.

Started by MeonHTF, January 14, 2004, 19:47:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MeonHTF

.
.

jeroen_B

#1
De bb2 is een box versie die duurder is om te bouwen ten opzichte van de cylinder. Met beide subs kun je keihard draaien. De svs zal niet inhouden als je harder gaat draaien zoals bij goedkope subs.
Maak je over het volume maar niet ongerust tenzij je er van houd om idioot hard te draaien.

Het lijkt me geen probleem om de svs te intregreren met jou setup eigenlijk.

Vergelijken met ?
ik heb hem kunnen vergelijken met een yamaha sw320 , asw1000 van b&w en rel Q100. Die kunnen allen niet tippen aan de svs.

Meeste mensen die hier komen luisteren en kijken kijken verschrikt om hun heen als de svs gaan werken bij bepaalde scenes. Ik heb er al eentje gehad die de kamer uitliep omdat ze hypernerveus werd van de klappen en dreunen. Sommigen zijn ook niets gewend heh :D

Ga dus bij een svs eigenaar eens luisteren en beslis voor jezelf of je een cylinder wilt of een box. Volgens svs maakt het kwa geluid en kwaliteit niet veel uit zoals ik het begrijp.

VlisChris

Je hebt de kans dat het nog druk gaat worden met eventuele svs liefhebbers :P ;D.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

112-118 dB is absurd in een normale huiskamer, neem dat van mij aan!! In principe klinken denk ik de cylindrische subs bijna even goed (tenminste, dat is mijn ervaring met de CS Plus, CS Ultra en 20-39 PCi). Je hoeft niet voor de PB2 te gaan denk ik, PB1 is zat.

MeonHTF

.
#4
.

Don_Paul

Als je wilt kan bij mij in ieder geval een 25/31 PC+ beluisten in Waddinxveen (naast Gouda). Is iets kleiner, en met wat meer power, maar je hebt dan wel een aardige indruk.

Ik denk overigens ook dat in zo'n kamer een PB1 meer dan voldoende is, bij SVS hebben ze inderdaad een wat vreemd luisterpatroon. Pas als de scheuren in je behang schieten vinden ze het hard genoeg.

Als ik mijn PC+ op 1/4 heb staan en ik draai mijn versterker open begint in mijn (grote) huiskamer echt alles mee te trillen.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

jaco

Ik wil niet je enthousiasme voor SVS afbreuk doen, maar er zijn er vlak na de groeps aankoop ook direct een aantal verkocht.
Daarvan herinner ik me nog dat een aantal van die personen verklaarde het voor muziek niet helemaal HET te vinden.

Slam zal hij genoeg hebben, daar twijfel ik niet aan, maar 118 dB heb je niet echt nodig, en een straaljager nadoen heeft weinig met de sub te maken, maar meer met HEEL VEEL mid en hoog, en ik zie je dit met een in een huiskamer te plaatsen systeem niet halen. Dan moet je meer aan 130 a 140 dB denken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Doerak

#7



Jeroenskie heeft een 20-39 PC+ als ik mij niet vergis en hij woont in Den Haag!!!!

Scarp

Quote from: jaco on January 16, 2004, 13:40:04
Ik wil niet je enthousiasme voor SVS afbreuk doen, maar er zijn er vlak na de groeps aankoop ook direct een aantal verkocht.
Daarvan herinner ik me nog dat een aantal van die personen verklaarde het voor muziek niet helemaal HET te vinden.
Ik ben 1 van de mensen die 'm snel verkocht heeft. Voornaamste reden was de omvang van het ding en dat ik een subwoofer gewoon te hard vond. Ik kreeg 'm ook niet zo afgesteld dat ie goed combineerde met m'n speakers.

jeroen_B

Ik heb hem behoorlijk goed kunnen intregreren met mijn systeem hoor en hij is niet plaatsbaar als ik muziek draai.
De driver is snel genoeg voor muziek dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik denk dat de meesten hem vooral hebben verkocht omdat hij in het echt behoorlijk groot overkomt. En daar verkijkt iedereen zich op eigenlijk!

jeroen

Don_Paul

Quote from: jeroen_B on January 17, 2004, 17:08:27
Ik denk dat de meesten hem vooral hebben verkocht omdat hij in het echt behoorlijk groot overkomt.

Of omdat hun vrouw/vriendin hem te groot vond ....
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

jeroen_B


Scarp

Dat ook inderdaad .... een subwoofer die bijna boven m'n front speakers uitkomt is mij (en m'n vriendin) te groot :)

jeroen_B

als een HT onwetend persoon bij mij vraagt wat die zwarte cylinder is zeg ik altijd dat het een mobiele airco is.
Sommige geloven het ook.

hahahaha.

Grindtegel

Hierzo een link naar een ht van een of andere maffe Amerikaan die de PB4 in zijn veel te kleine kamer heeft staan.

Die PB4 ziet er trouwens wel geweldig mooi uit moet ik zeggen!

http://slaggbot.0catch.com/hometheater.html
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

VlisChris

Zometeen nog eens kijken. Al zal daar de dag niet over 5 minuten om zijn :).
Ze zitten namelijk aan hun limiet van 20mb per dag :-\...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Melvin

Ik heb'm ook meteen doorverkocht, zelfs zonder hem uit de doos te halen. Heb het geld toen gebruikt voor nieuw frontspeakers, want zo'n mega sub op een appartement leek me toch niet zo ideaal te zijn.

Nu woon ik ondertussen wel ergens anders waar ik hem wel zou kunnen gebruiken zonder limieten, maar nu zou ik eerder voor een kleine "doos" sub gaan, die redelijk discreet in een hoekje geduwd kan worden. Want zo'n SVS cilinder is toch wel een behoorlijke eye-catcher.

MeonHTF

.
#17
.

Melvin

Ik had in de powerbuy een SVS PC-20 besteld, daar heb ik het over.De SVS boxed subs vind ik niet meteen een optie, dan kan ik evengoed in de lokale winkel eentje kopen.

Scarp

Quote from: jeroen_B on January 17, 2004, 18:22:11
als een HT onwetend persoon bij mij vraagt wat die zwarte cylinder is zeg ik altijd dat het een mobiele airco is.
Sommige geloven het ook.

hahahaha.
Een andere is: Hey is dat een boiler? Nee, dat is mijn subwoofer.

MeonHTF

.
#20
.

Stevie

Quote from: Scarp on January 17, 2004, 18:17:05
Dat ook inderdaad .... een subwoofer die bijna boven m'n front speakers uitkomt is mij (en m'n vriendin) te groot :)

Dan moet je grotere fronts nemen ;D

Hij is idd errug groot maar na een tijdje valt het niet meer op hoor :P Zelfs mijn vriendin hoor ik er inmiddels niet meer over (heeft wel een paar weken geduurd). Ze zet hem al uit zichzelf aan voor een film :-* (de schat)

Muzikaal kan hij misschien wat minder zijn (schijnt) maar dat is voor mij geen issue want bij muziek gebruik ik toch alleen mijn fronts (behalve bij DVD-A dan maar tot nu toe bevalt de SVS (20-39 PCi) mij prima). Zat vermogen ook.

Steef
.signature: file not found