Het Synthese Floating Topic

Started by Arcoruig, October 6, 2013, 22:36:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67


Arcoruig

seas g17rex/p zou het kunnen zijn.
In de cameleon 1 zit ook seas 17.

| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

PaulNPT

Quote from: Arcoruig on October  1, 2019, 18:45:28
seas g17rex/p zou het kunnen zijn.
In de cameleon 1 zit ook seas 17.

Alleen meer gaten in de ring tbv de montage in/op de kast.

Dank voor het meezoeken  ;D

Arcoruig

Die zullen er door Floating Systems zelf bij geboord zijn.
In mijn Synthese two en cameleon zijn de drivers ook allemaal met 8 schroeven vastgezet. Daar waar de drivers origineel 4 schroefgaten hebben.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Peter hifi

Geachte

Weet iemand hoeveel en welke gebied de 4 acoustical kaarten van de synthese 1 aanpakt.
Ik ben mijn technische gegevens kwijt.

Alvast bedankt,

Groetjes,
Peter

Fransosowitz

Hallo Peter,


Uit de documentatie die ik nog heb van vroeger zou dit het moeten zijn:

       
  • Rechte karakteristiek
  • Verzwakking (recht) van 2dB boven 5kHz
  • Verzwakking (recht) van 2dB boven 700Hz
  • Verzwakking (recht) van 4dB biven 700Hz
Hopelijk heb je hier wat aan.


Ennuh: het zou leuk zijn als je nog een foto kan posten van jouw Synthese 1.

Contour

De tweeter is een accuton c11

eduard

#32
Quote from: Fransosowitz on April 26, 2020, 20:28:30
Hallo Peter,


Uit de documentatie die ik nog heb van vroeger zou dit het moeten zijn:

       
  • Rechte karakteristiek
  • Verzwakking (recht) van 2dB boven 5kHz
  • Verzwakking (recht) van 2dB boven 700Hz
  • Verzwakking (recht) van 4dB biven 700Hz

Vraagje enig idee of dit ook op gaat voor de kaarten voor de synthese floating 2.
Ik heb nu kaart 1 er in zitten. Ik vroeg me af dit inderdaad de beste kaart is voor gebruik waar bij ik juist niet wil verzwakken in het hoog.

Ik heb de mijne in rond 2000 gekocht. En zou ook graag willen weten of mijn tweeter nog goed is.
Ik heb een een maand of wat geleden wat metingen met rew gedaan kan je hier uit opmaken of de tweeters nog correct functioneren.
zie
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44198.msg3317028#msg3317028
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44198.msg3317416#msg3317416


eduard

#33
Heb mijn handleiding toch nog kunnen vinden. Het lijkt er inderdaad op dat card 1 de miste demping in het hoog doet (geen). Ik kijk morgen ofzo of ik betere fotos van de card beschrijving kan toevoegen.

eduard

Vraagje ik heb weer nieuwe schuimdoppen nodig voor mijn floating Synthese 2. De huidige doppen had ik nog geen 6 jaar geleden gekocht bij floating alleen die zijn nu alweer helemaal op ook de reserve doppen die in de kast lagen zijn alweer verteerd. Ik vermoed dat de doppen die ik in 2015 gekocht hebt al oud waren de originele doppen hebben het veel langer uit gehouden. Zijn er betaalbare alternatieven te koop. Ik ga zelf nog met hulp van Google naar zoeken. Maar hoop hier even snel het juiste antwoord te vinden.

i2Paq

Ik heb hier ooit naar gekeken met een kennis, om een alternatieve oplossing te vinden.

Ik zal hem eens benaderen of hij daar al verder mee is gekomen.

Ook met een andere manier van bevestigen ipv. lijmen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

eduard

Quote from: i2Paq on April 20, 2021, 10:09:49
Ik heb hier ooit naar gekeken met een kennis, om een alternatieve oplossing te vinden.

Ik zal hem eens benaderen of hij daar al verder mee is gekomen.

Ook met een andere manier van bevestigen ipv. lijmen.

Als je wat info hebt zou dat heeel  mooi zijn, i2Paq vast bedankt.

eduard

I2paq had je toevallig nog wat informatie kunnen vinden over een eventuele alternatieve oplossing.

eduard

#38
probleem met de verteerde doppen voor de middentoner heb ik goedkoop kunnen oplossen. Heb voor rond de 10 euro per stuk een VIS SG 2062 gril gevonden welke goed paste. Op 1 speaker zaten er 2 gaten die gebruikt konden worden om de schroeven in vast te kitten. Voor speaker 2 zaten die gaten niet op 1 lijn en hebben we de gril wat meer vast geplakt met zwarte kit. Nu even afwachten of ze blijven zitten. Ben voor nu alvast zeer tevreden met deze oplossing.
Durf zelf geen extra gaatjes te maken in de "hoorn" deze lijkt van een soort gips en niet echt beton durfde er niet in te boren voor het geval deze zou barsten.

r_flagg

Heb ze ooit 1x kort gehoord.  Helaas op dat moment te weinig tijd om er eens goed voor te gaan zitten en te ervaren.
Ik hou wel van het uiterlijk.  Tenminste anders dan die gemiddelde doorsnee vierkante doos.

er staat volgens mij een mooi setje te koop in Belgie.
Hopelijk kan ik binnenkort gaan luisteren
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

r_flagg

Quote from: Arcoruig on October  1, 2019, 18:45:28
seas g17rex/p zou het kunnen zijn.
In de cameleon 1 zit ook seas 17.
Haha.
Ik zie dat er in mijn huidige speakers nagenoeg dezelfde midtoner zit
Een seas P17rex coax/F

Ik ga morgenvroeg luisteren naar een setje synthese 1
Quote from: r_flagg on May 10, 2021, 22:37:20
Heb ze ooit 1x kort gehoord.  Helaas op dat moment te weinig tijd om er eens goed voor te gaan zitten en te ervaren.
Ik hou wel van het uiterlijk.  Tenminste anders dan die gemiddelde doorsnee vierkante doos.

er staat volgens mij een mooi setje te koop in Belgie.
Hopelijk kan ik binnenkort gaan luisteren
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Fransosowitz

Zijn er nog Synthese 1/2/3 eigenaren hier? Zo ja: er staan in de markt Isocoins te koop die erg goed passen onder Synthese luidsprekers. Tenminste: onder een Synthese 1 was het bij mijn vader vroeger een flinke verbetering t.o.v. plaatsing direct op de tegelvloer.
Wellicht een tip voor Synthese eigenaren?

x882001

Is er iemand die het filter van de Synthese 2 heeft uitgeschreven ? Ik heb een set gescoord zonder het originele filter...