k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Helaas niet nee, met werk e.d. lastig te regelen voor mn vriendin. Was allemaal redelijk korte termijn werk.
Daarom is 5weken ook wel een beetje de max, mis die kleine man  :blush:
Nog paar dagen in NL werken en dan 3 weken vakantie, dus dat vooruitzicht maakt een hoop goed !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

ahh ja dat is vaak lastig :/ east of west coast? tijdverschil met west is ook weer 9 uur, maakt het communiceren ook ietsie lastiger .

Ik had het al moeilijk met 2 weken california ....

3 weken vakantie altijd een goed vooruitzicht. En het is dan als het goed is ook prima weer in NL  8)

knubbe

Zit in Atlanta, east 'coast' dus. 6uur verschil. Kan alleen maar contact hebben als ik aan het werk ben of in de weekenden.
Tja makkelijk is het niet, maar het is een mooie ervaring imo en zo weet je weer wat beter te waarderen wat je thuis allemaal hebt  :inlove:

2 weken California klinkt anders ook niet verkeerd ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

mooie spullen en mooie ervaringen zeg! ff 5 weken USA.. dodge challenger onder de kont, prima te doen  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

clockwork

beetje Cardas scoren, lekker zonnetje....  :pompom:

Heb je al uitjes gedaan?

Great Smokey Mountains ten noorden van je zijn overigens ook mooi.  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

morca

Quote from: knubbe on May 13, 2014, 15:45:01
Klinkt goed  :pompom:

USA is voor werk maar ook genoeg plezier hoor ;)
Vorige week mn huurauto gewisseld van een vw jetta naar een dodge challenger  :headbanging: dus ik vermaak me prima !
Dat is vet !!!!!

knubbe

#106
Quote from: W.Otter on May 13, 2014, 16:22:59
mooie spullen en mooie ervaringen zeg! ff 5 weken USA.. dodge challenger onder de kont, prima te doen  :pompom:

thx  :pompom:

Quote from: clockwork on May 13, 2014, 16:49:41
beetje Cardas scoren, lekker zonnetje....  :pompom:

Heb je al uitjes gedaan?

Great Smokey Mountains ten noorden van je zijn overigens ook mooi.  :D

Ben 2x naar Louisville gegaan (1x auto, 1x vliegtuig) met de Kentucky Derby, dat was wel tof :D Bij de Redneck Yacht Club ;)
Verder hier in de buurt wat dingen en veel shoppen  :crazy:

Quote from: morca on May 13, 2014, 17:14:18
Dat is vet !!!!!

Is inderdaad leuk voor de laatste week !

Hoewel laatste.. net een gesprek had of ik na mijn vakantie terug wil komen voor 3 maanden, dan dus met kleine en vriendin. Eens kijken wat ze kan regelen met dr werk !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

De DAP kreeg nieuwe fans :) Stekkertjes van de originele afgeknipt en aan de nieuwe gesoldeerd. Waar hij eerst behoorlijk wat lawaai maakte hoor ik nu gewoon niks meer! Ondanks dat het er nog steeds 4 zijn is hij echt superstil nu, heerlijk!

Ook heel even aan de gang gegaan met de miniDSP maar daar moet ik meer tijd voor uittrekken! Volgende keer verder..

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Siddartha

klopt het dat ik op de fotos van in je openingsposts B&W 685 zag staan icm Marantz amp?
hoe bevielen deze?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

knubbe

Dat klopt inderdaad!
De combinatie is mij altijd prima bevallen. De marantz die ik had was wel wat lichtjes, heb daarna een wat zwaardere gehad welke alleen maar beter beviel.
Plannen voor de 600 reeksa?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: knubbe on May 13, 2014, 18:00:17
thx  :pompom:

Ben 2x naar Louisville gegaan (1x auto, 1x vliegtuig) met de Kentucky Derby, dat was wel tof :D Bij de Redneck Yacht Club ;)
Verder hier in de buurt wat dingen en veel shoppen  :crazy:

Is inderdaad leuk voor de laatste week !

Hoewel laatste.. net een gesprek had of ik na mijn vakantie terug wil komen voor 3 maanden, dan dus met kleine en vriendin. Eens kijken wat ze kan regelen met dr werk !
Cool....ga je nog een keer 3 mnd !!!

Siddartha

Quote from: knubbe on May 19, 2014, 19:41:00
Dat klopt inderdaad!
De combinatie is mij altijd prima bevallen. De marantz die ik had was wel wat lichtjes, heb daarna een wat zwaardere gehad welke alleen maar beter beviel.
Plannen voor de 600 reeksa?

Ja, ben mij wel aan het oriƫnteren inderdaad. heb nu Wharfedales 10.1 en wil wat meer zeg maar ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

knubbe

Quote from: morca on May 19, 2014, 22:17:15
Cool....ga je nog een keer 3 mnd !!!

Is nog niet zeker, we zijn een manier aan het verzinnen wat voor iedereen uitkomt.

Quote from: Siddartha on May 20, 2014, 11:07:42
Ja, ben mij wel aan het oriƫnteren inderdaad. heb nu Wharfedales 10.1 en wil wat meer zeg maar ;)

Ondanks dat ik veel plezier aan de 6XX serie heb beleefd (685, 683) zijn het niet de eerste speakers die ik aan zou bevelen eerlijk gezegd. Ik denk (weet) dat er voor dergelijke bedragen beter te krijgen is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Siddartha

Quote from: knubbe on May 20, 2014, 19:24:19
Is nog niet zeker, we zijn een manier aan het verzinnen wat voor iedereen uitkomt.

Ondanks dat ik veel plezier aan de 6XX serie heb beleefd (685, 683) zijn het niet de eerste speakers die ik aan zou bevelen eerlijk gezegd. Ik denk (weet) dat er voor dergelijke bedragen beter te krijgen is.

vertel... :)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

knubbe

Beetje late reactie. Maar het zijn prima speakers hoor, maar een beetje als mn CM7's. Voor mij is het uiterlijk heel belangrijk dus dan kom ik met mijn smaak bij b&w. De XTZ speakers die ik heb gehad waren allen qua klank beter in mijn ogen.

Verder begint het erop te lijken dat er een upgrade vppr mn subs aan zit te komen  :pompom:
Ik ga nog niet alles verklappen maar het is de bedoeling dat het er iig weer 2 gaan worden !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

En hoe bevalt de plaat? (Of  heeft die het pand alweer verlaten?  ;))
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

De plaat ligt netjes in de kast bij de rest van de projectjes ;)
Wil hem sowieso eerst opknappen voordat ik hem ga plaatsen. En ook een andere versterker! Bestaat natuurlijk wel weer de kans op eenzelfde situatie als bij madhouse dat ie weg mag ivm budget. Maar voorlopig staat ie nog niet op die shortlist.

Ik ga in juli weer terug naar Atlanta dus dan staat het hier weer even stil, maar wellicht mooie upgrades overzees scoren :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Upgrade voor je subs?? Je hebt deze 4 nog niet eens in gebruik :D

morca

Quote from: Raymond187 on June  3, 2014, 13:20:20
Upgrade voor je subs?? Je hebt deze 4 nog niet eens in gebruik :D
Idd niet goed afgesteld,...echt jammer.
Of er dan van een upgrade te spreken is................wie gaat die andere 2 voor je afstellen.
Als je die met afstellen gekocht hebt had er beter iemand kunnen komen helpen met afstellen.

knubbe

#119
Heb een versterker op het oog die het geheel moet gaan afstellen. Dus gaat voor de subs niks uitmaken. Bovendien denk ik dat wel degelijk om een upgrade gaat, maar we zullen zien.

Als ik er de tijd een keer voor ga nemen dan krijg ik de subs met hulp van jouw topic vast wel gped ingesteld, daar twijfel ik niet over. De aanschaf van andere subs heeft daar dan ook niks mee te maken, de nieuwe zullen dit probleem niet oplossen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Wat ga je met je huidige 4 subs doen?

knubbe

Die komen te koop op korte termijn, evenals de versterker.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Misschien interessant voor mij dan. Ff de vraagprijs aanzien tegen die tijd.

2 kistjes van 10" zijn lekker klein. Er zit alleen geen driver bescherm kap/dinges op he? Ivm de katten en me zoon die overal aan wilt zitten :D

knubbe

Er zit inderdaad geen berscherming voor. Maar de drivers zijn niet zo fragiel als een tweetertje :)
In de hoeken zitten ook magneten ingebouwd dus zou je een grill kunnen maken die je daarmee bevestigd. Prijs zal op 400euro per kist liggen (dus 2 drivers).
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ondertussen gaan de plannen aardig de andere kant op.
Het plan om de subs te gaan upgraden is helaas niet doorgegaan, was een buitenkansje wat helemaal goed moest gaan maar wat dus niet helemaal is gelukt :) Niks aan het handje, blijven de huidige subs gewoon staan.

Verder heb ik gezocht naar een nieuwe integrated versterker met DAC aan boord. De nieuwe Lyngdorf stond hele tijd bovenaan het lijstje maar de keuze is gevallen op de Peachtree Audio Grand x-1 integrated. Iets exotischer en helaas geen roomcorrection. Deze is als het goed is nu onderweg naar me.

Om toch de subs eens goed in te regelen dacht ik dus weer een miniDSP aan te gaan schaffen, maar ondertussen heb ik een beter plan bedacht. Als straks alles thuis op zn plek staat wil ik eens aan de slag gaan met de Dirac software. Van wat ik heb gelezen is dit ideaal in mijn situatie, gezien ik het liefst niet nog een apparaat in de keten heb. Ook was ik aan het orienteren om een versterker te zoeken voor de subs welke fasecorrectie kan toepassen, dit is overbodig bij gebruik van de Dirac software gezien deze dat doet.

Ook m.b.t de speakers lopen plannen om te wijzigen maar dit is nog even onder voorbehoud.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase