k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Echte onrust ervaar ik bij mezelf niet. Ik heb altijd een dergelijke set als dat er zodadelijk zal staan als droombeeld gehad. Ik denk dat dat de upgradedrang dan minder zal worden, maar wellicht komt dan sidegradedrang ;) en de bekende tweakdrang :) Wellicht dat ik dan ook detailleerder ga luisteren en een duidelijkere weg kan bepalen.

De set is voor mij vrijwel het maximale wat ik uit wil geven aan een audioset. Een set van +20k vind ik in mijn geval onverantwoordelijk en zal er dus ook niet komen dit decenia.

De Cardas heb ik nog niet kunnen beluisteren omdat de set nog niet compleet is en ik momenteel in het buitenland zit ! Maar ik heb zo dezelfde verwachtingen ;)
Draai jezelf momenteel ook met Cardas?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

cardas49

Ja, heb een tijdje met de Crosslink gedraaid, en nu met de Quadlink. Allebei top kabels, al gaat de Quadlink net dat stapje verder. Er zit wat warmte in, waardoor ze verdraagzaam zijn. Voor mij waren Cardas en Linn een verademing na de kabels die ik ervoor had. Die haalden de set totaal uit balans.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

knubbe

Even opgezocht, mooie kabels. Ik had in eerste instantie de clear light op het oog maar liep de neutral ref. tegen het lijf.

Als vervanging van mn W&M HDMI kabels heb ik gisteren 3x de AQ Forest 3m gehaald. De W&M was me te stug, prima kabel verder maar de AQ's zijn lekker slank en flexibel! Deze kunnen naar verwachting beter met zn 3e door de kabelgoot dan de w&m met zn 2e :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

cardas49

Ik heb soortgelijke ervaringen gehad met een W&M LS-01. Mooie kabel, veel waar voor het geld. Voelt alsof je er een auto aan kan hangen  :). Maar voor mij ook te stug, kreeg hem niet goed weggewerkt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

knubbe

Haha klopt idd. Heb nog 30meter LS-03 wat volgens mij eenzelfde kaliber is.
De nieuwe Cardas is trouwens ook geen kleine jonge, alleen hoeft de LS kabel bij mij gelukkig niet door een gootje :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#155
Sinds afgelopen weekend staat de Peachtree op zn plek :) De buisjes zijn erg leuk in de avond !

Gelijk de HDMI kabels vervangen door de AQ Forest, zodat de goot weer netjes dicht kan.

Hoop deze week een keer tijd te vinden de SVS pootjes te plaatsen onder de subs en de subs weer aan te sluiten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

kathos

staat er mooi bij, prachtige versterker!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Raymond187

Ziet er knap uit  :thumbs-up:

Hebbie die tegel uit de USA meegenomen  :D

Die SVS paths zijn goedgevonden.org  in huize Ray. Dus verwacht ook bij jou een + punt. :thumbs-up:

knubbe

Thx heren !

Haha neej gelukkig niet, had nu al moeite om binnen de max kilo's te blijven :)
Dit is een Crusade Audio Diamond II. Leek me wel mooi voor eronder en dat vind ik op zich nog steeds wel alleen is de versterker net zo diep als de plaat. Waar ik het mooie had gevonden als de versterker binnen de plaat viel, maarja :D

Mooi dat ze bevallen ! Hier gaan ze er snel onder :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Thx!

Vandaag weer even de subs aan gesloten. Moet het geheel nog finetunen maar ze staan in ieder geval weer aangesloten.

Alleen omdat ik nergens mijn subsignaal kan crossen komt er toch wel echt behoorlijk wat 'hoog' uit de subs. Ik hoor gewoon stemmen uit mn subs.

Zou hier een losse behringer of iets dergelijks een optie zijn? Ben eigenlijk niet gecharmeerd van een extra kast in de keten maar zo is het ook niet alles. Of zijn er andere mogelijke oplossingen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Former member 78


knubbe

Ik wil ook geen losse DSP meer, wat ik over een tijd een keer wil proberen is de Dirac software.
Andere versterker is natuurlijk ook een oplossing.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

of een eenvoudige/degelijke analoge crossover?  (BSS oid)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Precies, maar wat is de invloed van een dergelijk apparaat op je keten?
Ik zag ook de behringer cx2300 en 3400 maar daar lees ik ook verschillende verhalen over..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Joris1971

Andere luidsprekets waarbij je geen subs nodig hebt?

knubbe

Dat is geen optie, ik zocht het antwoord ergens anders :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Joris1971

Quote from: knubbe on October  5, 2014, 08:13:05
Dat is geen optie, ik zocht het antwoord ergens anders :)

Bedoel het niet vervelend maar waarom is dat geen optie?

knubbe

Ik vat het ook niet vervelend op :)
Maar ik heb deze speakers pas net, zijn voor mij altijd mn droomspeakers geweest :inlove:
Subs zijn ook zelfbouw dus daar doe ik ook niet graag afstand van.
Ik denk dat ik met deze combi ook uiteindelijk prima uit de voeten kan, het kost alleen wat meer werk.

Er is me ook ooit verteld dat het niks uitmaakt dat de subs zo hoog meespelen maar toch voelt het heel raar als je er stemmen uit hoort.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Joris1971

Quote from: knubbe on October  5, 2014, 08:49:05
Ik vat het ook niet vervelend op :)
Maar ik heb deze speakers pas net, zijn voor mij altijd mn droomspeakers geweest :inlove:
Subs zijn ook zelfbouw dus daar doe ik ook niet graag afstand van.
Ik denk dat ik met deze combi ook uiteindelijk prima uit de voeten kan, het kost alleen wat meer werk.

Er is me ook ooit verteld dat het niks uitmaakt dat de subs zo hoog meespelen maar toch voelt het heel raar als je er stemmen uit hoort.

Kun je dan de filter in de sub niet (laten) aanpassen?


knubbe

Er zit momenteel geen filter in, maar dat is natuurlijk misschien wel mogelijk om een simpel filter in te bouwen. Daar had ik nog niet aan gedacht, goede tip, ga ik eens uitzoeken!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


Former member 78

Quote from: knubbe on October  5, 2014, 07:25:01
Ik wil ook geen losse DSP meer, wat ik over een tijd een keer wil proberen is de Dirac software.
Andere versterker is natuurlijk ook een oplossing.

Voor subs is DSP echt aan te bevelen.
De complete set knapt er van op.

Maar aangezien je dat liever niet hebt, kun je eventueel kijken naar de versterking van jouw subs.
Er zijn versterkers te koop met DSP ;)


knubbe

Ik wil uiteindelijk de Dirac software gaan gebruiken als DSP.
Dus het komt er uiteindelijk wel maar niet in een los kastje.

Ik ga eens wat zoeken over een simpel filter wat ik in de subs zou kunnen plaatsen. Dat lijkt me wel een ideale oplossing eigenlijk.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Quote from: knubbe on October  5, 2014, 08:49:05

Er is me ook ooit verteld dat het niks uitmaakt dat de subs zo hoog meespelen maar toch voelt het heel raar als je er stemmen uit hoort.
? Sub zou toch niet hoger moeten gaan dan 150hz. Stemmen zou je echt niet uit je sub moeten horen.

Hoe zijn ze aangesloten?

Is dit met stereo of ook met films?