Clipping

Started by Thanatos, October 2, 2013, 21:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thanatos

Ik ben aan het stoeien met mijn Anti mode 2.0 en loop tegen het probleem aan dat bij gebalanceerd in/uit tussen DAC en versterker het signaal clipt.

Voorgaande topic hierover heb ik doorgenomen en wat daar stond heb ik reeds toegepast. DWZ input gevoeligheid op 'laag' en wat geschoven met de headroom en compensatie. Beide geeft nog steeds een overstuurd signaal. Heb de AM gereset naar fabrieksinstellingen. Dit geeft ook geen resultaat.

Mijn DAC, Schiit Gungnir, geeft volgens spec 4.0V RMS uit op XLR. De Anti Mode zou volgens de handleiding 7,9V RMS in moeten aankunnen.

Wat gaat er hier fout  :) en wat kan ik er aan doen om het op te lossen. Ik wil graag volledig gebalanceerd spelen.

R0N

Quote from: Thanatos on October  2, 2013, 21:37:13
Ik ben aan het stoeien met mijn Anti mode 2.0 en loop tegen het probleem aan dat bij gebalanceerd in/uit tussen DAC en versterker het signaal clipt.

Voorgaande topic hierover heb ik doorgenomen en wat daar stond heb ik reeds toegepast. DWZ input gevoeligheid op 'laag' en wat geschoven met de headroom en compensatie. Beide geeft nog steeds een overstuurd signaal. Heb de AM gereset naar fabrieksinstellingen. Dit geeft ook geen resultaat.

Mijn DAC, Schiit Gungnir, geeft volgens spec 4.0V RMS uit op XLR. De Anti Mode zou volgens de handleiding 7,9V RMS in moeten aankunnen.

Wat gaat er hier fout  :) en wat kan ik er aan doen om het op te lossen. Ik wil graag volledig gebalanceerd spelen.

Hoi,

Belangrijk is te weten of je een 2012 versie of een 2013 versie hebt.
De versie uit 2012 heeft nl. een input van xlr(max) van 2,6 Vrms.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

mijkie

heeft ie van mij overgenomen, net 2 weken oud ....hoe zie je dat, serienummer ??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Thanatos

Bij info staat HW : 2012

Dus neem aan hardware 2012 versie.

Is dit aan te passen ?


R0N

Quote from: Thanatos on October  2, 2013, 22:17:58
Bij info staat HW : 2012

Dus neem aan hardware 2012 versie.

Is dit aan te passen ?

Hoi,

Het is een hardware kwestie, dus niet een-twee-drie op te lossen.
Maar we gaan het wel voor je oplossen. Neem daarvoor contact op via het aanmeldformulier voor defecten op onze website.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Thanatos

Dat klinkt als goede service.  :thumbs-up:

Ik ga mij melden.

mijkie

 :clapping: :clapping:, dat noemt men nou service !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Martijn M

Goed werk, Ronald!

:coffee:
Dutch & Dutch

Thanatos

Vandaag naar Ronald toe gereden om de Anti Mode 2.0 persoonlijk om te ruilen.

Dank voor het ontvangst en complimenten voor deze snelle en nette oplossing  :clapping:

Kunnen het weekend mooi besteden aan het inregelen  :)

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik gebruik de Anti Mode als VV. Volume wordt geregeld via de cd speler die een variabele uitgang heeft.

Wat kan ik doen om toch een harder volume te krijgen ?

Instellingen nu:

Volume: - 0 dB

In sens: laag (als ik hem op hoog zet gaat hij al vrij snel clippen)

compensatie: 4dB

Headroom: 4 dB

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R0N

Quote from: chansig on October 26, 2013, 12:55:32
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik gebruik de Anti Mode als VV. Volume wordt geregeld via de cd speler die een variabele uitgang heeft.

Wat kan ik doen om toch een harder volume te krijgen ?

Instellingen nu:

Volume: - 0 dB

In sens: laag (als ik hem op hoog zet gaat hij al vrij snel clippen)

compensatie: 4dB

Headroom: 4 dB

Gr Hans

Ehh, is hier een beperking van de eindversterker de oorzaak? Hoe hard gaat het zonder AM?
Bij de AM volume = 0 dB ==unity gain. D.w.z. dat wat eruit gaat is ongeveer zo hard als er in komt.

Voorversterker is eigenlijk een foute naam: het is een voorverzwakker, nl van -80 dB tot 0 dB om de eindversterker te voeden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

chansig

Weet niet...ik weet alleen toen ik de VV (Audio Research) nog gebruikte het harder kon.

Vanuit de instellingen van de Anti mode is er niets aan te doen ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R0N

Quote from: chansig on October 30, 2013, 13:17:13
Weet niet...ik weet alleen toen ik de VV (Audio Research) nog gebruikte het harder kon.

Vanuit de instellingen van de Anti mode is er niets aan te doen ?

Gr Hans
Hoi,
Ik ben een paar dagen weg geweest.
Stuur me even een pm, (of nog beter aan support@anti-mode.info), met info over de componenten en het serienummer van de AM20DC.
Dan duik ik er even in.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

chansig

Zal ik later vanavond nog even doen. Ik was gewoon thuis de afgelopen weken...maar ik heb deze post ws gemist.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.