Einde van Classe ? Voorheen:Sigma reeks in 2014

Started by riwi, October 6, 2013, 14:38:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Quote from: Fox on October 14, 2014, 22:24:16
13.500.= voor dit 7.1 instap setje  :laugh:

Wat is daar opmerkelijk aan? Classé is niet hetzelfde marktsegment als Marantz / Denon etc

Het kan heel wat gekker qua prijzen dan dit.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kjelt

Als je datzelfde setje in de Delta serie wilt aanschaffen ga wat erger schrikken

Davey

Ik zit al een hele tijd met het idee in mijn hoofd om mijn hele surroundset te verkopen en door te gaan met 2 kanjers van speakers. Ik wil wel alles aan kunnen sluiten omdat ik alles via die 2 speakers wil horen. Denk dan aan het tv kastje van je provider, ps4, xbox, etc.

Deze Sigma SSP is dan toch dé ideale oplossing (los van de keuze voor de versterking)?

riwi

Quote from: Davey on November  9, 2014, 15:09:40
Deze Sigma SSP is dan toch dé ideale oplossing (los van de keuze voor de versterking)?

Of een Linn DSM (Majik of Akurate) met doorlus functie voor HDMI en zo.

Fox

*(Editor's note: Classé sent us thus note after the writing of this review: "A video board upgrade to HDMI 2.0 with HDCP 2.2 will be offered in the future, so owners may upgrade when and if they need it. Likewise, the audio DSP board is upgradeable so a future version supporting Dolby Atmos will be offered. The SSP is limited to eight channels, so this will translate to 5.1.2. I'm not sure how many customers will require this, but it will be made available for those that do.")

http://www.blu-raydefinition.com/hardware/classe-sigma-ssp-surround-sound-preamp-processor.html

riwi

Goed nieuws. Ik hoop dat dit ook voor de Delta SSP800 er gaat komen.
Zeker die HDMI2.0 met HDCP2.2 voor het doorlussen van 4K is belangrijk.

Fox

#56
Quote from: riwi on July  2, 2015, 17:09:47
Goed nieuws. Ik hoop dat dit ook voor de Delta SSP800 er gaat komen.
Zeker die HDMI2.0 met HDCP2.2 voor het doorlussen van 4K is belangrijk.

Zou heel goed mogelijk zijn, gezien de 3 versies van de SSP 800.

- Single-DSP Version - August 2008
- Dual-DSP Version w/HDMI 1.3 - October 2009
- Dual-DSP Version w/HDMI 1.4 Upgrade Board - November/December 2010

Echter het is Classe en gezien een eerder statement over 4K en nieuwe formaten ...

Of zouden ze gewoon met een opvolger de SSP 900 komen? (of staat 800 voor 8 kanalen)

riwi

Op AVS stond dat ze geen voorspelling konden doen voor een upgrade bord voor de SSP800 totdat Classe een HDMI chip/leverancier had gevonden en alles volledig uitgetest was.
Als ze deze functionaliteit dus op de Sigma kunnen leveren in de toekomst dan heb ik ook hoop op een upgrade op de SSP800

De SSP800 heeft 7.1 kwa uitgangen, maar ook nog 2 AUX uitgangen. Dus dat zou voor Atmos wel 7.1.2 of 5.1.4 mogelijk maken.

Maar 4k passthrough zou voor mij het belangrijkste zijn.

Kjelt

Classe wil nog wel ergens hun geld mee verdienen, upgrades tikken niet echt aan.
Zal me niets verbazen als ze juist vanwege de kanalenbeperking een geheel nieuw model introduceren met de laatste stand van zaken.
Maar ik verwacht dat dit nog wel even zal duren zolang 4k nog niet 100% vast ligt en dts ook nog bezig is......

Fox

Quote from: Kjelt on July  3, 2015, 12:50:15
Classe wil nog wel ergens hun geld mee verdienen, upgrades tikken niet echt aan.
Zal me niets verbazen als ze juist vanwege de kanalenbeperking een geheel nieuw model introduceren met de laatste stand van zaken.
Maar ik verwacht dat dit nog wel even zal duren zolang 4k nog niet 100% vast ligt en dts ook nog bezig is......

Uhuuu, zullen ze weing verdienen aan de 1500 euro kostende HDMI 1.4 upgrade?

Maar ik ben het met je eens dat een nieuw model te verwachtenis, alhowel ze dan wel de SSP 800 bezitters laten vallen,,,

riwi

Quote from: Fox on July  3, 2015, 17:15:12
Uhuuu, zullen ze weing verdienen aan de 1500 euro kostende HDMI 1.4 upgrade?

Maar ik ben het met je eens dat een nieuw model te verwachtenis, alhowel ze dan wel de SSP 800 bezitters laten vallen,,,

De HDMI 1.4 upgrade was maar 500 euro uiteindelijk. + verzendkosten etc. Maar met 500-600 was je klaar.

Ze moeten zo'n upgrade zo in de markt plaatsen dat ze voldoende mensen aan spreken om de merk binding die ze ermee bewerkstelligen te krijgen. En tegelijkertijd mag het ook winstgevend zijn. Maar je mag aannemen dat bij zo'n 'kleine' serie de ontwikkelkosten best hoog zijn. Daarom is het ook goed dat ze deze kosten ook op het Sigma platform kunnen terug verdienen.

Allemaal speculatie : hopelijk komt het zo ver voor de SSP800 bezitters.

Fox

oke, 500 ??? weet je dat zeker..

Onderstaande links geven nl aan 1500


Upgrade kits will sell for $1,500 and be made available later this year through authorized Classé dealers. Additional labor charges may apply.

The introduction of HDMI 1.4 functionality to the SSP-800 and CT-SSP is accompanied by a $500 increase in the retail price.
https://m.facebook.com/notes/inner-ear-magazine/product-updates-class%C3%A9-unveils-new-hdmi-14-video-capabilities-on-surround-sound-/151939898176938/

http://www.bigpicturebigsound.com/Class-Adds-3D-Passthrough-to-SSP-800-and-CT-SSP-Processors.shtml
Quote from: riwi on July  3, 2015, 18:31:01

De HDMI 1.4 upgrade was maar 500 euro uiteindelijk. + verzendkosten etc. Maar met 500-600 was je klaar.

Ze moeten zo'n upgrade zo in de markt plaatsen dat ze voldoende mensen aan spreken om de merk binding die ze ermee bewerkstelligen te krijgen. En tegelijkertijd mag het ook winstgevend zijn. Maar je mag aannemen dat bij zo'n 'kleine' serie de ontwikkelkosten best hoog zijn. Daarom is het ook goed dat ze deze kosten ook op het Sigma platform kunnen terug verdienen.

Allemaal speculatie : hopelijk komt het zo ver voor de SSP800 bezitters.

riwi

#62
Quote from: Fox on July  5, 2015, 22:10:12
oke, 500 ??? weet je dat zeker..

Onderstaande links geven nl aan 1500
Ja dat weet ik zeker. initieel werd 1500 gezegd, later 500.

Ik heb een SSP800 V1 die geupgrade was naar V2 gehad.
Die heb ik ingeruild voor een SSP800 v3.
Destijds heb ik geinformeerd naar de prijs van de upgrade van v2 naar v3 en dat was definitief 500 euro.

RPO

Op de bon die ik heb staat ook €500,-
Lijkt toch de geldende prijs (geweest..) te zijn.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Fox

Oke overtuigt  ;D  ^^

Wel raar dat je via  :google: z'n enorme prijs reductie niet terug vind ...

Misschien kunnen ze de analoge video ook laten vervallen en er een netwerk + USB ingang voor toevoegen om te streamen  :D

WillyP

In de nieuwe Heimkino is de complete set (processor en eindversterker) getest. Conclusie: zeer goed. Als ik naar de testspiegel kijk is het geheel wel aan de prijzige kant. Naar mijn idee krijg je daar wel het een en ander aan terug zoals betrouwbaarheid op de lange termijn.

Groet,

Willy

riwi

Er schijnt een update te komen voor de Classe Sigma SSP processor genaamd mkII :
Met HDMI2.0 en 4k en Atmos/DTS-X :

http://www.avsforum.com/classe-sigma-ssp-mkii-4k-uhd-dolby-atmos-announced/

Quote
At ISE 2017 in Amsterdam, Classé announced an update to its Sigma SSP pre/pro that adds support for 4K UHD video as well as Dolby Atmos plus DTS:X immersive audio. The new model, called the Sigma SSP MKII, will sell for $6000 and owners of the Sigma SSP can purchase an upgrade to MKII capability for $1000.

The Sigma SSP MKII is an 8-channel device, so it can support 5.1.2 immersive audio speaker systems as well as traditional 7.1 surround-sound. Per Classé, the combination of a Texas Instruments DA830 DSP (a dual core floating-point audio processor with ARM9) and an audio-specific DA810 32/64-bit floating point DSP allow the unit to decode the latest audio formats as well as handle post-processing.


Fox

Quote from: riwi on February 10, 2017, 11:00:53
Er schijnt een update te komen voor de Classe Sigma SSP processor genaamd mkII :
Met HDMI2.0 en 4k en Atmos/DTS-X :

http://www.avsforum.com/classe-sigma-ssp-mkii-4k-uhd-dolby-atmos-announced/

Maar dit was toch vorig jaar al het geval, zie feb 2016 ....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126636.500

riwi

Quote from: Fox on February 12, 2017, 14:09:43
Maar dit was toch vorig jaar al het geval, zie feb 2016 ....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126636.500

Nee dit is de MkII. Met opwaardeer mogelijkheid voor de mkI bezitters.

PietDV

#69
 Was volgnes mij inderdaad al vorig jaar aangekondigd. Benieuwd wanneer er een opvolger komt van de SSP-800....duurt wel erg lang

riwi

Quote from: PietDV on February 12, 2017, 17:56:20
Was volgnes mij inderdaad al vorig jaar aangekondigd. Benieuwd wanneer er een opvolger komt van de SSP-800....duurt wel erg lang
Inderdaad al Juli 2015 aangekondigd, maar nu is ie beschikbaar per direct als upgrade en als MkII model versie van de Sigma SSP.

blue-eyes

Quote from: riwi on February 12, 2017, 19:37:50
Inderdaad al Juli 2015 aangekondigd, maar nu is ie beschikbaar per direct als upgrade en als MkII model versie van de Sigma SSP.

Als ze nu voor de SSP800 dit nu ook als upgrade uit ging brengen....Dat gaat wel wat meer kosten dan bij de Sigma, maar een nieuwe SSP900 (lol) zal nog veel meer kosten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

In de SSP800 thread op AVS post iemand van Classé  :
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/980916-official-classe-ssp-800-thread-217.html

Quote
The SSP-800 will never have Dolby Atmos or DTS:X capabilities. Classé is currently working on a replacement for the SSP-800 that will include 3D audio capabilities for large systems.

Regards,

Patrick Butler
B&W Group North America

Quote
While the SSP-800 will not support 4k, the replacement for the SSP-800 will.

It might be available in the back half of 2018, but probably not. These kinds of projects take years before an actual product is brought to market.

Regards,

Patrick
B&W Group North America

Dus nog ruim een jaar misschien 2 geduld voor de SSP800 opvolger.

blue-eyes

Quote from: riwi on February 12, 2017, 20:31:20
In de SSP800 thread op AVS post iemand van Classé  :
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/980916-official-classe-ssp-800-thread-217.html

Dus nog ruim een jaar misschien 2 geduld voor de SSP800 opvolger.

Ik heb elders al geroepen dat ik in 2018 de opvolger ga aanschaffen. Mijn planning klopt dus nog steeds :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Waarom zou je dat nog doen? Het verschil met de andere merken die ieder jaar een up to date prepro uitbrengen is minimaal. Sterker nog, de apparaten die Classe uitbrengt (voor en eindversterkers) zijn stuk voor stuk minder qua specs als de voorgangers, het is langzaam aan uit en over net als destijds met Lexicon.