Advies voor een goede gebruikte phono versterker

Started by Lucyfer, October 15, 2013, 22:33:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucyfer

Ik bezit een Project 6.1 platenspeler en ben op zoek naar een goede tweedehandse Phonovoorversterker.
Wie heeft ervaringen met dergelijke apparaten...?
Ik bezit een Jadis vv en JA30 ev in combinatie met Quad ESL63 ls. Ik heb merken voorbij zien komen als
Bleunote Phono 1
Jasmine
Wie heeft nog andere suggesties...?
Zoek graag een apparaat die een open karakter bezit, goede bas, en dynamiek

Mordante


Lucyfer


H&C Hifi

Is een Creek OBH-15 misschien iets voor je ?

Deze heeft een helder/gedetailleerd hoog en klinkt lekker dynamisch.
Adviesprijs rond de 350,00 Euro maar koop je voor een stuk minder  ;)

Alco

Als je je budget nog iets kunt/wilt rekken... voor € 450,- (helft van nieuwprijs!) staat een Sonneteer Sedley te koop op Marktplaats. :wub:

Een geweldige phonoversterker, die ik regelmatig heb mogen beluisteren, i.c.m AVID draaitafels van duizenden euro's.

Zeer open, gedetailleerd en dynamisch.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Lucyfer

Quote from: HcHifi.nl on October 16, 2013, 14:21:13
Is een Creek OBH-15 misschien iets voor je ?

Deze heeft een helder/gedetailleerd hoog en klinkt lekker dynamisch.
Adviesprijs rond de 350,00 Euro maar koop je voor een stuk minder  ;)

Zou het niet problematisch zijn met de ESL 63, ben bang dat het hoog misschien teveel is waardoor de elektrostaten te scherp gaan klinken.
Bezit jij de Creek...? wat voor element gebruik je...?

Lucyfer

Quote from: Alco on October 16, 2013, 15:20:24
Als je je budget nog iets kunt/wilt rekken... voor € 450,- (helft van nieuwprijs!) staat een Sonneteer Sedley te koop op Marktplaats. :wub:

Een geweldige phonoversterker, die ik regelmatig heb mogen beluisteren, i.c.m AVID draaitafels van duizenden euro's.

Zeer open, gedetailleerd en dynamisch.

Wie is de importeur in Nederland, lijkt me de moeite waard om eens te onderzoeken.

Alco

QuoteWie is de importeur in Nederland, lijkt me de moeite waard om eens te onderzoeken.
De importeur is Riverside Audio. http://www.riversideaudio.nl/SonneteerSedley.html  :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Als je hem kunt vinden: Joenit Phonoamp op batterijvoeding. Je moet fiks meer uitgeven om dit te verbeteren.

raindog

Quote from: Lucyfer on October 15, 2013, 22:33:51
Ik bezit een Project 6.1 platenspeler en ben op zoek naar een goede tweedehandse Phonovoorversterker.

Niet geheel onbelangrijk, met welk (type) element speel je? MM, MI, MC-high of MC-low?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Lucyfer

Quote from: raindog on October 16, 2013, 16:57:05
Niet geheel onbelangrijk, met welk (type) element speel je? MM, MI, MC-high of MC-low?

Een Denon 160 MC element

SB MARANTZ

Quote from: Lucyfer on October 16, 2013, 15:27:37
Zou het niet problematisch zijn met de ESL 63, ben bang dat het hoog misschien teveel is waardoor de elektrostaten te scherp gaan klinken.
Bezit jij de Creek...? wat voor element gebruik je...?

Laatst genoemde is doorslaggevend.
Niet het phono ampje wat volgens de RIAA curve moet versterken.

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

H&C Hifi

Quote from: SB MARANTZ on October 16, 2013, 18:25:55
Laatst genoemde is doorslaggevend.
Niet het phono ampje wat volgens de RIAA curve moet versterken.

Doorslaggevend is wat de beste man zelf mooi vind klinken  ;)

SB MARANTZ

#13
Uiteraard maar dat antwoordt is in deze context niet relevant.

Heeft die Jadis geen phono trapje aan boord Lucyfer?
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

Thanatos

Dit is wel een hele mooie : http://link.marktplaats.nl/729646012

Wel x2 je prijs die je zoekt.

Lehman Black Cube SE moet ook mooi zijn

Lucyfer

Quote from: SB MARANTZ on October 16, 2013, 18:48:46
Uiteraard maar dat antwoordt is in deze context niet relevant.

Heeft die Jadis geen phono trapje aan boord Lucyfer?

Nee, het is de DPL voorversterker.
Er is mij een aanbod gedaan voor een Creek OBH 15 phonotrap voor 239 euro
ben je bekend met het apparaat en bezit deze ook veel instelmogelijkheden..?

Verder kwam er ook nog een Trigon Vanguard mark II voorbij.
Beide zijn nieuwe merken voor mij.

Lucyfer

Quote from: Thanatos on October 16, 2013, 19:00:30
Dit is wel een hele mooie : http://link.marktplaats.nl/729646012

Wel x2 je prijs die je zoekt.

Lehman Black Cube SE moet ook mooi zijn

Mmmmh......misschien over een jaartje.

Zijn er nog personen die ervaring hebben met de Bluenote Phono 1 ...?

raindog

Quote from: SB MARANTZ on October 16, 2013, 18:25:55
Laatst genoemde is doorslaggevend.
Niet het phono ampje wat volgens de RIAA curve moet versterken.

Niet mee eens. De versterkingsfactor, vooral bij MC-low elementen, is zeer hoog en bijgevolg is de kwaliteit van die versterking dus van grote invloed op het uiteindelijke signaal.


Quote from: Thanatos on October 16, 2013, 19:00:30
Lehman Black Cube SE moet ook mooi zijn

Mee eens. Ik speel zelf met de nieuwste versie, de Lehmann Black Cube SE II. Prima phono-pre, strak, dynamisch, stil en een heel neutraal klankbalans. Deze zijn gebruikt te vinden tussen de €400,- en €450,-.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Lucyfer

Quote from: HcHifi.nl on October 16, 2013, 18:34:52
Doorslaggevend is wat de beste man zelf mooi vind klinken  ;)

Ik heb vanmiddag contat met je gehad omtrend de Creek phonotrap
is dit de mark II uitvoering of is het de oudere versie..?

Robiwan

Quote from: HcHifi.nl on October 16, 2013, 18:34:52
Doorslaggevend is wat de beste man zelf mooi vind klinken  ;)

Een mismatch zal nooit goed klinken!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

SB MARANTZ

Quote from: raindog on October 16, 2013, 19:38:08
Niet mee eens. De versterkingsfactor, vooral bij MC-low elementen, is zeer hoog en bijgevolg is de kwaliteit van die versterking dus van grote invloed op het uiteindelijke signaal.



Leg eens uit hoe die kwaliteit versterking werkt en hoe dat van invloed is op het uiteindelijke signaal?

Enig idee hoe simpel de topologie van een phonotrapje is?

Ik lees het graag.



Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

Thanatos

De 'magische' inhoud van vele doosje worden omgeven door superlatieven bedacht door marketeers.

Natuurlijk hebben kwaliteit onderdelen een zekere kostprijs. Maar de vraag is of het allemaal zoveel beter is. Gevoelsmatig wellicht. Maar feitelijk..

SB MARANTZ

Persoonlijk blijf ik graag bij de feiten die sinds de jaren 40 en 50 al als een paal boven water staan.

Verschil in kwaliteit is er zeker: De diverse pertinax varianten, epoxy , schakelaartjes en potmeters etc.


Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

Lucyfer

Ik zie termen voorbij komen als MC low en MC high....uuuuuuh....een moving coil is toch moving coil.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is en welk van de twee typen is de denon 160 MC

Robiwan

Quote from: Lucyfer on October 17, 2013, 08:18:02
Ik zie termen voorbij komen als MC low en MC high....uuuuuuh....een moving coil is toch moving coil.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is en welk van de twee typen is de denon 160 MC

MC's zijn verkrijgbaar in Low (pakweg 0,2-0,4 mv), Medium (pakweg 0,8 mv) en High output (pakweg 2,5 mv). Hoe kleiner de output hoe minder massa (minder windingen) intern hoe beter de klank zou moeten zijn, al is dat maar relatief. Een low output MC vergt dus veel meer van de phonoversterker (duurder), want deze moet het inkomende signaal immers veel meer versterken (zonder teveel ruis toe te voegen). De DL160 is een high output MC die je vanwege de vereiste afsluitweerstand van 47000 ohm gewoon moet aansluiten op een MM phonoversterker.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2