Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik zie alleen een MRX700 en MRX500 staan in het overzicht... Ik heb nu ruime ervaring met de MRX710 in stereo en daar presteert hij echt heel, heel goed... Uit mijn geheugen ook weer een stuk beter dan de MRX700 (die een volledig andere interne opbouw had ook moet ik zeggen).

Laatst ook een MRX510 afgeleverd in een 2.1 installatie en ook daar was ik erg blij verrast met de stereo performance.

Gisteren een klant langsgehad met een Denon 4310 en die legde het tegen de MRX710 in stereo behoorlijk af. De Denon klonk terughoudender, matter, vlakker, minder 3D, minder dynamisch...

Ieder is vrij om dit zelf bij ons te komen beluisteren uiteraard. Maar inmiddels ben ik dus vol tevreden met de nieuwe serie op stereo-gebied.

evilniek

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 16:03:32
Akoestische correctie en streaming bijvoorbeeld?

Room EQ lijkt me geen probleem bij Anthem, streaming lijkt me niet echt noodzakelijk, imo. Genoeg andere manieren om te streamen wat mij betreft, maargoed als het perse in de receiver moet zitten, moet je idd niet bij Anthem zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

AbZ

Quote from: evilniek on January  3, 2014, 16:45:46
Room EQ lijkt me geen probleem bij Anthem, streaming lijkt me niet echt noodzakelijk, imo. Genoeg andere manieren om te streamen wat mij betreft, maargoed als het perse in de receiver moet zitten, moet je idd niet bij Anthem zijn.
Ging om innovatie, en ook qua RC loopt Anthem niet voorop.  Dat het goed werkt wil ik verder best geloven.

garmtz

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 16:52:25
Ging om innovatie, en ook qua RC loopt Anthem niet voorop.

Ik stel ARC gelijk aan Audyssey Pro. Alleen Trinnov is nog beter naar mijn mening.

AbZ

Quote from: garmtz on January  3, 2014, 17:06:01
Ik stel ARC gelijk aan Audyssey Pro. Alleen Trinnov is nog beter naar mijn mening.
Tja het lijkt me meer up-to-date om RC in een PC te doen, maar ook Pioneer heeft fase-correctie tegenwoordig (of is dat alleen voor subs? - weet de details niet).  Als je alles kunt instellen hangt het eigenlijk vooral vd mens aan de knoppen af.

garmtz

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 17:13:10
Tja het lijkt me meer up-to-date om RC in een PC te doen, maar ook Pioneer heeft fase-correctie tegenwoordig (of is dat alleen voor subs? - weet de details niet).  Als je alles kunt instellen hangt het eigenlijk vooral vd mens aan de knoppen af.

Wij hebben veel met de Pioneer RC gespeeld en kwamen nooit echt tot heel bevredigende resultaten (uiteindelijk deden de meeste correcties meer kwaad dan goed). Verder denk ik dat je het op een amplitudecorrectie beneden de 300-500 Hz moet houden (MAXIMAAL 1 kHz) en er gewoon voor moet zorgen dat de speakers van zichzelf mooi recht zijn boven die frequentie... :)   Hoe meer correctie in midden en hoog, hoe meer faseslingering in een gebied waar je dat liever niet wilt.

Maar zoveel mensen, zoveel meningen... ;)

evilniek

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 16:52:25
Ging om innovatie, en ook qua RC loopt Anthem niet voorop. Dat het goed werkt wil ik verder best geloven.

Dat waag ik te betwijfelen, out-of-the-box heeft Anthem met zijn ARC de meeste complete room-eq die je maar kunt hebben, Audyssey is bvb veel beperkter out-of-the-box. Wil je alles uit Audyssey halen, ben je gelijk weer een paar honderd euro verder. Maar dit is het Anthem MRX topic, dus verdere discussie ga ik liever niet voeren als je het niet erg vind.

Quote from: garmtz on January  3, 2014, 17:06:01
Ik stel ARC gelijk aan Audyssey Pro. Alleen Trinnov is nog beter naar mijn mening.

Trinnov, geen ervaring mee helaas.  ;D Mag ook wel beter zijn voor de prijs.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

AbZ

Allemaal helder  :thumbs-up:    Ik ga nu ff iemand anders vervelen  :smile:

Maro

Quote from: garmtz on January  3, 2014, 16:39:26
Ik zie alleen een MRX700 en MRX500 staan in het overzicht... Ik heb nu ruime ervaring met de MRX710 in stereo en daar presteert hij echt heel, heel goed... Uit mijn geheugen ook weer een stuk beter dan de MRX700 (die een volledig andere interne opbouw had ook moet ik zeggen).

Laatst ook een MRX510 afgeleverd in een 2.1 installatie en ook daar was ik erg blij verrast met de stereo performance.

Gisteren een klant langsgehad met een Denon 4310 en die legde het tegen de MRX710 in stereo behoorlijk af. De Denon klonk terughoudender, matter, vlakker, minder 3D, minder dynamisch...

Ieder is vrij om dit zelf bij ons te komen beluisteren uiteraard. Maar inmiddels ben ik dus vol tevreden met de nieuwe serie op stereo-gebied.

Zou ik ook allemaal zeggen als ik ze moest verkopen en geen ander betaalbaar alternatief in mij assortiment had.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Quote from: Maro on January  3, 2014, 18:36:39
Zou ik ook allemaal zeggen als ik ze moest verkopen en geen ander betaalbaar alternatief in mij assortiment had.

Auw.... alsof wij niet kijken naar andere merken... ::).

Op dit moment wordt de MRX710 ook vergeleken met Arcam AVR750...

evilniek

Quote from: Maro on January  3, 2014, 18:36:39
Zou ik ook allemaal zeggen als ik ze moest verkopen en geen ander betaalbaar alternatief in mij assortiment had.

Doe aub niet zo kinderachtig, dat cynische gedram altijd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

#86
Quote from: garmtz on January  3, 2014, 16:39:26
Ik zie alleen een MRX700 en MRX500 staan in het overzicht... Ik heb nu ruime ervaring met de MRX710 in stereo en daar presteert hij echt heel, heel goed... Uit mijn geheugen ook weer een stuk beter dan de MRX700 (die een volledig andere interne opbouw had ook moet ik zeggen).

Laatst ook een MRX510 afgeleverd in een 2.1 installatie en ook daar was ik erg blij verrast met de stereo performance.

Gisteren een klant langsgehad met een Denon 4310 en die legde het tegen de MRX710 in stereo behoorlijk af. De Denon klonk terughoudender, matter, vlakker, minder 3D, minder dynamisch...

Ieder is vrij om dit zelf bij ons te komen beluisteren uiteraard. Maar inmiddels ben ik dus vol tevreden met de nieuwe serie op stereo-gebied.
Maar daar gaan we dan wel nogal vlot voorbij aan een variabele als bijv. "speaker matching"...

Denk wel te  begrijpen dat de nieuwe "10" serie van Anthem het erg goed doet op stereo. Meldingen van meerdere bronnen nu, dus er begint zich een beeld te ontwikkelen.... ;)

Maro

#87
Quote from: evilniek on January  3, 2014, 18:49:48
Doe aub niet zo kinderachtig, dat cynische gedram altijd.

:o  cynische gedram?? Sorry hoor maar ik zie mij nergens cynisch drammen. Zijn gewoon feiten, ze moeten het verkopen. Ze zijn totaal niet objectief en hun 'bevindingen' in dit soort merken topics (waar zij dealer van zijn) kan ik niet serieus nemen al sta ik daar geloof ik alleen in.. Maar geen kritiek op BB&G postings natuurlijk...stel je voor.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on January  3, 2014, 19:28:05
:o  cynische gedram?? Sorry hoor maar ik zie mij nergens cynisch drammen. Zijn gewoon feiten, ze moeten het verkopen. Ze zijn totaal niet objectief en hun 'bevindingen' in dit soort merken topics (waar zij dealer van zijn) kan ik niet serieus nemen al sta ik daar geloof ik alleen in.. Maar geen kritiek op BB&G postings natuurlijk...stel je voor.  :pompom:

Als je als dealer niet meer achter een product/merk kunt staan, dan schakel je toch gewoon over naar een ander merkje?
Ik zie Denon nooit bij BB&G staan.... Denon is gewoon mat en vlak. Ten alle tijden. ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Je mag zeker kritisch naar onze posts kijken en het is geen geheim dat we Anthem verkopen. Maar je bent ook vrij om je eigen spullen direct te vergelijken met wat wij verkopen. Die uitnodiging staat echt wijd open! Ook alternatieven kunnen altijd worden aangedragen, maar ik denk dat als het gaat om stereo-weergave ik al wel echt een aantal merken kan opnoemen die gewoon echt zeer matig presteren. We MOETEN overigens niet verkopen, want als we echt volumes zouden willen maken, zouden we wel veel commerciëlere merken opnemen.

garmtz


frank2

Quote from: garmtz on January  3, 2014, 19:40:33
Je mag zeker kritisch naar onze posts kijken en het is geen geheim dat we Anthem verkopen. Maar je bent ook vrij om je eigen spullen direct te vergelijken met wat wij verkopen. Die uitnodiging staat echt wijd open! Ook alternatieven kunnen altijd worden aangedragen, maar ik denk dat als het gaat om stereo-weergave ik al wel echt een aantal merken kan opnoemen die gewoon echt zeer matig presteren. We MOETEN overigens niet verkopen, want als we echt volumes zouden willen maken, zouden we wel veel commerciëlere merken opnemen.

Dat is een mooi aanbod, maar dat zal Maro nooit doen, het wordt dan wel erg pijnlijk dat zijn machtige Onkyo voorbijgestreeft wordt door Anthem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: garmtz on January  3, 2014, 19:44:58
Dat zijn jouw woorden... ;)

Precies ;D

Ik had een een smilie staan he Garmt
Ik ben altijd grote Denon fan geweest (AVC-A10SE, AVC-A1SR, etc...)...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LittleNinja

@Maro,

BB&G heeft een bepaalde visie. Zij willen in principe "the best in class" leveren. Als een specifiek merk of model niet biedt wat zij daar onder verstaan, nemen ze gewoon afscheid van het merk (of model). Voor dat Anthem werd opgenomen in het assortiment richtte zij zich bijvoorbeeld op Arcam. Ze zijn zelf dus ook kritisch in hun merkenbeleid.

En natuurlijk mag je kritisch zijn, evenals dat er mensen ze mogen verdedigen omdat ze simpelweg (goede) ervaringen hebben met het bedrijf of de producten.

Garmt of Björn, corrigeer mij gerust als ik iets verkeerd formuleer of begrepen heb.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Dat is natuurlijk geen onvoorwaardelijk feit. Hij kan een voorkeur hebben voor de sound van de Onkyo die de Anthem niet teweeg kan brengen. Ik zie Maro nog best die kant op gaan, al is het maar om eens kennis te maken met de heren en hun bedrijf.

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 19:47:46
Dat is een mooi aanbod, maar dat zal Maro nooit doen, het wordt dan wel erg pijnlijk dat zijn machtige Onkyo voorbijgestreeft wordt door Anthem.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

#95
Quote from: frank2 on January  3, 2014, 19:47:46
Dat is een mooi aanbod, maar dat zal Maro nooit doen, het wordt dan wel erg pijnlijk dat zijn machtige Onkyo voorbijgestreeft wordt door Anthem.

Moet ik dit nu serieus nemen Frank.je hebt werkelijk geen ene notie van hoe mijn set klinkt. En ik ga idd mijn set echt niet inruilen voor een Anthem receiver. Ik wil idd ook de nodige features gebruiken die Anthem iig op de 700 ontbeerd. Ook kwa versterking acht ik de integra Pre/EV combi een stuk machtiger. Zou best eens zo'n 710 in mijn ruimte aan de tand willen voelen als ik in de markt was voor wat nieuws en wou downgraden. Mocht ik op termijn wat anders willen ga ik zeker een Anthem thuis proberen maar dan wel de Pre/Ev combi .
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Octaaf

Quote from: garmtz on January  3, 2014, 16:39:26
Ik heb nu ruime ervaring met de MRX710 in stereo en daar presteert hij echt heel, heel goed... Uit mijn geheugen ook weer een stuk beter dan de MRX700 (die een volledig andere interne opbouw had ook moet ik zeggen).

Laatst ook een MRX510 afgeleverd in een 2.1 installatie en ook daar was ik erg blij verrast met de stereo performance.

Garmtz, vind jij de Anthem een serieus alternatief voor een stereo versterker in de prijsklasse van 1000 tot 2000 euro? Ik zoek namelijk naar een stereo oplossing mèt room correction functies vanwege mijn lastige akoestiek (het ligt waarschijnlijk vooral aan de vorm vd kamer, ik heb al vrij veel demping). In de stereo-markt heb je dan erg weinig keus, in het nog enigszins betaalbare segment heeft volgens mij alleen Lyngdorf een geïntegreerde versterker met dit soort functies.

En wat is qua speakers een mooie match met de Anthem voor muziekweergave (vooral jazz/soul/klassiek)?

garmtz

Quote from: Peerless Monster on January  3, 2014, 19:50:51
Ik ben altijd grote Denon fan geweest (AVC-A10SE, AVC-A1SR, etc...)...

Dan noem je ook een paar modellen... In die tijd maakte Denon nog geweldige surround receivers/versterkers. Dat is nu gewoon echt anders...

garmtz

Quote from: Octaaf on January  3, 2014, 20:37:08
Garmtz, vind jij de Anthem een serieus alternatief voor een stereo versterker in de prijsklasse van 1000 tot 2000 euro?

Ja, dat vind ik sinds de laatste weken zeer zeker.

QuoteIk zoek namelijk naar een stereo oplossing mèt room correction functies vanwege mijn lastige akoestiek (het ligt waarschijnlijk vooral aan de vorm vd kamer, ik heb al vrij veel demping). In de stereo-markt heb je dan erg weinig keus, in het nog enigszins betaalbare segment heeft volgens mij alleen Lyngdorf een geïntegreerde versterker met dit soort functies.

Alleen de nieuwe TDA2170 heeft dit en die is volgens mij veel duurder. Verwacht van de Anthem vooral een goede oplossing bij laagproblemen. Er is geen afdoende oplossing voor een lange nagalm in midden en hoog bijvoorbeeld. Het is geen 'wonderdoos'.

QuoteEn wat is qua speakers een mooie match met de Anthem voor muziekweergave (vooral jazz/soul/klassiek)?

De speakers moeten vooral met JOU matchen, maar ik vind de speakers van Revel mooi passen bij het neutrale en dynamische karakter van Anthem. Maar nogmaals, er is niets zo persoonlijk als luidsprekerkeuze...

twani

Quote from: Octaaf on January  3, 2014, 20:37:08
Garmtz, vind jij de Anthem een serieus alternatief voor een stereo versterker in de prijsklasse van 1000 tot 2000 euro? Ik zoek namelijk naar een stereo oplossing mèt room correction functies vanwege mijn lastige akoestiek (het ligt waarschijnlijk vooral aan de vorm vd kamer, ik heb al vrij veel demping). In de stereo-markt heb je dan erg weinig keus, in het nog enigszins betaalbare segment heeft volgens mij alleen Lyngdorf een geïntegreerde versterker met dit soort functies.

En wat is qua speakers een mooie match met de Anthem voor muziekweergave (vooral jazz/soul/klassiek)?
Ga eens een nieuw model proberen bij Garmt, er kan best veel daar hoor ;)