k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

AMP - Nuforce MCH-300se-c7
DAC - Audiolab M-DAC
SPEAKERS - DIY Seas/Accuton
SUBS - DIY JL 13w7AE x2
SUB AMP - Crown K2
DSP - miniDSP 4x10HD
SOURCE - Apple MacMini i5, TV4
TV - Panasonic P65VT50 ISF

Knutselwerk:
Speakers:
Tangband w5
Peerless 2way
Scanspeak Revelator/Illuminator 2way 
Seas/Accuton 3way
Scanspeak 3way

Amplifiers:
Icepower 6-ch
Hypex NC500 2-ch

Subs:
JL Audio 13w7ae 2x
JL Audio 10w3 Dual Opposed 2x
Monolith clone
Adire DPL12


Geschiedenis/ervaringen:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#1
26-06-2007

05-11-2007

18-11-2008

09-04-2009

24-02-2010


11-04-2012


17-09-2012


xx-xx-2013


01-06-2015
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

twani

Nou daar is allemaal niks mis mee hoor "Knub"  ;)  Dat "benne" best mooie "spulluh" allemaal :thumbs-up:

quattronl

#3
Mooi!

Je hebt 4 (!!) subs?  :o
Mozeskriebel!  :headbanging:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

knubbe

Thx !

Nee het zijn 2 subs, maar wel met elk 2 drivers :) Het zit een beetje verstopt maar achter de spoiler in de startpost zit een linkje verstopt naar het bouwverslag !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

AbZ

Mooi...  en nu willen we weten hoe het met de subs gaat!

morca

#6
Heey netje,s kerel.  :thumbs-up:
Waar staat die 2e sub als ik vragen mag,de plaatsing van de eerste gaat je niet veel cornergain opleveren denk ik.
Druk bezig met dsp en meten Knubbe   ;D



Robiwan

een draaitafel direct op de versterker :crazy:, dat zou ik anders doen. Ziet er verder goed uit maar heb je aandelen bij B&W?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

AbZ

Quote from: LPlover on October 19, 2013, 13:34:37
een draaitafel direct op de versterker :crazy:, dat zou ik anders doen.
Oude foto, staat een datum bij  ;)

RobertVanWoerden

Mooi set hoor, ook leuk om de geschiedenis te zien adhv de foto's.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

tompj

Mooie set hoor. Maar ik ben vooral onder de indruk van het meubel eronder!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

MegaJ

Mooie spullen! Ben nog steeds benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe subs  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

knubbe

#13
Abz; Heb ze maar even vlug aangesloten dus nog niet 'echt' gedraaid ! Misschien morgen.

Morca; 2e staat rechts achter de luisterpositie. Plaatsing van beide is nu maar even zo om ze een plek te geven. Op zich kan ik met beide nog redelijk wat schuiven om te optimaliseren!

LPlover; +1 :D Idd van oude situatie. Draaitafel heeft er ook maar even gestaan, is niet echt aan mij besteed! B&W spreekt me gewoon erg aan qua vormgeving. Ben zelf geschoold als industrieel ontwerper dus hou wel van mooie spullen  :pompom:

robert; thx, stond er van te kijken dat ik er allemaal nog foto's van had!

tompj; thx, zoals je ziet zit het meubel nu niet helemaal zoals het hoort :) Op oude foto's zie je dat de 3 stukken aan elkaar zitten. In de woning daarna had ik daar geen plek meer voor dus stond er maar 1 deel. In mn huidige woning wel weer plek maar staan ze nu nog los tegen elkaar. Ben bezig met een afspraak te maken met de monteur om het weer 1 geheel te maken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

AbZ

Quote from: knubbe on October 19, 2013, 15:15:32Ben zelf geschoold als industrieel ontwerper dus hou wel van mooie spullen  :pompom:
Ah dat 'verklaart' wel wat.  Je hebt imho wel een opvallende kijk op dat soort dingen.  Die Vitra stoelen ook  :)

knubbe

Scherpe ogen ;)
Welke vitra stoelen bedoel je want als je heel goed kijkt zie je er meerdere ;P
Witte eetkamerstoelen (Tom Vac, DSR), paarse loungestoelen (Amoebe) en burostoel (T-Chair)  :pompom:

TV meubel is trouwens van USM Haller, ook een bekende naam in de 'designwereld'.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Snap er nog niet veel van maar dit kwam eruit na 10min spelen. Geloof dat ik rechts nog niet helemaal goed zit :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Erm nee? Was in de veronderstelling dat de SMS-1 een vrij compleet apparaat was.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mario D

Erg mooie set hoor Tom, vooral de JL Subs.  :worship:

Ik kan je trouwens volledig vinden in je gedachten ivm B&W speakers.  ;D

knubbe

Thx mario ! Haha ja jij hebt helemaal een mooie set  :inlove: wie weet kom ik ooit in de buurt ;)
Even subwooferloos in je sig? Niks voor jou :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Ziet er mooi uit Knubbe  :thumbs-up:

De sub voorin lijkt vrij groot op de foto.

De sub achterin misschien een kwart slag draaien. De driver tegen de zijmuur aan.

WickedGame

Geweldig mooie set! En om even over je droom te beginnen, ga er rekening mee houden dat je met een 805Di wat laag inlevert. Anderzijds vang jij dat op door je subs dus mag het geen issue zijn.

Wel grappig om te lezen dat je even for the time being een Zeppelin gebruikte. Niet echt een vervanger voor een volwaardige set. Maar goed soms moet je dromen realiseren door pijn te lijden  :tongue2:

Even wel een vraagje betreft je subs, had je die (ook met oog op de toekomst) niet beter met Cherrywood fineer kunnen bekleden? Mijn oog werd namelijk direct getrokken naar die zwarte kubus  ;D

knubbe

Thx !

De subs zijn al met het oog op de 805Di gebouwd :) Inderdaad niet in cherrywood maar high gloss black.
Persoonlijk vind ik speakers met houtafwerking bijna altijd mooier, maar voor subs geldt voor mij het omgekeerde!
Om fineer te zoeken wat overeenkomt met het Cherrywood van B&W zal ook vast een klus zijn :D
Het is en blijft een kubus in tegenstelling tot de vormen van de 805. Moeilijk uit te leggen maar wel een bewuste keuze iig.
Locatie kan en zal waarschijnlijk nog wel veranderen hoor, dat ze wat minder prominent aanwezig zijn.

Tja die Zeppelin duurde welgeteld 1 week volgens mij, toch mn hobby een beetje onderschat :D

Thx Ray, hoe weet je eigenlijk hoe de sub achterin gepositioneerd is? :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Ik ga ervan uit dat je de achterste sub net zo hebt staan als die voorin. Dus driver de kamer in. Dit ook ivm de bekabeling die dan uit zicht is.

Dat is me maandagochtend aanname :D