Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Quote from: Peerless Monster on January 17, 2014, 18:45:18
Je kan er ook wat moeite voor doen natuurlijk ;).
De enige moeite die Anthem voor me als dealer aanbiedt, is deze www.hamysound.com
Wordt je ook niet echt veel wijzer van en of je nu Antwerpen, Gent of iets anders als gemeente ingeeft maakt geen enkel verschil in de zoekmachine?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Quote from: riwi on January 17, 2014, 18:48:48
Ik dacht dat "klinkt beter" ze ook voerde in Belgie. Ex forum genoot van hier.
Website is redelijk gedateerd en Anthem wordt er helaas niet meer gevolgd.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Marc T5

Is er al iets te zeggen over wanneer de MRX 310 leverbaar gaat zijn?
Ik neem aan dat deze op hetzelfdep prijspeil als de MRX 300 zal uitkomen?

Jurgen79

Ik overweeg m'n huidige receiver een keer te vervangen voor iets moderners en de Anthem's spreken me op zich wel aan. Aangezien ik met een 4.1 setup draai en m'n Musical Fidelity A5.5 gebruik voor de (eind)versterking van de voorluidsprekers zou ik volgens mij aan een MRX310 voldoende hebben (die hoeft dan alleen een setje achterluidsprekers aan te sturen).

Zijn meer kanalen en meer vermogen echt de enige verschillen tussen de modellen? Of klinkt een 710 ook echt beter dan een 310? Op de website van Antem wordt je er niet veel wijzer van!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

#154
Quote from: jslender on January 22, 2014, 10:22:29
Ik overweeg m'n huidige receiver een keer te vervangen voor iets moderners en de Anthem's spreken me op zich wel aan. Aangezien ik met een 4.1 setup draai en m'n Musical Fidelity A5.5 gebruik voor de (eind)versterking van de voorluidsprekers zou ik volgens mij aan een MRX310 voldoende hebben (die hoeft dan alleen een setje achterluidsprekers aan te sturen).

Zijn meer kanalen en meer vermogen echt de enige verschillen tussen de modellen? Of klinkt een 710 ook echt beter dan een 310? Op de website van Antem wordt je er niet veel wijzer van!

De verschillen zitten op een paar puntjes

- 310 en 510 hebben een andere voeding dan de 710. De 710 heeft een ringkern.
- 310 heeft alleen 7 HDMI inputs achter, de 510 en 710 ook nog 1 input voor.

http://www.avsforum.com/t/1497598/anthem-mrx-receivers-310-510-710-owners-thread-tweaking-guide handige thread ;)

Raymond187

310 kan geen DTS HD Master Audio decoderen. 510 en 710 wel.

??

U sure?



WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 22, 2014, 11:03:36
310 kan geen DTS HD Master Audio decoderen. 510 en 710 wel.

??

U sure?

Zo las ik het overal, maar dit blijkt niet helemaal waar te zijn nu ik even terug kijk. Hij kan het wel decoderen maar de 310 is een 5.1 receiver dus past het wel aan. Het logo zal ontbreken op de MRX310 juist vanwege de 5.1 ipv 7.1. Maar decoderen kan die wel lees ik nu net.

Raymond187


evilniek

Quote from: WickedGame on January 22, 2014, 10:36:11
De verschillen zitten op een paar puntjes

- 310 en 510 hebben een andere voeding dan de 710. De 710 heeft een ringkern.
- 310 heeft alleen 7 HDMI inputs achter, de 510 en 710 ook nog 1 input voor.
- 310 kan geen DTS HD Master Audio decoderen. 510 en 710 wel.

http://www.avsforum.com/t/1497598/anthem-mrx-receivers-310-510-710-owners-thread-tweaking-guide handige thread ;)

Op de site staat DTS HD gewoon vermeld als feature.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

WickedGame

Quote from: evilniek on January 22, 2014, 11:22:26
Op de site staat DTS HD gewoon vermeld als feature.

Ja klopt ook, zie herstel ;)

Enige puntje is dat ze het logo niet mogen voeren op een 5.1 receiver  ;D

Jurgen79

Zowieso wel bijzonder dat er nog 5.1 receivers gemaakt worden, gevoelsmatig ligt de value for money vrij laag. Vooral omdat je eigenlijk altijd de adviesprijs betaald, terwijl concurrende Marantz en Denon modelletjes vaak al na een paar maanden vele honderden euro's goedkoper zijn. Maar goed als de kwaliteit er naar is dan is ie het geld gewoon waard natuurlijk. Bovendien vind ik ARC wel erg interessant, is ook echt wel iets voor mij om daarmee aan het tweaken te gaan. Ga me maar eens goed inlezen :)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Raymond187

Ook vreemd, want DTS-HD is bij lange na niet allemaal 7.1  :blush:

WickedGame

Quote from: jslender on January 22, 2014, 11:32:05
Zowieso wel bijzonder dat er nog 5.1 receivers gemaakt worden, gevoelsmatig ligt de value for money vrij laag. Vooral omdat je eigenlijk altijd de adviesprijs betaald, terwijl concurrende Marantz en Denon modelletjes vaak al na een paar maanden vele honderden euro's goedkoper zijn. Maar goed als de kwaliteit er naar is dan is ie het geld gewoon waard natuurlijk. Bovendien vind ik ARC wel erg interessant, is ook echt wel iets voor mij om daarmee aan het tweaken te gaan. Ga me maar eens goed inlezen :)

Toch ben ik een beetje bang dat je er op achteruit gaat als je jouw SR9600 gaat vervangen met een MRX310. Heb zelf de MRX710 tegen een SR9300 aangezet en vond de SR9300 nog steeds een goede tegenhanger. Het is dat de SR9300 compleet op nieuwe technieken wordt weggeblazen en dat room correction ook veel doet. Maar even op basis van power en rust deed de SR9300 niet veel onder voor de MRX710.

En nu ik je toch een stap zie doen van een SR9600 naar een MRX310 zou ik hem zeker even op proef nemen alvorens over te gaan.

Jurgen79

Ik heb ook nog wel de nodige twijfels inderdaad. Maar het erg mooie eindversterkings deel van de SR9600 gebruik ik nauwelijks (alleen 2 achterkanaaltjes) en vraag me af hoeveel vooruitgang er inmiddels weer gemaakt is in surround processing en dacs. Bovendien lijkt het mij wel prettig om meer hdmi aansluitingen te hebben en alle geluid via bitstream naar de receiver te sturen (nu dus lpcm i.v.m. de hdmi 1.1 aansluitingen). Maar grootste voordeel lijkt mij de room correction, dat is ook eigenlijk de enige reden dat ik serieus naar Anthem kijk (wat design en specs betreft zijn ze in mij ogen niet bijzonder).

Ik ga nog eens goed inlezen en nadenken ;) Als je investeerd moet het wel een vooruitgang zijn natuurlijk!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Raymond187

Heb het gevoel dat de 310 prima is als je relatief kleinere speakers hebt die weinig vermogen nodig hebben of een EV erachter hebt staan.

WickedGame

Quote from: jslender on January 22, 2014, 11:49:30
Ik heb ook nog wel de nodige twijfels inderdaad. Maar het erg mooie eindversterkings deel van de SR9600 gebruik ik nauwelijks (alleen 2 achterkanaaltjes) en vraag me af hoeveel vooruitgang er inmiddels weer gemaakt is in surround processing en dacs. Bovendien lijkt het mij wel prettig om meer hdmi aansluitingen te hebben en alle geluid via bitstream naar de receiver te sturen (nu dus lpcm i.v.m. de hdmi 1.1 aansluitingen). Maar grootste voordeel lijkt mij de room correction, dat is ook eigenlijk de enige reden dat ik serieus naar Anthem kijk (wat design en specs betreft zijn ze in mij ogen niet bijzonder).

Ik ga nog eens goed inlezen en nadenken ;) Als je investeerd moet het wel een vooruitgang zijn natuurlijk!

Ik kan je qua power de twijfels niet wegnemen. De MRX310 is geen powerbeest, maar is in je situatie misschien niet nodig. Qua surround is er gezien de technieken niet zoveel veranderd. Tuurlijk DTs-HD en Dolby True-HD zijn mooi meegenomen. Grootste verschil en misschien ook wel de reden waarom je het zou moeten doen is room correction.

Extra HDMI en upgrade naar 1.4 is ook wel prettig.

De MRX lijn is ook niet zo bijzonder als andere receivers. Ze ontberen flink wat features en hebben geen streaming oid. Maar wat ze doen, doen ze goed.

twani


WickedGame

Quote from: twani on January 22, 2014, 12:59:42
Een 9600 blijft :inlove:

Zeker! Zo jammer dat Marantz daar nooit een vervolg meer aan heeft gegeven :(


HDM

Dag HTforum lezers,

Even een paar vragen over dat ARC software.
Als je de informatie ziet wat ARC hebt opgemeten over je speakers en subwoofer, hoe kun je zien welke crossover je het beste kunt gebruiken binnen de speakers?
Er is ook een subwoofer crossover binnen de ARC software, heeft dit invloed op je LFE kanaal zelf of is dit de afvloei van crossovers dat uit je speakers komen?
Zou je deze subwoofer crossover altijd hoger moeten zetten of op dezelfde hoogte houden ten opzichte van je speaker zijn crossover? Een voorbeeld: Main=50, center=70, surround=80, zou dan de subwoofer crossover dan naar 80 gezet moeten worden of moet dit misschien gelijk lopen dan met de main speakers dus 50Hz?
de LPF for LFE, is mij wel duidelijk en had begrepen dat ik altijd op 120Hz moet zetten.

Ik hoor het graag.
groetjes, Hank
HT-set
PANASONIC TX-P50GT60 (TV); ANTHEM MRX-710(versterker); OPPO 105EU (blu-ray); LP12 (platenspeler); Lehmann Black Cube Improved; VELODYNE DD18+(subwoofer); KLIPSCH RF7mk2 (front); KLIPSCH RC64mk2 (center); KLIPSCH RS62mk2 (surround) Audioquest rocket 33 / van den Hull / Nordost bekabeling

Former member 78

Het .1 kanaal bevat info tot 120hz.
De Xover kun je instellen zoals je zelf wil, dus wat jij het mooist vindt klinken.

garmtz

Het is belangrijk om de crossovers zo te zetten dat je zo min mogelijk bas verliest per speaker. Zet je bij de sub het xover te hoog, zie je een kloof ontstaan tussen target en gecorrigeerd. Zet je bij de speakers het xover te laag, gebeurt hetzelfde. Zaak is dus om target en gecorrigeerd zo goed mogelijk te matchen qua curve. De bass routing gaat dan vanzelf goed, ongeacht de frequenties. Je hebt alleen een probleem als het xover van de sub lager uitvalt dan alle andere speakers, maar dat gebeurt alleen met mini-speakers rondom.

WickedGame


boekhour

#173
Franse, zeer uitgebreide review, even in chrome openen tbv de steenkolen nl vertaling. Met veel foto's van de binnenkant:
http://splashurl.com/p8djy82
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

manco401

#174
Het is wel nog steeds een lelijk apparaat... :) hadden dan beter gewoon het non conformisme van de vorige serie aangehouden.

Zou wel eens willen horen van iemand of de stereo kwaliteiten van de 710 vergelijkbaar zijn met de arcam AVR 400/450?