k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Resumé; het virus slaat weer keihard toe  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

knubbe

Quote from: Xander32 on August 14, 2014, 22:39:10
Resumé; het virus slaat weer keihard toe  ;D.

Haha dat moet af en toe ook :)
Het komt echter wel steeds dichter in de buurt van mn droomset. Met bv de aanschaf van die Peachtree verwacht ik wel echt een ander niveau. Wat ook wel mag voor een dergelijk bedrag.
Of de upgrades echt voorbij zullen zijn als die set er staat? Ik hoop het niet! :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Spijkie

ben zeer benieuwd hoe je de peachtree gaat ervaren, weinig over bekend en er zijn wel wat dealers hier en daar die het merk voeren maar zoals altijd weer geen in het noorden.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.


knubbe

Quote from: Spijkie on August 16, 2014, 09:52:19
ben zeer benieuwd hoe je de peachtree gaat ervaren, weinig over bekend en er zijn wel wat dealers hier en daar die het merk voeren maar zoals altijd weer geen in het noorden.

Groeten,
Spijkie

:withstupid: Ben ook erg benieuwd. Hij is vandaag in ieder geval binnen gekomen, eens kijken of ik vanavond wat plaatjes kan schieten !

Quote from: morca on August 16, 2014, 13:38:33
Merk ken ik ook niet ben zeer benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Weer met de dsp aan de gang lees ik  ;) Succes !!

Ik kon het merk ook nog niet 2 weken geleden, maar van wat ik er over gelezen heb is het wel een merk met een gedachtegang die me aanspreekt.
DSP ben ik nog aan het orienteren maar tot zover spreekt de Dirac software me in ieder geval heel erg aan!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Quote from: knubbe on December 18, 2013, 20:50:12
Tja echt wit is anders maarja :)
Had 100m teflon tape gekocht om als onderlaag eronder te wikkelen, maar dat duurde me te lang. Bovendien was het resultaat dan nog niet echt geweldig. Zie hier 1x10m, de tweede 10m is onderweg :)

Wat zijn dat voor spades?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

Even in het archief gezocht; InAkustik Premium Spade Lug 6/8mm spade Per 4
Verkrijgbaar bij hifisupply ! (9euro)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

#133
Graag gedaan.

Vandaag is de peachtree afgeleverd en kon het niet laten hem even uit te pakken. Apparaat is echt heel degelijk gebouwd, de behuizing is echt  :inlove: imho. Ben er nu al blij mee, zonder hem gehoord te hebben :P Mooie remote ook, deels kunstof. Mijn vorige remote was vollegig alu wat me niet zo heel erg aansprak.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Ziet er erg mooi uit, ben benieuwd naar het geluid
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

 :pompom: :pompom:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Qua design spreekt mij het enorm aan, ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

JeroenGRT

Mooi apparaat! Ik zie ook digitale ingangen, handig!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

mijkie

mooie aanwinst !!! ben benieuwd naar je bevindingen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Bedankt heren ! Heb wel het idee dat ik hier even tevreden mee ga zijn. Dat is op zich al heel wat want van een hoop spullen wist ik bij aanschaf al dat het er niet heel lang zou gaan staan :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Former member 78

Dat dure amp heb jij blind gekocht?

knubbe

Klopt, ik koop bijna al mijn spullen blind.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Former member 78

Zal bijna denken dat je een adrenalinejunkie bent :D

knubbe

Valt reuze mee joh ;) Over het algemeen koop ik me spullen wel zo dat als het niks is (wat ik me in dit geval niet helemaal voor kan stellen) wel weer kwijt raak zonder mega veel afschrijving. Ook deze peachtree is geen nieuw exemplaar. Op deze manier kan je nog wel eens wat leuks proberen zonder enorme verliezen te lijden.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#143
Ennnn omdat de Peachtree ook een goede headphone amp blijkt te zijn/hebben heb ik de Sennheiser HD650 gekocht.
Heb deze vroeger ook gehad en altijd met veel plezier naar geluisterd, ben benieuwd wat de amp op dit gebied kan brengen.

Ook de Cardas Neutral Reference speakerkabel gekocht als probeersel als evt. vervanging voor de vdHul magnum.
En tot slot nog SVS SoundPath voetjes voor onder de subwoofer, welke de vibrapos moeten vervangen welke nu eronder zitten.


Als ik thuis ben en alles op zn plek heb staan zal ik eens nieuwe foto's maken en de startpost updaten !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


tiptop

Mooie amp Knubbe. :coffee: :worship:

Ben benieuwd hoe je het vindt klinken.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

cardas49

Quote from: knubbe on August 19, 2014, 16:20:31
Klopt, ik koop bijna al mijn spullen blind.

Dat vind ik best moedig. De kans dat de aankoop precies doet wat je wil qua weergave lijkt me niet zo groot als je hem niet gehoord hebt. 

Ben je "onderweg" naar een bepaalde sound, een specifiek doel, of vind je het gewoon leuk om vaak nieuwe dingen uit te proberen?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

knubbe

thx heren !

Quote from: mark235 on September  3, 2014, 20:37:25
Dat vind ik best moedig. De kans dat de aankoop precies doet wat je wil qua weergave lijkt me niet zo groot als je hem niet gehoord hebt. 

Ben je "onderweg" naar een bepaalde sound, een specifiek doel, of vind je het gewoon leuk om vaak nieuwe dingen uit te proberen?

Vooropgesteld vind ik het gewoon leuk om vaak nieuwe dingen te proberen.  Ik heb mijn wensen qua sound niet zo duidelijk op een rijtje dat ik heel erg specifiek kan gaan zoeken. In dit geval is de amp niet de enige wijziging in mijn set waardoor het onmogelijk wordt deze 1 op 1 te vergelijken. Voor mij is het zoeken/kopen nu deels van de hobby.
Als de Peachtree (te vervangen door bijna elk onderdeel uit mn set) me totaal niet bevalt dan gaat hij gewoon weer de verkoop in en ga ik op zoek naar iets anders. Ik ben op deze amp uitgekomen met vrij specifieke eisen/wensen maar al deze eisen/wensen zijn gerelateerd aan functionaliteit/uiterlijk en niet aan een bepaalde sound welke ik zoek.
Ik ben dus wel onderweg maar weet nog niet echt waar naar toe ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Quote from: knubbe on August 19, 2014, 16:20:31
Klopt, ik koop bijna al mijn spullen blind.
Beter dan je audio spullen doof kopen :D :D

cardas49

#149
Quote from: knubbe on September  3, 2014, 20:52:29
thx heren !

Vooropgesteld vind ik het gewoon leuk om vaak nieuwe dingen te proberen.  Ik heb mijn wensen qua sound niet zo duidelijk op een rijtje dat ik heel erg specifiek kan gaan zoeken. In dit geval is de amp niet de enige wijziging in mijn set waardoor het onmogelijk wordt deze 1 op 1 te vergelijken. Voor mij is het zoeken/kopen nu deels van de hobby.
Als de Peachtree (te vervangen door bijna elk onderdeel uit mn set) me totaal niet bevalt dan gaat hij gewoon weer de verkoop in en ga ik op zoek naar iets anders. Ik ben op deze amp uitgekomen met vrij specifieke eisen/wensen maar al deze eisen/wensen zijn gerelateerd aan functionaliteit/uiterlijk en niet aan een bepaalde sound welke ik zoek.
Ik ben dus wel onderweg maar weet nog niet echt waar naar toe ;)

Nieuwe spullen binnen krijgen, "the unwrapping experience"  :), en er lekker mee aan de gang gaan is altijd leuk.

En zo lang nieuwe aankopen niet gekoppeld zijn aan de bekende onrust, maakt het ook niet echt uit of je weet welke sound je wil. Merkte alleen bij mezelf dat het veel onrust gaf. Ging steeds sneller switchen, bereikte niet wat ik wou. Dan helpt het om een paar referentie sets gehoord te hebben, zodat je de sound van je eigen set in een referentiekader kan plaatsen.

Mooie amp, kabel en headphone! Hier een groot Cardas fan, al heb ik de Neutral Reference nog niet gehoord. Neem aan dat ie... neutraal klinkt?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup