Centerspeaker plus sub

Started by Timmetjee22, September 25, 2013, 00:38:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timmetjee22

Goedenavond allen,

Ik heb een vraag betreft centerspeaker en subwoofer.
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van mooie B&W CM8'S
Op dat moment had ik als versterker de Denon AVR-1909.
Echter wou iemand perse deze versterker overkopen en heb deze dus verkocht.
Na lang overwegen en luisteren heb ik de Denon AVR-X4000 ervoor teruggekocht.
Nu wil ik een bijpassende centerspeaker aanschaffen om mijn home cinema mooi compleet te maken.
Ben gisteren bij Raf geweest en heb geluisterd naar de B&W cmc.
Naar mijn weten een prima centerspeaker, of zou ik toch beter voor de cmc2 kunnen gaan??
Lage tonen mis ik bij de CM8 helaas, en wil ook een sub kopen met de tijd.
Wat voor merk adviseren jullie mij.

Ik hoor graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Tim

activ

Voor de center zou ik sowieso binnen de zelfde serie blijven, en of je dan de CMC of CMC2 moet nemen kun je het beste zelf luisteren en in je portemonnee kijken. Een ander merk daarvan gaat niet mooi integreren naar mijn idee.
Als sub hangt het er ook een beetje van af of hij vooral voor film is of muziek, merken als SVS, BK en Velodyne zijn hier doorgaans populair.

Timmetjee22

Oke, de medewerker van Raf gaf wel aan dat de cmc2 eigenlijk past bij de CM9 en de CM10.
Kwa speakerkabel wat is het beste merk speakerkabel voor centerspeakers??
Ik ga eens kijken bij die subs. Ik luister verschillende soorten muziek en kijk veel actiefilms.

activ

Ik gebruik gewoon de zelfde kabel als voor mijn andere speakers voor de center, kabel lijkt sowieso vooral een persoonlijk ding te zijn. Ik zou gewoon even een willekeurige kabel pakken en dan als de rest in place is een keer een test set lenen en kijken wat je prettig vindt.

Timmetjee22

Oke top,  ik zal van de week de B&W center ophalen.
Ben benieuwd hoe dat klinkt.