Sony A7(R) - Compacte FF camera met verwisselbare lenzen

Started by Starred, October 18, 2013, 13:49:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrus·

17-55 is ook niet geschikt voor FX. Welke Tokina heb je?
Groeten,
Edwin

Bama

Ook een dx lens, volgens mij de 12-28 f4 of de 17-35, heb er de nikon tegenhanger voor gekocht later.

Zal ook eens een optelsom moeten gaan maken wat beide optie's kosten.
Ik denk dat ik met de d750 het goedkoopste uit ben maar prijs is voor mij niet doorslaggevend, als de A7 II echt meer biedt dan durf ik best om te gaan.
Moet dan ook nog een nwe flitser nemen, heb nu een sb800.

Cyrus·

Als het de Tokina 17-35 f/4 is, is dat een fullframe-objectief. Kun je eventueel inzetten onder de 24-120. Prima objectief ook, afgezien van 17mm bij volle opening is hij goed scherp over het hele frame, door het bereik heen. En gebouwd als een tank, zit beter in elkaar dan de gemiddelde Nikkor...

Flitsen is wel een puntje: het mooie, draadloze CLS-systeem van Nikon ben je kwijt, als je naar Sony overstapt. Bij Sony ben je aangewezen op losse triggers. De A7 heeft ook geen ingebouwde flitser. Allemaal prima op te lossen, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Groeten,
Edwin

danielo

Hi,

Link toch maar even hier naar : http://www.sonyalpharumors.com/sr4-new-tamron-prime-lenses-will-resolve-the-new-close-to-50-megapixel-sony-ff-sensor/

Gezien mensen keuzes aan het maken zijn, lijkt mij een hint naar ook een R versie van de 7II ? Gezien ze het hebben over zowel een e-mount als a-mount versie ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bama

Balans neigt bij mij nu naar de D750, combinatie van glas, flitser en bekendheid, maar niets is nog zeker en heb de tijd. In maart ga ik hem pas kopen.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  8, 2014, 19:08:47
A7RII lijkt me niet meer dan normaal.


Dat dacht ik ook helemaal om bij elke review nu de 7II als een aanzienlijke update wordt gezien (voor in gebruik en bouwkwaliteit). De 7 en 7R werden op het zelfde moment uitgebracht en een meer dan 36M sensor zou een verklaring zijn waarom ze dat ook niet nu gedaan hebben.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

Huf neem ik niet echt serieus.
Maar de camera is wel top

danielo

Quote from: Starred on December 11, 2014, 23:17:22
Huf neem ik niet echt serieus.
Maar de camera is wel top

Ik denk dat dit wel geld voor meerdere reviewers het fijne van het internet is dat er veel zijn en vaak ook een comments area helemaal als de reviews op iets als youtube staan. Wat ik hier bv gelijk er uit haalde is wat niemand echt verwacht had hoe de bouwkwaliteit is aangepakt en er zijn nu genoeg reviews om de conclusie te trekken dat hij niet alleen is. Als je 1 solide feit kan halen uit een review die gratis is vind ik dat prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.