k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flavio

#225
Als het goed gaat heb je hem dinsdag in huis.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Fatalfelix

Mooie set heb je trouwens  O0.

Heb je die Ouverture trouwens digitaal aangesloten zodat je alleen heel af en toe het loopwerk nog kan gebruiken, of maak je in het enkele geval dat je nog een cd'tje afspeelt gebruik van de interne DAC?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

knubbe

Thanks. De ouverture is analoog aangesloten. Gezien ik hem alleen gebruik voor kinder CD's heb ik hem gewoon aangesloten me de kabel die erbij kwam ;) Kwaliteit is niet echt belangrijk zolang het maar niet heel dramatisch klinkt!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Gisteren is de XLS binnengekomen.
Meteen even aangesloten en de subwoofers op 2ohm bedraad.
Instellingen op stereo en low pass op 125hz.

Nu krijg ik wel output maar niet heel veel. De lampjes op de Crown geven aan dat hij rond de -40dBu channel input krijgt. Nu heb ik geen idee wat dat betekend maar het 1e lampje brand dus af en toe terwijl er nog 4 lampjes boven zitten.

Heb ze aangesloten op de Pre Out van mn Peachtree. Op de line out gingen ze niet mee met het volume van de amp :)

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Wat voor aansluiting heeft je Peachtree en welke vd XLS gebruikt je?
Draai je op 2 keer 2 ohm.....?

ALs je de XLR gebruikt vrlies je altijd een boel output.
Settings op Peachtree preout aanwezig misschien?

knubbe

Gebruik aan beide kanten RCA. Inderdaad 2x2 Ohm.
Ze zitten op de high pass pre out van de peachtree maar deze staat ingesteld om full range uit te sturen. Vervolgs staat er een low pass filter op de xls aan.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Afgelopen zaterdag de sneeuw getrotseerd en naar IntoSurround gegaan voor een luisterafspraak met de Lyngdorf TDAI-2170.
Allereerst heel prettig ontvangen door Marc welke duidelijk kennis van zaken heeft. Als XTZ liefhebber is het daar sowieso goed vertoeven :D
Maar het draaide natuurlijk om de Lyngdorf welke stond opgesteld met de XTZ 99.26 en een 8" XTZ sub welke mij beide reeds bekend zijn.
Ik was voornamelijk nieuwsgierig naar het effect van RoomPerfect, welke door Marc eerder was afgesteld.

Ik schrok behoorlijk van het effect wat RoomPerfect had. Ik wil niet overdrijven maar het was ineens echt muziek wat ik hoorde  :blink:
Moet wel zeggen dat er ook was volumeverschil bij zat waardoor dat natuurlijk ook weer een effect heeft. Het was niet alleen het laag wat beter werd (door de betere integratie van subwoofer) maar ook op het mid hoorde je het heel duidelijk.

Voor mij een andere belangrijk puntje was het uiterlijk van de Lyngdorf. Het frontje hiervan is echt prachtig, echter de bovenkant viel me tegen (jaja ik ben een zeikerd maar ik vind dit belangrijk, helemaal in een dergelijke prijsklasse). Er zat een klein verloop tussen de topplaat en de overige zijdes wat me tegenstond. Van boven zou het net zo goed een DIY pakket versterker kunnen zijn. Toch jammer want in mijn opstelling is dat de kant waar je het meeste tegen aan kijkt.

Omdat ik toch dermate onder de indruk was heb ik mijn Peachtree in de verkoop staan. Echter als ik deze niet verkocht krijg (en dat zal niet makkelijk zijn) dan blijft hij lekker staan. Maar het is me wel voor het eerst echt duidelijk gemaakt wat een dergelijk systeem kan brengen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

frank2

Room control of zoals het bij anthem heet ARC kan veel doen. Voor mij DE reden om de anthem als VV te blijven gebruiken. Geen enkele huiskamer is perfect, en met zo'n room correctie systeem kun je de oneffenheden aardig weg krijgen tenzij je kamer echt belabberd is qua akoestiek dan dien je eerst de akoestiek aan te pakken, maar is de akoestiek van je kamer al redelijk dan is room correctie erg goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

knubbe

Ondertussen veel veranderd dus maar weer even een korte update (omdat het hopelijk niet lang zo blijft).
2 verhuizingen achter de rug en nog weinig rust ivm werk.

Speel nu tijdelijk met mn zelfbouwers met scanspeak drivers icm Audio Analogue versterker.

De plannen zijn om met de zelfbouwers van Mijkie te gaan spelen icm de nog te bouwen 13.5" subs.
Ga aktief filteren met de miniDSP 4x10. Met 8 analoge uitgangen komt dat precies goed uit.
Ondertussen de spullen aan het verzamelen, grotendeels is alles binnen. Deze week hoop ik nog 3 eindversterkers op te halen bij Marcel.
Verwacht binnenkort wat meer werk te kunnen verzetten dus dan hoop ik dat de updates wat sneller komen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Dat krijg je als je actief wilt gaan spelen :D
De keuze was een beetje een 6-kanaals of 2x3-kanaals of 3x2-kanaals. Met laatste ben ik het meest flexible mochten de plannen weer wijzigen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Ik zit er ook naar te kijken.......
Liefst heb ik een aantal oem Ncore's. :D

Maar welke dsp.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Ja heb ook weer naar DIY gekeken (mooie casesvan ghentaudio) maar loopt me voor 6 kanalen allemaal iets te ver in de papieren.
Bovendien moet ik even geen nieuwe diy projecten starten, kan altijd nog :)

De ncores zijn wel heel tof, maar lees toch vaak wienig verschil met de UcD400..
Er staat nog een leuke miniDSP op het ZBA forum :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Quote from: knubbe on October  1, 2015, 10:26:15
Ja heb ook weer naar DIY gekeken (mooie casesvan ghentaudio) maar loopt me voor 6 kanalen allemaal iets te ver in de papieren.
Bovendien moet ik even geen nieuwe diy projecten starten, kan altijd nog :)

De ncores zijn wel heel tof, maar lees toch vaak wienig verschil met de UcD400..
Er staat nog een leuke miniDSP op het ZBA forum :D

Weinig verschil......
Tot je 1 op 1 een stem hoort. ;)
En diepte,breedte enz......

De miniDSP's die ik gehoord heb hadden allemaal ruis........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Heb ze zelf nooit gehoord, alleen maar over gelezen :)

Mooie trinnov dsp dan? ;P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Leeuwarden

MiniDSP mooi laten staan en iets anders kiezen.  :crazy:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

In mn kast laten staan bedoel je? Heb hem al een tijdje :D

Maar ben reeds bekend met je mening over miniDSP. Binnenkort eens zelf een mening vormen.
Zo gek veel (betaalbare) alternatieven ken ik nou ook weer niet.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Die heb ik ook nog gevonden.......

Is de Hypex niets dan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Leeuwarden

Hypex DSP zou beter moeten zijn maar ik heb begrepen dat ook daar een klein inschakelplopje is.

knubbe

De Hypex heeft 6 kanalen, zou graag ook de subs meepakken.
En moet even niet zelf gaan bouwen :)

DEQX is ook mooi, maar me voor nu ook te prijzig.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Leeuwarden

Ik neem aan dat je 100% actief wil? Zou ik toch nog eens over nadenken. Het mid-hoog passief laten zou wel eens beter kunnen klinken dan actief aangestuurd. (Ik heb jarenlang de wens gehad om actief te draaien, heb het geprobeerd en werd A: helemaal flauw van alle apparatuur die ik aan en uit moest zetten , en B: het klonk nergens naar. Ik ben weer terug bij passief. Subs actief aansturen is een ander verhaal.

dre73

Quote from: Leeuwarden on October  1, 2015, 10:55:33
Hypex DSP zou beter moeten zijn maar ik heb begrepen dat ook daar een klein inschakelplopje is.

Een plopje kan ik mee leven,als ie maar geen invloed op de klank heeft.

deqx ga ik eens naar kijken. :angel:

Het lieftst mid/hoog passief inderdaad.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.