Advies voor een goede gebruikte phono versterker

Started by Lucyfer, October 15, 2013, 22:33:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

QuoteLehman Black Cube SE

Ik heb er nog wel 1 die in de verkoop gaat.... ( richtprijs zoals hierboven genoemd, tussen de 400 en 450 euro)... Mocht je interesse hebben stuur dan maar een pm...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Trichord Dino, ook mooi, veel instellingen.  Kan tweedehands wel binnen budget.

garmtz


Quote from: AbZ on October 17, 2013, 19:10:30
Trichord Dino, ook mooi, veel instellingen.  Kan tweedehands wel binnen budget.

Mooie tip!

Lucyfer

Quote from: garmtz on October 17, 2013, 19:30:32
Mooie tip!

Kun je aangeven wat de verschillen zijn, tussen de Trichord Dino en bijv de Lehmann Black Cube SE..?
Is het de moeite waard om Creek en Bleunote Phono 1 er ook bij te betrekken...?
Als je mocht kiezen, welke zou je voorkeur hebben met elektrostaten en waarom.

Robiwan

Quote from: Lucyfer on October 18, 2013, 09:48:28
Kun je aangeven wat de verschillen zijn, tussen de Trichord Dino en bijv de Lehmann Black Cube SE..?
Is het de moeite waard om Creek en Bleunote Phono 1 er ook bij te betrekken...?
Als je mocht kiezen, welke zou je voorkeur hebben met elektrostaten en waarom.

oef das lastig. De Trichord dino heeft een heel luchtig karakter maar mist wat slam/kracht in het laag. De Creek was weinig bijzonders in mijn oren maar is wellicht technisch gezien de beste keus. De Phono 1 heeft een erg mooie balans maar is soms wat vlak en ruis en brom kunnen issues zijn. De Lehmann is helder en verder best goed. De Dino en Lehmann zullen qua karakter wel goed matchen met de elektrostaten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

#30
Quote from: LPlover on October 18, 2013, 10:31:05
oef das lastig. De Trichord dino heeft een heel luchtig karakter maar mist wat slam/kracht in het laag. De Creek was weinig bijzonders in mijn oren maar is wellicht technisch gezien de beste keus. De Phono 1 heeft een erg mooie balans maar is soms wat vlak en ruis en brom kunnen issues zijn. De Lehmann is helder en verder best goed. De Dino en Lehmann zullen qua karakter wel goed matchen met de elektrostaten.
Wat je zegt over Trichord qua slam herken ik niet, maar heb 'm (nog) niet met Lehmann vergeleken.
Opmerking over Creek snap ik niet ("weinig bijzonders"  :unsure:  "de beste").

Robiwan

Quote from: AbZ on October 18, 2013, 10:36:26
Wat je zegt over Trichord herken ik niet, maar heb 'm (nog) niet met Lehmann vergeleken.
Opmerking over Creek snap ik niet ("weinig bijzonders"  :unsure:  "de beste").

weinig bijzonder qua klankkarakter, vind ik niet mooi, maar kan juist voor ander sterk punt zijn!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

Ok.

Wat betreft Trichord doelde ik trouwens op jouw zgn slam.  (Hoog is idd goed.)
Laagdefinitie kan je beter checken met strijkers dan met een kick drum.

Robiwan

Quote from: AbZ on October 18, 2013, 10:52:54
Ok.

Wat betreft Trichord doelde ik trouwens op jouw zgn slam.  (Hoog is idd goed.)
Laagdefinitie kan je beter checken met strijkers dan met een kick drum.

Ik heb een groot aantal phonoversterkers hier getest in de loop van de jaren, en bij velen kon het laag nog geen deuk slaan in een pakkie boter.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

#34
Quote from: LPlover on October 18, 2013, 11:44:34
Ik heb een groot aantal phonoversterkers hier getest in de loop van de jaren, en bij velen kon het laag nog geen deuk slaan in een pakkie boter.
Tja, als er zoveel zijn die het niet "goed" doen in jouw set+oren, dan zegt dat wellicht meer over jouw smaak en/of over de rest van je set?  Niets mis mee hoor, maar misschien toch wat minder informatief over die vele phono amps.

p.s.  Je speelt niet toevallig met een LP12 of zo?  ;D

Robiwan

Quote from: AbZ on October 18, 2013, 11:51:30
Tja, als er zoveel zijn die het niet "goed" doen in jouw set+oren, dan zegt dat wellicht meer over jouw smaak en/of over de rest van je set?  Niets mis mee hoor, maar misschien toch wat minder informatief over die vele phono amps.

p.s.  Je speelt niet toevallig met een LP12 of zo?  ;D

ik constateer alleen dat een groot aantal bekende phonoversterkers een wat dun laag hebben!

Inderdaad speel ik met een LP12, hiervoor met Rega, Clearaudio, Transrotor, Goldring, Pro-ject, Thorens :D.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Sonority audio

Quote from: LPlover on October 18, 2013, 12:00:18
ik constateer alleen dat een groot aantal bekende phonoversterkers een wat dun laag hebben!

Inderdaad speel ik met een LP12, hiervoor met Rega, Clearaudio, Transrotor, Goldring, Pro-ject, Thorens :D.
QuoteIk heb een groot aantal phonoversterkers hier getest in de loop van de jaren, en bij velen kon het laag nog geen deuk slaan in een pakkie boter.
dan ga ik er toch vanuit dat ze stuk waren ..of zo slecht ontworpen,maar die ben ik nog niet tegengekomen (buiten de onder de 100 euro klasse)

ik vind juist het laag weer vaak te aangezet.

zo zie je verschillende meningen .  :smile:

QuoteAls je mocht kiezen, welke zou je voorkeur hebben met elektrostaten en waarom.
degene die alleen versterkt,meer moet ie niet doen.
dat is de beste en die zou ik willen.

de rest kleurt al genoeg,element,/arm/draaitafel/luidsprekers/akoestiek..

maar misschien hoor jij graag een bepaalde sound,dat is jouw smaak (niks mis mee)en die kan niemand voor je beantwoorden.
men kan wel uit eigen ervaring aangeven wat ze ervaren,maar ook dat is met een draaitafel relatief,zoveel variabelen daarin en even zoveel meningen.

probeer en wie weet .
succes




Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

AbZ

RIAA curve zal doorgaans wel kloppen.
Zoals ik het lees houdt LP-lover gewoon van een oldskool bass boost.

raindog

Quote from: LPlover on October 18, 2013, 12:00:18
ik constateer alleen dat een groot aantal bekende phonoversterkers een wat dun laag hebben!

Nu heb ik niet zo veel ervaring met phonoversterkers als LPlover maar aangaande het laag kan ik wel zeggen dat mijn huidige combinatie van LP12, Dynavector en Black Cube SE2 toch minimaal hetzelfde niveau bereikt als mijn Linn streamer en bij sommige opnamen gaat het analoog zelfs dieper dan digitaal.. :headbanging:

Bij mij was het juist mijn vorige draaitafel (Rega) die minder goed in staat bleek om een mooi diep laag en een stevig fundament weer te geven. Overigens gaan mijn speakers maar tot 45Hz, dus over echt sub-laag kan ik geen oordeel geven.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Quote from: AbZ on October 18, 2013, 12:31:25
RIAA curve zal doorgaans wel kloppen.
Zoals ik het lees houdt LP-lover gewoon van een oldskool bass boost.

kick en slam zeer zeker anders klinkt het in mijn oren al snel zeer saai ;) Klein beetje meer hoog is ook aangenaam.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

#40
Quote from: LPlover on October 18, 2013, 12:37:53
kick en slam zeer zeker anders klinkt het in mijn oren al snel zeer saai ;) Klein beetje meer hoog is ook aangenaam.
Fair enough, maar een RIAA EQ is gewoon wat anders dan een retro "Hi Fi" EQ smile.

Quote from: raindog on October 18, 2013, 12:36:47Overigens gaan mijn speakers maar tot 45Hz, dus over echt sub-laag kan ik geen oordeel geven.
Sublaag zal nooit het sterkste punt zijn van vinyl.


Deleted Member 2

Quote from: AbZ on October 18, 2013, 12:41:50
Fair enough, maar een RIAA EQ is gewoon wat anders dan een retro "Hi Fi" EQ smile.
Sublaag zal nooit het sterkste punt zijn van vinyl.

Fysieke beperking. Je kan het ook kwalificeren als een economische beperking. ;)

Sonority audio

heb hier een rega staan,met een rb 250 arm die gaat niet veel lager ofzo dan mijn andere tafel.

op dezelfde phono pre.
althans of ik ben mij zelf in de maling aan het nemen.

gelijkloop,ja dat is wel een puntje.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Lucyfer

Geweldig jullie adviezen, begin steeds meer het kaf van het koren te scheiden. En heb er goed aan gedaan dit Forum op te gaan en meningen van ervaringsdeskundigen te vragen.

Verder over de  Sonneteer Hensley die ook werd genoemd, deze bezit een USB ingang dat wel handig is voor het opnemen van platen om cd's te branden voor in de auto.
Zelf heb ik het idee dat Sonneteer en Creek Engelse apparaten zijn en deze wel goed, maar een beetje suffig zullen klinken.
Maar ik moet het gewoon uit gaan proberen.
Als jullie nog meer adviezen hebben ik hoor het graag.
Inmiddels al veel van jullie opgestoken.


Alco

QuoteZelf heb ik het idee dat Sonneteer en Creek Engelse apparaten zijn en deze wel goed, maar een beetje suffig zullen klinken.
Bij het woord suffig denk ik persoonlijk aan 'saai, terughoudend, warm/soft'. Allesbehalve de klank van Sonneteer in mijn ervaring.

Heb zelf een Sonneteer Campion versterker en die klinkt ook allesbehalve suffig. (open, sprankelend, gedetailleerd)

Voordeel van zowel de Sonneteer als de Creek is dat ze 2e hands worden aangeboden, voor een no-risk prijs.
(bevalt het niet, dan raak je ze waarschijnlijk zonder (noemenswaardig) verlies wel weer kwijt)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

De Sonneteer Sedley vond ik een heel fijne phono trap. Die USB functie is wel erg gaaf!

rmhad1975

@ LP Lover :

Welke combinatie element / phono versterker gebruik jij dan met je Linn lp12 ?
Ik hou zelf namelijk ook van een mooie laagweergave.

Robiwan

Quote from: rmhad1975 on October 19, 2013, 11:28:43
@ LP Lover :

Welke combinatie element / phono versterker gebruik jij dan met je Linn lp12 ?
Ik hou zelf namelijk ook van een mooie laagweergave.

Naim Stageline N en Linn Adikt.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

SB MARANTZ

Quote from: LPlover on October 18, 2013, 11:44:34
Ik heb een groot aantal phonoversterkers hier getest in de loop van de jaren, en bij velen kon het laag nog geen deuk slaan in een pakkie boter.


apart............
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

skoebiedoe

Voor mooi laag een shure ultra 300 element en shibata naked diamont naald met een project Phono-amp pro-tech tube II .