Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: WickedGame on December  6, 2013, 12:42:59
En dat is? Want heb nog steeds geen definitieve prijzen/retail prijzen gehoord.

Wij wachten ook op de officiele lijst, maar de onofficiele lijst is:

MRX310 = 1299 euro
MRX510 = 1799 euro
MRX710 = 2299 euro


QuoteZie in iedergeval dat BB&G ze geleverd heeft gekregen.

De eerste batch is inderdaad binnen... nu klanten blij maken met de levering ;)

cardas49

Mooi, lijkt erop dat de meeste features zijn meegenomen in de 310, welke alleen gekort is op power output, front HDMI poort & bi-amping. Dual HDMI output, 4K upscaling, remote control apps etc zijn allemaal inbegrepen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Vinzie

#27
Gister mijn nieuwe MRX 510 opgehaald bij Bjorn (Beter Beeld en Geluid) in Hilversum. Erg vriendelijk ontvangen, meteen mijn setup besproken en advies gekregen over het aansluiten van de MRX (dit met betrekking tot de subwoofer EQ die ik nu gebruik).
@Bjorn: bedankt!



Gisteravond toch nog tijd gevonden om alle kabels en stekkers van mijn oude Pioneer versterker om te prikken in de MRX, de logitech harmony afstandsbediening te updaten zodat ik hiermee de MRX kan bedienen en een softwareupdate van de MRX te doen. Toen was het al na 21 uur, dus helaas niet echt meer kunnen testen.

Ik hoop vanavond wat tijd te hebben om de afstanden tussen mijn primaire luisterplek en de speakers te kunnen meten (en in de MRX in te kunnen voeren) en om ARC te draaien. Vooral van ARC verwacht ik een hoop (afgaande op de reviews).
Mocht dit allemaal lukken zal ik mijn bevindingen hier zeker posten...
Axiom Audio M3/VP100/QS4
Anthem MRX 510
SVS SB13 Ultra
Auralex Subdude HT

chansig

Vanavond ?????????

Vanavond is er echt wel wat belangrijkers te doen... tenminste voor de voetballiefhebber:D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Netjes hoor en veel beter als de vorige lijn (uiterlijk)

Veel plezier ermee!



Quote from: Vinzie on December 11, 2013, 12:26:26
Gister mijn nieuwe MRX 510 opgehaald bij Bjorn (Beter Beeld en Geluid) in Hilversum. Erg vriendelijk ontvangen, meteen mijn setup besproken en advies gekregen over het aansluiten van de MRX (dit met betrekking tot de subwoofer EQ die ik nu gebruik).
@Bjorn: bedankt!



Gisteravond toch nog tijd gevonden om alle kabels en stekkers van mijn oude Pioneer versterker om te prikken in de MRX, de logitech harmony afstandsbediening te updaten zodat ik hiermee de MRX kan bedienen en een softwareupdate van de MRX te doen. Toen was het al na 21 uur, dus helaas niet echt meer kunnen testen.

Ik hoop vanavond wat tijd te hebben om de afstanden tussen mijn primaire luisterplek en de speakers te kunnen meten (en in de MRX in te kunnen voeren) en om ARC te draaien. Vooral van ARC verwacht ik een hoop (afgaande op de reviews).
Mocht dit allemaal lukken zal ik mijn bevindingen hier zeker posten...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Quote from: Vinzie on December 11, 2013, 12:26:26
Gister mijn nieuwe MRX 510 opgehaald bij Bjorn (Beter Beeld en Geluid) in Hilversum. Erg vriendelijk ontvangen, meteen mijn setup besproken en advies gekregen over het aansluiten van de MRX (dit met betrekking tot de subwoofer EQ die ik nu gebruik).
@Bjorn: bedankt!

Graag gedaan!


eMVe

QuoteGister mijn nieuwe MRX 510 opgehaald bij Bjorn (Beter Beeld en Geluid) in Hilversum. Erg vriendelijk ontvangen, meteen mijn setup besproken en advies gekregen over het aansluiten van de MRX (dit met betrekking tot de subwoofer EQ die ik nu gebruik).
@Bjorn: bedankt!
QuoteGraag gedaan!
Verder nog niets te melden over de nieuwe serie?

bmateijsen

Quote from: eMVe on December 15, 2013, 14:07:10
Verder nog niets te melden over de nieuwe serie?

Is al in het andere topic gedaan ;).

Vinzie

Quote from: eMVe on December 15, 2013, 14:07:10
Verder nog niets te melden over de nieuwe serie?

Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met de 'oude' MRX serie, maar tegenover mijn Pioneer VSX2021 klinkt het erg goed..
Ik hoor allerlei detail geluiden die ik voorheen niet/nauwelijks hoorde (vooral surround effecten). Ook de dynamiek van het geluid lijkt veel aanweziger, erg mooi.

Ik ben dit weekend alleen wel veel aan het stoeien geweest met ARC. Ik krijg vaak geen verbinding met tussen de laptop en de MRX.

Laptop (windows 7) is verbonden met dezelfde router als de MRX (Linksys 160 N met DD-WRT software). Ik kan de MRX wel pingen, maar
zodra ik de ARC software opstart krijg ik geen verbinding. Zelf met de kabel direct tussen de router en MRX lukt het niet (ik heb voor beide static IP adressen ingesteld, WIFI uit op de laptop). Uiteindelijk heb ik het wel voor elkaar gekregen door een andere router die ik nog had liggen te gebruiken.

Toen ik eenmaal verbinding had, werkte ARC erg mooi. Het meten gaat heel snel tov mijn Pioneer MCACC. Mooi inzicht in de response van elke speaker. Helaas heeft mijn sub nog een flinke dip rond de 23 hz (SVS PB13 Ultra), dus daar moet ik nog even naar kijken. Heb al gespeeld met de tune en met de phase, maar dit lijkt het niet op te lossen.

Al met al ben ik nog geen 15 minuten bezig geweest met de meetingen (een stuk langer met de verbinding aan de praat krijgen).

Ben benieuwd of er meer MRX X10 eigenaren problemen hebben met de verbinding tussen de PC en de MRX...???
Axiom Audio M3/VP100/QS4
Anthem MRX 510
SVS SB13 Ultra
Auralex Subdude HT

bmateijsen

Wij hebben een laptop met Vista gebruikt voor het inregelen. Wel even wachten totdat alle USB drivers zijn geinstalleerd voor de microfoon.

Groet,

Bjorn

Raymond187

Verwacht wel meer issues te horen dat mensen niet kunnen connecten via het netwerk. Kan je ook connected via USB?

De dip met je sub zal je niet kunnen verhelpen met ARC. De sub ergens anders plaatsen weer wel. Ik heb de meetingen gebruikt om te bepalen waar de beste locatie is voor de sub  :thumbs-up:

Heeft nu een dip van 2 a 3 DB en dat trekt ARC nog wel vlak.

Vinzie

Quote from: Raymond187 on December 16, 2013, 09:30:45
Verwacht wel meer issues te horen dat mensen niet kunnen connecten via het netwerk. Kan je ook connected via USB?

De dip met je sub zal je niet kunnen verhelpen met ARC. De sub ergens anders plaatsen weer wel. Ik heb de meetingen gebruikt om te bepalen waar de beste locatie is voor de sub  :thumbs-up:

Heeft nu een dip van 2 a 3 DB en dat trekt ARC nog wel vlak.
Ja dat advies heeft Bjorn mij ook al gegeven. 'Helaas' is de PB13 niet zo'n kleine subwoofer, ergens anders plaatsen wordt lastig (lees onmogelijk) ivm de WAF...
Ik kan nog wel wat spelen met de afstand tussen de muur en de subwoofer... misschien dat ik daarmee wat kan winnen....

Axiom Audio M3/VP100/QS4
Anthem MRX 510
SVS SB13 Ultra
Auralex Subdude HT

Raymond187

Driver richting de muur. Scheelde bij mij op een plek 3 db :D

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 16, 2013, 09:30:45
Verwacht wel meer issues te horen dat mensen niet kunnen connecten via het netwerk. Kan je ook connected via USB?

De dip met je sub zal je niet kunnen verhelpen met ARC. De sub ergens anders plaatsen weer wel. Ik heb de meetingen gebruikt om te bepalen waar de beste locatie is voor de sub  :thumbs-up:

Heeft nu een dip van 2 a 3 DB en dat trekt ARC nog wel vlak.

Netwerk issues hou je altijd wel. Al zou je ook je laptop zo kunnen configureren dat deze direct koppelt aan de MIC, dit zou volgens Anthem moeten lukken. Ze leggen het alleen niet uit in de manual  ;D

garmtz

Wij hebben getest met Vista en XP. In beide gevallen direct verbinding met de receiver.

Vinzie

#40
@garmtz: Ik heb slechts de beschikking over 1 laptop met Windows 7...  maar gelukkig met die andere router die ik heb liggen werkt het wel goed.

@WickedGame: Zelf met die directe verbinding lijkt het niet te werken. Zowel de laptop als de MRX een statisch IP adres gegeven, maar helaas...
Pingen werkt wel elke keer, maar verbinden via de ARC software niet. Gelukkig heb ik nu een workaround...

@Raymond187: Driver naar de muur wordt ook lastig. Dat betekend dat de snoeren de kamer in wijzen, lijkt me niet wijs met een zoontje van 1,5 die erg nieuwsgierig is  ;D
Axiom Audio M3/VP100/QS4
Anthem MRX 510
SVS SB13 Ultra
Auralex Subdude HT

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Vinzie

#42
Quote from: Vinzie on December 16, 2013, 09:26:57
Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met de 'oude' MRX serie, maar tegenover mijn Pioneer VSX2021 klinkt het erg goed..
Ik hoor allerlei detail geluiden die ik voorheen niet/nauwelijks hoorde (vooral surround effecten). Ook de dynamiek van het geluid lijkt veel aanweziger, erg mooi.

Ik ben dit weekend alleen wel veel aan het stoeien geweest met ARC. Ik krijg vaak geen verbinding met tussen de laptop en de MRX.

Laptop (windows 7) is verbonden met dezelfde router als de MRX (Linksys 160 N met DD-WRT software). Ik kan de MRX wel pingen, maar
zodra ik de ARC software opstart krijg ik geen verbinding. Zelf met de kabel direct tussen de router en MRX lukt het niet (ik heb voor beide static IP adressen ingesteld, WIFI uit op de laptop). Uiteindelijk heb ik het wel voor elkaar gekregen door een andere router die ik nog had liggen te gebruiken.

Toen ik eenmaal verbinding had, werkte ARC erg mooi. Het meten gaat heel snel tov mijn Pioneer MCACC. Mooi inzicht in de response van elke speaker. Helaas heeft mijn sub nog een flinke dip rond de 23 hz (SVS PB13 Ultra), dus daar moet ik nog even naar kijken. Heb al gespeeld met de tune en met de phase, maar dit lijkt het niet op te lossen.

Al met al ben ik nog geen 15 minuten bezig geweest met de meetingen (een stuk langer met de verbinding aan de praat krijgen).

Ben benieuwd of er meer MRX X10 eigenaren problemen hebben met de verbinding tussen de PC en de MRX...???

Ik heb eindelijk de oorzaak gevonden. Ik had nog andere LAN adapters op de laptop geinstalleerd staan van oa VMware. Deze heb ik allemaal uitgeschakeld/disabled en nu werkt ARC perfect op mijn laptop. Zelfs via WIFI (Anthem wel via UTP kabel).

Verder ook nog wat hi-def muziek geluistert (24bit 96khz), waaronder de 6 kanaals versie van Brother in Arms - Dire straits. Wow..wat klinkt dit goed... ik betrap me mezelf erop dat ik ook elke keer dat ik dit album speel het volume telkens wat hoger zet  :bigsmile:
Voorheen hield ik eigenlijk helemaal niet van die rustigere muziek, maar nu het zo goed klinkt vind ik het eigenlijk wel heel mooi...

Zijn er nog meer aanraders ????
Axiom Audio M3/VP100/QS4
Anthem MRX 510
SVS SB13 Ultra
Auralex Subdude HT

WickedGame

Even een vraagje, als je een EV op de fronts aansluit en op de L + R Pre-Out van de Anthem klopt het dan dat de L + R in het menu niet meer in te stellen is? Heb gisteren namelijk de Anthem naar mijn pa gebracht zodat die het alvast kon aansluiten om te testen en die belde op dat die de L + R niet kon instellen.

Ander fenomeen wat hij melde is de instellingen van speakers als Small en Large. Heb even de handleiding gelezen maar kom dit ook niet tegen. Is dit eruit gehaald? (Kan mij haast niet voorstellen).

Even wel notitie, ARC is nog niet uitgevoerd!

frank2

#44
Quote from: WickedGame on January  3, 2014, 08:15:51
Even een vraagje, als je een EV op de fronts aansluit en op de L + R Pre-Out van de Anthem klopt het dan dat de L + R in het menu niet meer in te stellen is? Heb gisteren namelijk de Anthem naar mijn pa gebracht zodat die het alvast kon aansluiten om te testen en die belde op dat die de L + R niet kon instellen.

Ander fenomeen wat hij melde is de instellingen van speakers als Small en Large. Heb even de handleiding gelezen maar kom dit ook niet tegen. Is dit eruit gehaald? (Kan mij haast niet voorstellen).

Even wel notitie, ARC is nog niet uitgevoerd!

nee, is gewoon in te stellen, zo heb ik 'm ook in gebruik.  Neem aan dat de 710 wat dat betreft hetzelfde is als de 700
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 08:58:04
nee, is gewoon in te stellen, zo heb ik 'm ook in gebruik.  Neem aan dat de 710 wat dat betreft hetzelfde is als de 700

Denk dat daar wel een verschil in zit, kom in de manual niks meer tegen over large/medium/small settings. Nu kan ik het niet checken (ben pas vanavond bij mijn vader). Zal dan eens zien wat er ingesteld staat, zelf nog niet mee bemoeid. Dit zou namelijk vandaag gebeuren.

Wat ik bij de speakersetup nu vooral zie zijn Hz instelling vanaf een 40Hz. Neem aan dat dit de Large/Medium/Small functies vervangt. Maar goed kwestie van nakijken. Het vreemdste vond ik dat hij gewoon melde dat de Anthem alleen de Center, en Rears zag en de fronts niet. En dat is wel vreemd, want mag aannemen dat een EV op de L+R main pre out geen invloed heeft op wat hij detecteert.

Al met al nog wel een uitdaging

Dirk

Quote from: WickedGame on January  3, 2014, 09:05:14
Het vreemdste vond ik dat hij gewoon melde dat de Anthem alleen de Center, en Rears zag en de fronts niet. En dat is wel vreemd, want mag aannemen dat een EV op de L+R main pre out geen invloed heeft op wat hij detecteert.
in de mate waarin Anthem de zaken automatiseert, lijkt me dit juist wel erg goed mogelijk.
het toestel kan nl. misschien wel detecteren dat er iets aan die 2 pre-uitgangen is aangesloten, maar kan natuurlijk nooit weten wat er dan weer qua speaker achter jouw EV hangt.
bij een eigen speakeruitgang ligt dat net iets makkelijker, want door meting (zowel elektrisch als het geluid via de mic) kan er al vrij veel bepaald worden.

Quote from: WickedGame on January  3, 2014, 09:05:14
Al met al nog wel een uitdaging
dat zijn vaders altijd, zeker als ze niet willen luisteren  :dry:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WickedGame

Quote from: Dynky on January  3, 2014, 09:10:32
in de mate waarin Anthem de zaken automatiseert, lijkt me dit juist wel erg goed mogelijk.
het toestel kan nl. misschien wel detecteren dat er iets aan die 2 pre-uitgangen is aangesloten, maar kan natuurlijk nooit weten wat er dan weer qua speaker achter jouw EV hangt.
bij een eigen speakeruitgang ligt dat net iets makkelijker, want door meting (zowel elektrisch als het geluid via de mic) kan er al vrij veel bepaald worden.
dat zijn vaders altijd, zeker als ze niet willen luisteren  :dry:

Aan de ene kant klinkt het plausibel, aan de andere kant lijkt het mij niet handig. In zijn geval staat er een set 802D erachter, en hoe leuk een Anthem ook is, er rechtstreeks op aangesloten vind ook de Anthem het geen fijne luidspreker. De SR9300 vond dat ook al niet.

Dus een EV, in zijn geval zelfs een set mono's is dan de enige oplossing. Want rechtstreeks op de Anthem levert volgens mij ook geen goede meting op. ga dit nog wel even uitsluiten offcourse :D

Dus ik vind het toch wat vreemd dat dit niet als gewoon L+R wordt gezien.

En tja vaders die een hobby hebben, maar door de techniek worden ingehaald zijn inderdaad lastig.... Dat is hetzelfde als dat ik het hele netwerk beheer bij ze. En als er wat mis is en ik weer moet opdraven zegt hij nog doodleuk ook: "Heb niet voor niets je opleiding betaald"  :laugh:

Maro

Dan snap ik niet dat hij een Anthem overweegt. Dat is denk wel de minst plug&play receiver die er te vinden is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Maro on January  3, 2014, 09:29:50
Dan snap ik niet dat hij een Anthem overweegt. Dat is denk wel de minst plug&play receiver die er te vinden is.

Is gewoon een van de beste recievers qua sound, instellingen doe je meestal maar 1x. en daarna nooit weer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren