Einde van Classe ? Voorheen:Sigma reeks in 2014

Started by riwi, October 6, 2013, 14:38:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: br@m on January 10, 2018, 14:20:50
Ben benieuwd of de nieuwe delta series nog op de markt gaan komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

De kans bestaat dat dit wel gaat gebeuren.

De CEO van Classé blijft dezelfde en die had al wel door laten schemeren dat de strategie niet of nauwelijks anders gaat zijn. Wat ze nu wel kunnen en voorheen wat minder is dat ze nu veel meer kunnen vissen uit de technologische vijver van o.a. D&M.

Hoe het straks precies eruit gaat zien is natuurlijk nog even afwachten.

br@m

Quote from: WickedGame on January 10, 2018, 16:37:40
De kans bestaat dat dit wel gaat gebeuren.

De CEO van Classé blijft dezelfde en die had al wel door laten schemeren dat de strategie niet of nauwelijks anders gaat zijn. Wat ze nu wel kunnen en voorheen wat minder is dat ze nu veel meer kunnen vissen uit de technologische vijver van o.a. D&M.

Hoe het straks precies eruit gaat zien is natuurlijk nog even afwachten.

Ik denk het ook - ze hebben geïnvesteerd in de designs van de nieuwe delta lijn, als ze die nu afblazen dan moeten ze opnieuw naar de tekentafel, dat is op zich nog niet zo erg maar het gaat dan wel erg lang duren voor ze met nieuwe producten kunnen komen.

Persoonlijk denk ik dat het voordeel voor Classe ook zit in de productielijnen van Denon en Marantz, dat zijn massaproducenten met een algemeen erkende hoge quality control, Classe kan daar zijn productie onderbrengen verwacht ik en die schaalgrootte gaat ze geld besparen. Classe produceert al een tijdje niet meer in Canada, is te duur. Dan moet je op zoek naar iets anders, iets wat goedkoper is maar wel dezelfde high-end kwaliteit geeft.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

riwi

Volgens mij stond op AVS dat ze in october al gestopt waren met ontwikkelen van de Delta lijn en dat alle focus lag op de nieuwere Sigma lijn en het verkopen van (grote) voorraden Sigma modellen.
Maar misschien met deze overname dat er weer een nieuwe (oude) richting mogelijk wordt.

Shorty

Quote from: br@m on January 10, 2018, 19:36:18
Ik denk het ook - ze hebben geïnvesteerd in de designs van de nieuwe delta lijn, als ze die nu afblazen dan moeten ze opnieuw naar de tekentafel, dat is op zich nog niet zo erg maar het gaat dan wel erg lang duren voor ze met nieuwe producten kunnen komen.

Persoonlijk denk ik dat het voordeel voor Classe ook zit in de productielijnen van Denon en Marantz, dat zijn massaproducenten met een algemeen erkende hoge quality control, Classe kan daar zijn productie onderbrengen verwacht ik en die schaalgrootte gaat ze geld besparen. Classe produceert al een tijdje niet meer in Canada, is te duur. Dan moet je op zoek naar iets anders, iets wat goedkoper is maar wel dezelfde high-end kwaliteit geeft.

De apparaten van Classé worden voortaan in Japan gemaakt, in de fabriek waar de topapparatuur van Marantz wordt geproduceerd.

VrGr,

Bart J.