Welke subwoofer, Velodyne, Rel of SVS

Started by Robinmull112, October 15, 2013, 12:04:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robinmull112

Ik heb uiteindelijk gekozen om de Rel R528SE aan te schaffen.
Deze subwoofer heb ik voor een erg scherpe prijs kunnen aanschaffen en wordt bij mij thuis geïnstalleerd.

Bij de SVS las ik toch dat er wel een aantal problemen met betrekking tot de amp zijn waardoor ik uiteindelijk heb gekozen om toch niet voor de SVS te gaan. Tevens schijnt de Rel beter te zijn met stereo, iets wat ik toch wel erg fijn vind.

De Velodyne vond ik ook een erg fijne subwoofer, helemaal met klassieke en instrumentele muziek, maar bij genres als hardstyle en dance vond ik hem toch net iets 'punch' missen.

De Rel wordt over een week of 2/3 geleverd en dan ga ik hem eens flink aan de tand voelen  ;D
Weten jullie wellicht of het nut heeft om er een Subdude onder te zetten? Ik denk van niet, aangezien hij ook een DF driver geeft, waardoor hij op 4 poten staat en dus een minimaal contactoppervlak heeft met de Subdude.
Bij de Rel heb ik de Audioquest Sub X kabel aangeschaft.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

lynch1979

Quote from: Robinmull112 on November  5, 2013, 11:11:37
Ik heb uiteindelijk gekozen om de Rel R528SE aan te schaffen.
Deze subwoofer heb ik voor een erg scherpe prijs kunnen aanschaffen en wordt bij mij thuis geïnstalleerd.

Bij de SVS las ik toch dat er wel een aantal problemen met betrekking tot de amp zijn waardoor ik uiteindelijk heb gekozen om toch niet voor de SVS te gaan. Tevens schijnt de Rel beter te zijn met stereo, iets wat ik toch wel erg fijn vind.

De Velodyne vond ik ook een erg fijne subwoofer, helemaal met klassieke en instrumentele muziek, maar bij genres als hardstyle en dance vond ik hem toch net iets 'punch' missen.

De Rel wordt over een week of 2/3 geleverd en dan ga ik hem eens flink aan de tand voelen  ;D
Weten jullie wellicht of het nut heeft om er een Subdude onder te zetten? Ik denk van niet, aangezien hij ook een DF driver geeft, waardoor hij op 4 poten staat en dus een minimaal contactoppervlak heeft met de Subdude.
Bij de Rel heb ik de Audioquest Sub X kabel aangeschaft.

Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik zelf speel met de "normale" 528  ;), deze heb ik op spikes staan, de spikes staan weer op een marmeren tegel en onder de tegel ligt sorbothane.

Mag ik vragen waarom je hem niet met de neutrikkabel aansluit.

Robinmull112

@Lynch1979,

Bevalt de normale 528?
Ik wil de SE gewoon op de bijgeleverde pootjes neerzetten met wellicht een Subdude eronder als dit echt verbetering kan leveren.
Dat was ook mijn plan hoor ;) Ik heb gelezen dat je hem zowel met de Neutrikkabel als met een RCA aansluiting (voor de LFE) kan aansluiten, klopt dit?

Als je hem met de Neutrikkabel aansluit moet je je front toch op 'Large' of 'Full range' laten staan?

Weet jij of het mogelijk is om in mijn versterker (Onkyo TX-NR828) in te stellen dat de fronts op 'Large' staan bij stereo en op 'Small' bij HT? Ik wil bij stereo namelijk de High level input van de Rel gebruiken om zo de sub optimaal te integreren met mij fronts, maar bij een film wil ik niet dat de fronts al het laag ook meepakken.

Groet,
Robin
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

lynch1979

Quote from: Robinmull112 on November  5, 2013, 11:27:46
@Lynch1979,

Bevalt de normale 528?
Ik wil de SE gewoon op de bijgeleverde pootjes neerzetten met wellicht een Subdude eronder als dit echt verbetering kan leveren.
Dat was ook mijn plan hoor ;) Ik heb gelezen dat je hem zowel met de Neutrikkabel als met een RCA aansluiting (voor de LFE) kan aansluiten, klopt dit?

Als je hem met de Neutrikkabel aansluit moet je je front toch op 'Large' of 'Full range' laten staan?

Weet jij of het mogelijk is om in mijn versterker (Onkyo TX-NR828) in te stellen dat de fronts op 'Large' staan bij stereo en op 'Small' bij HT? Ik wil bij stereo namelijk de High level input van de Rel gebruiken om zo de sub optimaal te integreren met mij fronts, maar bij een film wil ik niet dat de fronts al het laag ook meepakken.

Groet,
Robin

Op sommige vragen kan heb ik geen antwoord...sorry.

Hij bevalt uitstekend, maar ik gebruik hem alleen in stereo.
De pootjes die eronder zitten, zitten er bij mij ook onder, daarin heb ik Viablue QTC spikes gedraaid.

Wat ik weet van de Subdude is, dat het beter is om de pootjes eronder uit te halen, maar aangezien de REL ook een woofer aan de onderkant heeft gaat dat helaas niet.
Ik heb aan een aantal mensen (waaronder Erik van Jouwhifi en Martijn van Synergy Acoustics) gevraagd hoe ik de Rel het beste kon neerzetten, nu heb ik wel een houten planken vloer daarom is wat ik eerder beschreef het voor mij zo de beste optie.
Beton kan weer heel anders zijn.

Maar degene die hem komt installeren en inregelen kan denk ik veel beter jouw vragen beantwoorden dan ik kan  ;)


Robinmull112

@Syphon,

Dankjewel man!
Die laatste klinkt lekker, die ga ik zeker eens uitproberen straks  :devil:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

evilniek

Een Auralex subdude is denk ik ook wel aan te raden, vooral bij een houten vloer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Robinmull112

Ja, ondanks dat het contactoppervlak erg klein is?
Ik heb geen houten vloer, ik heb gewoon vloerzeil liggen ;)
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

RHF

Mijn sub staat op een soort van "pads". Bij sommige nummers met veel laag voel je de vloer trillen terwijl je nagenoeg geen laag hoort...ik wil nog uitzoeken of dit beter te ontkoppelen is en of de buren er last van hebben (heb ze nog niet horen klagen)....