alles via de versterker inclusief full 3d hulp gevraagd

Started by NEO_X, October 6, 2013, 19:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NEO_X

mensen ik zoek een versterker die simpelweg mijn apparatuur kan aansturen

minimaal 4 hdmi ingangen en een uitgang naar de tv

dus de tv staat altijd op dezelfde hdmi ingang en via de versterker wil ik dan mijn beeld weergevers bedienen

dus bv hdmi 1 = xbox
            hdmi 2 = blu ray 3d   
            hdmi 3 = ultimo sat ontvanger
            hdmi 4 = media8er ( mediaspeler)


omdat ik dus ook 3d kijk zoek ik een versterker die dus ook full 3d hd out aankan


graag zou ik wat advies van de kenners ontvangen

tajo

Quote from: NEO_X on October  6, 2013, 19:52:00
dus de tv staat altijd op dezelfde hdmi ingang
...
omdat ik dus ook 3d kijk zoek ik een versterker die dus ook full 3d hd out aankan

Dat is de ideale set-up. Om dit te doen, heb je een HDMI 1.4 versterker nodig.
De meeste HDMI 1.4 apparaturen hebben wel vier of meer ingangen, maar HDMI 1.4 apparaten zijn nog best prijzig, terwijl HDMI 2.0 apparatuur eraan komt. HDMI 1.3 apparatuur is goedkoper.

Zelf heb ik een HDMI 1.1 apparaat, samen met een 3D Blu-Ray speler.
Alles gaat via deze voorversterker, behalve de Blu-Ray speler, die gaat direct naar de TV, met een digitale coax van de Blu-Ray naar de versterker voor het geluid (de 5.1 input wordt voor iets anders gebruikt). Let op: dit bespaart één HDMI input.
Deze niet-HDMI 1.4 wel-3D set-up werkt goed, maar werkt nog beter met een Blu-Ray speler die twee keer HDMI out heeft, en met een HDMI 1.3 versterker (ondersteunt nog meer geluidsformaten dan 1.1).

Een HDMI 1.4 versterker is natuurlijk wel de netste oplossing.
Als je nu al 4 HDMI inputs nodig hebt, zoek dan naar eentje met 6 of meer.


BJF

Wat is 'best prijzig'? Een (tweedehands) Marantz SR7005 bijv. kan dit allemaal en hoeft geen kapitalen meer te kosten.
NAD M10 V2
Elac FS247

gast2018

Quote from: BJF link=topic=137221.msg2508824#tmsg2508824 date=1381093842
Wat is 'best prijzig'? Een (tweedehands) Marantz SR7005 bijv. kan dit allemaal en hoeft geen kapitalen meer te kosten.

Of een 7007 en de tegenhangers van andere merken. Maar wat  is het  budget?

mijkie

als je voornamelijk films kijkt, wat ik eigenlijk nog niet echt begrepen hebt, zou ik eens kijken naar een Onkyo TX-NR818, je koopt ze voor niet te veel en zit alles op en aan, inclusief XT32, de betere roomcorrection !!!

is veel beter dan de XT op de Marantz oid.
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

BJF

Klopt allemaal. De door mij genoemde Marantz was dan ook alleen een voorbeeld om aan te geven dat er best het een en ander relatief betaalbaars te koop is wat aan de TS' eisen voldoet.
NAD M10 V2
Elac FS247

mijkie

dat is ook een mooi voorbeeld  ;D , zo doe ik ook een duit in het zakje, imo is de 818 een mooie versterker voor weinig en met betere specs nog dan zijn opvolger, de 828
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NEO_X


gekkemarc

Quote from: mijkie on October  7, 2013, 09:04:47
als je voornamelijk films kijkt, wat ik eigenlijk nog niet echt begrepen hebt, zou ik eens kijken naar een Onkyo TX-NR818, je koopt ze voor niet te veel en zit alles op en aan, inclusief XT32, de betere roomcorrection !!!

is veel beter dan de XT op de Marantz oid.

Ik heb een Onkyo TX-NR3008 gehad met XT32 maar mijn huidige Marantz SR7007 geeft toch echt veel mooier geluid.

Het is ook een combinatie van de merken.

NEO_X

Budget is tot 700

Versterker komt trouwens op een 65 panasonic plasma



Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

gekkemarc

Wat ik zie op google is het een klein setje. Als dit klopt dan zou je het met een lichte receiver al kunnen aansturen.
Ik denk dat je met een onkyo al plezier zult hebben.

Je hebt dan bijvoorbeeld de TX-NR424 OF 525 die zitten onder je budget en heben leuke mogelijkheden.
Zo kun je bijvoorbeeld de muziek van je telefoon of tab naar je speakers streamen.

Het is even zoeken naar een leuke prijs omdat de prijzen aardig kunnen verschillen tussen de winkels. Bij iear in tilburg is de 525 te krijgen voor 329 euro

Er nog steeds van uitgaande dat het de kleine speakers zijn die ik te zien krijg op google zou ik eerder voor de 424 gaan. Die speakers zijn max 100 watt en daarom zou ik geen zware receiver er op aansluiten.

NEO_X


gekkemarc

Even uit mijn hoofd heeft deze iets meer vermogen.

NEO_X




gekkemarc

Ja dat is ook die ik zag.
De speakers zijn 100 watt en een onkyo TX-NR424 zou in mijn ogen al ruim voldoende zijn.

NEO_X

doet die ook alle geluidscodecs
de meest gangbare zoals true hd en die zooi

gekkemarc

Ja in dat segment zijn DTS-HD enzo al jaren ondersteund.

NEO_X

Voor dat beetje prijsverschil ga ik dan voor de 525 denk ik.

Bedankt marc

gekkemarc

Mocht je het netwerk gebeuren niet interessant vinden dan zou je ook voor een ander model kunnen gaan en zo nog meer geld besparen.
Sommige functies zijn leuk maar als je het niet zal gebruiken waarom zou je er dan wel voor betalen. Er is ook een keuze uit receivers met dezelfde kwaliteit maar dan zonder het netwerk gebeuren.