Probleem met Airport Express en Airfoil / Porthole

Started by Douma, October 4, 2013, 13:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

De situatie
Ik gebruik een Airport Expres (gen1) om audio vanaf mijn Mac Mini (mid 2011, OSX Lion) te streamen. I.v.m. audio dropout problemen zijn zowel de Mac Mini als de Airport Express bedraad aangesloten via een TP-Link WR-1024N router. Wifi is op beide uitgeschakeld en zowel de Mac als de Airport hebben een vast ip-adres.

Voor het streamen van audio gebruik ik een combinatie van Airfoil en Soundflower of Porthole en Soundflower. Alledrie zijn ze up to date.

Het probleem
Zowel in Airfoil als in Porthole verdwijnt de Airport Express regelmatig (soms 2x per dag, soms elke x aantal minuten), met als gevolg dat ik geen geluid meer heb. De (tijdelijke) oplossing is om de Airport te rebooten. Het vreemde is dat zodra Airfoil of Porthole de Airport niet meer ziet, de Airport wel zichtbaar en bereikbaar is via Airport Utility.

Wie heeft een idee waar ik dit probleem moet zoeken? Ik vermoed in de instellingen van de Airport, Mac of router. In het log van de router zie ik geen vreemde zaken. Voor de Airport Express kan ik geen log vinden. Bestaat deze niet of is deze erg goed verborgen?
"Nothing lasts, but nothing is lost."