k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Quote from: knubbe on November  9, 2013, 19:15:14
Hmm Anti-Mode Dual Core heeft ook een USB input, dat kan interessant zijn :)

Dat is het ook voor je. Ook een mooie dsp voor je subs.  ;)  :devil:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

knubbe

Was op zoek naar een XLR-XLR kabel.
Toen besefte ik me dat ik nog wat draad had liggen :)
Neutrik pluggen en taaadaaaa  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

kun je kabel voor analoge interlinks gebruiken voor xlr?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

In dit geval heeft de kabel 2 kernen en een mantel, dan kan je er ook XLR aanknopen.
Kwam op internet deze kabel vaker tegen met XLR pluggen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

 :thumbs-up:

mooi spul he kabels  :D ziet er goed uit!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Haha, ja als je eenmaal bezig met de kabels dan kan je bezig blijven..

Op het lijstje staan nu nog de Canare 4S11 (20m) en evt een mooie optical en USB !
Laatste 2 hebben niet echt prioriteit dus dat mag nog even duren.

Ben ondertussen begonnen met onderdelen verzamelen voor wat bouwprojectjes :D
- setje Scan-speak D2905/99000 tweeters
- setje UcD400 modules + power supply + softstart + hoop klein spul  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Quote from: twani on November  7, 2013, 20:50:56
In situatie no. 1 zul je eerst eens naar USB moeten wisselen. Waarom toslink?

Ondertussen is de Anti-mode Dual Core 2.0 aangesloten om in eerste instantie de USB out van de Mac Mini te kunnen gebruiken en in tweede instantie om de SMS1 te vervangen.

Waar ik vorige keer nog moeite moest doen om uberhaupt verschil te horen moet ik nu moeite doen om veranderde punten te beschrijven, zoveel dat het is! Alles klinkt gewoon anders, laten we het daar bij houden :) Soms heel overtuigend beter, soms gewoon anders. Duidelijk iig dat de MM via usb aangesloten dient te worden.

Ik hoop in de kerstvakantie de setup met subs te kunnen laten corrigeren door de Anti-mode om te kijken of ie mag blijven :) Als daarover niet tevreden ben gaat ie eruit en komt er een DAC voor terug, maar vooralsnog geef ik hem goede kansen dat ie mag blijven! Ik heb voor nu weer een hoop opnieuw te luisteren.

Alleen pakt de Remote app steeds het geluid terug op een andere output ipv USB. Moet nu dus met een remote desktop rechtstreeks de mac mini bedienen. Ook nog maar eens uitzoeken.

Verder is mn TV meubel ook weer 1 geheel geworden! Zoals op fotos in post1 te zien is waren dit een tijdje 2 losse meubels vanwege plaatsgebrek is mn vorige woning. Moet met speciaal gereedschap dus kan je helaas niet zonaar even zelf doen. Afgelopen vrijdag was de monteur hier om het weer te maken zoals het hoorde :)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Xander32

Maarre, zijn alle aanpassingen nu dan ook daadwerkelijke verbeteringen of is het resultaat daarvan slechts "anders" ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

knubbe

Heb daar nu te kort voor kunnen luisteren maar op sommige stukken klonk het zeker beter.
Moet over de gehele lijn nog even goed luisteren of het dus inderdaad beter of anders is.
Heb met de kerst 2 weken vrij dus dan kunnen we mooi eens gaan vergelijken!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Na Dhr. Otter heb ik zojuist ook een bestelling geplaatst voor 20m Canare 4S11  :pompom:
Pluggen, sleeve, krimpkous ed ook allemaal besteld dus hoop volgende week aan de slag te kunnen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Tja echt wit is anders maarja :)
Had 100m teflon tape gekocht om als onderlaag eronder te wikkelen, maar dat duurde me te lang. Bovendien was het resultaat dan nog niet echt geweldig. Zie hier 1x10m, de tweede 10m is onderweg :)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

ik moest even kijken, heb jij nou wel een grijze kabel geleverd gekregen? :wacko: maar het is de sierkous   ;D
lekker kabeltje he?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

De Canare bevalt prima! Niks op aan te merken.
Vandaag nieuwe LS kabel binnen gekregen, meteen even kleine jumpers gemaakt met WBT pluggen.
Ondertussen in bijna heel het kabelwerk wel op orde en van fatsoenlijke kwaliteit.

Onder het motto mooi rood is niet lelijk :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#88
Dubbelpost
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Zoo nu is zo goed als alles vdHul.
2x digitale interlink (toslink en spdif) en coax kabel met hirschmann afgewerkt.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mtissink

Ah, nog steeds lekker bezig zie ik.
Nog wat kunnen bouwen met die casing van de versterker?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

knubbe

Nog niet begonnen met opbouwen! Wel diezelfde avond alles eruit gehaald en zitten passen en meten :)
Heb een plaatje laten laseren voor de achterkant welke ik deze week klaar verwacht. Dan kunnen we beginnen met opbouwen :pompom:
Verhuizing achter de rug zag ik? Bevalt het daar??
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MaLa

Hey man, mooie set zie ik! Ik zie dat je speelt met die XTZ versterker, wat zijn je bevindingen hiervan? Ik speel zelf al met speakers van dit merk en wil mijn oude Yamaha bak misschien vervangen door deze XTZ, aangezien ik tevreden ben van hun speakers.
XTZ - BK - Marantz

Raymond187

Moguh Knubbe,

Ben je met K-day @ EHV? Ga je toevallig naar PACT??

knubbe

Quote from: Raymond187 on April 17, 2014, 09:10:56
Moguh Knubbe,

Ben je met K-day @ EHV? Ga je toevallig naar PACT??

Haha even mn eigen topic uit het oog verloren!
Ik zit al een maandje in de US dus ook met k-day (q-day klinkt toch beter..) was ik er niet!
Jij je in ehv vermaakt? Was een mooie dag wat ik op de foto's zag!

Quote from: MaLa on April 15, 2014, 17:09:16
Hey man, mooie set zie ik! Ik zie dat je speelt met die XTZ versterker, wat zijn je bevindingen hiervan? Ik speel zelf al met speakers van dit merk en wil mijn oude Yamaha bak misschien vervangen door deze XTZ, aangezien ik tevreden ben van hun speakers.

Ik heb hele goede ervaringen met XTZ, heb de versterker ook ooit in het grijs gehad maar kreeg spijt van de verkoop. Toen een zwarte gekocht :) Ook over de xtz speakers die ik heb gehad niks dan lof, alleen qua uiterlijk niet helemaal mijn ding. Als je in de buurt van Eindhoven woont kan je hem best een keer komen lenen! Ik ga zelf waarschijnlijk over naar een losse voor/eind combi. Wat ik nu op het oog heb is de NAD M51 met een Hypex UcD400, maar zover is het nog niet!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

je hebt het kabelvirus te pakken of niet? :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Haha ja ben bang van wel ! Hoop dat morgen mn Cardas XLR binnen komt  :inlove:
Het is qua prijs lekker toegankelijk om kabels te upgraden, maar moet eigenlijk wat opzij zetten voor grotere upgrades.

Tijdens mn bezoek aan de US wel weer wat leuk audio speelgoed kunnen scoren;
- MiniDSP 2x4
- Umik-1
- Cardas Clear Light USB
- Cardas Clear Light XLR
- 2 setjes Vibrapod #4
- 4x 24V stille Papst 8414NGL fans

Voor tijdens mn verblijf hier nog wat audio gerelateerd spul wat ook mee naar huis gaat:
- AppleTV3
- Ipod mini
- Klipsch X-10 in ear headphones
- AQ forest hdmi
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

EHV was erg leuk. Lekkere drum&bass  :wub:

Maandje US and A voor werk of plezier?

knubbe

Klinkt goed  :pompom:

USA is voor werk maar ook genoeg plezier hoor ;)
Vorige week mn huurauto gewisseld van een vw jetta naar een dodge challenger  :headbanging: dus ik vermaak me prima !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Dat is al het betere werk idd :D

Gezin ook mee?