Extender, repeater, acces point of router

Started by skank1, October 5, 2013, 14:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennism

Quote from: Paul1967 on November 11, 2013, 19:20:49
samengevoegd citaat uit mijn bericht: met de Engenius op 29dBm zendvermogen ingesteld had ik tot eind van de straat (100 meter) nog draadloos bereik en een linksnelheid van 36mbps op mijn HTC One.

:notify: Waar lees jij dat ik het over zendvermogen van mijn HTC heb?

Ik kan me vergissen, maar ik meen toch echt begrepen te hebben dat voor het opzetten van een Wifi verbinding waar verkeer overheen gaat bidirectioneel verkeer nodig is, wat zou betekenen dat jouw HTC op een veel hoger zendmogen van normaal draait om de verbinding tot het eind van de straat in stand te houden/op te zetten, daar hij anders het netwerk wel zou moeten kunnen zien met een netwerkscanner, maar verbinding maken zou onmogelijk moeten zijn omdat het terug signaal van de HTC nooit de Enginius zou moeten kunnen bereiken bij een normaal zendvermogen.

Paul1967

Geen idee, zag alleen dat ik eind v.d. straat nog verbinding had met mijn wifi netwerk thuis, na pakweg 100 meter verdween het wifi icoontje voor een 4G icoon.
Maar ik begrijp wat je bedoelt nu, moet hierbij wel vermelden dat de HTC One één van de sterkste gsm's op de markt is m.b.t. wifi (zijn diverse testen te vinden op Google).

J.A.F._Doorhof

Wat ook erg goed werkt zijn de fritz! repeaters.
zet ze op een plek waar je nog laat zeggen 30% wifi signaal hebt en ze versterken het signaal met hetzelfde wachtwoord etc. met andere woorden je hoeft niet te switchen of je device "raakt niet in de war"
wij hebben er in de studio 1 hangen in combinatie met een airport extreme en met deze oplossing hebben we in het gehele gebouw inclusief zonder internet toegang. En dat is een behoorlijk gebouw.

voor de prijs hoef je het niet te laten, ik dacht dat ze rond de 70 euro kosten, installatie is nog geen 10 minuten werk 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"