Welke budget sub ? SVS PB-1000 is binnen

Started by Hanky Panky, October 16, 2013, 16:07:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Ik heb nu een PV1 van B&W en afgezien van alle spot die je met zo'n sub op dit forum over je heen krijgt  :D wil ik graag eens wat anders. Iets met meer Ooompf zeg maar.

Nu heb ik een aantal kandidaten op de korrel:

De SVS PB-1000 (op het randje van de WAF)
De SVS SB-12 NSD
BK XXLS 400
De Velodyne EQ-Max 10

Na een WTF !!?? van mijn wederhelft toen ik aankondigde dat ik graag eens wat anders wilde kwam de WAF-eis op tafel: we hebben al genoeg bijzettafels maar een kleine sub is geen probleem
Deze selectie is op basis van het formaat en deels de prijs. Er zullen vast gelijk grote subs zijn maar ik wil max € 750 euro investeren.

Gebruik is 90% films en TV en ca. 10% muziek: rock en zware barok

Daarnaast ben ik helaas voorzien van buren: ik heb een hoekwoning maar de sub staat nu tegen de muur met de buren. Die hebben overigens nooit last van mijn huidige sub (huis is 8 jaar oud, ankerloze spouwmuur van 30 cm). Dus heel bezopen hard zal ik dagelijks niet spelen ivm de goede relatie. Maar zo af en toe mag de beer wel los uiteraard  :D

Mijn eigen idee bij de subs
De PB-1000: goede reviews, ported subs geven wat meer slam bij films, zeer competitieve prijs
De SB-12: Fraai formaat en omdat deze gesloten is mag het wel iets meer versterkerpower zijn. Ws iets beter met muziek dan zijn little brother. Zal ongeveer even luid spelen als de PB-1000?
Nadeel: geen high level input.
De BK: wordt overal de hemel in geprezen, zeker gezien de prijs. Misschien meer een muzieksub dan een filmsub?
De Velo: gaat denk ik niet zo diep als de anderen maar heeft wel een ingebouwde equalizer wat plaatsen en integratie makkelijk maakt.

Ik sta open voor suggesties, pleidooien en meningen waarbij jullie elkaar gerust de oren mogen wassen als dat nodig is
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

morca

Quote from: Hanky Panky on October 16, 2013, 16:07:24
Ik heb nu een PV1 van B&W en afgezien van alle spot die je met zo'n sub op dit forum over je heen krijgt  :D wil ik graag eens wat anders. Iets met meer Ooompf zeg maar.


Gebruik is 90% films en TV en ca. 10% muziek: rock en zware barok


Gezien deze 2 opmerkingen,imo in ieder geval een gepoorte nemen.
Welke.....ik wil je groter tippen als erbij staat  :clapping:

Hanky Panky

Zo'n 45 cm in het vierkant is wel het matje, meer gaat fysiek ook wat lastig worden vrees ik.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

skank1

Quote from: morca on October 16, 2013, 19:07:30
Gezien deze 2 opmerkingen,imo in ieder geval een gepoorte nemen.
Welke.....ik wil je groter tippen als erbij staat  :clapping:

Dan valt de bk af toch...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

morca

Imo doe je aan deze een goeie koop,http://hificorner.nl/pb-1000.html?gclid=CKqZveztm7oCFajKtAodAicADA
De SVS heeft meer vermogen als de Velo,de Velo heeft wel weer ab.
De Velo is ook 200 duurder zie ik.


Stijn@ Dat blijft een mooie sub voor een gesloten systeem,net wat je wilt  ;)
Ik heb van beide wat,maar dat hoef ik niet meer te zeggen denk ik  :clapping:

Hanky Panky

#5
Reactie verwijderd
Te snel gelezen ..
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

skank1

Quote from: Hanky Panky on October 16, 2013, 21:15:37
Die is 45x40x40 dus dat lijkt me geen hindernis.
hij zei een gepoorte nemen, deze  is niet gepoort
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hanky Panky

Quote from: skank1 on October 16, 2013, 21:23:22
hij zei een gepoorte nemen, deze  is niet gepoort

Ja, te snel gelezen. Scusi  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


Witalik

Ik heb de BK nu sinds 3 weekjes. Voorheen zonder sub gespeeld dus misschien iets bevoordeeld. Maar deze kubus kan aardig knallen met films dus hij hoeft niet persee meer een muzieksub te zijn naar mijn idee. Voordeel is wel dat je buren er waarschijnlijk minder last van hebben (door gesloten systeem)

Ik weet niet welke kleur je zoekt, als het zwart is heb je al meer keus. Ik moest een witte hebben dus die anderen vielen sowieso af.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Hanky Panky

Vandaag mijn oude sub meegegeven aan de nieuwe eigenaar en de SVS SB-1000 is besteld via het interweb. Scheelt dat je dan nog een afkoelperiode hebt als je niet in een winkel koopt dus als hij écht niet bevalt.... zal wel loslopen :)

Wat ik al wel eens nagezocht hebt: er zijn genoeg bedrijven die meubels en keukens wrappen, dus als zwart té zwart blijkt (in het kader van de zwarte pieten discussie...  :D) dan kan ik hem altijd voor weinig laten wrappen in een interieur-vriendelijke kleur.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Woutoro32

Mooie sub, waarom heb je de SB-1000 genomen? En niet de PB-1000? Voor films schijnt de PB-1000 beter te zijn.... Vanwaar dus de keuze?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Hanky Panky

Quote from: Woutoro32 on October 21, 2013, 23:06:57
Mooie sub, waarom heb je de SB-1000 genomen? En niet de PB-1000? Voor films schijnt de PB-1000 beter te zijn.... Vanwaar dus de keuze?

Eeehm... Typefoutje, het is de PB  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


Hanky Panky

Quote from: morca on October 21, 2013, 23:30:52
Ik dacht net al,geen gepoorte sub?
Maar dat is dus wel het geval  ;)

hopelijk bevalt hij,

Ja anders zou jij boos worden omdat ik je advies negeerde  :D

Ik ga het eens proberen met een gepoorte sub. Zit alleen nog met de vraag hoe ík e.e.a. Aan zal sluiten. Ik wil hem graag zowel high als low aansluiten maar de online schema's van SVS geven die situatie niet weer.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

H&C Hifi

idd hebben lang niet alle subs een hi en low level ingang.

Rel en bk hebben dat wel.
in die prijsklasse waarin je zoekt (rond de 700,00) is er ook nog de Rel T9, misschien is dat ook nog iets om mee te nemen in je zoektocht ?

Succes !


GPO

Quote from: Hanky Panky on October 21, 2013, 23:12:28
Eeehm... Typefoutje, het is de PB  :)

mooie subwoofer. Dat wordt knallen & bankmassage met dit ding...

O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RHF

Hoe bevalt de  SVS PB-1000 in vergelijking met de B&W PV1? Ik zoek namelijk een "muziek" sub en ben nieuwsgierig naar jouw ervaringen.

Hanky Panky

#19
Quote from: RHF on October 22, 2013, 10:12:21
Hoe bevalt de  SVS PB-1000 in vergelijking met de B&W PV1? Ik zoek namelijk een "muziek" sub en ben nieuwsgierig naar jouw ervaringen.

Ik houd je op de hoogte maar ik vermoed dat je voor muziek alleen beter de SB-1000 kunt nemen (of als het budget het toelaat de SB12). Op de Audioholics site staat een hele goede head-to-head review tussen de PB en de SB-1000.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

yorkie13

Heb de pb12 naast de sb12 getest , de pb12nsd gaat verder waar de sb12 stopt.

Verder schelen ze aardig in afmetingen en WAF.

Ernst Jan

Quote from: Hanky Panky on October 22, 2013, 11:25:40
Ik houd je op de hoogte maar ik vermoed dat je voor muziek alleen beter de SB-1000 kunt nemen (of als het budget het toelaat de SB12). Op de Audioholics site staat een hele goede head-to-head review tussen de PB en de SB-1000.

Wat een smeerboel in de PB1000.  :crazy:


Hanky Panky

Quote from: RA SUBS on October 23, 2013, 12:16:22
Heb de pb12 naast de sb12 getest , de pb12nsd gaat verder waar de sb12 stopt.

Verder schelen ze aardig in afmetingen en WAF.

PB12NSD was voor mij geen optie gezien het formaat van ding.

De Male Acceptance Factor gooide daar roet in het eten  :D

Het ding is serieus groot en past wellicht prima in een dedicated HT maar niet in een (mijn) woonkamer die met 4,5 x 5,70 toch niet als klein kan worden bestempeld
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raymond187

Legt eraan waar je hem kan plaatsen. Onze woonkamer is iets groter en de sub staat links achter in de hoek.  :thumbs-up:

Het is een lelijk ding en ik wil hem niet eens in t zicht :D

Hanky Panky

Hoera! Echt 5 minuten na mijn laatste post kwam de pakketdienst  :pompom:

Aangesloten en gelijk eens even de HT demo disc gestart. Nu weet ik wat ik miste bij Finding Nemo als het meisje op het aquarium tikte  :D :D :D

De eerste bevindingen zijn behoorlijk positief. Deze sub kan een echte rumble geven in tegenstelling tot mijn PV1 die toch vooral beter scoorde op het muzikale vlak. Na een aantal aanpassingen in het (helaas zeer beperkte) bassmanagement van mijn SR8500 kan ik nu 'kiezen' of de sub meedoet bij muziek of niet: in Pure Direct krijgt hij geen signaal, in Stereo wel.

Eerste indrukken van een niet ingespeelde sub met muziek: ik moet hem gevoelsmatig nogal hard zetten om de punch te voelen. Nu moet een sub bij muziek natuurlijk ook heel subtiel aanvullen en niet overheersen zoals dat bij LFE juist wél de opzet is. Nu valt mij gelijk weer op hoe bass-rijk mijn eigen ASW speakers zijn  :)

We gaan nog eens testen over een weekje als de sub lekker ingelopen is. Overdag een muziekje aan laten staan om hem even los te laten komen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000