Problemen met geluid MED8ER 600X3D

Started by henrykb, October 3, 2013, 11:06:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henrykb

Even situatie, ik heb een Dune D1 voor de 2D bestanden, en had er een med8er 600 bijgekocht voor 3d ondersteuning.
Deze gaan beide direct via hdmi naar een JVC X30.
Voor het geluid heb ik beide optisch naar een Pioneer receiver.
Dune gaat alles prima, echter vanuit de med8er geldt dat helaas niet.
Ik hoor wel wat, een soort van surround omgevingsgeluid oid, maar stemmen e.d. hoor ik allemaal niet.
Heb al zo'n beetje alle audio settings in de med8er veranderd, echter zonder resultaat.
Zou nog gewoon via rca kunnen aansluiten, misschien dat ie het dan wel doet, maar is een beetje zonde van de surround.
Iemand een idee waar ik dit aan zou kunnen liggen.
Heeft ie trouwens bij alle films uit 3D, en hebben ook maar 1 audiospoor (die ik zie), dus dat kan ik niet veranderen.

mijkie



heb er ook last van, via optisch en analoog maakt ie er een mooi zooitje van mijn muziek :devil:, met films geen last !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spollie

Heb je wel de laatste firmware geinstalleerd? Ze hebben de laatste tijd heel wat verbeteringen hierin doorgevoerd, ook op het gebied van beeld (correcte 24p ondersteuning e.d.).

mijkie

#3
meerdere malen de nieuwe firmware erop gezet !!

zijn op het Mede8er forum aan het onderzoeken wat er loos is, heb al wat audio bestanden beschikbaar gesteld, om te kijken waar het aan ligt .....

tis voor mij een "nood"oplossing, totdat ik een nieuwe audiospeler en een andere pre heb.....kan er wel ff mee leven !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

henrykb

Nou, das ook lekker dan.
Voor mij niks anders meer dan een Dune.
Maarja, die med8 is net een maand oud of zo. Muziek hoeft ie allemaal niet, ik wil gewoon mijn film geluid.
Zal vanavond eens kijken welke firmware erop zit, en zonodig upgraden.
En anders maar eens kijken voor een 3D dune speler, en de med8er en de dune d1 te koop zetten.
Zal me ondertussen ook eens bij dat forum aanmelden, eens kijken of dat nog wat doet.
Zou mooier zijn als dit zooitje werkt, ben niet zo gek van dat 3D gebeuren, maarja.. als het erop zit, wil ik het ook wel werkend.

mijkie

das toch gek!!dat heb ik met een Dune, altijd ruzie .....

die van mij speelt vlekkeloos alle films af en snel ook nog !!

als je gaat upgraden, let ff op dat je de bootloader eerst installeert !!

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,12274.0.html
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

henrykb

Yep thanks Mijkie.
Heb beide gedownload, zowel de loader (X3D_Series_V2_Bootlaoder_17Jan2013) als de 3.0.1 firmware update (X3D_Series_V3.0.1_16Sept2013)
Neem aan dat beide geinstalleerd moeten worden volgens methode, stroom eraf, img in root op een lege usb stick, stroomkabel erin, en dan
15 secondes de on/off knop indrukken.
Dus eerst de loader volgens deze methode, en daarna nog eens voor de firmware update.
Hopelijk helpt het.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

LuPo

Hoe heb je de instellingen in de Mede8er bij audio? Kun je dat ff opsommen? Ik heb zelf een MED400X2S en geen enkel probleem. :)

henrykb

Moet ik straks even kijken Lupo
Maar ik geloof dat ik elke audio setting wel heb geprobeerd.
Het is ook niet dat ik geen geluid heb, maar het is een beetje wazig surround geluid wat ik hoor.
Sowieso eens proberen via rca hoe het dan is, en ook eens de mkv inladen in mkvmerge wat voor audiosporen die weergeeft.
Het is net of ie een verkeerd audiospoor pakt, en via menu audio niet de andere laat zien.

henrykb

Nou, de boel is allemaal geupgrade, helaas heeft het niks geholpen.
Nog eens ff via de Dune geprobeerd, en daar is het geluid wel goed. Ook naar de tv via hdmi doet de med8er het niet goed.
En eigenlijk zie ik niet het voordeel van een 3d speler, de dune speelt ook sbs en tab af. Tot nu toe zie ik niks extra van de med8er.
Dus vrees dat die voorlopig op de reservebank zit.
Helaas met proberen via de Dune had ik hotel Transylvania, een 30 GB 3d, deed het wel op de med8er, maar op de dune snokt ie gelijk vast.
Soms gaat het geluid wel door, maar zonder beeld.
Dus driewerf aargghhh voor het hele spulletje, gewoon maar bij neerleggen denk ik dan maar.

mijkie

heb nog geen reactie vanuit het Mede8er forum, hou jullie op de hoogte !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6