaloersmodus; ON
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT