Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 09:35:16
Is gewoon een van de beste recievers qua sound, instellingen doe je meestal maar 1x. en daarna nooit weer.

In de prijsklasse van de 710 (tussen de €2000,- en €3000,-) zitten geen receivers die een slechte sound hebben, in Duitsland komt na een vergelijk de Anthem iig ver beneden de concurrentie uit de bus.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on January  3, 2014, 09:29:50
Dan snap ik niet dat hij een Anthem overweegt. Dat is denk wel de minst plug&play receiver die er te vinden is.

Ik dramatiseer natuurlijk wel een beetje ;)

En wat Frank2 ook zegt, je stelt het als het goed is maar 1 keer goed in anar je smaak en daarna hoef je er niet meer naar om te kijken.

Waarom de Anthem, tja we kwamen hierop omdat we bij Hobo de AVR4520 op het oog hadden en de MRX700 daar ook stond en die blies ons letterlijk van de bank. Vandaar dat Anthem ook op het pad bij hem is gekomen. Er is tot op heden nog steeds niet besloten wat het gaat worden. We hebben nu alleen de Anthem ter test.

Quote from: Maro on January  3, 2014, 09:38:00
In de prijsklasse van de 710 (tussen de €2000,- en €3000,-) zitten geen receivers die een slechte sound hebben, in Duitsland komt na een vergelijk de Anthem iig ver beneden de concurrentie uit de bus.  ;)

En volgens dat lijstje wat je aanhaalt was o.a. de Denon 4520 geweldig! Helaas met B&W 8xx valt de Denon 4520 vies tegen, is gewoon niet de sound die wij voor ogen hadden. Slecht klinken doen ze inderdaad allemaal niet, maar het moet wel je geluid zijn. En dat was Denon het gewoon niet...

Ik wil hiermee gewoon aantonen dat geluid smaakgevoelig is, en daardoor ik ook geen waarde hecht aan alle soorten lijstjes. Wil gewoon het zelf ervaren en op basis van mijn smaak een keuze maken die matched, en waarmee ik blij ga worden :D

Maro

Frank heeft wel al 100 maal moeten inregelen.. :D

Dacht ook eigenlijk meer aan je vader icm Anthem. Je geeft aan dat hij de ontwikkelingen niet zo goed meer bij kan benen dan ligt Anthem mi. niet voor de hand als eerste keuze om thuis te testen. Met die eigen mono's er achter kun je met een willekeurige andere receiver ook niet snel 'nat' gaan. Als hij nu Marantz heeft en die structuur en opbouw wel begrijpt zou ik ook zeker een 7008 thuis gaan proberen. Geloof wel dat jij zelf je wel red met een Anthem Wicked!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on January  3, 2014, 09:52:46
Frank heeft wel al 100 maal moeten inregelen.. :D

Dacht ook eigenlijk meer aan je vader icm Anthem. Je geeft aan dat hij de ontwikkelingen niet zo goed meer bij kan benen dan ligt Anthem mi. niet voor de hand als eerste keuze om thuis te testen. Met die eigen mono's er achter kun je met een willekeurige andere receiver ook niet snel 'nat' gaan. Als hij nu Marantz heeft en die structuur en opbouw wel begrijpt zou ik ook zeker een 7008 thuis gaan proberen. Geloof wel dat jij zelf je wel red met een Anthem Wicked!!

Ik heet geen Frank  ;D ;)

Nou het is allemaal wel wat overdreven hij komt vrij ver met instellen. Maar de Anthem is gewoon even wat anders dan de "oude" Marantz die ook geen calibratie of dergelijk had. Dat was nog ouderwets handwerk en op gehoor  ;D Een Marantz SR7008 of dergelijke met XT32 zal die ook niet direct snappen. Dus zover niks raars natuurlijk.

Eerst vanavond maar eens inregelen en zien of de Anthem het wel is in de thuissituatie. Of dat we in showroom overdondert waren en in in de thuissituatie het niet is wat hij/ik zoek. Enige jammer voor mijzelf zal zijn als de Anthem het niet is dat ik nog even zonder receiver zit  ;D

LittleNinja

En ligt dat dan aan het geluid of aan de beperkte featurelist bijvoorbeeld?

Quote from: Maro on January  3, 2014, 09:38:00
In de prijsklasse van de 710 (tussen de €2000,- en €3000,-) zitten geen receivers die een slechte sound hebben, in Duitsland komt na een vergelijk de Anthem iig ver beneden de concurrentie uit de bus.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Quote from: LittleNinja on January  3, 2014, 10:02:01
En ligt dat dan aan het geluid of aan de beperkte featurelist bijvoorbeeld?

Beide denk ik... :D 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Lekker duidelijk... :D

Heb je een kopie van die test?
Welke kwamen er beter uit de test?

Quote from: Maro on January  3, 2014, 10:04:19
Beide denk ik... :D 
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on January  3, 2014, 10:36:18
Lekker duidelijk... :D

Heb je een kopie van die test?
Welke kwamen er beter uit de test?



Foto genomen uit de audio.de (credits 2 Twani :D)

Raymond187

Quote from: Maro on January  3, 2014, 09:38:00
In Duitsland komt na een vergelijk de Anthem iig ver beneden de concurrentie uit de bus.  ;)
VInd het altijd zo frapand dat de zeer commerciële merken altijd bovenaan staan in dat soort tests  :shaun:


Automaat

Ook dat.
Maar ik zie geen Anthem 10-serie in de test staan.
Reading the HTForum is learning every day!!

chansig

Je moet zo'n test ook alleen gebruiken als het je goed uitkomt. Op het moment dat het niet zo is dan ga je zeggen dat de uitslag beïnvloed is door commercie of dat het eigenlijk allemaal niets zegt. Pas op het moment als het wel uitkomt...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on January  3, 2014, 12:42:49
Je moet zo'n test ook alleen gebruiken als het je goed uitkomt. Op het moment dat het niet zo is dan ga je zeggen dat de uitslag beïnvloed is door commercie of dat het eigenlijk allemaal niets zegt. Pas op het moment als het wel uitkomt...

Gr Hans

Je hebt gelijk, geen best spul,Denon is veel beter. Altijd op testen afgaan en vooral niet zelf luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: chansig on January  3, 2014, 12:42:49
Je moet zo'n test ook alleen gebruiken als het je goed uitkomt. Op het moment dat het niet zo is dan ga je zeggen dat de uitslag beïnvloed is door commercie of dat het eigenlijk allemaal niets zegt. Pas op het moment als het wel uitkomt...

Gr Hans
Gebruik dit soort testen helemaal niet als referentie. Zou niet weten waarom.

Het legt eraan wat je eisen zijn en die bepalen wat het beste apparaat voor jou is ;)

chansig

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 12:54:38
Je hebt gelijk, geen best spul,Denon is veel beter. Altijd op testen afgaan en vooral niet zelf luisteren.

?????

IK zeg niets vervelends over de Anthem hoor...alleen over hoe sommige mensen testen (mis) (ge)bruiken wanneer het hen uitkomt.

De Anthem is gewoon een prima ding. Tenminste als ik de ervaringen van alle gebruikers zo lees. Wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo zou zijn ? Ik ben ook niet van het vergelijken met andere versterkers (zonder dat ik ze heb gehoord) en zeggen dat bv de Anthem de beste is oid. Daar zijn anderen dan weer erg goed in

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: Raymond187 on January  3, 2014, 10:51:30
VInd het altijd zo frapand dat de zeer commerciële merken altijd bovenaan staan in dat soort tests  :shaun:
Wat is er niet commercieel aan Anthem?  :dontgetit:
De grotere merken (als je dat bedoelt) kunnen natuurlijk wel goedkoper ontwikkelen en produceren.

morca

Mijn valt op dat denon bovenaan staat en marantz onder.....mijn voorkeur ging altijd naar marantz.
Dus ik zou niet kopen aan de hand vd test,maar smaken verschillen,daar zal ook een hoop aan liggen.

twani

Quote from: Raymond187 on January  3, 2014, 10:51:30
VInd het altijd zo frapand dat de zeer commerciële merken altijd bovenaan staan in dat soort tests  :shaun:
En dat is dus pertinente onzin omdat in hetzelfde blad de stereo variant van Anthem, "de 225"  skyhigh bovenaan staat in het lijstje der stereo versterkers.

Zelfde Fabrikant, importeur. reclamebudgetten, lariekoek dus. De Anthem is in stereo gewoon heel zwak.

Raymond187

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 13:55:18
Wat is er niet commercieel aan Anthem?  :dontgetit:
De grotere merken (als je dat bedoelt) kunnen natuurlijk wel goedkoper ontwikkelen en produceren.
Dat anthem niet elke 10 maanden met een nieuw model uitkomt. En idd niet zo'n enorm bedrijf is en nog 100000 andere producten maken.

In de 20 jaar terug las ik vaak audio magazines. ja ook whathifi :) en ik zag grotendeels yamaha, denon, sony etc etc met een hoop sterren (vallen ze misschien wel op * :D )

Quote from: twani on January  3, 2014, 14:30:03
En dat is dus pertinente onzin omdat in hetzelfde blad de stereo variant van Anthem, "de 225"  skyhigh bovenaan staat in het lijstje der stereo versterkers.

Zelfde Fabrikant, importeur. reclamebudgetten, lariekoek dus. De Anthem is in stereo gewoon heel zwak.
Klopt. Anthem is te duur en een k*t apparaat. Laat ik nou gek zijn op k*t  :headbanging:

Quote from: Raymond187 on January  3, 2014, 12:59:35
Gebruik dit soort testen helemaal niet als referentie. Zou niet weten waarom.

Het legt eraan wat je eisen zijn en die bepalen wat het beste apparaat voor jou is ;)
;)

AbZ

Quote from: Raymond187 on January  3, 2014, 14:55:36
Dat anthem niet elke 10 maanden met een nieuw model uitkomt. En idd niet zo'n enorm bedrijf is en nog 100000 andere producten maken.

In de 20 jaar terug las ik vaak audio magazines. ja ook whathifi :) en ik zag grotendeels yamaha, denon, sony etc etc met een hoop sterren (vallen ze misschien wel op * :D )
Die grote merken hebben dus langdurig succes gehad in hun business en kunnen regelmatig innoveren.

frank2

als je dat innoveren noemt..... is gewoon hetzelfde oude model met wat spielerij erop en een ander jasje tegen volledige prijs ipv. discount prijzen..... Pas eens in de 2 jaar komt er echt wat nieuws...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 15:34:54
als je dat innoveren noemt..... is gewoon hetzelfde oude model met wat spielerij erop en een ander jasje tegen volledige prijs ipv. discount prijzen..... Pas eens in de 2 jaar komt er echt wat nieuws...
Nee, jij hebt gewoon een receiver gekocht die verre van up-to-date was qua spielerei features, dankzij die behulpzame dealer van je.  Leuk dat je er teveden mee bent maar doe niet alsof je op de hoogte bent.

evilniek

Lekker belangrijk al die features die je waarschijnlijk toch nooit gaat gebruiken.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

AbZ

Quote from: evilniek on January  3, 2014, 16:01:11
Lekker belangrijk al die features die je waarschijnlijk toch nooit gaat gebruiken.
Akoestische correctie en streaming bijvoorbeeld?

Raymond187

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 15:32:23
Die grote merken hebben dus langdurig succes gehad in hun business en kunnen regelmatig innoveren.
Net als Nokia :D

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn.
Al zou deze test zeggen dat de Anthem 700 het beste is wat er te koop. Dan geloof ik dat net zo min.

Die testen zijn leuk leesvoer op de pot  meer niet :thumbs-up:

LittleNinja

Laten we in ieder geval niet afdwalen richting de grenzen van de communicatie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"