k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Topsegment 4K UHD LED van Samsung.
Zeker een goede tv met beter beeld overdag, snellere processor en veel betere Smartomgeving dan een Pana, maar ik miste toch het beeld wat een Pana plasma geeft. Hopelijk tref ik een goede Pana met niet teveel retentie e.d.
Ga nu wachten tot Oled beter uitontwikkeld is.

Idd er staan nu Pioneers met een o.a. een vraagprijs van €2.750,- op Marktplaats.
Hoe goed beeld ze ook geven dat is imo buiten proportioneel.

YW :D.
Mijn Samsung 65F9000 gisteren verkocht en hoop vandaag of morgen mijn Pana 65STW60 binnen te krijgen.
Wordt natuurlijk wel op korte termijn gekalibreerd 8). Het niet kalibreren van een dergelijke prachtige tv is eigenlijk een vorm van hifimishandeling en zou eigenlijk tot een ban moeten leiden :tounge2:.
Zonder gekheid de Pana's geven in (THX) Cinema ook al een redelijk goed beeld.



Raymond187

Sorry voor de offtopic vraag Tom.

@Cobraatje. Waarom dan niet de top lijn van Pana die Z60?

Kalibratie op locatie ( rijmt ook nog) is zeker wel prijzig. €220

Quote from: Cobraatje on October 24, 2014, 08:48:53
Wil het kriebelen niet vergroten :D, maar uit eigen ervaring weet ik dat na kalibratie het beeld nog een stuk beter is.
De Pana's hebben zonder kalibratie allemaal een te groenig beeld en door kalibratie krijg je kleurenechtheid en de waas verdwijnt.
Deze ervaring deel ik persoonlijk ook. Rood en blauwe waren STUKKEN beter geworden. Bij een blauwe lucht was het altijd wat wazig. Dat was daarna weg en mooi strak. En de kleur rood was mooi diep geworden.
En dan heb ik een oude TV philips 9603  :nopompom:

Cobraatje

Ventilatoren in een tv is een eigenlijk een no go voor mij en de ventilatoren in de VT60(zelf thuis gehad) en ZT60(bij Expert gehoord) maken allebei behoorlijk lawaai.

Samsung loopt met de one connect box, apart kastje voor de processor en aansluitingen wat je fijn achter/in een kast kunt plaatsen, op dat gebied echt voor op Panasonic.
Verder is het beeldverschil 's avonds tussen de ST, VT en ZT na kalibratie zeer klein.

W.Otter

oehhh erg mooie tv! ziet er ook nog redelijk bescheiden uit in verhouding met je meubel!

zit er zelf ook aan te denken om de 65vt60 te halen, of te wachten op 4k... alleen dat wachten lijkt maar geen eind aan te komen  :huh2:

veel plezier er van!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tiptop

Mijn oude plasma was wel gekallibreerd. Mijn nieuwere (VT30) nog steeds niet. Maar ik vind het beeld op dit moment nog steeds erg goed. (op prof2 stand). Als ik ooit weer eens geld overhoud laat ik het alsnog wel doen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Heb ook wel even getwijfeld in te wachten/voor 4k te gaan.
Maar ik liep deze tegen het lijf en 4K heeft voor mij weinig meerwaarde de komende tijd, net als 3D.
Er worden hier echt nauwelijks films gekeken dus voordat er 4K uit mn tv kastje komt zijn we wel weer veel verder!

Kalibratie zal er heus wel ooit van komen, duurt toch nog wel even voordat er een tour in de buurt komt maar hou het wel in de gaten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Robiwan

Quote from: knubbe on November  3, 2014, 19:25:40
Heb ook wel even getwijfeld in te wachten/voor 4k te gaan.
Maar ik liep deze tegen het lijf en 4K heeft voor mij weinig meerwaarde de komende tijd, net als 3D.
Er worden hier echt nauwelijks films gekeken dus voordat er 4K uit mn tv kastje komt zijn we wel weer veel verder!

Kalibratie zal er heus wel ooit van komen, duurt toch nog wel even voordat er een tour in de buurt komt maar hou het wel in de gaten.

net als die curved lcd tv's, waarom zou je dat willen, ik zie geen voordelen t.o.v. traditioneel vlak? 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

knubbe

Precies, sinds FullHD is het enige wat me nog over de streep trekt de vormgeving van het scherm.
Dus platter en een dunnele bezel. De rest heeft me nog niet weten te verleiden :) Zijn ook allemaal zaken die leuk zijn voor in de bioscoop op een scherm van enkele meters (3d, 4k, curved) maar weinig meerwaarde bieden in de woonkamer.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

tiptop

Quote from: knubbe on November  3, 2014, 20:25:26
Precies, sinds FullHD is het enige wat me nog over de streep trekt de vormgeving van het scherm.
Dus platter en een dunnele bezel. De rest heeft me nog niet weten te verleiden :) Zijn ook allemaal zaken die leuk zijn voor in de bioscoop op een scherm van enkele meters (3d, 4k, curved) maar weinig meerwaarde bieden in de woonkamer.
Helemaal mee eens. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

W.Otter

Quote from: knubbe on November  3, 2014, 19:25:40
Heb ook wel even getwijfeld in te wachten/voor 4k te gaan.
Maar ik liep deze tegen het lijf en 4K heeft voor mij weinig meerwaarde de komende tijd, net als 3D.
Er worden hier echt nauwelijks films gekeken dus voordat er 4K uit mn tv kastje komt zijn we wel weer veel verder!

Kalibratie zal er heus wel ooit van komen, duurt toch nog wel even voordat er een tour in de buurt komt maar hou het wel in de gaten.

gaat ook wel even duren voordat 4k echt doorbreekt denk ik.. maar zo'n pana vt60 spreekt mij ook wel aan!!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

larsonator

Quote from: LPlover on November  3, 2014, 20:08:57
net als die curved lcd tv's, waarom zou je dat willen, ik zie geen voordelen t.o.v. traditioneel vlak?
heeft we voordelen, maar dan alleen bij 3D

knubbe

dat is fijn om te horen :) niet voor mij dus  :coffee:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ben me enigszins aan het oriënteren voor een nieuwe subamp. De DAP is verkocht.
Nu staan er bijvoorbeeld 2 prachtige Audiolab 8200MB monoblocken in de markt.
Ik kom op een site de volgende regel tegen; It delivers typically 255 Watts into 8 ohms, 400 Watts into 4 ohms and will drive 1000 Watts into 2 ohms for short durations.

Mijn subs spelen of op 2 Ohm of op 8 Ohm. Het vermogen dat de blocken leveren op 8Ohm is niet toereikend voor de subs maar op 2 Ohm voldoende. Echter zijn deze blocken nou 2 ohm stabiel of is dat eigenlijk nooit met Hifi spullen? Er staat short durations dus dat kan ik opvatten als 1000W Max (dus niet RMS) of als dippen naar 2 Ohm kan bij aan maar niet constant.

Ik heb een beetje een afkeur tegen weer een PA amplifier en zulke blokken zijn natuurlijk wel  :inlove:  Prijsverschil is nog op te vangen bij een dergelijk verschil in uiterlijk :) moet het natuurlijk wel goed werken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Heb je ook een reden waarom je het niet zo doen? Buiten de prijs zijn deze versterkers net zo geschikt als een PA amp?

DSP hoeft niet in de amp want ben van plan om in de toekomst Dirac software te gaan gebruiken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Dit is een highend blok,ik wilde ook zoiets aan me sub,s hangen.
Zonde als je hoort hoe ze de fronts aansturen.

Plus 2 ohm.................dat is zonder impedantie dippen.
Maar als je het perse proberen wil.......

knubbe

Het is niet dat ik het persee wil proberen. Ik vraag me alleen af of er een reden is om dit niet te doen. Dat het een high end block is is naar mijn mening iig geen reden om het niet te doen :)

Over het impendatieverhaal zit ik meer in..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Flavio

Waarom geen PA versterker meer?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

knubbe

Nou het begon meer te kriebel toen ik de Audiolab's zag. Als het ook zo kan dan graag :D
Alleen gaan deze 2Ohm nominaal niet zo leuk vinden (dippen nog lager) dus moet ik ze maar uit mijn hoofd zetten.

Ga wel nog op zoek naar eventuele andere oplossingen welke er fraaier uitzien. Er moet toch iets in classe D ofzo te krijgen zijn wat en een hoop vermogen heeft en niet heel lelijk is  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martin778

#220
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/m865228218-crown-k2-volledig-gereviseerd.html

Waarom geen K2? Ik weet geen betere subversterker, passief gekoeld en 2x1250W bij 2 Ohm met DF=3000.
Is ook een klasse D apparaat met een enorme voeding.

Als je echt druk wilt, vergeet de goedkopere SMPS versterkertjes, voor een goede SMPS moet je bij Lab.Gruppen of Powersoft wezen maar die kosten ook het nodige.

knubbe

D-sonic ziet er inderdaad al stukken beter uit!

De k2 zal inderdaad een prima amp zijn maar dan had ik net zo goed de DAP kunnen houden. De meeste PA versterkers krijg ik ook niet fatsoenlijk in mijn kast, de DAP stond bv altijd 90graden gedraaid. Binnen de PA wereld zijn er genoeg versterkers die voldoen, ik probeer nu alleen wat verder de kijken wat er eventueel mogelijk is. Kans bestaat dat we gewoon weer bij een PA amp uitkomen hoor..

Misschien is de Hypex UcD2k ook wel een leuk project om op te pakken. Alleen komen niet al mn projecten tot een goed einde :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Staaled

Ze zijn stil , geen fans, en naar het schijnt stabiel aan 1 Ohm. Wel prijzig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

knubbe

#223
De DAP is gisterenavond opgehaald en dus wordt het echt tijd om serieus naar vervanging te gaan kijken :)

Verder heb ik gisteren de Panasonic ISF laten kalibreren. Heb nog niet echt heel veel tijd gehad om te kijken wat het precies heeft opgeleverd maar op het eerste zicht ben ik al blij dat ik überhaupt verschil zie ! :D
De stand waar de TV in stond bleek geen goede te zijn, wel bleek het een goed paneel te zijn. Als het goed is komen er nog rapportjes mijn kant uit met wat data.
Wil het even 1 a 2 weken aanzien, dan weer eens terug schakelen naar de oude setting. Vooralsnog ben ik dus zeker positief over de kalibratie en denk dat dit alleen maar toe zal nemen !

Verder is mn DIY Peerless setje ondertussen ook afgerond !  :pompom: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146135.msg2721915#msg2721915
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#224
Flavio heeft mijn DAP gekocht en gisteren maar besloten dat ik zijn Crown XLS2500 overneem.

Voor mij de belangrijkste voordelen;
- LPF
- Past in mijn kast
- RCA in mogelijkheid

Hij schijnt behoorlijk stil te zijn dus eigenlijk weinig bijkomende nadelen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase