zelfbouw svs-look-a-like

Started by Jeroen., January 15, 2004, 13:22:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeroen.

Hoi,

ik zat wat te zoeken over peerless woofers, wil namelijk ook graag een sub zelfbouwen.

En toen kwam ik deze link tegen:
http://www.button.com/Russ/audio.shtml

Misschien een oude bekende voor jullie, maar ik kon hem zo snel niet vinden.

MvGr,

Jeroen

guratz

Aan een dergelijk ontwerp voor een sub zit ik ook al tijden te denken. Het is een eenvoudige constructie welke toch erg goed zou moeten functioneren.

Ik heb alleen één probleem, waar kun je eigenlijk van dat sonotube krijgen? Ik zou natuurlijk alle bouwplaatsen in de omgeven af kunnen gaan, maar de kans dat je dan iets bruikbaars tegenkom is erg klein...

Als iemand een adres weet......


Major_Ton

Beste,

Ik zou gewoon meerdere lagen buig-triplex nemen om een cilinder te maken. Deze lagen goed met een Thermo-hardende lijm met elkaar verbinden. Vervolgens de binnenkant met Loodbitumen beplakken om het geheel te verzwaren.
Je zou ook 2 cilinders kunnen maken, de één een paar centimeter ruimer dan de ander en vervolgens de tussenruimte opvullen met zwaar zand.

Succes,

Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Don_Paul

SVS kiest juist het andere principe: de sub heel licht maken. Al het gewicht van zo'n ding zit hem in de versterker en de speaker zelf, de kast weegt bijna niets.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

427


Twee grote PVC cilinders met daartussen zand lijkt mij een goede oplossing, overal vergrijbaar en niet te moeilijk te verwerken.
Eventueel een stalen cilinder, maar daar is iets lastiger aan te komen denk ik en het gaten boren en tappen is moeilijker.

succes

Bart_M

Ik zou echt allemaal niet zo moeilijk doen met deze sub.
Door zijn vorm heeft hij al de grootst mogelijke stevigheid behaald. Dat ga je met extra wanddikte niet beter maken.
Het enige wat ik zou doen, is de voet zo zwaar mogelijk maken. Dat zal nog wel eea uit kunnen maken.

Grtn,
Bart