Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Nice.

Mijn Anthem staat voorlopig in de doos totdat mijn HT klaar is.
Laat ons vooral weten wat de veranderingen/verbeteringen zijn tov de vorige versie  :thumbs-up:

Eco

Iemand enig idee wat mijn huidige MRX 710 nog waard zou zijn?
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

WickedGame

Quote from: Eco on April  2, 2020, 15:22:02
Iemand enig idee wat mijn huidige MRX 710 nog waard zou zijn?

+/- 1000,- euro moet je er sowieso nog wel voor kunnen krijgen. Misschien nog iets meer.

Eco

Quote from: WickedGame on April  2, 2020, 15:53:42
+/- 1000,- euro moet je er sowieso nog wel voor kunnen krijgen. Misschien nog iets meer.

Is er ook al iets bekend over de opvolgers van de MRX 520 / 720 / 1120
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Eco

Aha, op Facebook kondigt men nu een korting aan van 20%  ;)
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

pameijer

Quote from: Eco on April  2, 2020, 16:49:24
Aha, op Facebook kondigt men nu een korting aan van 20%  ;)
Er was al een tijd lang een korting van €1000 bij "inruil"van een ouwe versterker, feitelijk ook gewoon dikke korting. Voor de MRX1120 komt dat op hetzelfde neer. Als beide kortingen opgeteld mogen worden baal ik wel, daar gaat dan de tweedehandswaarde....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

gsuk

Quote from: Eco on April  2, 2020, 16:49:24
Aha, op Facebook kondigt men nu een korting aan van 20%  ;)
usa en Canada
of heb je ook voor Nederland gezien?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Eco

Nee USA en Canada zie ik nu. Maar vaak is zo'n actie een voorbode van de introductie van een nieuwe serie.
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

Shadowfox

Ik heb een mogelijkheid om een 710 over te nemen.
Alleen de 4k kwestie blijft een vraag.
Voor nu heb ik nog geen 4k tv dus hdcp 2.2 is nog geen sprake van.
Maar uiteindelijk komt er 4k dus wat dan?
Momenteel speel ik alles via een ziddo x9s naar de tv en toslink naar versterker.
Ik zie wel dat het 4k passthrough ondersteund en dat betekend toch dat je een kabel van de mediaplayer naar de versterker en dan naar de tv toch?
Hoe zit het dan met het uhd ondersteuning anders is toch zonde later als ik een 4k tv koop?

pameijer

Genoeg apparaten zoals van HDFury om audio en video te splitsen, kijk maar 's rond op de site van HDfury
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Shadowfox

Geld dat ook voor geripte uhd die hdcp of word dat eruit gehaald zodat ik er geen last van krijg?

pameijer

HDFury's zijn volledig HDCP compliant
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

WickedGame

Quote from: Shadowfox on September 21, 2020, 09:02:41
Geld dat ook voor geripte uhd die hdcp of word dat eruit gehaald zodat ik er geen last van krijg?
Ik ben even erin gedoken voor je. Als je UHD rips maakt haalt dit de HDCP2.2 weg. Dus dan zou dit prima over een 4K passthrough moeten werken.

HDfury oplossingen ken ik zelf niet goed genoeg dus daar kan ik niet direct iets zinnigs over zeggen. Maar denk dat hier genoeg slimmerds zitten [emoji16]

Shadowfox

Quote from: WickedGame on September 21, 2020, 10:20:29
Ik ben even erin gedoken voor je. Als je UHD rips maakt haalt dit de HDCP2.2 weg. Dus dan zou dit prima over een 4K passthrough moeten werken.

HDfury oplossingen ken ik zelf niet goed genoeg dus daar kan ik niet direct iets zinnigs over zeggen. Maar denk dat hier genoeg slimmerds zitten [emoji16]

Ok thx dan zou er niks in de weg moeten staan

JurT

Goedemiddag heren! Ik heb sinds een jaar een ANTHEM mrx 710 thuis staan. Nu ben ik vorige maand verhuisd en heb een nieuwe Sony tv gekocht. Als ik nu mijn Apple TV 4K aansluit via de anthem dan krijg ik geen beeld en geluid. Op mijn oude tv een Philips werkte het allemaal zonder problemen alleen dat was geen 4k. Ik gok dus dat het aan de anthem moet liggen omdat deze geen 4K ondersteunt.

Moet ik hiervoor iets van een omvormer gebruiken? Benieuwd naar jullie tips!

home@the movies

Quote from: JurT on November 30, 2020, 16:49:06
Goedemiddag heren! Ik heb sinds een jaar een ANTHEM mrx 710 thuis staan. Nu ben ik vorige maand verhuisd en heb een nieuwe Sony tv gekocht. Als ik nu mijn Apple TV 4K aansluit via de anthem dan krijg ik geen beeld en geluid. Op mijn oude tv een Philips werkte het allemaal zonder problemen alleen dat was geen 4k. Ik gok dus dat het aan de anthem moet liggen omdat deze geen 4K ondersteunt.

Moet ik hiervoor iets van een omvormer gebruiken? Benieuwd naar jullie tips!

Is gegarandeerd een HDCP probleem, een HD fury kan je hierbij helpen.

JurT

Quote from: home@the movies on November 30, 2020, 17:58:19
Is gegarandeerd een HDCP probleem, een HD fury kan je hierbij helpen.

Thnx! Dit kan opgelost worden met hd extractor gok ik?

gsuk

Quote from: JurT on November 30, 2020, 16:49:06
Goedemiddag heren! Ik heb sinds een jaar een ANTHEM mrx 710 thuis staan. Nu ben ik vorige maand verhuisd en heb een nieuwe Sony tv gekocht. Als ik nu mijn Apple TV 4K aansluit via de anthem dan krijg ik geen beeld en geluid. Op mijn oude tv een Philips werkte het allemaal zonder problemen alleen dat was geen 4k. Ik gok dus dat het aan de anthem moet liggen omdat deze geen 4K ondersteunt.

Moet ik hiervoor iets van een omvormer gebruiken? Benieuwd naar jullie tips!
Ik heb de appletv 4k op de tv (pana oled) aangesloten
En de arc hdmi van de tv  naar de anthem.
Via de apple tv kijken,
Wel dolby digital 5.1 helaas geen dolby vision

Als ik via de Netflix knop op de tv  kijk dan heb ik wel dolby vision.
Probleem dan is dat na verloop van tijd het geluid gaat haperen
Geen idee waar dit aan ligt?


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

pameijer

Quote from: gsuk on November 30, 2020, 22:27:13
Ik heb de appletv 4k op de tv (pana oled) aangesloten
En de arc hdmi van de tv  naar de anthem.
Via de apple tv kijken,
Wel dolby digital 5.1 helaas geen dolby vision

Als ik via de Netflix knop op de tv  kijk dan heb ik wel dolby vision.
Probleem dan is dat na verloop van tijd het geluid gaat haperen
Geen idee waar dit aan ligt?


Waarschijnlijk je HDMI kabel. De ATV doet een test voordat hij DV aanzet. Even een goede CSL Primewire kabel bij de Amazones uit het Oosten kopen en dan weet je of het weer werkt!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

gsuk



Quote from: pameijer on November 30, 2020, 22:58:10
Waarschijnlijk je HDMI kabel. De ATV doet een test voordat hij DV aanzet. Even een goede CSL Primewire kabel bij de Amazones uit het Oosten kopen en dan weet je of het weer werkt!

Wat de dolby vision op de
apple tv betreft
Hi doet het!
Op de pana stond bij instellingen
Hdmi hdr instelling uit
Naar dynamisch ingesteld en ik had gelijk dolby vision!

Hdmi kabel is de juist door Apple geadviseerd belkin high speed hdmi kabel

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

sauron

Goedemiddag,
Heb een vraag over internet verbinding van mijn MRX 520
Ik krijg geen verbinding meer met de receiver ook na een factor reset steeds de melding internet nog connected
Kan arc ook niet meer uitvoeren omdat de receiver niet gevonden wordt.
Iemand een idee wat dit kan zijn, ik kan niks op internet terugvinden hierover, alleen bij de denon site lees ik dat het bij denon te maken kan hebben met nieuwe firmware, maar van anthem hierover niks te vinden.
Alvast bedankt voor feedback.

Groet Harry
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Shadowfox

volgens mij stekker erin en eruit halen.

sauron

Quote from: Shadowfox on December 13, 2020, 12:08:41
volgens mij stekker erin en eruit halen.

Geprobeerd maar geen resultaat helaas
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

eduard

Sauron vraagje hoe is de anthem gekoppeld aan het internet wifi of bedraad. Heb zelf geen anthem.
En wat zie je in de anthem menu staan bij netwerk verkrijgt hij ip via dhpc(automatisch) of heb je die zelf met de hand er ingezet? Als het via een kabel is hang dan een keer ook even iets anders aan die kabel om te kijken of dat device wel internet heeft.

Eduard