Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Octaaf

Dank voor je reactie. Probleem is ook het dreunende laag (waar ik gek genoeg met mijn vleugel helemaal geen last van heb terwijl daar heel wat meer laag uit komt dan welke speaker dan ook). De Lyngdorf is inderdaad tegen de 3000 euro (beetje afhankelijk van de modules die je erbij neemt) en dat vind ik wat teveel worden.

Ik weet dat speakers persoonlijk zijn en het probleem is dat ik het liefst voor iedere muzieksoort een andere set zou aansluiten. Jazz vind ik bijvoorbeeld heel mooi op Totems, maar die hebben weer niet de dynamiek en de neutraliteit die het Concertgebouworkest nodig heeft (vind ik op Elac's, ongeveer het tegenovergestelde van Totem, heel mooi). Het is dus een kwestie van zoeken naar het beste compromis en de match met de versterker. Ik kom misschien binnenkort wel even luisteren :)

garmtz

Komen luisteren is sowieso altijd het beste... ;)  Wel even bellen van tevoren, voor de zekerheid.

AbZ

Quote from: Octaaf on January  3, 2014, 21:01:54Jazz vind ik bijvoorbeeld heel mooi op Totems, maar die hebben weer niet de dynamiek en de neutraliteit die het Concertgebouworkest nodig heeft
Grappig :unsure: of juist niet, maar imho iig een bekend probleem, wat je toch niet zo vaak hoort hier.

garmtz


Quote from: AbZ on January  3, 2014, 22:38:01
Grappig :unsure: of juist niet, maar imho iig een bekend probleem, wat je toch niet zo vaak hoort hier.

Wat bedoel je precies?

AbZ


Sailor Jan

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 22:38:01
Quote from: Octaaf on January  3, 2014, 21:01:54
Jazz vind ik bijvoorbeeld heel mooi op Totems, maar die hebben weer niet de dynamiek en de neutraliteit die het Concertgebouworkest nodig heeft

Grappig :unsure: of juist niet, maar imho iig een bekend probleem, wat je toch niet zo vaak hoort hier.

Daar gaat je een Anthem ook niet bij helpen. Maar volgens mij kan Totem redelijk neutraal zijn, ten minste bij mij wel. Geen idee of en welke je hebt.(denk dat Totem en vele andere speakers meer woofer oppervlak nodig hebben om ook maar een beetje in de buurt te komen van een orkest; akoestiek zelfs daargelaten).

Mocht er dit jaar budget zijn voor een nieuwe/andere receiver, dan komt de Anthem bij mij ook in aanmerking.



Wees lief voor jezelf

garmtz


Quote from: AbZ on January  4, 2014, 09:03:54
Wat ik zeg, geen double entendre.

Had ik ook niet vermoed, maar bedoel je dat je niet vaak hoort over hoe moeilijk het is om klassiek goed te krijgen?

chansig

Lijkt mij logisch....zeker de complexe stukken.

G Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Heeft idd te maken met complexiteit, timbre en ruimtelijkheid.  Misschien wil je het niet eens alles 'goed' krijgen bij klassiek (realistische dynamiek kan ook 'too much of a good thing' zijn als je er geen zaal voor hebt) maar de weergave mag van mij wel vergaand meedogenloos/klinisch/analytisch/gedetailleerd/... (ander vreselijk adjectief naar keuze).  Bij jazz -en nog meer bij pop- klinkt dat sneller problematisch, of gewoon ruk.  Andersom is minder problematisch: al mis je dan details, het blijft wel overeind staan.

AbZ

#109
Quote from: garmtz on January  4, 2014, 09:34:55
Had ik ook niet vermoed, maar bedoel je dat je niet vaak hoort over hoe moeilijk het is om klassiek goed te krijgen?
Het dilemma wordt niet vaak zo benoemd.  BuSpu en ik hebben het er wel eens over gehad, en nu Octaaf.
Dit viel me op omdat hij ook met echte (niet ingeblikte) muziek bezig is.

Heeft helemaal niets met Anthem te maken :)

Octaaf

Quote from: garmtz on January  4, 2014, 09:34:55
Had ik ook niet vermoed, maar bedoel je dat je niet vaak hoort over hoe moeilijk het is om klassiek goed te krijgen?

Waar ik op doelde is dat verschillende apparatuur verschillende soorten muziek goed weergeeft. Hetzelfde heb ik trouwens met versterkers. Ik heb een keer uitgebreid een vergelijk gedaan tussen een Supernait en een Accuphase 250. Soul en Jazz klonk geweldig op de Naim, want je kreeg wat meer live gevoel. Waarschijnlijk omdat het middengebied iets wordt benadrukt en 'naar voren' wordt gehaald. Bij klassiek viel de Naim door de mand, want hele subtiele paukslagen waren bijna niet meer te horen, terwijl die er bij de Accuphase wel waren. Het orkest was op de Accuphase ook 25 meter breder. Hifi blijft daarom altijd een compromis, mede gebaseerd op muziekkeus. Voor muziekinstrumenten geldt dit trouwens ook.

AbZ

Denk dat dit toch voor >80% in speakerkeuze zit.  Versterker moet daarbij aansluiten uiteraard.

chansig

Quote from: Octaaf on January  4, 2014, 09:58:48
Waar ik op doelde is dat verschillende apparatuur verschillende soorten muziek goed weergeeft. Hetzelfde heb ik trouwens met versterkers. Ik heb een keer uitgebreid een vergelijk gedaan tussen een Supernait en een Accuphase 250. Soul en Jazz klonk geweldig op de Naim, want je kreeg wat meer live gevoel. Waarschijnlijk omdat het middengebied iets wordt benadrukt en 'naar voren' wordt gehaald. Bij klassiek viel de Naim door de mand, want hele subtiele paukslagen waren bijna niet meer te horen, terwijl die er bij de Accuphase wel waren. Het orkest was op de Accuphase ook 25 meter breder. Hifi blijft daarom altijd een compromis, mede gebaseerd op muziekkeus. Voor muziekinstrumenten geldt dit trouwens ook.

Dan heb je een behoorlijke ruimte gehad...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#113
Quote from: chansig on January  4, 2014, 10:02:58
Dan heb je een behoorlijke ruimte gehad...
Of de kanalen waren uit fase, of hij rekent in overdrachtelijke frank2procenten.
Orkest zit iig nooit zover uit elkaar.

Octaaf

Quote from: chansig on January  4, 2014, 10:02:58
Dan heb je een behoorlijke ruimte gehad...

Gr Hans

:) had het gevoel dat het orkest bij de Accuphase in een veel grotere ruimte speelde. Anyway, dit gaat inderdaad wat off topic.

garmtz


Quote from: AbZ on January  4, 2014, 09:57:22
Het dilemma wordt niet vaak zo benoemd.  BuSpu en ik hebben het er wel eens over gehad, en nu Octaaf.
Dit viel me op omdat hij ook met echte (niet ingeblikte) muziek bezig is.

Heeft helemaal niets met Anthem te maken :)

Duidelijk!

chansig

Quote from: AbZ on January  4, 2014, 10:06:54
Of de kanalen waren uit fase, of hij rekent in overdrachtelijke frank2procenten.
Orkest zit iig nooit zover elkaar.

:tounge:
Quote from: Octaaf on January  4, 2014, 10:08:40
:) had het gevoel dat het orkest bij de Accuphase in een veel grotere ruimte speelde. Anyway, dit gaat inderdaad wat off topic.

Duidelijker...zonder dat je heel duidelijk aangeeft hoeveel meter... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Octaaf

Quote from: chansig on January  4, 2014, 10:11:01
:tounge:
Duidelijker...zonder dat je heel duidelijk aangeeft hoeveel meter... :D

Gr Hans

Als ik naar die Anthem ga luisteren toch maar even een meetlintje meenemen :)

Octaaf

Weer even een vraag over de Anthems. De oude serie is flink in de uitverkoop hier en daar, dus qua prijs zit een oude 700 bij sommige winkels nu bijna op het niveau van de nieuwe 510. Hoe verhouden die twee zich tot elkaar?

razorr

Misschien een gekke vraag.

Wat doet de 710 in vergelijking met de Marantz sr 6006 ?  , en dat op een set focal 826 W`s

ik draai best luid muziek volgens sommigen  , maar goed het lijkt dat ik nu vermogen mist , ik wil de marantz ook niet vol uit gaan zetten zodat me luidsprekers misschien wel defect gaan

is een 710 een optie voor mij , of beter een stereo versterker erachter.

het geluid van de marantz vind ik best goed , ik weet niet hoe de 710 voor een geluid produceert , warmer , kouder . maar goed dat is ook een kwestie van luisteren , maar eerst eens info verzamelen hier  ;D

Gr

Jeffrey

WickedGame

Quote from: razorr on January  4, 2014, 13:47:38
Misschien een gekke vraag.

Wat doet de 710 in vergelijking met de Marantz sr 6006 ?  , en dat op een set focal 826 W`s

ik draai best luid muziek volgens sommigen  , maar goed het lijkt dat ik nu vermogen mist , ik wil de marantz ook niet vol uit gaan zetten zodat me luidsprekers misschien wel defect gaan

is een 710 een optie voor mij , of beter een stereo versterker erachter.

het geluid van de marantz vind ik best goed , ik weet niet hoe de 710 voor een geluid produceert , warmer , kouder . maar goed dat is ook een kwestie van luisteren , maar eerst eens info verzamelen hier  ;D

Gr

Jeffrey

Ik ben nu bezig met een test van een MRX710 vs een Marantz SR9300 (Oud vlaggeschip). Bevindingen post ik binnenkort. Kan nu al zeggen dat de Anthem MRX710 genoeg powerreserve heeft.

Qua klankkleur vind ik het moeilijk, was altijd de oudere Marantz sound gewend, dus wat warme sound. Welke Marantz nu ook verloren is, geld ook voor je SR6006 die heeft ook niet de sound die Marantz voorheen had. Kan om die reden wel zeggen dat ik de Anthem neutraler vind klinken dan de Marantz SR9300, maar goed dat is dan ook de oudere lijn.


twani

Mooie review! :worship:   Ontbreken van bepaalde "Netzwerk Fähigkeiten" is natuurlijk dramatisch in deze tijd.

WickedGame

Quote from: twani on January  6, 2014, 18:50:46
Mooie review! :worship:   Ontbreken van bepaalde "Netzwerk Fähigkeiten" is natuurlijk dramatisch in deze tijd.

;D

Mocht je nog niks aan streaming doen, en wil je een alles in 1 receiver incl. die mogelijkheden zeg ik ja je heb gelijk. Heb je een losse streamer (SB, Linn, BlueSound etc. etc.) dan is het allemaal wat minder dramatisch.

Staaled

Wat Marantz en daarmee ook Denon bieden stelt naar mijn ervaring ook niet veel voor.
Het is zeker geen vervanging voor een externe streamer in gebruik en gemak.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)